Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?


  • Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zwakke match, heeft degand iets moeten pakken? 't zal alleszins minder dan Mignolet geweest zijn.
Charleroi gekregen wat het verdiende imo.

Zuivere penalty niet gekregen zeker waar. Maar los daarvan hebben wij echt niets gedaan. Nul komma nul aanvallend tegenwoordig pfft, zeker als er wat druk is. Geen aansluiting, geen bal die we kunnen bijhouden waardoor Lang, Vanaken, Vormer hier amper van kunnen profiteren.
 
De tweede helft "winnen" ze dan toch vooral omdat ze mochten blijven tackelen en ellebogen uitdelen zonder veel zorgen.
Merk toch dat in onze competitie ploegen die zo spelen hier vooral voordeel uit halen, en zo een voetballende ploeg makkelijk kunnnen destabiliseren, en ze krijgen er toch bijna nooit een kaart voor met ons indrukwekkend zwak scheidsrechterkorps.

Bij Anderlecht krijgen spelers als Nmecha en Lokonga ook voortdurend met vuil spel te maken, en hoogstens wordt er een vrije trap toegekend, waardoor de vuil spelende tegenstander zich weer kan organiseren.
 
Ben is benieuwd wat Debleeckere nu weer uit zijn duim gaat zuigen om de VAR weer vrij te pleiten.

100% penalty dus deze fout is puur op de VAR.
 
Trok van onze kant weer op niet veel. Die goal zag je zo aankomen he. Eerst de paal, dan dikke redding van Mignolet en dan meteen erna die goal.
Maar... altijd penalty en ik denk dat Vranjes 5-6 gele kaarten moest gekregen hebben vandaag.

Valt ook vooral op dat er na Dost gewoon niks is dat op wat trekt.
 
Ik snap die scorebordjournalistiek niet zo goed? Club was toch echt de enige ploeg die wou voetballen, mooie combinaties op de mat legde... ach ja, Charleroi schijtploeg maar 1 of 3 ptn maakt uiteindelijk gene zak uit, op naar Gent waar hopelijk de VAR wel wakker zal zijn
 
Niet aangepast taalgebruik
Trok van onze kant weer op niet veel. Die goal zag je zo aankomen he. Eerst de paal, dan dikke redding van Mignolet en dan meteen erna die goal.
Maar... altijd penalty en ik denk dat Vranjes 5-6 gele kaarten moest gekregen hebben vandaag.

Valt ook vooral op dat er na Dost gewoon niks is dat op wat trekt.
2 Mannekes van 19 voor in de spits, ene uit de brousse en nog duidelijk veel te leren heeft en ene die pas hier is. Is idd te weinig voor in de spits. Okereke zwijgen we maar over.
 
Charleroi heeft er een vechtmatch van gemaakt tjah.
Neen, eerder: de ref heeft het tot een vechtmatch laten komen.

Dat krijg je als refs de instructies krijgen om zoveel mogelijk de kaarten op zak moeten houden. Altijd willen spreken en uitbranders geven aan spelers. Hier moest gewoon veel harder en sneller opgetreden worden met meerdere gele kaarten imo. Als er een ploeg niet mee wil dan moeten zij hiervoor gestraft worden i.p.v. de andere. Ik had het gevoel dat Charleroi de ref in hun broekzak hadden i.p.v. omgekeerd.

En waarom Boterberg niet ingrijpt is mij ook een compleet raadsel. Ik kan al raden naar de knip en plakwoorden van zonnebank Frank.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap gewoon niet waarom de clubs niet gezamelijk gewoon eens op tafel kloppen van dit kan niet meer. ELK weekend zijn er wel blunders. Heb bijna elke club al matchen bestolen zien worden door blunders van de arbitrage.
 
En dat zal een positief effect hebben op de arbitrage en verandering brengen door gezamenlijk uw gal te spuwen met alle clubs samen? Think again.
 
En waarom Boterberg niet ingrijpt is mij ook een compleet raadsel. Ik kan al raden naar de knip en plakwoorden van zonnebank Frank.
Ik zal u proberen helpen, Radbraker.

Als de ref geen penalty fluit, zal het oordeel van hem "niet genoeg om zo te vallen" of "Sobol struikelt over zijn eigen poten" zijn, want van bal spelen was er geen sprake. Als de VAR dan de beelden bekijkt en in de herhaling ziet dat Sobol inderdaad eerst zijn eigen voet zelf omslaat alvorens er contact is, wat moet de VAR dan zeggen? Dan klopt dat gewoon dat Sobol over zijn eigen poten valt, of toch genoeg als basis om hier in een beoordelingsfase niet meteen te mogen tussenkomen met de grijze zone van clear errors.

Allez, da's een mogelijke correcte uitleg zonder de communicatie van de ref te kennen in deze fase. Voor hetzelfde geld was Boterberg inderdaad een colaatje halen, ik wil hier niemand vrijpleiten gezien de voorgeschiedenis van vreemde beslissingen, gewoon begrijpen wat er misgaat en of dat volgens de regels kan gebeuren. Vandaar dat ik voorstander ben om communicatie op deze momenten publiek te maken; als het belangrijk genoeg is voor een VAR om te checken of zelfs te herroepen, dan is dat voor ons ook belangrijk genoeg om te weten waarom. Dan moeten we ten eerste al niet naar een stuntelige De Bleeckere kijken die achteraf ofwel iets krom terug recht probeert te praten, ofwel een droge interventie had verwacht maar zonder uiteindelijke aansprakelijkheid voor de fout van de spelleiding. Alles wat de gemediatrainde De Bleeckere doet, leidt toch enkel tot frustratie, die man heeft geen geloofwaardigheid. En dan begrijpen wij ten tweede beter hoe een ref en VAR zo een fase (moeten!) beoordelen, en zien we zelf wie de fouten maakt in plaats van dat iemand ons dat komt vertellen vanuit zijn ivoren toren.

Voor mij is het penalty natuurlijk, ook al brengt Sobol zijn eigen eerst aan het wankelen en lijkt het geen opzettelijk contact. Al was het maar omdat die Kipré daar, terwijl hij net door het oog van de naald is gekropen, met zijn Kratossik ook ineens de white orbs rage denkt te moeten imiteren. Ik heb ook enkel het clipje op de Twitter van Elevensports gezien, dus geen idee wat Raes en co erover zeiden.
 
In rugby lukt het om het openbaar te maken en is het een zegen maar dat is een spel die niet zo ergerlijk is als het stil ligt wanneer er een halve minuut gecommuniceerd wordt. 1 van de grootste ergernissen van de var is toch ook wel dat het tempo gebroken wordt.

Ik zou het toch wel willen zien in een CL finale om opeens in een volgepakt stadion de var bezig te horen tegen de ref terwijl iedereen kan meeluisteren en meekijken. Geen enkele organisatie (Fifa, onze referee departement, ...) staat hier voor te springen vrees ik voor het concept "open communicatie".
Zie je Frank al de toedracht geven aan zen scheidsrechters: "Ja jongens, vanaf nu gaat alle communicatie met de var ook publiekelijk te horen zijn bij de supporters in het stadion en kunnen ze meekijken op grote schermen om te zien wat jij zal beslissen." Iedereen zal dan naar huis gaan met een ei in hun broek vanuit Tubeke. De mental coach zal overuren moeten draaien iig. Ik zal het eens vragen aan iemand die in 1A fluit hoe hij daar tegenover zou staan maar ik weet het antwoord eigenlijk al.

Ik sta er misschien wat sceptisch tegenover maar als het kan leiden tot minder frustraties mag het zeker uitgeprobeerd worden. Het is wel een interessante denkpiste.
 
In rugby lukt het om het openbaar te maken en is het een zegen maar dat is een spel die niet zo ergerlijk is als het stil ligt wanneer er een halve minuut gecommuniceerd wordt. 1 van de grootste ergernissen van de var is toch ook wel dat het tempo gebroken wordt.

Ik zou het toch wel willen zien in een CL finale om opeens in een volgepakt stadion de var bezig te horen tegen de ref terwijl iedereen kan meeluisteren en meekijken. Geen enkele organisatie (Fifa, onze referee departement, ...) staat hier voor te springen vrees ik voor het concept "open communicatie".
Zie je Frank al de toedracht geven aan zen scheidsrechters: "Ja jongens, vanaf nu gaat alle communicatie met de var ook publiekelijk te horen zijn bij de supporters in het stadion en kunnen ze meekijken op grote schermen om te zien wat jij zal beslissen." Iedereen zal dan naar huis gaan met een ei in hun broek vanuit Tubeke. De mental coach zal overuren moeten draaien iig. Ik zal het eens vragen aan iemand die in 1A fluit hoe hij daar tegenover zou staan maar ik weet het antwoord eigenlijk al.

Ik sta er misschien wat sceptisch tegenover maar als het kan leiden tot minder frustraties mag het zeker uitgeprobeerd worden. Het is wel een interessante denkpiste.
In rugby is wel ook gewoon al meer respect voor scheidsrechters in het algemeen e. Helpt daar zeker en vast ook bij.

Nuja respect dwingt ge natuurlijk ook deels af naar gelang u prestaties, maar er moet wel een basis zijn natuurlijk. Niet haalbaar in voetbal vrees ik of de regels zouden drastisch moeten veranderen.
 
Feit maar daar heb je ook geen ballerina's die voor het minste naar de grond gaan, fouten afdwingen en het de ref moeilijk maken en constant liggen zeuren (Haroun, Vanaken, ...). De attitude van de spelers is compleet anders ingesteld tegenover officials. Ik wil die Jap van Sint-Truiden of Neymar wel eens bezig zien op een veldtraining van de Springboks.
Voetballers kunnen ook heel wat leren op gebied van fairplay van die brede kasten.

Voetbal is de enige sport waar er zoveel "haat" en frustratie is tegenover officials. Zowel op het hoogste als op het laagste niveau. Er komt dan ook het meeste geld bij kijken (ook op het laagste niveau) en heeft de meeste regels en grijze zone situaties. Ik heb ook heel wat bedenkingen bij heel wat stuaties met heel dat referee department zooitje van onze mediageile Frank en wat er allemaal beter kan maar ik ben ook van mening dat het niet allemaal aan de leiding ligt.
 
Iedere speler (behalve de kapitein, want waarom draag je anders die band) die zijn mond opendoet tegen de scheids = geel.
Simple as that
Inderdaad. Ze hebben het in het voetbal zelf laten lopen en nooit strenge regels durven afdwingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan