Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Mijn schuldgevoel wat me altijd dwarszit...

Vanmorgen op het werk mijn enkel omgeslagen. Nog doorgesukkeld tot 12u, toen naar huis gegaan omdat het echt niet meer ging.

Dacht, na paar uur rust zal het mss wel beter gaan maar om 16u kon ik nauwelijks nog lopen.
Gebeld naar huisartsenpost om te vragen of er een plek vrij was. Krijg te horen: "In zo'n geval gaan ze u toch doorverwijzen voor radiologie dus u kan best meteen naar spoed gaan."
Dat ging me toch wat te ver, dacht ik wacht even af...

Nu om 18u gaat het toch slechter...denk ik bel eens naar de spoed (heb eigenlijk geen ervaring met ziekenhuizen en opnames, ben enkel voor het verwijderen van mijn wijsheidstanden in het ziekenhuis geweest, 30 jaar geleden).
Antwoord: "Ja u kan altijd komen maar beter is dat u eerst naar de huisartsenwachtpost gaat hiernaast, daar kunnen ze bepalen of u echt moet doorverwezen worden. Anders moet u veel langer wachten".
Site van wachtpost gecheckt: 'Enkel op afspraak en ENKEL voor dringende gevallen die niet kunnen wachten tot na het weekend'.

Dus nu zit ik weer te piekeren: is dit wel dringend en val ik die mensen daar niet lastig met een prul? Anderzijds: als het niet betert en ik wacht tot na het weekend dan moeten mijn collega's het met een man minder doen (terwijl ik anders nu mijn shiftleider al op de hoogte kan brengen en die eventueel al voor vervanging kan zorgen.)

Mijn schuldgevoel wat me altijd dwarszit...

Vanmorgen op het werk mijn enkel omgeslagen. Nog doorgesukkeld tot 12u, toen naar huis gegaan omdat het echt niet meer ging.

Dacht, na paar uur rust zal het mss wel beter gaan maar om 16u kon ik nauwelijks nog lopen.
Gebeld naar huisartsenpost om te vragen of er een plek vrij was. Krijg te horen: "In zo'n geval gaan ze u toch doorverwijzen voor radiologie dus u kan best meteen naar spoed gaan."
Dat ging me toch wat te ver, dacht ik wacht even af...

Nu om 18u gaat het toch slechter...denk ik bel eens naar de spoed (heb eigenlijk geen ervaring met ziekenhuizen en opnames, ben enkel voor het verwijderen van mijn wijsheidstanden in het ziekenhuis geweest, 30 jaar geleden).
Antwoord: "Ja u kan altijd komen maar beter is dat u eerst naar de huisartsenwachtpost gaat hiernaast, daar kunnen ze bepalen of u echt moet doorverwezen worden. Anders moet u veel langer wachten".
Site van wachtpost gecheckt: 'Enkel op afspraak en ENKEL voor dringende gevallen die niet kunnen wachten tot na het weekend'.

Dus nu zit ik weer te piekeren: is dit wel dringend en val ik die mensen daar niet lastig met een prul? Anderzijds: als het niet betert en ik wacht tot na het weekend dan moeten mijn collega's het met een man minder doen (terwijl ik anders nu mijn shiftleider al op de hoogte kan brengen en die eventueel al voor vervanging kan zorgen.)
Ja niet echt slim bezig… het is normaal een werkongeval maar aangezien je nu al zo lang gewacht hebt zal je alles uit eigen zak mogen betalen als er iets mis mee is. Altijd direct aangeven, stel dat je blijvend letsel hebt ben je er helemaal aan geript.

Ja niet echt slim bezig… het is normaal een werkongeval maar aangezien je nu al zo lang gewacht hebt zal je alles uit eigen zak mogen betalen als er iets mis mee is. Altijd direct aangeven, stel dat je blijvend letsel hebt ben je er helemaal aan geript.

Dat is het probleem niet; het arbeidsongeval is direct nadat het gebeurde aangegeven en heb ook documenten voor de verzekering meegekregen voor het geval ik externe verzorging (dokter, spoed,....) nodig had....

Weer een meisje dat lastig gevallen wordt door jongeren. We horen dan dat we moeten tussenkomen maar haar vriendje doet dat en bekoopt het bijna met z'n leven.

Wraakroepend en maagdraaiend die beelden.
Ik versta echt dat veel mensen niet durven tussenkomen in deze tijden.

Weer een meisje dat lastig gevallen wordt door jongeren. We horen dan dat we moeten tussenkomen maar haar vriendje doet dat en bekoopt het bijna met z'n leven.

