Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Van de huidige generatie bij Club zou ik enkel Vormer en in iets mindere mate Vanaken clubiconen noemen. En een potentieel icoon Mignolet als die hier nog 5 jaar keept, maar dat verwacht ik eigenlijk niet.

Het is jammer om Rafa in een Anderlecht shirt te zien, maar een verrader? Nee daarvoor is hij te ver van zijn top. Spelers die op het hoogtepunt van hun kunnen het afbollen dat zijj verraders zoals laffe Lorre en Degryse en Vargas. Al vond ik het bij Vargas niet erg want iedereen buiten Anderlecht wist dat die jongen geen maand nog fit kon blijven. Maar om die mensen op straat na te roepen? Dan ben je gewoon marginaal.
9 goals 8 assists , bij Brugge 10 doelpunten en 10 assists , veel verschil zie ik niet buiten wat meer wedstrijden . Rafa is volgens mij nog altijd top

Zo een Vanaken is gewoon een slimme voetballer die weet dat hij in een topcompetitie niet in de basis zou staan, komt erdan bij dat hij hier zich heel goed voelt en Club hem bijna jaarlijks opslag geeft.
Zo een vormer, mechele zie ik nooit naar rsca gaan daar zijn ze veel te " boers" voor.

Zo een Vanaken is gewoon een slimme voetballer die weet dat hij in een topcompetitie niet in de basis zou staan, komt erdan bij dat hij hier zich heel goed voelt en Club hem bijna jaarlijks opslag geeft.

Er wordt dikwijls wel gelachen op dat vlak met Vanaken. En ik ga niet liegen, ik heb dat ook al gedaan in het verleden. Maar hier komt het eigenlijk op neer en dat besef ik maar al te goed. Ik kan alleen maar hopen dat wij met bvb. een Heynen ook een eigen Vanaken hebben, maar ik vermoed dat wij daar (nog?) niet goed genoeg voor betalen.

178812376_3586110741494138_4788918435500582284_n.jpg

Bovenstaande supporter met de RAFA-nummerplaat geeft zijn mening ook in zijn eigen woorden.

Ik ben misschien bevooroordeeld omdat ik dat ploegensentiment nooit gehad heb, maar zouden er in de hoofden van dergelijke mensen ook echte problemen bestaan?

Fantastische post.

Het moet toch leuk zijn als je hele identiteit, je leven en je bestaansreden in dit universum tot zelfs de identiteit van je auto toe ( :rofl: ), allemaal gebaseerd is op een voetbalclub of de individuele carrièrekeuzes van een profvoetballer die ooit voor de club in kwestie gespeeld heeft. :crazy:

"Ojje u bitje verstand et", beter wordt het niet.

Ook zo raar om in 'perfect' dialect te typen. Moet toch veel meer moeite zijn dan gewoon in het AN te typen? 😅

Er wordt dikwijls wel gelachen op dat vlak met Vanaken. En ik ga niet liegen, ik heb dat ook al gedaan in het verleden. Maar hier komt het eigenlijk op neer en dat besef ik maar al te goed. Ik kan alleen maar hopen dat wij met bvb. een Heynen ook een eigen Vanaken hebben, maar ik vermoed dat wij daar (nog?) niet goed genoeg voor betalen.
Knap dat je dit toegeeft/aangeeft. Ik denk dat Vanaken meer geld en prestige kan verdienen bij Club dan ergens bij een middenmoter in een hogere competitie.

En zo zijn er veel spelers. Je kan ze natuurlijk niet verwijten dat ze het proberen ergens anders, en dat toont dan wel weer meer ambitie. Maar als dat faalt komen ze ook niet terug en gaan ze veelal talloze omzwervingen doen. Soms moet je je "verlies" durven slikken als speler en dat gebeurt weinig merkt ik, maar goed, de vorige club neemt natuurlijk niet snel iemand terug.

En nu ga je zien dat Vanaken vertrekt deze zomer :unsure:

Knap dat je dit toegeeft/aangeeft. Ik denk dat Vanaken meer geld en prestige kan verdienen bij Club dan ergens bij een middenmoter in een hogere competitie.

En zo zijn er veel spelers. Je kan ze natuurlijk niet verwijten dat ze het proberen ergens anders, en dat toont dan wel weer meer ambitie. Maar als dat faalt komen ze ook niet terug en gaan ze veelal talloze omzwervingen doen. Soms moet je je "verlies" durven slikken als speler en dat gebeurt weinig merkt ik, maar goed, de vorige club neemt natuurlijk niet snel iemand terug.

Mooi vb was Vossen die met hangende pootjes terug kwam, ook niet toevallig een van de beste vrienden nu van Vanaken. En nu zijn er weer geruchten over West Ham als hij ooit wil vertrekken en Club wil nog iets van geld gaat nu moeten gebeuren.

Als ik op SN3 rondneus, zijn er wel meer die dat lijken te verwachten. Ook van Clement. Er lijkt het gevoel te heersen dat beide weten dat BETER niet gaat en dat hun prestaties daarom onder een vergrootglas gaan liggen waardoor ze negatiever beoordeeld gaan worden dan ze eigenlijk verdienen. Iets dat Vandenbempt recent ook aanhaalde, nl. dat goede prestaties bij een Vanaken nu al bekeken worden als "gewone prestaties", zelfs "intern".

Als ik op SN3 rondneus, zijn er wel meer die dat lijken te verwachten. Ook van Clement. Er lijkt het gevoel te heersen dat beide weten dat BETER niet gaat en dat hun prestaties daarom onder een vergrootglas gaan liggen waardoor ze negatiever beoordeeld gaan worden dan ze eigenlijk verdienen. Iets dat Vandenbempt recent ook aanhaalde, nl. dat goede prestaties bij een Vanaken nu al bekeken worden als "gewone prestaties", zelfs "intern".
Is ook niet meer als "normaal" hé.

Als ik continue beter doe dan de verwachtingen. Hierdoor een verhoging in loon krijg. Dan verwacht mijn werkgever dat ik blijf beter doe. Niet dat ik op het niveau van degenen gaan presteren aan wie ze die verhogingen niet gegeven hebben.

Carrière van een Vanaken > carrièrre Kums/Depoitre. Beide spelers met grote trom naar het buitenland gegaan om achteraf met hangende pootjes terug te komen en zelfs niet meer het niveau van voor het vertrek halen. Dan heeft Vanaken de juiste keuze gemaakt.
Kums is nog steeds een degelijke speler met vlagen, maar bijlange niet de Kums van onder Hein I.

Liever bij een club in België ieder jaar voor de prijzen meedoen dan in Engeland of Duitsland tegen de degradatie spelen, ook al verdient ge daar dan mss meer. Tis niet dat ze hier zo slecht verdienen die spelers bij onze topclubs. Zo zijn er maar weinig spelers.

Club heeft het geluk gehad dat we er nu zo'n paar hebben. (Vanaken, Vormer, Rits oa.)

Refaelov heeft dat ook wel e, die voelt zich goed in België, ok had mss terug gekunnen naar Israel, maar dan is het niveau hier toch nog een stuk hoger, en heel zijn leven ligt hier eigenlijk. Ik wens hem het beste bij Anderlecht, alleen niet tegen ons. Dat hij nu naar daar gaat doet voor mij niks af van zijn prestaties en verwezenlijkingen voor Club. Met het doelpunt in de beker toch wel als absoluut hoogtepunt.

Rafa was altijd een van mijn favoriete spelers bij Club in der tijd, dus dat die naar Anderlecht gaat vind ik natuurlijk niet zo leuk, maar om hem nu een verrader en een Judas te noemen? Nee, dat vind ik veel te overdreven. Je moet het ook in een breder perspectief bekijken hè.

Zijn contract liep af en het was onduidelijk waar zijn toekomst lag. Ik ga er vanuit dat zijn kinderen hier naar school gaan, dus kan ik het hem niet kwalijk nemen dat hij ingaat op een voorstel van Anderlecht zodat hij hier in België kan blijven. Anders was het misschien wel naar een of andere uithoek van de wereld en kunnen ze zich opnieuw aanpassen. In dat opzicht heb ik alle begrip voor zijn keuze.

't Is ook niet dat hij op z'n hoogtepunt de rechtstreekse overstap maakt van Brugge naar Anderlecht hè, dat had een pak gevoeliger gelegen natuurlijk.

Knap hoe de Brugge fans hier reageren op de transfer van Refaelov. Zeker ivm de bagger die je op Facebook en Twitter tegenkomt.

Over Vanaken. Had de stap vroeger moeten zetten om echt te gaan kijken waar het plafond van zijn kunnen uiteindelijk lag volgens mij. Nu zou ik ook gewoon bij Brugge blijven, zeker gezien de staat waarin die club zich momenteel bevindt. Moet aangenaam toeven zijn.
In de Mid Mid met Kilian Overmeire, was Overmeire heel lyrisch over het talent van Vanaken.

Een avontuur in het buitenland is geen evidente keuze, want dat houdt uiteraard ook risico’s in. Maar na zijn carrière moet Vanaken zich toch ook afvragen, of er uiteindelijk niet veel meer inzat dan een topspeler te zijn in de Jupiler Pro League.

Voor de Brugge fans hier, morgen Glen Verbauwhede in MID MID. Heeft zijn pensioen fysiek toch niet zo goed verteerd. Bijna onherkenbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan