Ik wil dat gerust geloven, maar dat ze dan ook gewoon stoppen met het een vegetarische hamburger te noemen. Noem het een groentenschijf of botanical plaat ofzo. Maar niet hamburger, worst, kotelet.... De mens gaat altijd de vergelijking met vlees maken op die manier. Kijk naar al die alcoholvrije bieren. Een la Chouffe 0,0... Goed, maar ook hier weer ga je bewust of onbewust altijd de vergelijking maken met een gewone la Chouffe. Terwijl het gewoon niet te vergelijken valt.
Goh, ik weet het niet. Bij bier is dat ook gewoon marketing en merkbekendheid hé. Je moet echt wel een slechte commerçant zijn om zo'n Chouffe een andere naam te geven. Uiteindelijk is de ene Chimay ook de andere niet.
Bij vlees is dat minder en vond ik dat vroeger ook idioot, maar ik ben daar wel wat op teruggekomen. Uiteindelijk eten we gemiddeld te veel vlees, zowel voor onze gezondheid als voor de planeet. In dit land of deze hoek van de wereld vinden mensen hun maaltijd pas compleet als er groenten/aardappelen/vlees op hun bord liggen, of een soort vervanging. En persoonlijk, veel mensen gaan dan toch voor bottom-of-the-barrel vlees dat amper smaak heeft.
Dan ga je meer mensen eens vlees laten overslaan door een vegetarische
burger of
worst op de markt te brengen dan door dat helemaal anders in de markt te zetten. Want veel eenvoudiger zonder nadenken die boerenworst eens te wisselen voor een vegetarische, dan aan een linzenschotel te beginnen.
Opnieuw, ik persoonlijk eet dan liever minder, maar echt en kwalitatief vlees, en een andere dag eens een plantaardige eiwitbron, of kaas, wat (IMO) een pak lekkerder is dan zo'n vervangvlees.
Van bier kan ik het nog begrijpen dat je het vergelijkt, in hoever het leunt tegen de alcohol variant. Is op de zelfde manier dat ze het brouwen.
Enkel na het brouwen laten ze de alcohol eruit.
Zover ik weet is dat maar een van de methoden, er zijn ook gisten die weinig (geen?) alcohol aanmaken.