Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Waar is den ouwe tijd waar we op ne zondag in Nederland rondreden om 10u en er was tot onze grote verbazing (in tegenstelling tot Belgie) niks open.

Geen supermarkt, geen bakker, geen cafe, geen slager .. letterlijk helemaal niks.

Scheel van de honger hebben we toen alsnog 1 restaurant gevonden dat open was.
ne mcDonalds

twee weken geleden ben ik in panne gevallen met mijn auto, alternator wss kapot. Ze vragen waar ze die naartoe moeten brengen, ik zeg breng die maar naar de dichtsbijzijnde VW garage, in mijn geval is dat D'ieteren Groot-Bijgaarden.

Ondertussen zijn we twee weken verder, ik heb al 5 keer een uur (!) aan de lijn gehangen om te horen of er nieuws is, uiteindelijk kies ik in dat keuzemenu dat ze mij dan maar terugbellen (wat ze nooit doen). Ik stuur dan maar een mail, waar ook niet op wordt geantwoord. Net weer een uur aan de lijn gehangen, maar op den duur wordt ge zo zot van dat deuntje en van die boodschap dat ge ook online een afspraak kunt inboeken en kans maakt op een bon van 350 euro dat ge goesting hebt om uw telefoon door het raam te smijten.

Dat kan toch niet dat ge een bedrijf lang 2 weken lang op geen enkele manier kunt bereiken. Resultaat: ik ga seffens mijne werkdag onderbreken om met het openbaar vervoer naar Groot-Bijgaarden af te zakken gewoon om eens te horen of mijn auto al hersteld is, of ze er zelfs nog maar aan begonnen zijn etc.

haaaalsjahsdfkljdfslk;jdaf;lkfjdslkadjfadffds
Meest hatelijke garage ooit. Ik moet daar voor mijn wagen naartoe en ik zie er altijd tegenop.

Ergernis en glimlach in 1.
Facebook was ongelooflijk traag in Chrome, kon geen gesprekken openen
Adblock uitgezet en plots werkt alles terug normaal.
De snodaards 😛

Ik kan mij daar ook enorm aan ergeren. Kunnen we nu echt niets eens met z'n allen een beetje normaal doen?
Dat is nu eenmaal normaal gedrag van een mens als de pakkans op sluikstorten heel klein is.

Bijkomend zijn ook de prijzen voor uw afval weg te (laten) brengen verhoogd. Dan maakt het ergens gratis neerzetten natuurlijk wel heel aantrekkelijk.

En dan heb ik het nog niet over containerparken die redelijk moeilijk bereikbaar zijn zonder auto.

Dat is nu eenmaal normaal gedrag van een mens als de pakkans op sluikstorten heel klein is.

Bijkomend zijn ook de prijzen voor uw afval weg te (laten) brengen verhoogd. Dan maakt het ergens gratis neerzetten natuurlijk wel heel aantrekkelijk.

En dan heb ik het nog niet over containerparken die redelijk moeilijk bereikbaar zijn zonder auto.
Allemaal correct, maar het begint allemaal met de verkeerde mentaliteit. Als ik hier op het speelplein zie dat die 2 banken, die 2 meter uit elkaar staan met in het midden een vuilnisbak, altijd vol ligt met vuilnis op en rond de banken en niets in die vuilnisbak dan is dat enkel en alleen mentaliteit die totaal verkeerd zit. En van daar gaat het verder...

Allemaal correct, maar het begint allemaal met de verkeerde mentaliteit. Als ik hier op het speelplein zie dat die 2 banken, die 2 meter uit elkaar staan met in het midden een vuilnisbak, altijd vol ligt met vuilnis op en rond de banken en niets in die vuilnisbak dan is dat enkel en alleen mentaliteit die totaal verkeerd zit. En van daar gaat het verder...
Of in de stad waarbij heel veel afval ligt rond stampvolle afvalbakjes, maar waarvan je weet dat er verderop nog andere afvalbakjes zijn die helemaal niet stampvol zijn. Hou gewoon je afval bij tot je je afval deftig kan weggooien.

Ge hebt het natuurlijk tegen iemand die afval verstopt in zijn papierafval om negentig eurocent uit te sparen......

Die mentaliteit is dan wel een veel voorkomend gedrag rond afval opruimen. Kijk naar hoe campings van festival terreinen worden achtergelaten, hoe stadions er na een voetbal match eruit zien.

Ge hebt het natuurlijk tegen iemand die afval verstopt in zijn papierafval om negentig eurocent uit te sparen......

Ja, ik herinner me ook die discussie waarbij @pardal openlijk toegaf plastiek afval te verstoppen tussen z'n papierafval...

Walgelijk en asociaal gedraag imo
Ik praat het gedrag niet goed (ook dat van mezelf niet). Echter het gedrag enkel verklaren van uit een individueel schuldmodel (of zo interpreteer ik toch bovenstaande reacties) is niet correct, zoals ik eerder vermeld, 60.000 man op een festival identiek hetzelfde doet.

Containerparken moeilijk bereikbaar. Maar om een grote display tot aan een glasbol te brengen, is dan geen moeite?
Ik heb ooit eens een grote tv in de kant gedumpt gezien op een afgelegen baan die eigenlijk enkel om te wandelen en fietsen bedoeld is. Die moeite wordt dan wel gedaan?

Dus niemand heeft weer schuld. Echt jongens.

Het is gewoon walgelijk en asociaal. Punt. Wat de reden ook is.

Mensen die in die marginaliteit zitten, vreemdelingen die hier tijdelijk zijn en geen landstaal kennen, weten soms niet beter, sommigen hebben geen eID om überhaupt het containerpark te kunnen gebruiken, of ze een auto hebben of niet...

Hier aan de kust zie ik af en toe eens enkele inboedels staan op straat, vermoedelijk worden de meeste betalend wel weggehaald door te stadsdiensten, maar vaak moeten mensen die uitgewezen worden uit hun huurwoning, zonder steun van buitenaf hun hele boeltje uit de woning halen, zonder dat ze al ergens anders terecht kunnen. Geen familie, geen vrienden of kinderen,... Analfabeet of psychologische problemen, geen hulp durven vragen enz... Velen leven hier precies op wolken. De realiteit is nooit perfect.

Containerparken moeilijk bereikbaar. Maar om een grote display tot aan een glasbol te brengen, is dan geen moeite?
Ik heb ooit eens een grote tv in de kant gedumpt gezien op een afgelegen baan die eigenlijk enkel om te wandelen en fietsen bedoeld is. Die moeite wordt dan wel gedaan?

Dus niemand heeft weer schuld. Echt jongens.

Het is gewoon walgelijk en asociaal. Punt. Wat de reden ook is.
Die grote tv bestellen ze dan wellicht online, maar om die dan weg te brengen als ze moeten verhuizen of die kapot is, is het al teveel... Bij defect kan men trouwens een nieuwe laten leveren en nemen ze de oude mee, bv. Coolblue doet dit denk ik.

Marginalen zijn er overal, maar ik denk dat zo'n gevallen toch echt wel aan het randje zitten...

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan