Jobbonus voor lonen onder de 2500 euro bruto

Ge moet toch geen aanvraag doen zoals ik het lees ?

Als je er recht op hebt krijg je eind 2022 een brief. Enkel op uw burgerprofiel het rek nummer doorgeven

Wie recht heeft op de jobbonus zal vanaf eind dit jaar automatisch een brief ontvangen met het concrete bedrag. Daar zal nog eens in staan wat je moet doen om de jobbonus te ontvangen (en hoe je je rekeningnummer kan registreren, ook als je geen internet hebt). Ook de uitbetaling zal nog voor het einde van dit jaar opstarten. Alle voorwaarden en details kan je nog eens nalezen op deze website.
 
Ik neem aan dat iedereen die er recht op heeft het wel zal krijgen uiteindelijk?

Bent u een grensarbeider? Dan moet u zelf een aanvraag voor de jobbonus voor grensarbeiders indienen via het digitale WSE-loket. Momenteel is deze module nog niet actief. Meer informatie over de jobbonus voor grensarbeiders vindt u op deze pagina.

Sommigen gaan er zelf moeten achter zitten.

Ook de conditie goed lezen:
De Vlaamse overheid weet dankzij de gegevens van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid wie recht heeft op een jobbonus. U hoeft dus geen aanvraag in te dienen.

Ben er zeker van dat er een paar rondlopen die denken dat ze ingeschreven zijn bij de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid..
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat iedereen die er recht op heeft het wel zal krijgen uiteindelijk?
Als je het nieuws niet volgt en de brief verloren gaat bij de post, hoe gaan die mensen het krijgen?

Ik kan me echt wel voorstellen dat pakweg 25% vd mensen die er recht op hebben deze bonus niet aanvragen. Dat is mooi meegenomen.
 
Als je het nieuws niet volgt en de brief verloren gaat bij de post, hoe gaan die mensen het krijgen?

Ik kan me echt wel voorstellen dat pakweg 25% vd mensen die er recht op hebben deze bonus niet aanvragen. Dat is mooi meegenomen.
Ze weten toch wie er recht op heeft? Dan lijkt het mogelijk om die hun rekeningnummer ook te achterhalen :unsure:
 
Hoe dat?
Op ieder antwoord dat je bedenkt, is het heel waarschijnlijk niet toegelaten :p.
Rekeningnummer op belastingsaangifte? Is wel federaal maar dan hebben ze die daar al bv (ok niet verplicht maar merendeel van werkende zal dat wel invullen neem ik aan)

De vaccinatiebrieven zijn toch ook allemaal toegekomen bedenk ik me net :unsure:
 
Is een rekeningnummer niet verplicht om in te geven bij uw belastingsaangifte? Is wel federaal maar dan hebben ze die daar al bv

De vaccinatiebrieven zijn toch ook allemaal toegekomen bedenk ik me net :unsure:

Nee, dat is niet verplicht en dat is heel waarschijnlijk ook niet toegelaten :p.
 
Dan kunnen ze via postassignatie werken.
Zie ook niet in waarom overheden in ons land dergelijke informatie niet zouden mogen delen. Neem aan dat ze de loonsgegevens ook delen

Artikel 12 – Doorgifte aan derden​

Uw persoonsgegevens worden nooit ter beschikking gesteld van derden, behoudens wanneer een dergelijke doorgifte wordt opgelegd door of krachtens een wet, decreet of ordonnantie.

De instellingen die belast zijn met het waarnemen van een openbare dienst of de behartiging van een taak van algemeen belang op basis van een opdracht van de overheid, ongeacht hun rechtsvorm, worden niet beschouwd als derden in de zin van dit artikel wanneer samenwerking met deze instellingen onontbeerlijk is voor de correcte implementatie van de te leveren diensten. Deze samenwerking met andere takken van de overheid (inclusief op andere niveaus, zoals gemeenschappen, gewesten en gemeenten) zal worden geregeld via kaderovereenkomsten of protocolakkoorden.

Wanneer uw persoonsgegevens mogelijk worden doorgegeven naar dergelijke instellingen zal de privacyverklaring van de dienst in kwestie aangeven om welke persoonsgegevens het gaat, en aan welke verwerking ze zullen worden onderworpen door deze instelling.
Uw persoonsgegevens zullen nooit worden gebruikt voor publicitaire doeleinden, noch worden doorgegeven aan derden die deze gegevens voor dergelijke doeleinden zouden gebruiken.
Uw persoonsgegevens zullen nooit worden verwerkt door een instelling of onderneming die buiten de Europese Unie gevestigd is.


1) Het is niet onontbeerlijk. Zoals je zelf zegt, er zijn alternatieven.

2) Het leidt niet tot de correcte implementatie (want een rekeningnummer van een belastingaangifte van een koppel kan het niet-gewenste rekeningnummer zijn voor de individuele jobbonus).

3) Er moet een kader of protocol zijn voor deze gegevensuitwisseling.
 
Als je het nieuws niet volgt en de brief verloren gaat bij de post, hoe gaan die mensen het krijgen?

Ik kan me echt wel voorstellen dat pakweg 25% vd mensen die er recht op hebben deze bonus niet aanvragen. Dat is mooi meegenomen.
Nogmaals: Als ge geen grensarbeider zijt moet ge helemaal niks aanvragen!

Het is of uw rek nr nu al doorgeven en anders zal in die brief wss staan dat ge een postcheque krijgt.

Veel meer kunnen ze echt niet doen om het nog makkelijker te maken hè, ze kirjgen al extra geld, moogt er ook wel een heel klein beetje moeite voor doen dan zeker ?

Lees toch eens voor ge reageert met foute info en uit uw duim gezogen info.
HLN is de andere richting uit
 
Wat hier nog niet staat, is dat wie in Brussel of Wallonië woont, die niet krijgt. Woon je in het buitenland, dan krijg je die wel.

Waarom? heel simpel: Europa verbiedt om je eigen inwoners meer voordelen te geven dan buitenlandse werknemers die in België werken, maar n een ander land wonen. Europa heeft echter niks te zeggen over België, dus hetzelfde onderscheid binnen België maken is wél wettelijk.

En natuurlijk: wie als Vlaming in Brussel werkt, heeft er geen recht op.
 
Wat hier nog niet staat, is dat wie in Brussel of Wallonië woont, die niet krijgt. Woon je in het buitenland, dan krijg je die wel.

Waarom? heel simpel: Europa verbiedt om je eigen inwoners meer voordelen te geven dan buitenlandse werknemers die in België werken, maar n een ander land wonen. Europa heeft echter niks te zeggen over België, dus hetzelfde onderscheid binnen België maken is wél wettelijk.

En natuurlijk: wie als Vlaming in Brussel werkt, heeft er geen recht op.
Dat laatste snap ik niet want als je in Nederland werkt wel (of ik lees dat van grensarbeiders van hierboven fout)
 
En natuurlijk: wie als Vlaming in Brussel werkt, heeft er geen recht op.
Gaat niemand van wakker liggen.
Als je als Vlaming naar Brussel knalt om te werken dan zal je wel niet binnen de criteria vallen.

Gewoon weer het zoveelste verspilling van geld op grote schaal zonder dat je effectief er iemand mee vooruithelpt.
 
Gaat niemand van wakker liggen.
Als je als Vlaming naar Brussel knalt om te werken dan zal je wel niet binnen de criteria vallen.

Gewoon weer het zoveelste verspilling van geld op grote schaal zonder dat je effectief er iemand mee vooruithelpt.
Tgoh, pakweg iemand uit de Vlaamse rand die in Brussel noord in de panos werkt ofzo?
 
Dat laatste snap ik niet want als je in Nederland werkt wel (of ik lees dat van grensarbeiders van hierboven fout)
Een Fransman die in Vlaanderen werkt heeft er recht op. Een Brusselaar die in Vlaanderen werkt niet. Een Vlaming die niet in Vlaanderen werkt heeft er ook geen recht op. Een Vlaming die in Nederland werkt dus ook niet.
 
Wat hier nog niet staat, is dat wie in Brussel of Wallonië woont, die niet krijgt. Woon je in het buitenland, dan krijg je die wel.

Waarom? heel simpel: Europa verbiedt om je eigen inwoners meer voordelen te geven dan buitenlandse werknemers die in België werken, maar n een ander land wonen. Europa heeft echter niks te zeggen over België, dus hetzelfde onderscheid binnen België maken is wél wettelijk.

En natuurlijk: wie als Vlaming in Brussel werkt, heeft er geen recht op.

Heb je dat goed gelezen?


Mensen die in het buitenland wonen, krijgen die niet.
Een Vlaamse inwoner die in Brussel werkt, krijgt die wel.
Een Vlaamse inwoner die in Nederland werkt, krijgt die wel.
Een Vlaamse inwoner die in Polen werkt, krijgt die wel. (Als hij één keer per week terugkeert blijkbaar :p)
Een Brusselse inwoner die in Vlaanderen werkt, krijgt die niet.
Een Franse inwoner die in Vlaanderen werkt, krijgt die niet.






 
Heb je dat goed gelezen?


Mensen die in het buitenland wonen, krijgen die niet. als ze in Vlaanderen werken wel
Een Vlaamse inwoner die in Brussel werkt, krijgt die wel. fout
Een Vlaamse inwoner die in Nederland werkt, krijgt die wel. fout
Een Vlaamse inwoner die in Polen werkt, krijgt die wel. (Als hij één keer per week terugkeert blijkbaar :p) fout
Een Brusselse inwoner die in Vlaanderen werkt, krijgt die niet. juist
Een Franse inwoner die in Vlaanderen werkt, krijgt die niet. fout
Zie het vette in je quote.
 
Een Fransman die in Vlaanderen werkt heeft er recht op. Een Brusselaar die in Vlaanderen werkt niet. Een Vlaming die niet in Vlaanderen werkt heeft er ook geen recht op. Een Vlaming die in Nederland werkt dus ook niet.
In die link hierboven staat
Woont u in Vlaanderen, werkt u in één van de landen van de Europese Economische Ruimte (EER) en keert u dagelijks of minimaal één keer per week terug naar uw hoofdverblijfplaats (open definitie)? Dan komt u onder bepaalde voorwaarden in aanmerking voor de jobbonus.
Brussel is toch deel van een land van de EER?
Idem met Nederland.

Ik zou verwachten dat iedereen die in Vlaanderen woont en volgens ons systeem belast wordt het zou krijgen :p
 
In die link hierboven staat

Brussel is toch deel van een land van de EER?
Idem met Nederland.

Ik zou verwachten dat iedereen die in Vlaanderen woont en volgens ons systeem belast wordt het zou krijgen :p
Ok, gisteren totaal niet goed gelezen dus :S. Maar het stuk van grensarbeider split ik toch nog even uit, dacht dat hetzelfde principe geldt als bij de Vlaamse zorgkas, dat een Brusselaar geen grensarbeider kan zijn.

(Nu echter eerst terugreis vanuit vakantie naar huis :()
 
Terug
Bovenaan