Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Gewoon uit nieuwsgierigheid; kan je je overheidscommunicatie in Polen standaard in het Engels krijgen?

Blijkbaar. Wist het zelf ook niet :)

Ook toen ik naar de politie moest afgelopen zomer heb ik ze een week of twee op voorhand gemaild dat ik niet goed Pools praat, en die hebben op eigen kosten officiële tolk laten afkomen om bij te staan.
Was wel niet 100% tevreden van die kerel want die zat de hele tijd te flirten met de blonde politieagente bij wie ik de verklaring moest afleggen, maar bon.

Ook toen ik naar de politie moest afgelopen zomer heb ik ze een week of twee op voorhand gemaild dat ik niet goed Pools praat, en die hebben op eigen kosten officiële tolk laten afkomen om bij te staan.
Was wel niet 100% tevreden van die kerel want die zat de hele tijd te flirten met de blonde politieagente bij wie ik de verklaring moest afleggen, maar bon.
Doet me denken aan die ene keer dat ik, 10 jaar geleden, op verhoor moest omdat ik was betrapt met een zakske wiet. Komt er daar eentje naar mij ´Jipser, u mag mij volgen´. Een volle meter 75, een poep om U tegen te zeggen, en lange rosse krullen. Jawel, inspecteur (inspectrice) JVC, ik denk nog vaak aan u :love:

Ik was toen ook net iets té vriendelijk daartegen. :laugh:

't Is eerder the "Land of the Idiots" geworden. Rusland en China lachen er mee.

Ge weet nooit met Trump. Misschien wilt hij weer wat paniek creëren in de hoop dat de Fed de rente nog wat laat zakken ofzo. Maar dat kan ook backfiren. Of er zit gewoon geen logica in. We proberen een logica te vinden in iets dat niet logisch is.
Men spreekt van de mens als een intelligente beschaving. Het uberras op aarde. Maar als je Trump ziet zeveren dan denk ik: Is dat nu één van onze Uberleiders ??? :unsure:

Doet me denken aan die ene keer dat ik, 10 jaar geleden, op verhoor moest omdat ik was betrapt met een zakske wiet. Komt er daar eentje naar mij ´Jipser, u mag mij volgen´. Een volle meter 75, een poep om U tegen te zeggen, en lange rosse krullen. Jawel, inspecteur (inspectrice) JVC, ik denk nog vaak aan u :love:

Ik was toen ook net iets té vriendelijk daartegen. :laugh:
En dit doet mij denken aan iets dat enkele jaren geleden gebeurde.
Was met mijn vrouw aan het wandelen over de Oude Markt van Leuven, zonnige dag. Zie een rosse onze kant uitkomen, fijn figuur, kleedje, laarsjes; echt mijn ding.
We passeren, maken oogcontact, zij een brede glimlach en pretoogjes. We stappen verder, kijk achterom en besef ineens dat het Els de Schepper was. Natuurlijk zal zij gewoon vriendelijk geweest zijn, maar in fantasie ben ik versierd door fucking Els de Schepper.
Echt gebeurd.

Disclaimer: Els, als jij hier anoniem zit omdat je hier bronmateriaal vindt, je mag mij altijd pb sturen, ben terug vrijgezel.

Als dat voor een verhoor is, is dat hier ook gewoon. Salduz-wetgeving garandeert dat min of meer.

Als dat voor een verhoor is, is dat hier ook gewoon. Salduz-wetgeving garandeert dat min of meer.
Ik vind het wel knap dat hij dat op voorhand heeft doorgegeven.

Ik heb er regelmatig bij mij staan op de gewenste datum met als eerste vraag "Waar is mijn tolk?"

Alsof wij een schap hebben waar we die a la minute gewoon afhalen 😅

die boete is eigenlijk de factuur :fingerguns_r:

Ik heb blijkbaar nog een maand tijd om €250 ecocheques te verzilveren. Maar ik zou niet weten wat ik er mee moet kopen! Hoe werkt dit trouwens, ik heb die Pluxee app maar hoe kan ik daarmee effectief betalen? Ik heb geen Pluxee kaart... Of moet je betalen met die kaart van Sodexo (daar staan mijn maaltijdcheques op)

Ik heb blijkbaar nog een maand tijd om €250 ecocheques te verzilveren. Maar ik zou niet weten wat ik er mee moet kopen! Hoe werkt dit trouwens, ik heb die Pluxee app maar hoe kan ik daarmee effectief betalen? Ik heb geen Pluxee kaart... Of moet je betalen met die kaart van Sodexo (daar staan mijn maaltijdcheques op)
Alle 2dekans artikelen bij Coolblue kan je daar mee kopen. Gewoon je gegevens van Pluxee ingeven bij het betalen.

Slaagt u bokszak eens goe naar de kloten deze avond bro :hug:
Vanavond kickbox op de planning met als afsluiter enkele ronden sparring.

Daarstraks ene die mijn vergadering probeerde over te nemen omdat de nieuwe baas erbij zat en uiteraard wou gatlekken. Ik heb die persoon uitgenodigd vanavond onder het mom: samen meer bewegen. Eigenlijk zoek ik een legale manier om op z'n gezicht te kunnen slaan.

Engie en hun "verhoog uw voorschot" mails...

Gisteren een mail dat ik beter mijn voorschot verhoog. Dat afgaande op het verbruik van december/januari.
Hun voorstel is bijna het dubbele van mijn huidige bedrag/maand!
Ik kom thuis geef de meterstanden in in hun engie app, en ik zou volgende maand bij de afrekening +-300 euro terug krijgen.

Gangsters

Gisteren een mail dat ik beter mijn voorschot verhoog. Dat afgaande op het verbruik van december/januari.
Ik kom thuis geef de meterstanden in in hun engie app, en ik zou volgende maand bij de afrekening +-300 euro terug krijgen.

Gangsters
Zeker van dat het geen fishing was, die mail van "Engie"? Ipv een echte...

Vanavond kickbox op de planning met als afsluiter enkele ronden sparring.

Daarstraks ene die mijn vergadering probeerde over te nemen omdat de nieuwe baas erbij zat en uiteraard wou gatlekken. Ik heb die persoon uitgenodigd vanavond onder het mom: samen meer bewegen. Eigenlijk zoek ik een legale manier om op z'n gezicht te kunnen slaan.

Doet er mij aan denken. Maandag is het bokszak training meestal zonder sparren of licht contact, nu was er wel wat beter niveau dan anders dus konden nog eens wat deftiger sparren (al bij al wel beperkt se, paar rondjes van 1 minuut).

Ik HAAT mensen die geen spar etiquette kennen hé. Het was zonder scheenlappen en ik land mijn highkick, maar uiteraard houd ik die op het einde tegen om niet met mijn scheen hard in zijne nek te landen. Ipv gewoon te erkennen dat em geraakt is... NEEEEEEEEEEE, mijn been pakken en onderuit vegen.

10 seconden later heb ik em door de ring uit geteepd, zal em gvd leren :angry:

Zeker van dat het geen fishing was, die mail van "Engie"? Ipv een echte...
Kwam alleszins van hun mailadres (hun legit mail afzenders staan ook op hun eigen website) met een no-reply.
En ze zetten zelf in de mail dat je dat voorschot ook kan aanpassen via hun app.
Mocht het een phishing zijn is wel een slechte als ze je niet op links laten klikken maar naar hun app doorverwijzen.

Op hun eigen website houden ze ook bij welke phishing mails er momenteel de ronde doen, en die verhoog voorschot mail staat er ook niet tussen.

Ik ben ook gewend om dat soort mails goed te bekijken, aangezien ik ook dagelijks op mijn ICT job vermoedelijke phishing mails aangeboden krijg om te bekijken.

Ps: Its Phishing, niet fishing. :biglaugh:

Gangsters
Had dit ook bij hen. Altijd voorstellen om te verhogen, nooit gedaan en uiteindelijk 169€ op slotfactuur terug gekregen.

Terug
Bovenaan