Je ergernissen van vandaag - Deel 2

hier ook hoor. In de donkere berging die aansluit op de garage, dus dat wordt daar nooit echt warm en toch beginnen die redelijk rap te schieten. Ik weet dat bij mijn grootouders die in de (kruip)kelder lagen en daar was dat precies geen probleem. Dus misschien is koel en donker eerder <10° of zo? Zou de hoeveelheid er ook iets mee te maken hebben?

Op het werk op een andere dienst werd een Zuid-Amerikaanse aangenomen vorig jaar. Doet haar werk écht niet goed. Maakt de ene fout na de andere, waardoor haar collega's altijd met de miserie zitten en zaken moeten rechtzetten. In de groepschat werd dan ook af en toe een berichtje gestuurd om (vriendelijk) te zeggen of ze op die dingen kan letten de volgende keer.

Ze stonden op het punt haar te ontslaan, maar plots kwam ze met het verhaaltje aandraven dat ze racistisch behandeld wordt in het team, dat ze buitengesloten wordt vanwege haar afkomst, etc. Daar is dus werkelijk niks van aan. Ze ligt niet goed in de groep, maar wordt helemaal niet gepest, het heeft gewoon te maken met haar incompetentie, het feit dat ze dan altijd 10 excuses klaar heeft, en nooit uit haar fouten leert. Eigenlijk zijn de collega's zelfs nog te lief voor haar.

Heeft zich dan een maand ziek laten zetten, werd al tweemaal uitgebreid. Ze heeft haar collega's wel op Facebook, inclusief haar baas, en post wel dagelijks meerdere foto's van hoe mooi haar leven is en alle uitstapjes die ze doet. Nu heeft manlief zowaar een advocaat erop gezet en wordt de werkgever aangeklaagd voor racisme.

Het lef dat sommige mensen hebben, is eigenlijk niet te geloven. Dat ze te dom is om de meest simpele taken te doen, heeft niks met haar afkomst te maken. Maar om je dan achter "racisme" te verbergen en zelfs leugens te fabriceren... En dat in een multi-culturele werkomgeving waar alle anderen geen enkel probleem hebben, integendeel. Ik snap niet dat er zoveel mensen rondlopen die gewoonweg zo rot zijn vanbinnen. Dat je zo kan liegen dat het gedrukt staat, en dat je dan nog je eigen leugens gaat geloven. En dat omdat ze weer getrouwd is met een fils-à-papa. Bah.

Dieren zijn geen mensen, en het is maar een fait divers terwijl de wereld in brand staat, maar...er moet toch iets schelen aan je karakter of mentale toestand wanneer je voor de lol een weerloos dier mishandelt?

Dieren zijn geen mensen, en het is maar een fait divers terwijl de wereld in brand staat, maar...er moet toch iets schelen aan je karakter of mentale toestand wanneer je voor de lol een weerloos dier mishandelt?
In een ver verleden kwam ik om de hoek gefietst en zag nog net een jongeman van zo'n 13-14j tegen het hek gezwierd worden.
Een andere zweefde boven de grond met een hand rond zijn nek.
Die twee vluchtten weg en Jerommeke nam een vogeltje in zijn bouwvakkershanden naar zijn wagen en reed ermee weg.
Je mag ervan denken wat je wil (kinderen niet aanraken blablabla), maar die man was een held en zou in zulke situaties altijd een free pass moeten krijgen van gerecht, mochten de ouders van de kinderen die aanklagen.

Bol.com is mogelijks gehackt.

Best uw wachtwoord wijzigen.

2FA kan je ook aanzetten via:
Mijn bol > Gegevens & voorkeuren > Extra beveiliging > Tweestapsverificatie

Of deze link:
https://login.bol.com/wsp/2fa/settings

Laatst bewerkt:

Goodies. Ik heb het ingesteld, maar dacht, nog een code erbij in de 2FA app. Helaas. Het is van die brakke 2FA met sms :(

Goodies. Ik heb het ingesteld, maar dacht, nog een code erbij in de 2FA app. Helaas. Het is van die brakke 2FA met sms :(
Is die niet net de veiligste eigenlijk? Zit op compleet ander medium dan bv bol.com en je mailprovider. Of maak ik mezelf dat gewoon wijs? :unsure:
Nu ook 2FA daar ingesteld en wachtwoord is er een die ik nergens anders gebruik, dus hopelijk zit ik veilig. Buiten leveradres dat niet het mijne is, staat er eigenlijk ook niets persoonlijk opgeslagen.

Is die niet net de veiligste eigenlijk? Zit op compleet ander medium dan bv bol.com en je mailprovider. Of maak ik mezelf dat gewoon wijs? :unsure:
Nu ook 2FA daar ingesteld en wachtwoord is er een die ik nergens anders gebruik, dus hopelijk zit ik veilig. Buiten leveradres dat niet het mijne is, staat er eigenlijk ook niets persoonlijk opgeslagen.

Sms-codes voor tweestapsverificatie zijn minder veilig dan ze lijken, omdat ze niet rechtstreeks van bedrijven zoals Google of Amazon naar jouw telefoon gaan, maar via een netwerk van externe partijen worden verzonden. Daardoor kunnen die codes onderweg onderschept of ingezien worden. Daarnaast is sms zelf kwetsbaar voor aanvallen zoals sim-swapping, waarbij iemand jouw telefoonnummer overneemt en zo toegang krijgt tot je accounts. Het is dus geen echt betrouwbare beveiligingslaag, maar eerder een minimale extra bescherming die vooral nog gebruikt wordt omdat het makkelijk en goedkoop is.

Maar het is nog alitjd bter dan niks.

Het zou grappig zijn mocht dat een phishing link zijn om al onze Bol-passwoorden te stelen (Het zou gelukt zijn bij mij)

Het zou grappig zijn mocht dat een phishing link zijn om al onze Bol-passwoorden te stelen (Het zou gelukt zijn bij mij)
Ik ben al zo paranoïde dat ik naar bol.com ben gegaan om dat te zoeken tussen mijn instellingen in plaats van er op te klikken. :unsure:

VDK heeft de naam van de zichtrekeningen aangepast. ipv GiroPlus heet het nu "Flux" :unsure:
willen ze zeggen dat ik mijn geld erdoor "flush" of zo?"[/ispoiler[

Terug
Bovenaan