Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Jullie genkies zijn de laatste tijd echt net iets te veel aant wentelen in zelfmedelijden. Snap nu hoe iedereen zich voelde toen de clubsupporters tijden de magere jaren weer maar eens afkwamen.

En dat heeft dan weer niks te maken met het feit of ge al dan niet gelijk hebt, want ploegen die als prof bestempeld worden mogen idd maken dat hun veld bespeelbaar is.

Gaat dit nu deze keer het verhaaltje worden? Vorige keer tegen Moeskroen waren onze reacties zogezegd zo fout en werden wij door de pers en ook hier afgemaakt. Maar ineens kan het allemaal wel. Als we hier al niet pissed over mogen zijn...

En door je reactie (en vooral waar je op focust) geef je eigenlijk net aan wat ik aanhaal. Er is telkens een excuus waarom wij fout zijn of overdrijven of eender wat. Maar gewoon toegeven dat we een punt hebben (zelfs de afterthought is "of ge al dan niet gelijk hebt") , lijkt elke keer te moeilijk.
Quod erat demonstrandum.

Ik stel me ook wel de vraag hoe het kan dat er 2 velden afgekeurd worden wegens deels bevroren.
Tis niet dat het een week lang -20 is geweest hé... zet die verwarming gewoon 24u voor de wedstrijd permanent aan?

Gaat dit nu deze keer het verhaaltje worden? Vorige keer tegen Moeskroen waren onze reacties zogezegd zo fout en werden wij door de pers en ook hier afgemaakt. Maar ineens kan het allemaal wel. Als we hier al niet pissed over mogen zijn...

En door je reactie (en vooral waar je op focust) geef je eigenlijk net aan wat ik aanhaal. Er is telkens een excuus waarom wij fout zijn of overdrijven of eender wat. Maar gewoon toegeven dat we een punt hebben, lijkt elke keer te moeilijk.
Ik zeg toch ook dat gij een punt hebt, maar waar vroeger u posts nog genietbaar waren is het de laatste tijd alleen maar gezaag en geklaag.

Veldverwarming is niet verplicht bij mijn weten.

Bij ons had die er trouwens wel degelijk gelegen dit jaar, maar door het continue gezever over die promotiefinale is dat volgens mij niet doorgegaan. Drainage en nieuw plein stond ook op de planning trouwens.

@SomeDude: er lag idd zand maar je hoorde gewoon dat er ook bevroren stukken tss zaten. Precies alsof ze met hun noppen op beton aan het lopen waren.

Hoe belachelijk om de match nu wel uit te stellen

Ik zeg toch ook dat gij een punt hebt, maar waar vroeger u posts nog genietbaar waren is het de laatste tijd alleen maar gezaag en geklaag.

Als ge maar 10% van mijn posts leest, kan dat zo overkomen misschien. Maar die indruk ligt dan alvast niet aan mij of mijn postgedrag.
Ge zijt alvast altijd vrij om ze eens af te gaan zodat ge daar zelf overtuigd van geraakt. Niemand verplicht u om er akkoord mee te gaan, maar dergelijke platte en onterechte commentaar over wat ik hier neerzet, ben ik geen fan van.

Bij ons had die er trouwens wel degelijk gelegen dit jaar, maar door het continue gezever over die promotiefinale is dat volgens mij niet doorgegaan. Drainage en nieuw plein stond ook op de planning trouwens.

En dat gaat nooit verplicht worden met dank aan STVV. Die KUNNEN er met hun ondergrondse parking geen leggen, dus dat gaat altijd een hindernis zijn om dat volledig te verplichten.

Als ge maar 10% van mijn posts leest, kan dat zo overkomen misschien. Maar die indruk ligt dan alvast niet aan mij of mijn postgedrag.
Ge zijt alvast altijd vrij om ze eens af te gaan zodat ge daar zelf overtuigd van geraakt.

En dat gaat nooit verplicht worden met dank aan STVV. Die KUNNEN er met hun ondergrondse parking geen leggen, dus dat gaat altijd een hindernis zijn om dat volledig te verplichten.
Die zouden ze er beter uitgooien voor dat belachelijk kunstgras.

Een andere vraag die we ons kunnen stellen is waarom voetbal eigenlijk een wintersport moet zijn? Als de ondergrond zo een grote invloed heeft op het spel kan je toch beter in de zomer spelen?

Een andere vraag die we ons kunnen stellen is waarom voetbal eigenlijk een wintersport moet zijn? Als de ondergrond zo een grote invloed heeft op het spel kan je toch beter in de zomer spelen?
True. Maar dan zou het bij pakweg 35 graden dan weer niet meer te doen zijn.
Al vind ik het zelf echt zalig om naar de voetbal te kijken zo in mei en juni, lekker warm.

Ge zijt alvast altijd vrij om ze eens af te gaan zodat ge daar zelf overtuigd van geraakt. Niemand verplicht u om er akkoord mee te gaan, maar dergelijke platte en onterechte commentaar over wat ik hier neerzet, ben ik geen fan van.
Ik lees idd alleen wat ge hier posts, volg de rest van het forum niet zo hard als hier dat klopt.

Als het mij opvalt dat genksupporters, en niet alleen gij hoor, de laatste tijd over vanalles en nog wat liggen te zagen en klagen, ja dan zeg ik daar wat van. Kan gerust zijn hoor dat dat beeld bij mij harder leeft dan het eigenlijk is net omdat ik er offline ook wat meer mee krijg te maken dan anders. Pak het vooral niet persoonlijk want was zo niet bedoeld hoor.

Al is het wel zo dat ik je posts vroeger leuker vond, maar dat is u probleem niet. Dat ligt aan mij :D

True. Maar dan zou het bij pakweg 35 graden dan weer niet meer te doen zijn.
Al vind ik het zelf echt zalig om naar de voetbal te kijken zo in mei en juni, lekker warm.
In de Emiraten en Qatar spelen ze meestal van augustus tot mei. Dan is het daar ook al vlotjes 35graden.
Als ze er dik voor betaald worden kunnen en willen ze dat precies wel 🙂

En spelen we nu dan niet in de zomer, berke? De JPL begon de vorige seizoenen telkens in het laatste weekend van juli, dat is nog voor het midden van de metereologische zomer! Die seizoenen liepen tot eind mei, om dan juni/juli ook nog eens om de twee jaar vol te kunnen rammen met eindrondevoetbal voor naties. In de koudere Europese landen lopen de competities over één kalenderjaar en spelen ze wat meer in de zomer, maar ook niet op regelmatige basis in juni/juli of zelfs simpelweg met een zomerbreak zoals wij een winterstop van een maandje kennen. Ik denk dat al die competities echter wel één ding gemeen hebben: landen die doorgaans temperaturen onder nul kennen in de winter spelen niet in die periode. In die landen met een competitie gebaseerd op een kalenderjaar wordt er dus gewoon maanden niet gespeeld, en bij landen zoals ons met gemeenlijk wat vriestemperaturen in januari ligt de competitie traditioneel een paar weken stil. Voetbal is dus geen wintersport, dat is slechte perceptie door de kalender die in juli begint en eerder uitzonderlijke vriesvoorvallen zoals dit weekend.

Het is ook moeilijk te plannen natuurlijk. Het is nu half februari, er ligt sneeuw en slechts enkele van de velden zijn bevroren. Toen Troland bijna op zijn kanis ging aan de zijlijn in Sint-Truiden omdat het toch niet glad was, was het wel half december ... da's een tijdsverschil van twee maanden, even lang als de zomerbreak tussen het einde en de start van onze competitie terwijl er niets internationaal gespeeld wordt. Dat zou niet logisch zijn voor ons of de buurlanden, want eind vorige maand viel er perfect te voetballen en hoorde ik niets over wintervoetbal. Rusland heeft tien jaar geleden of zo de omschakeling gemaakt van een seizoen in één kalenderjaar naar een "geleed" voetbalseizoen, al was dat in functie van Europees voetbal in plaats van het weer. Met weinig succes op dat vlak overigens, en er wordt nu op ongeveer dezelfde momenten als vroeger eveneens gewoon niet gevoetbald. Da's logisch, want een seizoen is niet enkel ingedeeld op basis van (zeer) koud weer in de winter dat vooralsnog jaar na jaar hetzelfde blijft, maar ook en eigenlijk vooral op basis van Europees en internationaal voetbal die ander voetbal onmogelijk maken.

Het probleem van de Belgische kalender is dat die gewoon te vol zit. Veertig wedstrijddagen voor de ploegen waarrond de competitie is gebouwd is belachelijk, los van de beker en de Europese en internationale landencompetities waarnaar ze dus zonder uitzondering hun kalender moeten schikken. Die competities in één kalenderjaar zijn ook kleinere competities, dat is nog een tweede ding dat ze gemeen hebben dan; dertig speeldagen maximum en afgehandeld, denk ik. Misschien dat net gelijk de JPL ergens een kleine kutcompetitie zichzelf zo belangrijk vindt dat ze denkt er ook nog play-offs aan te moeten breien, maar ik betwijfel of ge er één van veertig zult vinden. Met dertig/vierendertig matchen hebt ge een pak meer weekenden plaats om te schuiven na een afgelasting, en dat geeft u flexibiliteit per seizoen zonder winterstops vast te moeten plannen of uit te breiden. En niet alleen om speeldagen in te halen, maar ook gewoon om wat rust te hebben in uw jaar. Onze competitie mag een week of twee later beginnen voor een beter tussenseizoen en voorbereiding, mag een mooie winterstop kennen na Kerstmis zodat niemand moet stressen als Wilfried de materiaalmeester het veld niet speelklaar krijgt door met een ladder achter zich van zijlijn naar zijlijn te sleuren. Dat gaat de kwaliteit van uw competitie meer verbeteren dan te doen alsof tien extra matchen playoffs het niveau naar boven hebben gekrikt. En de JPL kan ook eens beginnen met wat professionalisme in de organisatie aan de dag te leggen, het is niet omdat het eens eerder uitzonderlijk gevroren heeft en een veld onbespeelbaar is dat er een circusvertoning als vandaag moet volgen.

Maar we zullen zien hoe het volgend jaar loopt met dat WK in november!

Ik hoorde iemand van de bond zeggen dat het wel verplicht is, maar dat zo een tent om het veld te ontdooien ook goedgekeurd wordt als alternatief.

Door de omstandigheden de laatste weken zouden ze het blijkbaar wel op de agenda zetten om het te bekijken. Men ging de verslagen van de refs eerst bekijken van de afgelaste matchen.

En als je dan die prachtige velden ziet in de Eredivisie ...

Een veld moet meer hebben dan alleen verwarming he, daar naast moet je een irrigatie systeem onder liggen. En daar naast dan nog eens zien ad locatie moet je uw veld volledig uitgraven en andere composition van uw grond hebben om te helpen met water. Zo simpel is dat niet allemaal bij oude stadiums, in sommige geraak je niet met kranen.

Genk ligt vol met leem dat is een veel leukere grond dan de dikke kleigronden in WVL. Als echt lang vriest dan gaat de grond dieper bevroren zijn dan de echte veld verwarming aan kan. Allemaal goed en wel om 24h aan te laten, maar als water niet weg kan en nog hard vriest heb je een onbespeelbaar veld.

Voetbal is nooit een echte winter sport geweest, al het gezaag van G5 ploegen is dan ook lachwekkend. Zij hebben die dwaze formule gepushed, zijn hebben 1b kapot gemaakt en voor wat?

Imo is het simpel. Als ploegen miljoenen kunnen spenderen aan 1 speler. Dan kunnen ze ook wel 1 miljoen investeren in de tool die nodig is voor voetbal: het veld.

Willen ze dat niet, want het is geen kwestie van kunnen, dan horen ze niet in 1ste thuis.

Euhm, in Beveren ligt gewoon veldverwarming hoor.

Dit is toch niet de eerste keer bij grote vrieskou? Veldverwarming is vaak niet het enigste wat nodig is om de grond in deze omstandigheden te ontdooien.

Zoals Gavin zegt, het echte probleem is een veel te drukke kalender. Niet dat ene weekend waar er slechte omstandigheden zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan