Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch eigenlijk erg dat je hier geen Mechele vernoemt die uit de jeugd komt en al bijna 20 jaar bij Club zit en ondertussen zelfs Rode Bankzitter is.
Dat is inderdaad een grote schande. Was altijd de 'mindere' van het centraal duo maar heeft zich nu opgewerkt tot de beste cv in de JPL en is deels reden waarom onze centrale as zo sterk is. Hij stopt trouwens ook niet met beter worden dus we gaan er nog lang deugd van hebben want hij wil nog lang blijven spelen bij Club Scoort af en toe nog eens een belangrijke goal en is vrij consistent in tegenstelling tot andere (behalve Mignolet dan). Je kan eigenlijk niet meer Club zijn dan Brandon Mechele en toch krijg je amper appreciatie, zelfs in eigen rangen.

Knap hoe de Brugge fans hier reageren op de transfer van Refaelov. Zeker ivm de bagger die je op Facebook en Twitter tegenkomt.

Over Vanaken. Had de stap vroeger moeten zetten om echt te gaan kijken waar het plafond van zijn kunnen uiteindelijk lag volgens mij. Nu zou ik ook gewoon bij Brugge blijven, zeker gezien de staat waarin die club zich momenteel bevindt. Moet aangenaam toeven zijn.
In de Mid Mid met Kilian Overmeire, was Overmeire heel lyrisch over het talent van Vanaken.

Een avontuur in het buitenland is geen evidente keuze, want dat houdt uiteraard ook risico’s in. Maar na zijn carrière moet Vanaken zich toch ook afvragen, of er uiteindelijk niet veel meer inzat dan een topspeler te zijn in de Jupiler Pro League.

Voor de Brugge fans hier, morgen Glen Verbauwhede in MID MID. Heeft zijn pensioen fysiek toch niet zo goed verteerd. Bijna onherkenbaar.
Ik denk dat iedereen (behalve een paar andere gekleurde fora) ondertussen wel snapt dat Vanaken gewoon bij de betere voetballers in de pro league hoort. Zijn grootste nadeel is gewoon een gebrek aan explosiviteit waardoor hij bij een te defensieve ploeg al een rijtje lager zou moeten spelen om invloed te kunnen hebben op het spel.

Ik denk ook dat je met het Europees voetbal ongeveer evenveel topmatchen speelt dan met een transfer naar een Duitse middenmoter.

Met hier te blijven is hij ondertussen ook al een halve club-legende, je moet dat ook afwegen tegenover spelers die om de 2 jaar van club veranderen.

Waarom zou Vanaken naar andere club moeten, hij kan goed mee in de jpl. Is graag bij club en zijn loon zal ook niet verkeerd zijn. Hoeveel denken de top aan te kunnen en falen er hard in. Denk dat we op ons 1 hand kunnn tellen over de afgelopen 5 jaar hoeveel er doorgebroken zijn.
Slimme kerel, altijd in de basis heel veel speel minuten en is graag gezien in club. Buitenland gaan is helft van tijd de bank warmen simpel.

En van Rafa geen probleem me dat hij naar Anderlecht gaat. Moeten maar in Antwerp zo dom niet zijn voor hem maar 1 jaar te hebben gegeven.
Club supporters moeten eigenlijk niet zagen, het is niet dat hij bij Brugge nog veel kansen kreeg en nu zou krijgen.
Kan de jonkies ook nog wat ervaring bij brengen, voor RSCA goeie zet voor hem voor niets te krijgen.

Zo een Vanaken is gewoon een slimme voetballer die weet dat hij in een topcompetitie niet in de basis zou staan, komt erdan bij dat hij hier zich heel goed voelt en Club hem bijna jaarlijks opslag geeft.
Zo een vormer, mechele zie ik nooit naar rsca gaan daar zijn ze veel te " boers" voor.
Slimste voetballer van heel 1A.
Die weet idd dat hij in een topcompetitie niet mee kan en daar wat gaat zitten wegrotten op de bank, goed wetende dat hij na zijn 2-3 jaar contract op straat staat en terug naar België moet of in één of ander flutcompetitie kan gaan spelen.
Dit terwijl hij in Brugge dé grote meneer is, met idd ook nog eens jaarlijks opslag.
Pas op, als Hans op zijn 32/33 nog de kans krijgt om te gaan cashen in een competitie die beter betaald zie ik het hem nog doen hoor. En tzou hem gegund zijn zelfs.

Vormer is idd te vergelijken met Vanaken. Behalve dan dat die mss iets minder snel opslag krijgt (en ook de kans niet meer gaat krijgen om nog ergens te cashen gezien zijn leeftijd)

Mechele lijkt me ook gewoon supporter te zijn dus die zal idd nooit naar RSCA trekken. Maar mocht die een lager niveau hebben zag ik die wel perfect voor pakweg Z-W of STVV spelen, nadat hij alles uit de kast heeft gehaald om toch maar bij Club te kunnen blijven.

Is ook een gast die vertrouwen moet voelen. In 't verleden was die op dat vlak veel te gestresseerd, zeker onder MPH. Allez, dat kwam toch zo over naar mij. Als die een bal kreeg in de opbouw spatte de faalangst er af. Zie hem wel graag spelen de laatste jaren, en goeie attitude. Perfect voor JPL, niet hoger. Samen met Vormer en Vanaken niet iemand die ik graag bij een ander JPL team zou zien willen spelen.

Dat is inderdaad een grote schande. Was altijd de 'mindere' van het centraal duo maar heeft zich nu opgewerkt tot de beste cv in de JPL en is deels reden waarom onze centrale as zo sterk is. Hij stopt trouwens ook niet met beter worden dus we gaan er nog lang deugd van hebben want hij wil nog lang blijven spelen bij Club Scoort af en toe nog eens een belangrijke goal en is vrij consistent in tegenstelling tot andere (behalve Mignolet dan). Je kan eigenlijk niet meer Club zijn dan Brandon Mechele en toch krijg je amper appreciatie, zelfs in eigen rangen.

Hmmm... Perhaps. Perhaps not.

Refaelov toch niet meer in actie voor Antwerp tijdens de play offs.
Logisch denk ik. Juklerod is zo ook behandeld en ik hou wel van consequent handelen.
Los daar van had het ook bijna niet te doen geweest: Oftewel speelt hij bewust slechter oftewel doet hij echt zijn best maar gaat men achter elke foute pass vanalles zoeken. Sowieso zever. Hopelijk krijgt nu Miyoshi zijn kansen van de Franky!

Slimste voetballer van heel 1A.
Die weet idd dat hij in een topcompetitie niet mee kan en daar wat gaat zitten wegrotten op de bank, goed wetende dat hij na zijn 2-3 jaar contract op straat staat en terug naar België moet of in één of ander flutcompetitie kan gaan spelen.
Dit terwijl hij in Brugge dé grote meneer is, met idd ook nog eens jaarlijks opslag.
Pas op, als Hans op zijn 32/33 nog de kans krijgt om te gaan cashen in een competitie die beter betaald zie ik het hem nog doen hoor. En tzou hem gegund zijn zelfs.

Vormer is idd te vergelijken met Vanaken. Behalve dan dat die mss iets minder snel opslag krijgt (en ook de kans niet meer gaat krijgen om nog ergens te cashen gezien zijn leeftijd)

Mechele lijkt me ook gewoon supporter te zijn dus die zal idd nooit naar RSCA trekken. Maar mocht die een lager niveau hebben zag ik die wel perfect voor pakweg Z-W of STVV spelen, nadat hij alles uit de kast heeft gehaald om toch maar bij Club te kunnen blijven.
Vind ik een vrij groot statement ,slimste voetballer , t'is ni omdat ge moogt meedoen met de slimste mens dat ge het dan ook zijt :p
Brugge is gewoon het plafond voor Hans omdat hij te traag is .
Hij maakt het goed met het vooruit denken , maar in een snellere competitie lukt dat niet meer
Ik vind het wel ne sympathieke vent btw terwijl ik Vormer ne klootbal eerste klas vind :)

Dus Anderlecht dubbele "winst" geboekt? Concurrent nog eens verzwakt ook voor de komende PO's...
Inderdaad, vindt dit echt belachelijk, van beide ploegen wel te verstaan:
Anderlecht even rechtstreekse concurrent destabiliseren net voor de PO's, hou dat voor na de PO's..
Antwerp (het bestuur dan) voor de belachelijk beslissing om hem niet meer te laten spelen, das gewoon uzelf in de voet schieten en die 2e plaats laten schieten

Logisch denk ik. Juklerod is zo ook behandeld en ik hou wel van consequent handelen.
Los daar van had het ook bijna niet te doen geweest: Oftewel speelt hij bewust slechter oftewel doet hij echt zijn best maar gaat men achter elke foute pass vanalles zoeken. Sowieso zever. Hopelijk krijgt nu Miyoshi zijn kansen van de Franky!
Behalve dan dat Juklerod, dacht ik, onderhandelingen aan het doen was buiten de reglementaire periode en Rafa wel 100% in zijn recht was.

Blijf het belachelijk vinden. Tis niet dat hij geen prof genoeg is om dat van zich af te zetten he.
Als je trouwens ziet met welke mentaliteit en opstelling Franky afkwam tegen RSCA heb je daar echt geen Rafa als mol nodig om op u kloten te krijgen zen, daar zorgt de coach wel zelf voor ;)

Voor Vanaken is het inderdaad de beste keuze om bij Club Brugge te blijven, sportief gezien. Maar wie droomt er niet van om in een grote competitie te spelen, die ervaring op te doen? Die weten ook wel dat ze in het buitenland niet dezelfde status gaan hebben.

En wat betreft Rafa, was te verwachten. Antwerp heeft de fout al gemaakt bij Juklerod imo. Nu konden ze bijna niets anders dan deze werkwijze verder zetten.

Behalve dan dat Juklerod, dacht ik, onderhandelingen aan het doen was buiten de reglementaire periode en Rafa wel 100% in zijn recht was.

Laatste half jaar van een aflopend contract mag je vrij onderhandelen, dus ook Juklerod was volledig in zijn recht.

Brugge is gewoon het plafond voor Hans omdat hij te traag is .
Dat zijn van die clichés die op basis van zijn stijl blijven bestaan, maar toch wel tegengesproken worden door cijfers. Want Vanaken scoort toch altijd hoog bij de "high intensity runs" en dergelijke. Tenzij jij het echt over explosief vermogen hebt. Maar ik weet niet eens of bv. een De Bruyne echt sneller is op de eerste meters.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan