Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vooral dit : Volgens de politie vond een Clubspeler er bovendien niet beter op dan in een ambulance te kruipen die was toegesneld om een zwaargewonde supporter te verzorgen.

Die speler moet ge toch met staande voet buiten smijten

Over het feesten heeft hij gelijk. Maar wat begint die korpschef ineens te neuten over het nieuw stadion? Daar heeft die geen kneit mee te maken. En dan nog efkes “of ik een bom leg?”, ook een beetje hoog in zijne bol precies.

Zou het voor Genk niet verstandiger zijn om vooral te zien dat de groeidiamanten blijven? In de verdediging schijnt dat goed te lukken. Nu vooral zien dat hun middenveld belangrijk blijft.

Voor Onuachu zal het niet gemakkelijk zijn. Eerder dan die 30+ goals (die maakt hij misschien nooit meer) zal hij voetballend gemist worden mocht hij weggaan, wat ik denk dat die zal doen. Die is immers op een leeftijd dat het hét moment is + die gaat m.i. niet nog beter worden + Genk kan nu goed cashen. Aanvallend zal er dan nog wel iets moeten bijkomen. Dessers kan ongetwijfeld beter dan dit seizoen, maar het niveau van Onuachu dit jaar zie ik niet in hem.

Idem voor Bongonda. Hem vervangen moet op papier gemakkelijker zijn dan Onuachu. Ito zal wel blijven. Die zie ik niet weggaan.

En dan inderdaad hopen op een Anderlecht dat verder groeit, Antwerp dat kan bevestigen en Gent dat zich eindelijk herpakt. Want de Play-Offs waren nu wel spannend, maar kom: de koploper zal niet elk jaar op dat moment in kramp schieten.

Bongonda echt niet laten gaan. Ge zit met één van de dodelijkste trio's in Europa. Om iets van die efficiëntie en ervaring te houden moogt ge er echt maar één laten gaan. En Bongonda is bovendien echt ENORM belangrijk binnen de groep. Neemt dikwijls het voortouw in aanmoedigingen en is heel gelief binnen de kern. Het beeld dat de pers van hem ophangt, klopt nog niet voor 5%.

En qua die laatste zin: Vergeet niet dat we herfstkampioen waren om daarna 5 op 27 te halen. Dat is ook niets iets dat elk jaar gebeurt. Onze kramp was zelfs groter dan die van Brugge.

Bongonda echt niet laten gaan. Ge zit met één van de dodelijkste trio's in Europa. Om iets van die efficiëntie en ervaring te houden moogt ge er echt maar één laten gaan. En Bongonda is bovendien echt ENORM belangrijk binnen de groep. Neemt dikwijls het voortouw in aanmoedigingen en is heel gelief binnen de kern. Het beeld dat de pers van hem ophangt, klopt nog niet voor 5%.

En qua die laatste zin: Vergeet niet dat we herfstkampioen waren om daarna 5 op 27 te halen. Dat is ook niets iets dat elk jaar gebeurt. Onze kramp was zelfs groter dan die van Brugge.
Ja haalt ge in die periode 15 op 27 speelt ge kampioen.

En dan inderdaad hopen op een Anderlecht dat verder groeit, Antwerp dat kan bevestigen en Gent dat zich eindelijk herpakt. Want de Play-Offs waren nu wel spannend, maar kom: de koploper zal niet elk jaar op dat moment in kramp schieten.
En niemand dat Standard vermeld, terwijl dat toch nog altijd een G3 ploeg zou moeten zijn? (Of toch op zijn minst een G5 ploeg).
Zijn die dan weer vertrokken voor 25 jaar zonder titel? (Ze zitten in elk geval alweer in de helft)

Maar ben je het er niet mee eens dat Genk meer moet inzetten op het behouden van bv Heynen, Thorstvedt, Cuesta, ... dan bv Bongonda en Onuachu? Die laatste is volgens mij gewoon niet te houden en Bongonda, tsja, ik heb daar niet het gevoel bij dat die de Vanaken van Genk kan of wil worden. Dan kan je hem m.i. beter verkopen op het moment dat je er veel geld voor kunt krijgen. Daarmee doe ik niet af van z'n sportieve waarde. Want die heeft natuurlijk gewoon een uitstekend seizoen gespeeld, net zoals zijn aanvalskompanen.

En niemand dat Standard vermeld, terwijl dat toch nog altijd een G3 ploeg zou moeten zijn? (Of toch op zijn minst een G5 ploeg).
Zijn die dan weer vertrokken voor 25 jaar zonder titel? (Ze zitten in elk geval alweer in de helft)

Die zitten momenteel gewoon echt in de shit op financieel vlak. Maar ECHT in de shit.
Tis Standard dus die komen sowieso terug, maar naar volgend jaar toe zie ik het ook nog niet gebeuren. Antwerp gaat dat ook voorhebben, denk ik. Maar nog niet direkt.

Ik zou niet liever zien dan dat Standard terug het niveau haalt van de periode Witsel/Defour/Mbokani/... maar die zijn zo ontzettend wisselvallig dat ik daar echt niet in geloof. Die kunnen top 3 spelen, maar even goed pas in de middenmoot eindigen. En dat al terug jaren aan een stuk.

Ik vrees van wel :cry2: Er zit ook geen geld bij ons denk ik. Waarom is Leye anders coach? Duchatelet heeft veel kapot gemaakt...
Achja des te groter is het feestje weer he als we dan nog eens kampioen worden(man als ik daar aan terug denk...:giggle:)

Maar ben je het er niet mee eens dat Genk meer moet inzetten op het behouden van bv Heynen, Thorstvedt, Cuesta, ... dan bv Bongonda en Onuachu? Die laatste is volgens mij gewoon niet te houden en Bongonda, tsja, ik heb daar niet het gevoel bij dat die de Vanaken van Genk kan of wil worden. Dan kan je hem m.i. beter verkopen op het moment dat je er veel geld voor kunt krijgen. Daarmee doe ik niet af van z'n sportieve waarde. Want die heeft natuurlijk gewoon een uitstekend seizoen gespeeld, net zoals zijn aanvalskompanen.

Twee vragen: Waarom moet dat een "of" zijn en waarom zou Bongonda "de Vanaken van Genk" moeten worden (dat moet Heynen worden ;) )? Ge kunt gerust die drie EN Bongonda houden, waarvan ge Hrosovsky en Heynen op langere termijn moet houden en Cuesta en Bongonda nog één seizoen. We zijn nog steeds de 3de beste club van de laatste 25 jaar en willen consequenter worden qua jaar op jaar basis. Als ge dan twee toppers laat gaan (Lucumi en Onuachu) en de rest houdt, zet ge zo al stappen. En als Bongonda nog één seizoen blijft, heeft die hier drie seizoenen gespeeld waaronder één niet-afgewerkt seizoen. Dat zijn geen Vanaken cijfers, hè.

Twee vragen: Waarom moet dat een "of" zijn en waarom zou Bongonda "de Vanaken van Genk" moeten worden (dat moet Heynen worden ;) )? Ge kunt gerust die drie EN Bongonda houden, waarvan ge Hrosovsky en Heynen op langere termijn moet houden en Cuesta en Bongonda nog één seizoen. We zijn nog steeds de 3de beste club van de laatste 25 jaar en willen consequenter worden qua jaar op jaar basis. Als ge dan twee toppers laat gaan (Lucumi en Onuachu) en de rest houdt, zet ge zo al stappen. En als Bongonda nog één seizoen blijft, heeft die hier drie seizoenen gespeeld waaronder één niet-afgewerkt seizoen. Dat zijn geen Vanaken cijfers, hè.
Niet geheel mee oneens, maar dan hoop ik vooral dat Bongonda volgend jaar nog even veel waard is als nu. Dat is gewoon hetgeen waar ik aan denk: België is een opleidingsland en het loopt hier vol met spelers die dat ook zo zien. Als club kan je je volgens mij dan best ook daartegen wapenen door een beleid te hebben dat daar op gericht is.

Het voordeel voor Genk is inderdaad dat ze het financieel niet echt nodig hebben om te verkopen. Lucumi lijkt mij trouwens ook al vervangen door McKenzie. Het zal vooral uitdaging worden om Onuachu te vervangen. Niet zozeer zijn goals, maar vooral zijn profiel. Voetballend vond ik die echt goed dit seizoen. Club had met Dost een spits die mits aanvoer goals maakt maar voetballend weinig brengt; Anderlecht met Nmecha een goed voetballende spits die weinig scoort; Genk had een spits dat beiden kon.

Tja, ik woon al heel mn leven op een scheet van de twee stadions waarin we gespeeld hebben en een hoop van mijn beste vrienden ook. Dus voor ons blijft dat ook gewoon ons weekend uitje. We hebben een "eigen vak" in het stadion waarin we als enige vak in de hele zittribune gewoon rechtstaan, kabaal maken en ons goed volkappen. Neem die afstand en/of die gezelligheid weg en het was bij ons wsl ook al lang gedaan... De dag dat wij braaf op ene stoeltje moeten zitten met een chocootje is de dag dat we wsl verhuizen naar café of iemands tuin/terras.
Voetbal beleving 'achter het goal' in KV Kortrijk in een versleten stadion, maar zo dicht bij het veld waar iedereen nog rechtstaat zonder genummerde plaatsen blijft voor mij een betere voetbal beleving dan dat ik braaf op een stoeltje moet zitten in Jan Breydel.

Laatst bewerkt:
Het financieel en sportief beleid van Genk is en blijft toch vaak onderschat. Wat een ploeg onder Clement en wat een ploeg hebben die nu weer. En dat zonder gekke aankopen te doen. De vele trainers dit jaar hadden ze ook niet (volledig) in de hand.

Het financieel en sportief beleid van Genk is en blijft toch vaak onderschat. Wat een ploeg onder Clement en wat een ploeg hebben die nu weer. En dat zonder gekke aankopen te doen. De vele trainers dit jaar hadden ze ook niet (volledig) in de hand.

Maar dat we niet op hetzelfde niveau staan qua trainers als qua spelers is wel een belangrijk gegeven. Zo haalt Verhaeghe (of was het Mannaert) gisteren ook aan dat hun laatste 4 titels met drie verschillende coaches waren. OK, wij ook... maar wij praten dan over 22 jaar :D Zij over 6... Toch ook een verdienste.

Nu nog die laatste stap zetten (waar ze actief mee bezig zijn sinds onze laatste titel) om een betere mix van ervaring en jongeren te houden en de jeugd zo ook beter in te kunnen passen en we staan waar we moeten staan. Brugge (en uiteindelijk ook weer Anderlecht) zullen altijd buiten ons bereik zijn. Maar die 3de plaats? Die moet gewoon voor ons zijn.

Mooie beelden in Brugge. Kan ik wel van genieten na een jaar lang opgesloten te zitten.

Niet slim, niet echt gezond, maar goed, 't is niet dat ge elk jaar kampioen wordt natuurlijk. Tenzij ge Clement heet en ge telt enkel de laatste 3 jaren. COACH VAN HET JAAR.
Heat of the moment, laat ons niet heiliger zijn dan de paus.

Mooie beelden in Brugge. Kan ik wel van genieten na een jaar lang opgesloten te zitten.

Niet slim, niet echt gezond, maar goed, 't is niet dat ge elk jaar kampioen wordt natuurlijk. Tenzij ge Clement heet en ge telt enkel de laatste 3 jaren. COACH VAN HET JAAR.
Heat of the moment, laat ons niet heiliger zijn dan de paus.

Bwa, vieren met de supporters kan ik enigszins nog begrijpen. Ertussen gaan springen lijkt me toch niet slim en not done. Ge rijdt van Brussel naar Brugge. 1 iemand in die bus (al is het maar de communicatie verantwoordelijke) zal toch bedenken en uitspreken: let op voor beeldvorming? Sowieso imagoschade terwijl de clubs er alles aandoen om dat imago heiliger dan de paus te laten maken.

Denk dat de vreugde en geknuffel op het veld minder voor ophef zorgt.

Negeren van de coronaregels, niet aan de gemaakte afspraken met de ordediensten houden, belemmering van de hulpdiensten, antisemitische gezangen, ... Begint toch al een aardig lijstje te worden :wink:

Negeren van de coronaregels, niet aan de gemaakte afspraken met de ordediensten houden, belemmering van de hulpdiensten, antisemitische gezangen, ... Begint toch al een aardig lijstje te worden :wink:
Antisemitisch? Da's toch al decennia lang de geuzenaam van anderlecht?
Als anderlecht supporters "Liever dood dan Brugse boer" zouden zingen, zijn dat dan anti-agrarische gezangen?

Antisemitisch? Da's toch al decennia lang de geuzenaam van anderlecht?
Als anderlecht supporters "Liever dood dan Brugse boer" zouden zingen, zijn dat dan anti-agrarische gezangen?
Gent heeft zich tegeonver deze gemeenschap alleszins verontschuldigd na het gezang van Benito

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan