Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Protip: koop een luchtdrukonstopper i.p.v. een gewone 'stomper'. In veel DHZ zaken kost dat iets van 15 euro, werkt héél goed. Destijds, voor ik heel m'n huis gestript heb nog zitten klooien met Destop e.d., niets die beter hielp dan een luchtdrukonstopper.

Iedereen zou dat verplicht in huis moeten hebben.
Ik denk, als ik u hier zo bezig hoor ivm klussen, we beter allemaal een Anderson in huis halen. Die fixed u alles
:)

Tijdje geleden stond ik met een collega te babbelen en ik had de indruk dat die best een eind groot was. Vandaag toch eens gevraagd. Waarop die mens heel beleefd zegt 1m89 en vraagt ‘en gij’ dus ik ‘1m68 maar de dokter zei vroeger dat ik zeker 1m75 kon worden, dus ik loop al jaren die zeven centimeter achterna.’

Ik loop al jaren die zeven centimeter achterna…

En van waar komen al die paardebloemen in mijnen hof?
Te weinig kalk in de toplaag. De natuur zorgt dan voor paardenbloemen die met hun diepe wortels kalk uit de lager gelegen lagen halen om die naar boven te trekken. Als ze hun werk goed doen en je laat ze nu staan, heb je volgend jaar gras en geen paardenbloemen.

En van waar komen al die paardebloemen in mijnen hof?
Bovendien een zeer nuttige plant voor tal van insecten. Hoe meer hoe liever in mijn tuintje.

Bovendien een zeer nuttige plant voor tal van insecten. Hoe meer hoe liever in mijn tuintje.
Deze week nog het gras afgereden omdat er morgen tuinfeest is, maar netjes rond de wilde bloemen gegaan, geeft ook wat kleur.

Tijdje geleden stond ik met een collega te babbelen en ik had de indruk dat die best een eind groot was. Vandaag toch eens gevraagd. Waarop die mens heel beleefd zegt 1m89 en vraagt ‘en gij’ dus ik ‘1m68 maar de dokter zei vroeger dat ik zeker 1m75 kon worden, dus ik loop al jaren die zeven centimeter achterna.’

Ik loop al jaren die zeven centimeter achterna…
jon-bon-jovi-take-my-hand.gif

Goed weer, 1 mei, dus daarnet naar de speeltuin. Dochter ontmoet twee Arabische zusjes die ze kent van school dus ze speelt daar wat mee. Ik haal wat cracotten boven, dochter geeft er een aan die kindjes. Hun moeder heel dankbaar.

20 min later haalt de moeder de chips boven, en dan bedoel ik een hele bus Pringles en een zak Bugles, terwijl die kinderen nog aan een rijstwafel met paprikasmaak gemengd met flan uit een potje bezig zijn. Mijn dochter staat erop te kijken dus die krijgt ook een rijstwafel, ik voelde de bui al hangen en uiteraard wou die moeder, om vriendelijk te zijn, dat ze samen chips aten. Tot op het punt dat ze mijn dochter een zak Bugles in haar handen steekt. Ik zeg nog tegen mijn dochter: "eentje en teruggeven" maar neen de bedoeling was duidelijk dat heel de zak voor haar was.

Bon, het was toch tijd dus wij naar huis. Dochter geeft die zak terug want ze vindt dat niet lekker, krijgt ze de halve bus Pringles mee naar huis.

Ik interpreteer dat als vriendelijk willen zijn, en dat weigeren is volgens mij onbeleefd, maar nu hebben we dus een bus Pringles in de kast staan die ik nooit aan mijn dochter zou geven.

Goed weer, 1 mei, dus daarnet naar de speeltuin. Dochter ontmoet twee Arabische zusjes die ze kent van school dus ze speelt daar wat mee. Ik haal wat cracotten boven, dochter geeft er een aan die kindjes. Hun moeder heel dankbaar.

20 min later haalt de moeder de chips boven, en dan bedoel ik een hele bus Pringles en een zak Bugles, terwijl die kinderen nog aan een rijstwafel met paprikasmaak gemengd met flan uit een potje bezig zijn. Mijn dochter staat erop te kijken dus die krijgt ook een rijstwafel, ik voelde de bui al hangen en uiteraard wou die moeder, om vriendelijk te zijn, dat ze samen chips aten. Tot op het punt dat ze mijn dochter een zak Bugles in haar handen steekt. Ik zeg nog tegen mijn dochter: "eentje en teruggeven" maar neen de bedoeling was duidelijk dat heel de zak voor haar was.

Bon, het was toch tijd dus wij naar huis. Dochter geeft die zak terug want ze vindt dat niet lekker, krijgt ze de halve bus Pringles mee naar huis.

Ik interpreteer dat als vriendelijk willen zijn, en dat weigeren is volgens mij onbeleefd, maar nu hebben we dus een bus Pringles in de kast staan die ik nooit aan mijn dochter zou geven.
Ik zou mailen voor het nieuwe seizoen van kunnen we nog overeenkomen. :s

Ne keer naar ons ma met de klein en heel de tijd Q-music op. Al die interactie met het publiek en onbenulligheden. Het interesseert me niet Ritta dat ge u deur aan het schilderen zijt.

Ik heb die van philips en die werken heel goed. Ik zit wel in het eco systeem van philips hue dus ik weet niet of je een bridge nodig hebt of niet.
Hue heb ik ook aan gedacht, ik heb nog een bridge nodig dus dan wordt dat nogal duur voor 1 stekker.

Shelly is volgens mij ondertussen ook groot genoeg om een blijvertje te zijn. Hun schakelpluggen werken prima, hun app betrouwbaar en hun materiaal is goed integreerbaar met andere systemen zoals HA of Loxone, en is Matter compliant.
Shelly zou ook nog kunnen, ik heb nog een lamp buiten die ik met zo’n Shelly zou willen automatiseren.

Laatste jaar van mijn opleiding, grotendeels stage. Ik ben het zo f*cking beu om constant beoordeeld te worden op basis van zuiver subjectieve gegevens, waarvan de helft niet eens klopt. En je kan quasi geen weerwoord bieden want als student sta je onderaan de ladder, ook al heb je 4 keer meer werkervaring dan de persoon die u moet beoordelen.

Lang geleden dat het me nog zo hoog zat en ik me zo moest inhouden om uit te schreeuwen dat ze allemaal mijne zak kunnen opblazen. Ook mijn eigen karakter, van zeer stevig in mijn eigen schoenen te staan, moet ik constant aan de kant schuiven en dit al ettelijke jaren wat ook een zeer grote aanleiding is van de slappe koord van depressie/burn-out waar ik mee kamp sinds halverwege de opleiding.

Ook de constante dubbele standaard, als ik iets vergeet als student is het een ramp maar als zij iets vergeten als werknemer wordt dit weggelachen kan ik absoluut niet mee om. Als je zo weinig zelfreflectie hebt om dat niet in te zien dan heb ik ook ongelofelijk veel moeite om nog respect op te brengen voor die persoon.

Ben het beu beu beu, allemaal den hoogsten boom in.

Live voetbalwedstrijdje in de stadstuin van de buren. Geroep, gejoel, getier. BBQ rook alsof er een huis in brand staat. Als de zon er is tiert de marginaltiet ook weer weelderig 😁 en natuurlijk een andere buur die volop nog met de verbouwing bezig is, boren, kloppen, man man man 🙈

allez, groot openingsweekend van Broei, hier om de hoek.
normaal doen ze die optredens daar binnen, waar ze geluidsbescherming hebben, maar dit jaar, als marcel om 4u uit zijn nest moet voor een vroege weekendshift, is dat blijkbaar voor het eerst outdoor, en mag de buurt gratis mee genieten.

tof.

Terug
Bovenaan