Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja precies, soms doet Club het ook op het einde dat ze bij een corner gewoon wat rond de cornervlag staan rond te tikken.
Zou in de regels moeten worden opgenomen dat zo'n dingen aanzien worden als spelbederf en dus bestraft worden met een gele kaart.

En anders inderdaard werken met een klok zoals in basketbal.

Ja precies, soms doet Club het ook op het einde dat ze bij een corner gewoon wat rond de cornervlag staan rond te tikken.
Zou in de regels moeten worden opgenomen dat zo'n dingen aanzien worden als spelbederf en dus bestraft worden met een gele kaart.
Sorry, maar hier ben ik niet mee akkoord.
Ze zijn op dat moment toch gewoon aan het voetballen? Je mag als ploeg met de bal doen wat je ook maar wil, dus of iemand nu begint te jongleren, de bal heen en weer van de ene kant van het veld naar de andere te trappen of rond de cornervlag met de bal gaat rond tikken, dat is allemaal hun goed recht. De tegenstander heeft de mogelijkheid om de bal te heroveren, dus het is aan hen om hier een antwoord op te zoeken.

Als het spel onnodig stilligt, dán heeft de tegenpartij reden tot klagen aangezien je dan onmogelijk iets kan doen terwijl de tijd wegtikt.

Een gele kaart krijgen omdat je de bal in de buurt van de cornervlag aan het rondtikken bent, het moet niet gekker worden :p

Sorry maar wat ik deze middag heb gezien bij OHL - Beerschot was niet om aan te zien de laatste 5-6 minuten. Een match duurt 90 minuten plus blessuretijd, niet 87 minuten en dan wat dansen rond de cornervlag.

En anders inderdaard werken met een klok zoals in basketbal.
Dus de bal rondpassen moet bestraft worden met een gele kaart?
Je leest hier toch soms wat 😂

Sorry maar wat ik deze middag heb gezien bij OHL - Beerschot was niet om aan te zien de laatste 5-6 minuten. Een match duurt 90 minuten plus blessuretijd, niet 87 minuten en dan wat dansen rond de cornervlag.
Het is niet omdat het niet leuk is om naar te kijken dat je het moet verbieden. Het is nu ook niet onmogelijk om de bal te veroveren eh. Ga met 2 voor de speler staan en laat een derde over de achterlijn lopen en de bal wegtikken bijvoorbeeld. Je merkt ook wel dat spelers die aan de cornervlag parkeren niet zo snel de fout mee zullen krijgen.

Dom voorbeeld: een ploeg staat voor en de trainer beslist 10 spelers permanent op de doellijn achter de keeper te plaatsen. Dat zou ook niet bepaald tof zijn om naar te kijken maar het is niet verboden.

Is echt belachelijk.

Dringend tijd dat de FIFA hier eens op ingrijpt en de regels aanpast. Helften van 30 minuten met een klok die wordt gestopt als er een speler al dan niet gebleseerd blijft liggen of bij vervangingen.

Bij Moeskroen Anderlecht ook 40 seconden extra in de extra time, waarin een vervanging en een strafschopfasr zaten.

Op die manier wordt tijdwinst gewoon gepromoot.
Een klok stoppen dat zou ik persoonlijk niet doen. Ik zou eerder de regels omtrent tijdrekken veel strenger maken. En indien een speler blijft liggen dit timen en daarna de tijd gewoon bijrekenen. Dat kan echt niet zo moeilijk zijn, maar de scheidsrechters moeten dit wel willen doen.

Nu zie je vaak scheidsrechters die er amper rekening mee houden, sommige half en half en dan zijn er ook nog die te veel laten overspelen. Daar moeten ze veel strikter in worden en dan ben ik er wel van overtuigd dat je het tijdrekken al een stuk gaat terugdringen.

Een klok stoppen dat zou ik persoonlijk niet doen. Ik zou eerder de regels omtrent tijdrekken veel strenger maken. En indien een speler blijft liggen dit timen en daarna de tijd gewoon bijrekenen. Dat kan echt niet zo moeilijk zijn, maar de scheidsrechters moeten dit wel willen doen.

