Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik vind naar de Pfaffs kijken echt ontspannend na een dagje werken. Maar momenteel zie ik mijn worst nightmare op televisie: ze gaan met een ganse bende inclusief kinderen een weekendje weg. Als je mij graag ZOT krijgt, moet je dat vooral doen. Krijsende kinderen, drukte van ‘‘s morgens tot ‘‘s avonds en dat toch leuk vinden. Il faut le faire.

Ik blijf het toch chapeau vinden dat die als familie zo goed overeenkomen. Er zullen weinig families dat kunnen denk ik.

Ik vind naar de Pfaffs kijken echt ontspannend na een dagje werken. Maar momenteel zie ik mijn worst nightmare op televisie: ze gaan met een ganse bende inclusief kinderen een weekendje weg. Als je mij graag ZOT krijgt, moet je dat vooral doen. Krijsende kinderen, drukte van ‘‘s morgens tot ‘‘s avonds en dat toch leuk vinden. Il faut le faire.

Ik blijf het toch chapeau vinden dat die als familie zo goed overeenkomen. Er zullen weinig families dat kunnen denk ik.

Doet er mij aan denken. Maandag is het bokszak training meestal zonder sparren of licht contact, nu was er wel wat beter niveau dan anders dus konden nog eens wat deftiger sparren (al bij al wel beperkt se, paar rondjes van 1 minuut).

Ik HAAT mensen die geen spar etiquette kennen hé. Het was zonder scheenlappen en ik land mijn highkick, maar uiteraard houd ik die op het einde tegen om niet met mijn scheen hard in zijne nek te landen. Ipv gewoon te erkennen dat em geraakt is... NEEEEEEEEEEE, mijn been pakken en onderuit vegen.

10 seconden later heb ik em door de ring uit geteepd, zal em gvd leren :angry:
I feel you. Ik vang ook wel heel snel iemand z'n been gevolgd door een stoot moet ik eerlijk zeggen, al laat ik dan direct los en geef een seconde recup time. Maar ik zal nooit (tenzij anders afgesproken) iemand sweepen. Dat is voor mij hetzelfde als plots afkomen met ellebogen of kniestoten als daar op voorhand niets over gezegd werd.

't Was wel plezant gisteren. De laatste ronde was op z'n Max Holloway's, een wild slugfest waarbij ik de high kicks tegen m'n smoel gewoon niet meer voelde en maar bleef doorgaan. Achteraf nog op de matten met de kleinsten voor z'n examen vanavond in de Judo. Ik ben redelijk banged up vandaag, maar niets ernstigs. Sparringspartner z'n voet is om zeep, heeft volle petrol op m'n elleboog getrapt.

Ik kon de slechte dag van gisteren verteren op die manier.

Toen ik vanochtend vroeg toekwam op kantoor en de secretaresse mij een stevige HALLOOOOOOOOOOOO toeriep heb ik haar wel los in 't gezicht gefrontkicked.

Laatst bewerkt:
Doet me denken aan die ene keer dat ik, 10 jaar geleden, op verhoor moest omdat ik was betrapt met een zakske wiet. Komt er daar eentje naar mij ´Jipser, u mag mij volgen´. Een volle meter 75, een poep om U tegen te zeggen, en lange rosse krullen. Jawel, inspecteur (inspectrice) JVC, ik denk nog vaak aan u :love:

Ik was toen ook net iets té vriendelijk daartegen. :laugh:
Haha ik ben zo eens langs de kant gezet omdat mijn keuring verlopen was, die inspectrice was ook een pateeke :love: Dienen uniform helpt natuurlijk wel.

I feel you. Ik vang ook wel heel snel iemand z'n been gevolgd door een stoot moet ik eerlijk zeggen, al laat ik dan direct los en geef een seconde recup time. Maar ik zal nooit (tenzij anders afgesproken) iemand sweepen. Dat is voor mij hetzelfde als plots afkomen met ellebogen of kniestoten als daar op voorhand niets over gezegd werd.

't Was wel plezant gisteren. De laatste ronde was op z'n Max Holloway's, een wild slugfest waarbij ik de high kicks tegen m'n smoel gewoon niet meer voelde en maar bleef doorgaan. Achteraf nog op de matten met de kleinsten voor z'n examen vanavond in de Judo. Ik ben redelijk banged up vandaag, maar niets ernstigs. Sparringspartner z'n voet is om zeep, heeft volle petrol op m'n elleboog getrapt.

Ik kon de slechte dag van gisteren verteren op die manier.

Toen ik vanochtend vroeg toekwam op kantoor en de secretaresse mij een stevige HALLOOOOOOOOOOOO toeriep heb ik haar wel los in 't gezicht gefrontkicked.

Bij mij is het sparren zowat verleden tijd, of zoals maandag gewoon erg licht contact.
Denk nu een jaar of 8 dak 3-6 keer per week trainde en toch altijd 2-3 keer sparren. Lijkt me allemaal niet meer zo goed voor mijn, al redelijk beperkt, verstand.

Moet zeggen dat ik het wel echt mis ook zoals maandag om toch nog eens een stevig rondje ervoor te gaan of misschien nog eens een wedstrijd te draaien. Alles zit eigenlijk nog heel goed ervoor en zeker op mijn 40ste zou het wel nice zijn.

Mja ik zit echt constant tussen het gevoel van de spanning ervan en de mogelijke gevolgen (zeker de voorbereidingen zijn bij ons niet echt gezond), plus die van mij zou het echt niet graag hebben.
Maar om dan nog meer risico op CTE te lopen op later leeftijd voor wat uiteindelijk? Ik weet het echt niet :lol:

Bij mij is het sparren zowat verleden tijd, of zoals maandag gewoon erg licht contact.
Denk nu een jaar of 8 dak 3-6 keer per week trainde en toch altijd 2-3 keer sparren. Lijkt me allemaal niet meer zo goed voor mijn, al redelijk beperkt, verstand.

Moet zeggen dat ik het wel echt mis ook zoals maandag om toch nog eens een stevig rondje ervoor te gaan of misschien nog eens een wedstrijd te draaien. Alles zit eigenlijk nog heel goed ervoor en zeker op mijn 40ste zou het wel nice zijn.

Mja ik zit echt constant tussen het gevoel van de spanning ervan en de mogelijke gevolgen (zeker de voorbereidingen zijn bij ons niet echt gezond), plus die van mij zou het echt niet graag hebben.
Maar om dan nog meer risico op CTE te lopen op later leeftijd voor wat uiteindelijk? Ik weet het echt niet :laugh:
Ik zou het ook missen. Al besef ik inderdaad dat het niet zo gezond is.

Maar ik hou er van. Ik vecht graag. De spanning, het technische, de strategie, het leren incasseren, de voldoening achteraf, de controle en het respect. Binnen 10 jaar wilt mijn lichaam misschien niet meer mee, wie weet. Ik blijf het doen zo lang ik kan. Ik hoop dat ik in de toekomst geen tot weinig last krijg van de vele stoten/trappen op 't hoofd. Dan ga ik BJJ o.i.d. doen.

Ik zou het ook missen. Al besef ik inderdaad dat het niet zo gezond is.

Maar ik hou er van. Ik vecht graag. De spanning, het technische, de strategie, het leren incasseren, de voldoening achteraf, de controle en het respect. Binnen 10 jaar wilt mijn lichaam misschien niet meer mee, wie weet. Ik blijf het doen zo lang ik kan. Ik hoop dat ik in de toekomst geen tot weinig last krijg van de vele stoten/trappen op 't hoofd. Dan ga ik BJJ o.i.d. doen.

Ja, het ding met CTE is dat dat dus pas veel jaren later kan uitkomen.
Dat is toch wel een beetje mijn schrik.

Ergernissen van de afgelopen dagen:

- Unifi 6 pro access point die er na nog geen 2,5 jaar dienst plots mee is opgehouden. Andere Ethernet kabels, andere Ethernet poort in de switch, andere PoE injector, meerdere pogingen tot hardwarematige reset. Niks gewoon. Dood. Daarmee dus ook amper tot geen WiFi op die verdieping van onze betonnen bunker nieuwbouw (naast het gebrek aan 4G ontvangst binnen). Direct terug gekatapulteerd in de tijd. :unsure:
Een uurtje geleden open gemaakt en niet direct een opgeblazen condensator te zien, maar zoals te verwachten nog amper iets van spanning op VCC.

- Touchscreen van de wagen die sinds begin deze week nogal flipt. De rechtse helft van het scherm flikkerde al jaren lichtjes bij hoge helderheid, maar nu is gans het contrast op die helft van het scherm kaputt. Geeft een "bizar" effect bij Waze @ Android Auto, en is vooral héél afleidend bij gebruik van de achteruitrij camera. Blijkbaar een gekend probleem bij dat model. In de garage zouden ze (voor zover ik kan lezen van anderen) direct gans de infotainment unit vervangen voor een bedragje van 4 cijfers voor de komma. :laugh: Vervang LCD + digitizer unit besteld bij de Chinezen voor 80€ waarmee het ook zou moeten opgelost zijn.

- Derde ronde (is bezig sinds midden december ...) van een sollicitatie gesprek waarbij men om een (zo voelt het voor mij toch) eerdere drogreden niet wenst verder te gaan. Een voormalig collega die daar recent gestart is zei het nadien ook bij de technische vragen die men mij heeft voorgeschoteld (tegenover vingers in de neus vragen bij hem) en hoe ver men in detail is blijven doorgaan. Oftewel dus dikke pech of een externe reden zoals aankomende herstructurering, ofwel heb ik mij met mijn zéér beperkte sollicitatie ervaring echt zoveel slechter voorgedaan dan mijn skills in de praktijk. Zelfs geen aanbod tot low-ball junior/medior positie met mogelijkheid tot herevaluatie na enkele maanden. (FYI: ik heb een PhD in dat domein. Je maakt mij niet wijs dat ik niet zelfstandig kan werken of niet met die technologie overweg kan.)

Alleszins RIP opgebouwde verwachtingen en verloren tijd in voorbereidingen. Terug starten vanaf 0 en vanaf nu sowieso wedden op meerdere paarden.

Laatst bewerkt:
Dat is een wel zeer ironische manier om een ergernis over privé-vluchten af te sluiten.
maar we weten nu wel wie er prive vluchten neemt.
't Is hier BG eh. Nee maar, geen jet ofzo, een single engine Cessna 206 hoor. Van de familielid hier voor z'n werk, waar ik ook een opdracht doe voor de bouw van een 3MW solar site, binnen enkele maanden komt er nog 3MW bij met 6MW batterijcapaciteit.

Zal blij zijn als ik terug ben want 't is hier veel te warm en vooral vochtig in het deel van het land waar ik nu ben. Dag en nacht zweten. 2 x douchen, kledij dagelijks verversen... Pfffff.

De dierenarts die perse wilt dat ik twee afspraken (aan ongeveer 40 euro tstuk) boek voor mijn twee hondjes, ook al is het maar voor elk 1 spuitje. Ik ga er al lang en ben er doorgaans heel tevreden over, maar dees vind ik toch een beetje melkerij van hun kant (ook net omdat ik er al lang ga, voor een trouwe klant kun je toch ook eens wat door de vingers zien denk ik dan).

Veel rare snuiters ontmoet vandaag:

- Een drugsverslaafde (stonk naar de weed) die sprekend lijkt op Pimento van Brooklyn 99 zien rare dingen doen met een glansnieuwe BMW. Was met een stuk gordijnstof ofwel de raam aan het schoonmaken ofwel zichzelf aan het verdoezelen om in de auto in te breken. Die zag er wel totaal niet in staat uit om iets te doen. En dat in een relatieve drukke straat in Brussel.

- Getrakteerd op een ongevraagde rapsessie en een Louis Vutton portefeuille (wsch fake) aangeboden gekregen.

- Twee ex-daklozen op de tram die een review deden van de staat van bruggen en welke beter was om onder te slapen.

Het is weer tijd om op basis van mijn jaarafrekening energie te gaan vergelijken. Tijd dus om weer een poging te doen om het bos door de bomen te zien. net weer een artikel (https://www.hln.be/mijn-geld/een-vl...wel-nodig-we-hebben-het-uitgerekend~af356843/) dat de wildgroei aan contracten bij de leveranciers aanklaagt.

De overheid zou hier beter werk van maken om dat gestroomlijnder te maken.
Als er in 2025 blijkbaar (volgens artikel) 735.069 gezinnen van leverancier elektriciteit zijn gewijzigd en 535.754 voor aardgas, dan schort er toch simpelweg iets met de basis aanbieding van zo'n contract?

Het is weer tijd om op basis van mijn jaarafrekening energie te gaan vergelijken. Tijd dus om weer een poging te doen om het bos door de bomen te zien. net weer een artikel (https://www.hln.be/mijn-geld/een-vl...wel-nodig-we-hebben-het-uitgerekend~af356843/) dat de wildgroei aan contracten bij de leveranciers aanklaagt.

De overheid zou hier beter werk van maken om dat gestroomlijnder te maken.
Als er in 2025 blijkbaar (volgens artikel) 735.069 gezinnen van leverancier elektriciteit zijn gewijzigd en 535.754 voor aardgas, dan schort er toch simpelweg iets met de basis aanbieding van zo'n contract?

Akkoord dat leveranciers het zo ondoorzichtig mogelijk maken en teveel verschillende contracten aanbieden. Maar dat wisselen staat daar volgens mij los van en is gewoon het gevolg van agressieve kortingspolitiek bij veel aanbieders waardoor het loont om elk jaar van leverancier te wisselen.

Gewoon je data in de V-test en Mijnenergie gooien, die doen het meeste werk al voor jou.

Terug
Bovenaan