Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik begin te twijfelen aan de mentale gezondheid van mijn vrouw..
Ik krijg een sms:
"Als je gaat winkelen, breng van die paaszakjes mee die aan de kassa liggen"

Ik ken dat intussen dus ik bel ter verduidelijking welke
- aan de kassa
- in de vorm van een schaapje
- doorzichtig, gevuld met vanalles
- breng er 3 mee

Ik kom thuis met 3 gevulde zakjes in de vorm van een schaap.

1e reactie: "dat is met Paaseieren in, was er niks anders?"

"Alles wat je moet weten over x"
"Wat niemand je verteld over Y"
Fuck toch off met die neerbuigende toon :angry:

*insert screenshot met afbeelding van een persoon erover geplakt die wijst naar iets op de screenshot terwijl hij een scheve smoel trekt*
:wallbash:

Herinneringsbrieven van UPS in de bus (vermoedelijk automatisch systeem) om aub ruim 200 eurokes te betalen en een extra 7€ aanmaningskosten voor laattijdige betalingen. Dit terwijl ik mijn betwisting van de bank tov UPS 'gewonnen' heb.

Ik ga er vanuit dat dit gewoon een automatisch systeem is dat chronisch brieven zal sturen tot aan het incassobureau. Een beetje zoals Mega (dat toen 22 maanden aangesleept heeft). We zijn wéér vertrokken! Mijn dossierreke is alvast stevig gevuld met tegenbewijzen.

Na mij gewonnen betwisting / chargeback staan die kosten ook in dat automatisch systeem. Dat toont toch ergens aan dat ze dit bewust doen. Extra kosten toevoegen in dat systeem lukt dus wél, kosten schrappen uit dat systeem zogezegd niet. Voor bedrijven is dit gemakkelijk: Ze weten ook dat dit het meest winstgevende is: Blijven betalingsherinneringen sturen (en nadien ne deurwaarder / incassobureau) --> De meeste mensen betalen om er vanaf te zijn (zie ook mijn eerdere zaak tegen Mega)

Laatst bewerkt:
Eigenlijk een ergernis van vorige vrijdag, maar goed we zitter er nog altijd mee.

We zijn met onze VME al jaren in een 'conflict' met de bouwheer van ons appartementsblok om een aantal problematische lekken die ze niet willen verhelpen. (lees: van zich afschuiven, tijd rekken, contactpersonen die steeds weer ontslag nemen, zever gezever)
Na een laatste bouwkundige expertise eind vorig jaar, spoor ik onze syndicus aan om zsm reactie te vragen, want het blijft weer te lang stil aan de overkant. Ze stuurt (nogmaals) een ingebrekestelling. Ze beweert terwijl al vaak gebeld en gemaild te hebben. Maar zonder resultaat...

Vorige vrijdag zowaar telefoon van de syndicus! De contactpersoon die het dossier beheert heeft blijkbaar (weer!) ontslag genomen, en de bouwheer verklaart niet verantwoordelijk te zijn omdat de 10 jarige aansprakelijkheid nu gedaan is...(BS) Ze vraagt mij om de andere eigenaars in te lichten omdat ze 'nu niet de mogelijkheid heeft dat te doen'... Is dat niet de job van de syndicus? Ik vraag haar dat toch te doen.. Maar het is niet meer gebeurd.

Een uur na dat telefoontje, een mail van het kantoor van onze syndicus: 'de dossierbeheerder heeft beslist een andere wending aan haar loopbaan te geven...'

Professioneel allemaal.

Kunnen jullie als vme niet beter een advocaat aanstellen en de aannemer voor het gerecht dagen? Je hebt al genoeg bewijzen dat de aannemer niet bepaald meewerkt. Had de syndicus eigenlijk beter al gedaan.

Kunnen jullie als vme niet beter een advocaat aanstellen en de aannemer voor het gerecht dagen? Je hebt al genoeg bewijzen dat de aannemer niet bepaald meewerkt. Had de syndicus eigenlijk beter al gedaan.
In hindsight hadden we dat mischien meteen moeten doen. Maar we wilden eerst de expertises laten uitvoeren om te kijken of er weldegelijk bouwkundig iets foutgelopen was. Omdat het over de gemeenschappelijke delen gaat, lijkt het me toch ook de taak van de syndicus hier beter advies over te geven. Na elke algemene vergadering gingen ze 'er werk van maken'. Om steeds weer tegen dezelfde muur te lopen uiteindelijk.

In hindsight hadden we dat mischien meteen moeten doen. Maar we wilden eerst de expertises laten uitvoeren om te kijken of er weldegelijk bouwkundig iets foutgelopen was. Omdat het over de gemeenschappelijke delen gaat, lijkt het me toch ook de taak van de syndicus hier beter advies over te geven. Na elke algemene vergadering gingen ze 'er werk van maken'. Om steeds weer tegen dezelfde muur te lopen uiteindelijk.
Al goed dat die syndicus nu weg is dan, hopelijk komt er iemand bekwaam in de plaats.
Bouwheer die zich beroept op 10 jarige aansprakelijkheid is ook dikke zever, als de problemen al eerder gemeld zijn doet dat er toch niet toe. Direct aanklagen zou ik zeggen, het is duidelijk dat die jullie maar aan het lijntje houd.

Crisis in patattenland. In 15 jaar tijd zijn er een 3tal bedrijven in West-vlaanderen x10 of meer gegroeid in de aardappel verwerking voornamelijk voor frieten. De boeren en mensen zot gemaakt om te bouwen en te telen. Clarbout bijvoorbeeld heeft zijn boel vorig jaar verkocht en +200miljoen gecasht.
Dat dit niet houdbaar was wist iedereen (en hij vooral waarschijnlijk aangezien hij eruit is gestapt) en begint dit jaar serieuze problemen te geven. Maar o wee het is weer van China en India want daar kunnen ze zelf ook patatten kweken blijkbaar. Dat ze zelf de boel x10 opgeklopt hebben vermelden ze wel niet. Zucht. Jammer genoeg is dit nog maar het begin dat we ervan zullen horen.

Crisis in patattenland. In 15 jaar tijd zijn er een 3tal bedrijven in West-vlaanderen x10 of meer gegroeid in de aardappel verwerking voornamelijk voor frieten. De boeren en mensen zot gemaakt om te bouwen en te telen. Clarbout bijvoorbeeld heeft zijn boel vorig jaar verkocht en +200miljoen gecasht.
Dat dit niet houdbaar was wist iedereen (en hij vooral waarschijnlijk aangezien hij eruit is gestapt) en begint dit jaar serieuze problemen te geven. Maar o wee het is weer van China en India want daar kunnen ze zelf ook patatten kweken blijkbaar. Dat ze zelf de boel x10 opgeklopt hebben vermelden ze wel niet. Zucht. Jammer genoeg is dit nog maar het begin dat we ervan zullen horen.

Daar is nog niet zo lang geleden een Pano reportage over gemaakt.

Daar is nog niet zo lang geleden een Pano reportage over gemaakt.
Pano over keerzijde van West-Vlaamse frietindustrie: "Boeren zijn lijfeigenen geworden"

Deze ochtend reed ik via een fietsweg naar het werk. Die fietsweg is verdeeld in twee rijvakken en er staan zelfs bordjes dat je hoffelijk moet rijden etc. want hij is zeer druk bezocht door pendelaars en recreanten.

En toch slaagt daar iemand er in om met een speedpedelec tegen een absolute rotvaart in een blinde bocht op het linker rijvak te rijden. Vermoedelijk om zo, als een echte Max Verstappen, de apex van de bocht te kunnen knuffelen en zijn snelheid te kunnen aanhouden.

Wat hij duidelijk niet had verwacht is dat ik daar reed. Ik had hem gelukkig wel gezien van ver voor het blinde stuk dus was al geminderd in vaart, maar hij schrok zo hard en gaf zo'n harde ruk aan zijn stuur dat hij bijna geheel van dat baantje en in het kanaal vloog. Had ik geen vaart geminderd dan denk ik dat we frontaal op elkaar zouden gebotst zijn, want dan hadden we in het midden van die bocht ontmoet in plaats van tegen het einde.

Wat zulke mensen bezielt, ik zal het nooit weten. Daar rijden schoolkinderen, amateur wielrenners, pendelaars, ... En maar vlammen alsof dat een verlaten racebaan is. Een sorry of iets kon er ook niet bij.

Iets uitleggen a.d.h.v een metafoor om het simpel en visueel te maken, tot daar. Maar stel er geen onnozele vragen bij alsof je bezig bent tegen een klein kind hé zeg.

'Een spier is als een spons'
'En wat doet een spons wanneer ze droog is en je gaat ze verdraaien?'

*bizarre stilte*

'Er ontstaan kleine scheurtjes, eh'.

Die 'eh' achteraan keert ook heel veel terug in interviews. STOP DAARMEE.

Iets uitleggen a.d.h.v een metafoor om het simpel en visueel te maken, tot daar. Maar stel er geen onnozele vragen bij alsof je bezig bent tegen een klein kind hé zeg.

'Een spier is als een spons'
'En wat doet een spons wanneer ze droog is en je gaat ze verdraaien?'

*bizarre stilte*

'Er ontstaan kleine scheurtjes, eh'.

Die 'eh' achteraan keert ook heel veel terug in interviews. STOP DAARMEE.
Ik denk dan altijd aan die scène uit Monty Python and the Holy Grail waar iemand heel belerend de "wetenschap" uitlegt dat om te weten of iemand een heks is, ze even veel moet wegen als een eend.

Deze ochtend reed ik via een fietsweg naar het werk. Die fietsweg is verdeeld in twee rijvakken en er staan zelfs bordjes dat je hoffelijk moet rijden etc. want hij is zeer druk bezocht door pendelaars en recreanten.

En toch slaagt daar iemand er in om met een speedpedelec tegen een absolute rotvaart in een blinde bocht op het linker rijvak te rijden. Vermoedelijk om zo, als een echte Max Verstappen, de apex van de bocht te kunnen knuffelen en zijn snelheid te kunnen aanhouden.

Wat hij duidelijk niet had verwacht is dat ik daar reed. Ik had hem gelukkig wel gezien van ver voor het blinde stuk dus was al geminderd in vaart, maar hij schrok zo hard en gaf zo'n harde ruk aan zijn stuur dat hij bijna geheel van dat baantje en in het kanaal vloog. Had ik geen vaart geminderd dan denk ik dat we frontaal op elkaar zouden gebotst zijn, want dan hadden we in het midden van die bocht ontmoet in plaats van tegen het einde.

Wat zulke mensen bezielt, ik zal het nooit weten. Daar rijden schoolkinderen, amateur wielrenners, pendelaars, ... En maar vlammen alsof dat een verlaten racebaan is. Een sorry of iets kon er ook niet bij.
Ik heb er een naam voor 'debielertoeristen'

Ik zie dat op den buiten ook soms, mensen die echt blinde bochten afsnijden en op het ander vak komen of over witte volle lijnen gaan, blinde bochten zeer ruim en aan rotvaart nemen met koersfiets. Op boerenbanen bvb rem ik altijd af tot 25 30km/u met de wagen in zo bochten.
Als ik dieren en kinderen zie vertraag ik ook al wat. Ik krijg dan ook van veel mensen een opgestoken hand als dank.

Laatst bewerkt:
Ik heb er een naam voor 'debielertoeristen'

Ik zie dat op den buiten ook soms, mensen die echt blinde bochten afsnijden en op het ander vak komen of over witte volle lijnen gaan, blinde bochten zeer ruim en aan rotvaart nemen met koersfiets. Op boerenbanen bvb rem ik altijd af tot 25 30km/u met wagen in zo bochten
Als ik dieren en kinderen zie vertraag ik ook al wat. Ik krijg dan ook veel mensen die hun hand opsteken als dank.
Tja, je hebt dat bij de automobilisten toch even zeer. Hoe vaak ik iemand een straat zie in slaan (waar ik dan uit kom) waarbij ze de bocht zo afsnijden dat als ik niet stop ik er gewoon tegen aan zit....

Ik denk dat de ratio debiele bestuurders/normale bestuurders wel ongeveer gelijk is bij fietsers als bij autobestuurders.

Debielen in de auto zijn waarschijnlijk ook gewoon debielen op de fiets en omgekeerd.

Laatst bewerkt:
Tja, je hebt dat bij de automobilisten toch even zeer. Hoe vaak ik iemand een straat zie in slaan (waar ik dan uit kom) waarbij ze de bocht zo afsnijden dat als ik niet stop ik er gewoon tegen aan zit....

Ik denk dat de ratio debiele bestuurders/normale bestuurders wel ongeveer gelijk is bij fietsers als bij autobestuurders.
Inderdaad. Ik vind dat beide 'debiel' omdat je met voetgangers, fietsers of andere autos kan botsen.
Auto bestuurders die van hun vak afgaan, of gewoon ronduit zwenselen op hun vak zie ik ook meer en meer.

Terug
Bovenaan