Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Geen zout meer in de winkel. Mijn zoutzak is bijna leeg en mijn voetpad is redelijk druk, zeker in het weekend.
Komt erbij dat er veel oude mensen in mijn gemeente zitten. Ik hoop dat die gans de week thuisblijven en niet ineens denken dat het 1962-1963 is, om hun kindertijd te beleven.
Ik wil 5°C :cry:.
@Waelvis heeft naar het schijnt nog wat liggen

Poging om ouderschapsverlof aan te vragen. Moet voor het werk met een e-formulier.

Bij de uitleg staat er dat ik een attest van break@work moet voegen. Dus eerst dat opstarten. Daarin mijn aanvraag doen voor geboorteverlof. Maar om dat attest te ontvangen moet ik ook mijn ebox instellen. Dus dat ook gedaan

Nu wacht ik dus op dat attest, maar heb er geen goede hoop op. Om dan rechtstreeks bij het werk diezelfde aanvraag te doen.

En dan te duimen dat hij goedgekeurd wordt.
Volgens mij was dat bij mijn vrouw dezelfde procedure. Op Break@Work, die hypermoderne site, kan je denk ik wel statusveranderingen zien. Nu, hier liep dat uiteindelijk wel goed, ik denk dat het in ons geval de RVA was (Break@Work dus) die een attest naar de werkgever stuurde en die dan het verlof inschreven.

Ik zal het morgen eens bespreken op het werk.

Hopelijk een dag onbetaald of zo in plaats van verlof.
Geen hoopje overuren om op te nemen die nog open staan? Enkele jaren geleden kon ik niet weg door overstromingen, toen hebben ze gewoon die dag afgetrokken van mijn overuren.

Volgens mij was dat bij mijn vrouw dezelfde procedure. Op Break@Work, die hypermoderne site, kan je denk ik wel statusveranderingen zien. Nu, hier liep dat uiteindelijk wel goed, ik denk dat het in ons geval de RVA was (Break@Work dus) die een attest naar de werkgever stuurde en die dan het verlof inschreven.
Heb hier inderdaad bevestiging gekregen dat mijn aanvraag naar mij werkgever verzonden is.

Maar nu moet ik zelf nog een attest van break@work krijgen en daarmee een aparte aanvraag bij mijn werk indienen.

Geen zout meer in de winkel. Mijn zoutzak is bijna leeg en mijn voetpad is redelijk druk, zeker in het weekend.
Komt erbij dat er veel oude mensen in mijn gemeente zitten. Ik hoop dat die gans de week thuisblijven en niet ineens denken dat het 1962-1963 is, om hun kindertijd te beleven.
Dan ga je toch veel rode sneeuw zien denk ik.

Gisteren bij een controle op een bus van De Lijn bleek dat mijn betaling met bankkaart niet geregistreerd was. Niet te zien bij het inlezen van de bankkaart en ook niet in mijn bankapp.

Nochtans braaf betaald, biep gehoord en groene vink op apparaat.

ID kaart moeten afgeven en als zwartrijder voor schut gestaan voor een volle bus.

24 uur later nog geen betaling te zien in de bankapp.

Controles: prima. Maar dan moeten de systemen wel werken.
Ik heb een abonnement (dat ik niet bij had), dus het zal wel beperkt blijven tot zo’n vervelend PV en misschien een boete voor niet scannen. Maar je zal maar betaald hebben en dat niet kunnen bewijzen!

Poging om ouderschapsverlof aan te vragen. Moet voor het werk met een e-formulier.

Bij de uitleg staat er dat ik een attest van break@work moet voegen. Dus eerst dat opstarten. Daarin mijn aanvraag doen voor geboorteverlof. Maar om dat attest te ontvangen moet ik ook mijn ebox instellen. Dus dat ook gedaan

Nu wacht ik dus op dat attest, maar heb er geen goede hoop op. Om dan rechtstreeks bij het werk diezelfde aanvraag te doen.

En dan te duimen dat hij goedgekeurd wordt.
Is die procedure dan weer veranderd?

Ik heb het vorig jaar voor het eerst online aangevraagd, was toen de eerste keer verplicht, ervoor kon het nog op papier.
Toen was het attest aanvragen via break@work. Dat attest bij de brief voor de werkgever voegen want dat is voor uw werkgever te tonen dat je nog recht hebt op OV. Vervolgens moest de werkgever zijn deel van het dossier ingeven en dan kreeg ik een mail dat er een dossier geopend was en ik mijn deel kon invullen.

Waar zit jij ergens?
Ik ben nog steeds bezig met de zak strooizout van tien kilo die we in het huis vonden toen we het kochten in 2011.
Lap, dit is Laken zeker? Fille, hoe vaak heeft Matteke al niet gezegd dat je uit forums moest blijven?

Al die doppers en huisvrouwen in mijn omgeving die thuis zijn maar te lam om de sneeuw op hun voetpad te vegen of zout te strooien.
Degoutant. In kaart brengen met drones en automatisch de GAS boete factureren aub.

Neefje verzamelt pokemonkaarten. Ik vertederd doe hem een bundel cadeau van wat ik nog had liggen. Hoor ik nu dat 'm die gewoon op Vinted zwiert om te verkopen, niks verzamelen.

Manmanman jeugd van tegenwoordig niks respect smhmhmhmh

Serieus geschrokken en veel geluk gehad tegelijk vanavond. Plots roodgloeide dingen zien vallen in de stoof terwijl die al enkele uren niet meer aanlag. :wtf:
Direct alles van luchttoevoeren afgesloten en naar buiten gaan zien => rook uit schouw terwijl stoof niet brandt. :wtf:
112 gebeld, stonden hier na 9 minuten al met 2 brandweerwagens, nog eens enkele later stonden ze er met 4, schade is nihil dankzij zeer snelle brandweerinterventie en het grote toeval dat ik de "brand" opmerkte toen die pas begon.
Maar die schoorsteenveger gaat mij nog horen. Betaald voor brolwerk dus. Volgens de brandweer was de schouw maar tot halfweg gekuist en de rest was een ophoping van brandbaar creosoot. Die komen hier sowieso nooit meer binnen.
En nog een ergernis daarover: dat stond dus al in de online gazet nog voor ik mijn kinderen terug was gaan ophalen bij de buren, met een overdreven verhaal waarin mijn versie wordt weergegeven terwijl ik niemand heb gezien van pers.
Dat wordt een slapeloze nacht. :(

Terug
Bovenaan