Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Zus vraagt hulp met een filmpje te bewerken. Niks moeilijk, gewoon popliedje onder de video zetten. Zelfde lengte audio als video en audio fade-out op 5 seconden.

1) Ik start adobe premier rush op(ik heb dit bijna nooit nodig) -> ooh Adobe heeft hun nuttige, gratis service stopgezet
2) Ik google "top free video editors" -> Ik probeer 2 tools die allebei veel te bieden in hun gratis versie -> simpel in werking, maar gratis account = een gigantische watermark op elke video die ge exporteert
3) Canva -> pikt automatisch "licensed music" op, dus ook geen optie
4) Ik google "Good free video editor for basic tasks reddit" -> "Gebruik gewoon Davinci Resolve bro" -> Moet ik nu echt een nodeloos uitgebreide( doch gerespecteerde) video-editor gelijk Davinci downloaden?

Het was in 2 minuten gefixed in Davinci Resolve. Ik mis soms wel de tijden waardat freeware meer wijdverspreid en (relatief) betrouwbaar was.

Zus vraagt hulp met een filmpje te bewerken. Niks moeilijk, gewoon popliedje onder de video zetten. Zelfde lengte audio als video en audio fade-out op 5 seconden.

1) Ik start adobe premier rush op(ik heb dit bijna nooit nodig) -> ooh Adobe heeft hun nuttige, gratis service stopgezet
2) Ik google "top free video editors" -> Ik probeer 2 tools die allebei veel te bieden in hun gratis versie -> simpel in werking, maar gratis account = een gigantische watermark op elke video die ge exporteert
3) Canva -> pikt automatisch "licensed music" op, dus ook geen optie
4) Ik google "Good free video editor for basic tasks reddit" -> "Gebruik gewoon Davinci Resolve bro" -> Moet ik nu echt een nodeloos uitgebreide( doch gerespecteerde) video-editor gelijk Davinci downloaden?

Het was in 2 minuten gefixed in Davinci Resolve. Ik mis soms wel de tijden waardat freeware meer wijdverspreid en (relatief) betrouwbaar was.
Er zijn heel wat leuke opensource tools, alleen moet je ze vinden. Stel de goeie vraag aan AI en naast Davinci Resolve heb je er nog een paar.

Ik slaap al maaaanden slecht, en ik denk dat het voor een groot deel ligt aan mijn (versleten) matras. Aangezien ik verhuis binnen twee maand wou ik nog even wachten maar het is er echt over aan het gaan. Iemand hier ervaring met een zogeheten ´slaapscan´? Of winkels waar ik naartoe kan met personeel die kennis van zaken heeft?
Emma matras eens proberen?

Ik kan niet meer stappen, vreselijke pijn.

Morgen wordt beter, morgen wordt beter, morgen wordt beter...

In mei een afspraak met een chirurg. Ik hoop for the love of God dat die mij gewoon twee prothesen steekt. Ik ben op.

Ik slaap al maaaanden slecht, en ik denk dat het voor een groot deel ligt aan mijn (versleten) matras. Aangezien ik verhuis binnen twee maand wou ik nog even wachten maar het is er echt over aan het gaan. Iemand hier ervaring met een zogeheten ´slaapscan´? Of winkels waar ik naartoe kan met personeel die kennis van zaken heeft?
Matras al eens omgedraaid?

Als je in een kuil ligt, dat kan voor slechte slaap zorgen ja.

Ik draai die van mij ook regelmatig om.

Als je in een kuil ligt, dat kan voor slechte slaap zorgen ja.
Of de zijkant. Extra kussen in het midden, dat je niet naar het midden rolt.
Oppassen dat je niet op de grond ligt 's ochtends, als je met de rug aan de zijkant ligt. Had bijna eens prijs. Nu sleep ik elk half jaar mijn bed naar een muur om dat tegen te gaan.

Slaapkliniek, huisarts?

Week begint weer goed. Trein komt op tijd toe, blijft dan 7 minuten staan om een cargo trein door te laten.
De trein die 10 minuten later moest vertrekken was er al toen de mijnen uiteindelijk vertrok.
Om dan tegen een slakkengang voort te trekken.

Die aansluiting mag ik al vergeten, en dus op tijd op mijn werk zijn ook...

*Edit* een uur later, derde trein: overcrowded, want bestaat "uitzonderlijk" uit 3 wagons ipv 6.

Laatst bewerkt:
Week begint weer goed. Trein komt op tijd toe, blijft dan 7 minuten staan om een cargo trein door te laten.
De trein die 10 minuten later moest vertrekken was er al toen de mijnen uiteindelijk vertrok.

*Edit* een uur later, derde trein: overcrowded, want bestaat "uitzonderlijk" uit 3 wagons ipv 6.
Mijn excuses voor het ongemak 😬

Welke regio?

Tip van mij, 7 jarige zoon. Lees iets voor het slapen gaan. Dat is zo saai dat je er wel van in slaap valt. En het ergste is, dat hij bij hem ook nog werkt.

Merk je dat je 's morgens stijf bent of pijn hebt? Ik heb voor het werk ooit zo drie maand ergens verbleven met een versleten, zachte matras en mijn rug voelde aan alsof die constant uitgeput was. Als je niet zeker bent: ga ook eens het lijstje af voor een goede slaaphygiëne.

Een lokale matrassenwinkel zal je wel verder kunnen helpen, zo'n slaapscan en dergelijke lijken me eerlijk gezegd wat overdreven.

Via Vinted een boek verkocht dat ik dubbel had, de koper was na 1 dag al aan het zagen dat ik het nog niet verzonden had. Ik ben Amazon niet he.

Maar de echte ergernis -> Eén van mijn exemplaren was nog sealed en ik heb dat examplaar blijkbaar te koop gezet maar het geopende boek verzonden :sop:

De NMBS heeft géén enkel besef van wat het woord "uitzonderlijk" betekent.

Zo wordt mijn trein "uitzonderlijk" vaak, eerder frequent beperkt en moet ik in plaats van rechtstreeks op mijn bestemming te geraken, regelmatig overstappen, haal ik 's avonds afspraken niet, etc.

De werkweek hier ook alweer begonnen met (trein)vertraging, top! Nu gelukkig werk ik in een team waar nauwelijks meetings zijn voor 09h30 dus ik mag niet klagen.. daardoor ook niet vaak écht te laat voor zo'n zaken.

Terug
Bovenaan