Nu zie je vaak scheidsrechters die er amper rekening mee houden, sommige half en half en dan zijn er ook nog die te veel laten overspelen. Daar moeten ze veel strikter in worden en dan ben ik er wel van overtuigd dat je het tijdrekken al een stuk gaat terugdringen.
Waarom iets dat in andere sporten prima werkt toch nog halfslachtig proberen oplossen?
Laat de ref zijn werk doen wat de regels betreft, en laat iemand anders in het stadion de klok bedienen. Het gaat hem niet enkel over de gespeelde tijd maar dat blijven liggen, een keeper die een bal gaat halen op 15m terwijl er eentje op 5m ligt, dat treuzelen bij iedere inworp, dat treuzelen bij een vervanging.
Ik heb nu terug een abonnement bij eleven omdat met black Friday vrij goedkoop was. Maar ik heb de laatste 2 jaar geen volledige voetbalmatch meer gezien omdat ik dat debiel gedoe rond het voetbal zo beu gezien was.

Er zijn veel zaken irritant in het voetbal van vandaag. Vooral bij ons. Consequente beslissingen door alle refs zou al veel schelen.
Schwalbe? Geel. Zagen? Geel. Blijven zagen? Rood. Tijdrekken? Geel. Spel stil leggen voor krampen? Fine maar je gaat af het veld en komt er pas terug op als de ref toelating geeft.

Al dat irritant gedoe consequent, keer op keer bestraffen

Waarom moeilijk maken? Als het spel stil ligt zett je de klok on hold.. Passen of bal bijhouden aan de cornervlag is dan gewoon voetballen. Je moet hem maar afpakken en druk zetten met man meer.

Waarom moeilijk maken? Als het spel stil ligt zett je de klok on hold.. Passen of bal bijhouden aan de cornervlag is dan gewoon voetballen. Je moet hem maar afpakken en druk zetten met man meer.
Omdat we nu van de 90 minuten er ongeveer 45 voetballen. Wie gaat er 150 minuten naar tv kijken of in een stadion zitten elk weekend?

Barf die opstelling van Club Brugge vandaag...

CDK en Denswil op de bank, Okereke en Sobol komen in de ploeg.
Persoonlijk echt geen fan van Okereke, al was CDK de vorige match ook niet zo goed

Omdat we nu van de 90 minuten er ongeveer 45 voetballen. Wie gaat er 150 minuten naar tv kijken of in een stadion zitten elk weekend?
Het lijkt me ook wel evident dat van zodra zo'n regel in voege zou gaan, we de 90 minuten gaan terugschroeven zodat de totale tijd tussen begin wedstrijd en einde wedstrijd nog ongeveer even lang zal zijn. Veel tijdrekken -> Match zal een stuk langer duren. Amper oponthoud -> Match zal relatief snel gedaan zijn.

Nu leggen ze het spel stil omdat ze er baat bij hebben. De voetballers zelf staan ook niet te springen voor extra lange wedstrijden als ze er geen 'winst' opdoen.

Laatst bewerkt:
Pfff, waarom Okereke er weer opzwieren. Had dan Denswil en CDK tegen Cercle laten rusten zodat ze voor de topper wel fris zouden zijn.

Pfff, waarom Okereke er weer opzwieren. Had dan Denswil en CDK tegen Cercle laten rusten zodat ze voor de topper wel fris zouden zijn.
Het is toch echt niet dat Denswil zo goed was tegen Cercle, had die tegen Cercle beter gespeeld was die vandaag ook basisspeler.

Maar waarom denken jullie dat de tijd stilzetten veel zal oplossen? Een ploeg die niet (meer) wil voetballen kan nog altijd constant het tempo uit te match halen hoor op die manier.
En volgens mij is dat praktisch ook veel moeilijker dan je denkt. Gaat volgens mij ook allemaal veel artificieler aanvoellen op die manier. We moeten toch echt niet naar Amerikaanse toestanden met het voetbal imo waar alles schijnbaar georchestreerd is gewoon.

Maar gewoon eens beginnen met betere regels rond tijdrekken te bepalen, dat zou al veel schelen. Was het nu niet zo dat je langs de korte zijde van het veld naar de kant moest? Volgens mij gebeurt dit nauwelijks nog en zegt men daar niets op, dat kan toch niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan