Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Bovenstaande kan inderdaad in het rijtje van de discussie bij financiële buffer.
Dit is ook hoe je opgevoed wordt, of moet dit op school ook een vak worden?
Hier van kinds af altijd alles met mijn pa opengevezen als er iets kapot ging en proberen maken.
In deze tijden dat je alles op youtube kan vinden en in china of whereever onderdelen kan bestellen is gewoon gek om het niet te doen/proberen.

Alles wordt duur.

Onlangs een kapotte 12V batterij gehad in onze Espace. Lokale garage is mij komen depanneren want het was met de feestdagen en mijn dealer was dicht.

390 euro voor batterij en verplaatsing.
Op een gegeven moment gaat iedere zelfstandige natuurlijk €250 vragen voor een half uur werk. Zoals iemand hier zei, als iedereen het doet...

Op een gegeven moment gaat iedere zelfstandige natuurlijk €250 vragen voor een half uur werk. Zoals iemand hier zei, als iedereen het doet...
Dat zijn geen oplichtpraktijken, gewoon normaal tarief.
Voorrijkosten, uurtarief (ze rekenen niet in minuten, meestal per half uur of zelfs per uur), materiaalkost, benzine of diesel of elektriciteit (als de technieker een elektrische bestelwagen heeft bv.).

Woensdag kameraadje van mijn zoon komen spelen thuis. Zijn moeder komt die halen en ik doe de deur open: "Ik heb een klein probleemke" zegt ze.

"Zal wel meevallen, vertel maar" zeg ik.

"Kheb uw brievenbus kapot gereden"

Brievenbus stond hier van de lente . . . sjans dat ze omnium heeft want hare auto zag er ook uit aan de bumper.

"Mijne man gaat kwaad zijn"

Allé gij dacht ik... :rofl:

Laatst bewerkt:
Dat zijn geen oplichtpraktijken, gewoon normaal tarief.
Voorrijkosten, uurtarief (ze rekenen niet in minuten, meestal per half uur of zelfs per uur), materiaalkost, benzine of diesel of elektriciteit (als de technieker een elektrische bestelwagen heeft bv.).
Het is enkel IT die mag exuberante prijzen rekenen.

de commentsection van HLN en hun FB-pagina. Zin om allemaal screenshots naar hun werkgevers te sturen.
Zelfs commentaren die kei-racistisch zijn door mensen die werken voor een stad of overheid.

Beter nog zou zijn om dit gewoon strafbaar te maken en te vervolgen

Laatst bewerkt:

Voor de 3de maal veroordeeld.
ik denk dat ik stop met lezen voor vandaag

Je kan geen onbetaald verlof nemen als je nog betaald hebt, vergeet dat dus maar ;)
Eerste keer dat ik hier van hoor. Ik heb op 20+ jaar tijd al meermaals onbetaald verlof genomen terwijl ik nog betaald verlof had staan. Dat was geen enkel probleem. Zelfs vorig jaar nog.

Maar ik weet natuurlijk niet hoe de werkgever dat in de boekhouding plaatst want zelf heb ik nadien daar nooit nog iets van gehoord.

Eerste keer dat ik hier van hoor. Ik heb op 20+ jaar tijd al meermaals onbetaald verlof genomen terwijl ik nog betaald verlof had staan. Dat was geen enkel probleem. Zelfs vorig jaar nog.

Maar ik weet natuurlijk niet hoe de werkgever dat in de boekhouding plaatst want zelf heb ik nadien daar nooit nog iets van gehoord.
Ik vind niet echt een bron voor mijn statement, dus kan zijn dat dit niet algemeen zo is. Bij ons op het werk is dat wel zo.

Lokale journalisten luisteren de noodcentrale af. Daar wordt in code gesproken maar aangezien die codes steeds hetzelfde blijven is dat nu ook niet zo moeilijk te kraken.
Nee hoor. Hulpdiensten zitten op het Astrid-netwerk. Dat is een versleuteld netwerk met nog enkele ingebouwde veiligheden.

Maar daar wordt 'gewoon' opgesproken.

De auto brandde volledig uit. De eigenaar van de wagen raakte niet gewond maar was zwaar onder de indruk.

Niets wereldschokkends, maar nu zie ik dat men een crowdfunding is opgestart voor de 19 jarige student te helpen.

Een marter die enkele kabels heeft doorgebeten zou aan de oorzaak liggen van de brand en de verzekering zou niet tussen komen.

Allè de keuze om geen omnium te nemen is een vrije keuze (en ook een goedkopere), maar moet je dan weer bij de maatschappij gaan bedelen als je ook de gevolgen moet dragen van die keuze?

Ik vind niet echt een bron voor mijn statement, dus kan zijn dat dit niet algemeen zo is. Bij ons op het werk is dat wel zo.
Er is daar blijkbaar geen wetgeving rond. Het kan bijv. wel opgenomen zijn in een CAO, zoals waarschijnlijk bij jouw werk het geval is, maar anders is het gewoon iets wat je mag aanvragen, maar aangezien het geen recht is, kan de werkgever ook gewoon weigeren.

de commentsection van HLN en hun FB-pagina. Zin om allemaal screenshots naar hun werkgevers te sturen.
Zelfs commentaren die kei-racistisch zijn door mensen die werken voor een stad of overheid.

Beter nog zou zijn om dit gewoon strafbaar te maken en te vervolgen
Natuurlijk, laten we justitie nog eens extra belasten alsof ze ginder nog niet genoeg te doen hebben.

Waarom zou je eigenlijk eerst onbetaald verlof nemen terwijl je nog betaald verlof over hebt? Dan kan je toch evengoed op het einde van het jaar beter onbetaald verlof opnemen moest je tegen dan te weinig hebben?

Terug
Bovenaan