Die jongen had inderdaad bijna de herhaaldelijke "mildheid" van justitie met zijn leven betaald.
Dit was bijna een tweede geval Julie Van Espen vind ik. En deze keer ging het niet over een fout, dat maakt het nog erger. Gevangenissen die vol zitten kan geen excuus zijn dat zo'n gevallen niets van straf kijgen, tot er effectief doden vallen of mensen met blijvende letsels. (want 80u werkstraf noem ik geen straf, elke normale mens werkt al 200u per maand)
Ik hoop dat mensen die iets verder van Brussel wonen hun ogen ook eens opengaan, want dit breidt uit dus het kan ooit jouw kind zijn dat je in de intensieve van het ziekenhuis mag gaan bezoeken.
Veiligheid moet weer een prioriteit worden: maximum 1 tweede kans, daarna is het tijd voor wat bezinning achter tralies, en dat moet geen club med zijn.

Laatst bewerkt:
Iets uitleggen a.d.h.v een metafoor om het simpel en visueel te maken, tot daar. Maar stel er geen onnozele vragen bij alsof je bezig bent tegen een klein kind hé zeg.

'Een spier is als een spons'
'En wat doet een spons wanneer ze droog is en je gaat ze verdraaien?'

*bizarre stilte*

'Er ontstaan kleine scheurtjes, eh'.

Die 'eh' achteraan keert ook heel veel terug in interviews. STOP DAARMEE.
Doet me denken aan mijn laatste stage, waar ik na een week of 2 aan de alarmbel heb getrokken omdat ik na 2 weken tijd nog altijd niet in zag wat ik daar kon gaan doen/bijleren.

´Jipser, zie je stage als een bos. Als je er pas door loopt zie je enkel bomen. Hoe langer je loopt, hoe meer je gaat zien dat er verschil zit in de bomen. En loop je nog langer leer je de namen van de bomen kennen.'

Fuck off met uw metaforen, ik loop hier al twee weken verloren in uwen bos en de bomen zijn nog altijd kaal. Dat mijn begeleider een psycholoog was zal er niet aan hebben geholpen.

OT: Ik klaag niet graag over Bpost want nog nooit geen klachten over gehad. Maar ik ging vandaag een (belangrijk) pak ontvangen. Ik sta letterlijk uit te laden op mijn oprit en zie de camionette van Bpost voorbij rijden. Tien minuten later mail met ´u kan vanaf maandag uw pakket afhalen in een afhaalpunt´.

Ik heb speciaal voor levering op zaterdag gekozen, ze rijden gewoon voorbij en ik kan volgende week geen enkele dag iets gaan ophalen op het kantoor. Fuckerssss

Gisteren WEER ene tegen mijnen auto gereden op een parking. Geen briefje, geen beelden, niets. Begint maar weer é. Mijn wagen zit ondertussen vol blutsen en krassen van lichte aanrijdingen op parkings. Enorm frustrerend.

Ge belt dan de flikken. 'Maakt een afspraak op een werkdag tussen 10u en 11u of 14u en 16u.'
Vorige keer zei die agent tegen mij: hoe oud is uw wagen? Ga je er nog om lopen? Wij moeten dan ook speciaal die beelden gaan bekijken in de winkel en we hebben al geen tijd over.

Of mijnen auto nu nieuw is of 10 jaar oud, iemand heeft mijn eigendom beschadigd en weggereden é, kom zeg.

Er lopen eigenlijk nog een beetje kutmensen rond hoor.

ik woon hier in een oud huis waar 3 appartementen in verbouwd zijn. er zijn dus 3 bellen.
maar 't is belachelijk hoeveel volk hier gewoon random op één van die bellen drukt als ze hier moeten zijn.

bpost, postnl, etc. versta ik nog: da's gewoon de deur losdoen zodat ze hun pakketje op de gang kunnen zetten.
dingen als Takeaway... goed, tegenwoordig weten de meesten niet meer waarvoor zo'n deurbel dient, en bellen die gewoon de gsm, maar als ze aanbellen is het ook gewoon lukraak, of alle bellen tegelijk.

maar wat nog het ergerlijkste is: de maten van mijn buren doen dat dus óók. dan gaat de bel, pak je de parlofoon af, en hoor je ze tegen je buren praten van "heej, we zijn er!!!"

Gisteren WEER ene tegen mijnen auto gereden op een parking. Geen briefje, geen beelden, niets. Begint maar weer é. Mijn wagen zit ondertussen vol blutsen en krassen van lichte aanrijdingen op parkings. Enorm frustrerend.

Ge belt dan de flikken. 'Maakt een afspraak op een werkdag tussen 10u en 11u of 14u en 16u.'
Vorige keer zei die agent tegen mij: hoe oud is uw wagen? Ga je er nog om lopen? Wij moeten dan ook speciaal die beelden gaan bekijken in de winkel en we hebben al geen tijd over.

Of mijnen auto nu nieuw is of 10 jaar oud, iemand heeft mijn eigendom beschadigd en weggereden é, kom zeg.

Kan je de winkel zelf niet vragen of ze hun beelden kunnen bekijken?

Ik zou ook niet tussenkomen. Die jongeren zijn al zo kwetsbaar. :s

Daarom ga ik steeds ver genoeg achteraan staan.

Niet van oh er is nog een plaatsje vooraan tussen 2 auto's.
Liefst minstens 4 open plaatsen verder.

Familie komt onverwachts op bezoek. Natuurlijk altijd welkom. Alleen zou het leuk zijn als ze dat NIET doen als twee van de drie waterpokken heeft en de kleinste een bronchitis terwijl mijn vrouw 31 weken zwanger is.

Alle bussen morgen op mijn traject van 5u tot 7u20 rijden, ook die van 10u tot 15u30, en ook die van 18u30 tot 21u30. Maar alle bussen tijdens de ochtend- en avondspits zijn afgeschaft door de staking :unsure:

De enige conclusie die ik kan trekken is dat degene die niet meestaken, enkel willen rijden als het rustig is en er amper iemand op de bussen zit. Stel je voor dat ze eens een dag normaal moeten werken.

dat kan, maar het zou wel heel straf zijn moest 100% van die standplaats hun keuze om te staken enkel zouden laten afhangen van hun planning.

Feit is dat tijdens de ochtendspits 5 bussen op rij afgeschaft zijn, en tijdens de avondspits hetzelfde. Al de rest rijdt. Je kan dat moeilijk toeval noemen.

Wie of wat hier de oorzaak is, weet ik zelf niet. Maar dat het lachwekkend is, kan je nu toch moeilijk gaan ontkennen. Dit kwalificeert voor mij niet meer als een alternatieve dienst. Het is door zo een zever dat ik vooral hoop dat die chauffeurs niet krijgen waarvoor ze nu weer aan het staken zijn. Whatever that is.

Laatst bewerkt:
waarom mogen mensen die een publieke dienst leveren, niet opkomen voor hun rechten? omdat het u eens een ongemak bezorgt?
ze halen alles wat die jobs aantrekkelijk maakt constant weg. ge ziet nu al dat de lijn moet snoeien in hun aanbod "omdat er niet genoeg chauffeurs zijn".

nog minder, en uw bus rijdt sowieso niet meer. staking of niet.

Kan je de winkel zelf niet vragen of ze hun beelden kunnen bekijken?
Awel, ik ben dus gaan kijken en je ziet mij de parking oprijden met de schade reeds aanwezig. 't Kan dus van op de parking van de voetbal van de kleinen zijn of ergens aan 't werk van m'n vrouw want zij had hem meegenomen vrijdag.

Begin weer maar nekeer é. Gisteren bij de politie geweest en men stelde mij de vraag: 'ja, en wat wil je nu dat wij doen? Er staan er nog 5 op vandaag voor aanrijding met vluchtmisdrijf'.
Verzekeraar kan ook niet veel doen, 't is de ziekte van deze tijden zegt hij.

Ik heb aangifte gedaan tegen onbekenden zoals iemand mij hier eens had aangeraden. Je weet nooit dat een getuige contact opneemt of wat dan ook. Maar voorlopig zit ik dus weer met een zoveelste bluts en krassen in mijnen auto.

Daarom ga ik steeds ver genoeg achteraan staan.

Niet van oh er is nog een plaatsje vooraan tussen 2 auto's.
Liefst minstens 4 open plaatsen verder.
Maar dat doe ik hoor. Ik ga nooit vooraan tussen andere wagens staan. Die les heb ik ondertussen wel geleerd.

2 weken geleden stond ik helemaal op 't einde op de parking van de Spar. Al de rest vanvoor, en 't is een grote parking. Kom ik buiten en heeft er hem wel niet ene vlak naast mij gezet. Dat is zoals binnenkomen in de toiletten waar 1 iemand staat te plassen en er naast gaan staan.

Terug
Bovenaan