Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik ga 3 keer per week anderhalf uur fitnessen, elke dag 2 keer met de hond wandelen. Gisteren had ik 4u geslapen en ik viel in slaap in de zetel. Ik kruip in mijn bed en ik lig dan nog bijna een uur wakker.

Nochtans is er niks anders aan mijn slaapkamer dan de jaren voordien en sliep ik wel vlot in. Heel bizar
En melatonine halen bij de apotheek?
Ik ken een paar mensen die dat nemen en daar heel tevreden van zijn.
Zou helpen met het inslapen.

Ik ga 3 keer per week anderhalf uur fitnessen, elke dag 2 keer met de hond wandelen. Gisteren had ik 4u geslapen en ik viel in slaap in de zetel. Ik kruip in mijn bed en ik lig dan nog bijna een uur wakker.

Nochtans is er niks anders aan mijn slaapkamer dan de jaren voordien en sliep ik wel vlot in. Heel bizar
Dat kan zo simpel zijn als ‘ouder worden’. Mr S. valt vaak even snel in slaap op een slecht uur en kan dan voor geen meter slapen op zijn effectieve bedtijd. Vroeger sliep die like clockwork ongeacht de voorgaande dag. Minder melatonine, verlies aan echt ‘diepe’ slaap en je kan vrij snel een groot verschil beginnen merken.

Dat 1 uur voor het slapengaan nog iets eten laten, probeer 2 of 3 uur.
Hoe ouder je wordt, hoe moeilijker je slaapt, en uw metabolisme kan aan het vertragen zijn (allemaal normaal). Wat Squid al aanhaalt voor haar man.
Maw je deed dat misschien van kindsaf tot je 30ste, maar het blijft niet duren.

Uitbol tijd naar slaap nemen is idd ook belangrijk, idd melatonine anders eens proberen ... Maar de oorzaak aanpakken is best indien stres of je kop of brein, die soms nog wat (onbewust) door raast, je langer wakker houdt. Je spieren moeten oa ook goed ontspannen zijn of kunnen ontspannen in bed. Vandaar ook de uitbol tijd na fysieke inspanning. Geld ook mentaal dus.

Laatst bewerkt:

Heb je al eens geprobeerd om je slaaprichting te wisselen? Dus hoofd waar voeten normaal liggen en omgekeerd?

Buren van aanpalende woning aan de tuin besluiten hun haag (volledig op hun grond) te snoeien zonder te verwittigen. Komen thuis... alles in de tuin achteraan ligt vol met een ander z'n snoeiafval.:fingerguns:

Dat is precies meer en meer een trend? En ook een gigantisch verschil tussen professionals die hagen komen scheren: bij de één valt er zo goed als niets over de afscheiding met de buren en ruimt alles op, bij de ander ziet het eruit alsof er een orkaan gepasseerd is.

Waarom heeft elke frituur in de buurt zijn sluitingsdag op dinsdag? Spreken die dat af met elkaar

En uiteraard net vandaag stelt mijn vrouw zelf de vraag: "frietjes van de frituur?"

Amerikanen die klagen dat ze paycheck to paycheck leven en dan doodleuke vertellen dat ze samen 250K per jaar verdienen en niet kunnen rondkomen...

En dan beginnen ze te vertellen dat ze in een miljoenenvilla wonen, 2 dikke autos hebben, meerdere keren per jaar op vakantie gaan. Alles op hun kredietkaart zetten....

Er zijn er echt die serieus paycheck to paycheck leven die jobs hebben waar ze alleen het minimumloon betalen. Dat begrijp ik volkomen maar als je met 2 personen 250k per jaar verdient maar weigert om uw levensstijl aan te passen ja jongens ...

Amerikanen passen zich niet aan, de wereld moet zich schikken accordingly!

Dat kan zo simpel zijn als ‘ouder worden’. Mr S. valt vaak even snel in slaap op een slecht uur en kan dan voor geen meter slapen op zijn effectieve bedtijd. Vroeger sliep die like clockwork ongeacht de voorgaande dag. Minder melatonine, verlies aan echt ‘diepe’ slaap en je kan vrij snel een groot verschil beginnen merken.
Ik slaap enkel in mijn bed maar in de zetel kan ik voelen van… ik ga in slaap vallen. Maar dan in mijn bed lig ik gewoon te draaien en te denken. Ik “lig” precies nooit goed. Op mijn zij doen mijn arm/schouder pijn, op mijn rug doet mijn rug precies wat zeer en lig ik niet goed op mijn kussen. Maar zoals iemand hier zei, ‘t is volgens mij de vicieuze cirkel dat ik al aan het denken ben dat ik niet ga kunnen slapen want met mijn lief erbij heb ik het dan niet.

Melatonine eens proberen. Zien of het helpt

Waarom heeft elke frituur in de buurt zijn sluitingsdag op dinsdag? Spreken die dat af met elkaar

En uiteraard net vandaag stelt mijn vrouw zelf de vraag: "frietjes van de frituur?"
You're doomed. Dan kom je thuis bij een hangry vrouw en moet je het nieuws vertellen dat frietjes niet gaan lukken vanavond.

Ik slaap enkel in mijn bed maar in de zetel kan ik voelen van… ik ga in slaap vallen. Maar dan in mijn bed lig ik gewoon te draaien en te denken. Ik “lig” precies nooit goed. Op mijn zij doen mijn arm/schouder pijn, op mijn rug doet mijn rug precies wat zeer en lig ik niet goed op mijn kussen. Maar zoals iemand hier zei, ‘t is volgens mij de vicieuze cirkel dat ik al aan het denken ben dat ik niet ga kunnen slapen want met mijn lief erbij heb ik het dan niet.

Melatonine eens proberen. Zien of het helpt
Mss lig je in een kuil in je matras. Door slijtage.

Dan lig je nooit goed.

Je matras eens omdraaien.

In Hoeselt zijn er volgens mij wel frituren open op dinsdag. Ge kunt altijd eens naar hier afzakken.

Terug
Bovenaan