Geen affiniteit met een bepaalde club; ik vraag me gewoon af waarom iedereen altijd zegt dat de Gouden Schoen een flutprijs is die er niet toe doet en dan butthurt is als iemand van hun ploeg niet wint.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Overdrijven is ook een kunstHij krijgt de trofee omdat het toffe pee is en voor zijn ganse carrière. Speelde ochot 200 matchen in de Jupkes liga.
Vanaken kon je nog deels verantwoorden door te zeggen dat hij de draaischijf van de beste ploeg was vorig jaar.
Maar op geen enkele (op voetbal gebaseerde) criteria is dit een verdiende winnaar. Denk dat bijna iedereen in de top 10 er meer aanspraak op maakt dan hij.
idd was de PO's vergeten maar dan nog blijft mijn punt geldig.Overdrijven is ook een kunst
Hij heeft er overigens 255 gespeeld in de JPL.
Ik zie 3 grote verschillen tussen Rafa en Onuachu in 2020:@Svartálfar Who cares? Hoe ge het draait of keert, maar het blijft een prijs dus het blijft prestige. Marktwaarde van een speler zal ook hoger zijn na het winnen van die prijs. Veel publiciteitswaarde dus interessant naar sponsoren toe etc etc
We kunnen hier wel zeggen "ach wat boeit het", maar het valt niet te ontkennen dat het een belangrijke prijs is die bovendien impact heeft op de club,
Volgens mij e maakt gij u veel te druk in randzaken die er niet toe doen.
Who cares eh zeg. Gij weet wat Genk aan Onuachu heeft, wat boeit dat dan dat journalisten, die ge aangegeven door uzelf toch haat, daar anders over denken. Buitenlandse ploegen kijken daar ook echt niet naar hoor. Tis niet dat ge 5 miljoen te weinig hebt gekregen omdat De Bruyne nooit die gouden schoen heeft gewonnen e.
Zolang u ploeg het goed doet maakt de rest toch niet uit? "OH nee we krijgen geen aandacht van de pers" ja boeie e. Dat heeft echt geen effect op de werking van u ploeg, alleen gevoelsmatig.
Ik zie 3 grote verschillen tussen Rafa en Onuachu in 2020:
- Rafa heeft een prijs gepakt (jullie eindigden 7e?)
- Rafa heeft met Antwerp Europees gespeeld en een goeie match gespeeld tegen Tottenham
- Rafa is een mooie en sierlijke voetballer
Nu kan je gaan zeggen dat punt 2 niet mag meetellen en punt 3 irrelevant is, maar het is een subjectieve prijs gegeven door journalisten die met hun gevoel stemmen ... en dan heb je volgens mij al voor een groot deel een verklaring met bovenstaande waarom jullie speler niet gewonnen heeft.

Langs de andere kant -> als het rommelt of slecht gaat bij Genk gaat dat ook minder uitgesmeerd worden in de pers, dus het heeft ook voordelen.Klopt, en dat is heel makkelijk te relativeren als ge Brugge- of Anderlechtsupporter zijt.
Als Genk supporter is dat al een stukske minder, als supporter van pakweg OHL begint ge niet eens met u te ergeren.

Langs de andere kant -> als het rommelt of slecht gaat bij Genk gaat dat ook minder uitgesmeerd worden in de pers, dus het heeft ook voordelen.
En ook nog: Word een paar jaar kampioen zoals Club de voorbije jaren en je gaat vanzelf ook meer aandacht krijgen -> je kan nu wel zeggen dat jullie statistisch gezien de 3e beste ploeg zijn van de voorbije 25 jaar, maar to be honest, er is maar 1 plaats die echt telt en da's nummer 1 -> dus word opnieuw kampioen en je krijgt er terug een hoop succes-sups bij die al die krantenartikels gaan aanklikken en het komt vanzelf goed![]()

Omdat het er wel toe doet natuurlijk.Geen affiniteit met een bepaalde club; ik vraag me gewoon af waarom iedereen altijd zegt dat de Gouden Schoen een flutprijs is die er niet toe doet en dan butthurt is als iemand van hun ploeg niet wint.
Dat van meer aandacht voor Gent en Antwerp klopt idd, dat gevoel heb ik ook wel, maar héél cru gesteld (en bedoel dit zeker niet slecht), maar voor mij heeft Genk zo wat een "saai" imago, ik ga ook zelden matchen van jullie bekijken als het niet tegen een topclub is, terwijl ik dat bij Gent of Anderlecht bijvoorbeeld al wel eens sneller ga doen, zelfs al is het tegen pakweg Eupen.Dat die redenering niet klopt, is net wat ik hoger aanhaal en zeg dat net dat het extra frustrerend maakt. Clubs als Gent en nu zelfs Antwerp met 2 jaar 1A achter hun kiezen krijgen een hoop meer aandacht en respect. Als consequent we ook de nr. 3 waren qua aandacht en respect was het ook draaglijker, maar daar komen we nog eens niet bij in de buurt.
Ik zeg ook niet dat jullie geen opwindend voetbal spelen of dat jullie matchen niet om aan te zien zijn, maar ik denk wel dat jullie dit imago hebben bij meerdere supps van andere clubs.Een beetje sorry voor de mogelijk flauw ingeschatte emoji reactie. Ik geloof oprecht dat je het niet slecht bedoelt, maar ik weet echt niet hoe ik met zo een bewering moet omgaan.

Ik ga het niet allemaal opzoeken, maar is het niet zo dat heel veel van de Genk-spelers die nu opgenoemd worden vertrokken zijn na een titel of goed europees parcours?
Wetende dat in die GS-telling de 1e ronde (wanneer je een titel haalt of europese kwartfinale speelt) minder meetelt, en dan men altijd spelers zal bevoordelen die nog in de competitie spelen, dan weet je dat je objectief gezien gewoon minder kans maakt.
Daarnaast: heel wat stemmen komen toch van journalisten? Dan zal ook wel meespelen hoe bereikbaar spelers zijn en hoeveel interessante zaken ze vertellen na een match. Op dat vlak neemt Rafaelov geen blad voor de mond (meer) dus dat zal hem ook wel punten opgeleverd hebben.
Nu ja, hopelijk snel terug tot de orde van de dag.
Tuurlijk zijn heel wat van onze spelers vertrokken voor de GS effectief uitgereikt werd. Maar er zijn ook toch andere spelers die dan vooral op basis van hun heenronde de GS winnen, omdat dit vers in het geheugen ligt. Dus winnen op basis van 1 stemronde is ook gewoon mogelijk. En dan heb je ook nog een Pozuelo (wat voor een belachelijk manneke het ook is) hier de GS op een heel jaar verdiende maar em ook niet kreeg, zo zijn ook Samatta en Berge gebleven na ons kampioenenjaar. Dus we hebben allesinds wel kans gehad om de GS te krijgen.
In dat geval had Mercier hem gewoon met kop en schouders boven de rest moeten winnen, die staat bovenaan in zowat elke relevante statistiek: Assists, key passes, through passes, smart passes, alles. Maar neen, die staat godbetert negende.Er wordt af en toe toch ook gewoon TE veel gekeken naar puur statistieken? Oh speler X heeft maar 4 assists, maar hij laat misschien wel z'n ploeg 20% beter draaien en geeft elke keer de beslissende pass of heeft de beslissende actie net VOOR de effectieve goal.
Ik wil daar niet mee zeggen dat Refaelov 'm verdient he, ik heb echt geen idee wie 'm dit keer echt verdiende.
Soit, om er nog 1 keer op terug te komen vind ik de GS sowieso een raar format, het is veel logischer om dat per seizoen te bekijken i.p.v. per kalenderjaar.
De (toch deels) onterechte redenen daarvoor zijn sowieso half jaar 1B en spelend bij een "kleinere", net gepromoveerde ploeg.In dat geval had Mercier hem gewoon met kop en schouders boven de rest moeten winnen, die staat bovenaan in zowat elke relevante statistiek: Assists, key passes, through passes, smart passes, alles. Maar neen, die staat godbetert negende.