Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Die laatste jaren was iedere moeite teveel, en bestond zijn job enkel nog uit het bellen naar Mogi, om te zorgen dat er een spits kwam bv. En die kwam dan aandraven met Thelin, waar hijzelf, en wss ook Herman de tapijtenverkoper, een ferm percentje op pakken. Dat Thelin een brolspits was, maakte voor beide heren weinig uit.
Om dat in cijfers uit te drukken: Bayat kreeg 500.000 euro voor Thelin naar Anderlecht te halen, die op dat moment 2 of 3 goals in 30 matchen gemaakt had. Van Holsbeek, nadat gevraagd werd waarom ze in godsnaam Thelin aangekocht hadden: "het is nu geen speler van het niveau voor Anderlecht, maar we verwachten hem met winst te kunnen doorverkopen." 5 jaar later is Thelin 4 keer uitgeleend (waar Bayat mogelijk nog eens telkens 100.000 euro opstreek) en geraakt Anderlecht er niet van af omdat die een loon heeft van meer dan een miljoen euro.

Vandaag weer een nieuw artikel over Football Leaks en voor de verandering gaat het weer over Anderlecht. Van Holsbeek was heel trots op de transfers van Mitrovic en Mbemba naar Newcastle voor samen 30 miljoen euro, maar in werkelijkheid hielden ze daar max 19 miljoen van over, waarschijnlijk nog een pak minder. Henrotay pluimde Anderlecht daarbij kaal door meer dan 20 procent commissie te vragen en krijgen.

Ik supporter voor Genk en maak me geen illusies dat ze ook daar niet altijd aan de louche praktijken ontkomen, maar bij Anderlecht was het echt wel beschamend.

Bij Herman is het echter een combinatie van slechte wil, maar ook een stevig staaltje onkunde. Heeft het geluk gehad steeds met het grootste budget te mogen werken, in het begin met Witters een paar goeie Argentijnen kunnen strikken, en af en toe een parel die uitde jeugd kwam kunnen gebruiken om de putten te vullen.

Die laatste jaren was iedere moeite teveel, en bestond zijn job enkel nog uit het bellen naar Mogi, om te zorgen dat er een spits kwam bv. En die kwam dan aandraven met Thelin, waar hijzelf, en wss ook Herman de tapijtenverkoper, een ferm percentje op pakken. Dat Thelin een brolspits was, maakte voor beide heren weinig uit.

Ik kan enkel hopen dat een Louwagie en D'Onofrio meer verstand hebben dan nonkel Herman. Die interviews over Mogi van Louwagie en De Witte wel weinig hoopgevend op dat vlak.
AFAIK is Gent nog steeds afhankelijk van Mogi, nu heeft die wel zoveel macht dat het als Belgische club moeilijk is om er niet mee samen te werken, dat heeft Club ook al gemerkt.

Henrotay en Bayat das gewoon crapuul dat 15j de bak in mag vliegen van mij part en dat ze vele miljoenen verbeurd mogen verklaren. Maar ja, zal wel niet. Zullen er met een voorwaardelijke straf van afkomen en boete van 500k ofzo.

Benieuwd wat het gaat opbrengen en hoeveel het zou kosten als supporter om in te stappen!
Ze zullen 1 aandeel wel aan een schappelijke introductieprijs vastleggen van een €20 of zo zodat supps gemakkelijk kunnen instappen.

Ajax was op de beurs wél een goeie investering gebleken, maar die hebben dan ook enorme successen gehaald in Europa ... met onze rotslechte coëfficient vanaf volgend jaar is het nog maar de vraag of Club nog veel CL zal spelen.

Lijkt me leuk voor een klein % van portefeuille, maar zeker niet voor grote bedragen

Henrotay en Bayat das gewoon crapuul dat 15j de bak in mag vliegen van mij part en dat ze vele miljoenen verbeurd mogen verklaren. Maar ja, zal wel niet. Zullen er met een voorwaardelijke straf van afkomen en boete van 500k ofzo.
Absoluut, en dat is het probleem. Als je ziet dat Bayat weer opnieuw lekker verder doet waar hij mee bezig was... Die mannen durven ze niet aanpakken.

AFAIK is Gent nog steeds afhankelijk van Mogi, nu heeft die wel zoveel macht dat het als Belgische club moeilijk is om er niet mee samen te werken, dat heeft Club ook al gemerkt.
Gent doet vooral beroep op hem voor uitgaande transfers, als ik me niet vergis (zoals bvb bij de transfer van David naar Lille)
Alleszins: zo lang Louwagie blijft zeggen dat ze niet rond hem kunnen omdat hij zo goed is hou ik mijn hart vast

De mensen achter de open brief sosonsgantoise.be hebben intussen samen gezeten met bestuur, maar het verslag van die vergadering stemde me weinig hoopvol voor de toekomst eerlijk gezegd

Absoluut, en dat is het probleem. Als je ziet dat Bayat weer opnieuw lekker verder doet waar hij mee bezig was... Die mannen durven ze niet aanpakken.
Dit gaat nu wel over de kant van justitie, maar dat geldt toch evenzeer voor de kant van de clubs. Bij Bayat wil ik het nog wel geloven dat die onontbeerlijk is gezien zijn netwerk en het nijpende budget van de meeste clubs in de JPL ... al kunt ge bij die laatste categorie ook vraagtekens zetten zoals hierboven al vermeld.

Maar wat met de rest van degenen die genoemd worden in het fraudeluik? De kleinere makelaars doen toch ook gewoon voort waarmee ze bezig waren, ook al worden ze verdacht? Ik durf nu niet zeggen hoe groot of hoe klein die zijn, maar zo een Mejjati kan toch nooit op het niveau van Bayat zitten. Veljkovic hebben ze momenteel al geschorst vanwege zijn gefoefel met Mechelen-Waasland-Beveren, maar wie gaat hier te zeggen dat die anders niet gewoon zou ontvangen worden als eender welke andere makelaar indien het maar over fraude ging?
Verder: Leko was reeds teruggekeerd uit de woestijn terwijl die nog altijd verdacht wordt van niet al te frisse zaken, alvorens weer te vertrekken omdat er weer een zak geld klaarstond in een andere schimmige competitie. Wat met die andere grote naam die middelerwijl als vanouds staat te brullen langs de zijlijn in eerste klasse, terwijl die ook verdacht wordt van miljoenenontduiking, niet in het minst ten nadele van enkele clubs uit diezelfde eerste klasse? Zelfs de hier alombeminde straatvechter Van Holsbeeck is sinds deze week zowaar weer als makelaar actief blijkbaar! Het zal me benieuwen wie met hem in zee zal gaan, gezien de carrièreswitch zou hij nu niet de macht of openstaande vriendendiensten moeten hebben dus de Bayatkaart kunnen de clubs niet trekken. Maar hij heeft wel het adressenboekje uit zijn vorig leven om er toch iets van te maken.

En het zal van de clubs moeten komen want spelers haken graag genoeg hun wagonnetje aan, niet onlogisch gezien hun voordeel in geld en loopbaan dat ze bekomen, bovenop en de grote klanttevredenheid bij bijvoorbeeld Bayat. Niemand van die amper getalenteerde voetballers, waar vele ploegen in de JPL helaas afhankelijk van zjin, gaat zichzelf in de voet schieten. En als ge buiten de landsgrenzen kijkt, ziet ge hetzelfde gebeuren met wél getalenteerde spelers en nog veel grotere bandieten van makelaars, dus straatje zonder einde. En wij blijven kijken!

Dus niemand van de spelers die er in de heenmatch tegen Kiev niet bij waren kan intussen gerecupereerd worden? Integendeel, zelfs nog iemand extra positief. Toch straf.

Allé, de Hein zal z’n beklag wel doen zeker.

Bakkali gleed overigens reeds op de eerste training te ver door en botste tegen een doelpaal. We zijn 4 weken verder en hij is nog steeds onbeschikbaar. Ge zou bijna denken dat em er met ne scooter is tegengereden ofzo, 4 weken zeg.

Van de 10 wedstrijden die er nog te spelen vielen bij zijn aankomst (Beker + reguliere competitie), is de aanstaande match tegen Moeskroen reeds de 5e waarvoor hij moet passen.

Dat stond in de sterren geschreven, iedereen zag het, iedereen wist het. Behalve ons bestuur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan