Je ergernissen van vandaag - Deel 2

ik zit hier nu al de ganse dag alweer te wachten op een pakket.
om 7u45 bericht gekregen "vertrokken voor levering", geen uren bij. plezant.
En plots een bericht: Uw pakje is geleverd. (Maar geen postbode te zien)

hopla, hij is geweest.
briefje in de bus "we hebben je gemist" FFS.
Dat is ook ne klassieker. :frown:

PS. Ooit effectief voor gehad en dan een paar weken later (Een klacht ingediend maar ja ...) een buurman van twee huizen verder die ineens riep: "Hey Makila ik heb nog een pakje van jou!" :wallbash:

Toen dacht ik echt: Kon je niet eens een keertje aanbellen bij mij thuis?

Da's zo een order dat elke mens toch gewoon naast zich neer legt? Heel de parking vrij maken of niks.
Hoh ja, als uwe CEO die een typisch West-Vlaams familiebedrijf runt met een jaren 80 mentaliteit vraagt om dat te doen, dan doen de mensen dat.

Ik ben ooit een uur onbetaald geweest omdat ik 15 minuten later op kantoor was na de begrafenis van mijn nonkel die onverwacht gestorven was.
Toen ben ik gaan solliciteren bij een ander West-Vlaams familiebedrijf. Den baas daar wist mij te vertellen dat ik iemand ging vervangen die hij had buitengegooid omdat hij 3 dagen 'ziek' had gemeld omdat zijn vrouw het had aangezet met iemand anders. Die kerel werkte daar 10 jaar.

Ondertussen zijn die tijden achter de rug en zorgt het nieuwe bestuur voor een véél moderner beleid. Just nog een car policy en we zijn er. :laugh:

Hoh ja, als uwe CEO die een typisch West-Vlaams familiebedrijf runt met een jaren 80 mentaliteit vraagt om dat te doen, dan doen de mensen dat.

Ik ben ooit een uur onbetaald geweest omdat ik 15 minuten later op kantoor was na de begrafenis van mijn nonkel die onverwacht gestorven was.
Toen ben ik gaan solliciteren bij een ander West-Vlaams familiebedrijf. Den baas daar wist mij te vertellen dat ik iemand ging vervangen die hij had buitengegooid omdat hij 3 dagen 'ziek' had gemeld omdat zijn vrouw het had aangezet met iemand anders. Die kerel werkte daar 10 jaar.

Ondertussen zijn die tijden achter de rug en zorgt het nieuwe bestuur voor een véél moderner beleid. Just nog een car policy en we zijn er. :laugh:

Aaah, die bedrijfsleiders van den ouwen stempel, zalig toch.

Mijn eerste job ondertussen 25 jaar geleden was bij een drankenhandel. De eerste dag kwam ik mooi op tijd aan en parkeer ik mij op de parking van het bedrijf en ga ik mij gaan aanmelden bij de nieuwe collega's. Na 5 minuten komt iemand naar mij om te zeggen dat ik mij op straat moest parkeren. Goed, geen probleem, ik parkeer mij op straat, maar was nogal een lange oprit terug naar het magazijn, ondertussen had iedereen al geprikt en was ik daardoor ongeveer een minuut "officieel" te laat. Pakt de baas mijn prikkaart uit die bak, schrijft hij er met dikke stift op dat ik een uur te laat was. :crazy:

Dag verlof moeten opofferen omdat ik ingesneeuwd ben momenteel.
Had ik mijn laptop bij kon ik tenminste nog van thuis werken.

Op zich geen groot drama, maar voelt zo wat nutteloos aan :frown: .

Aaah, die bedrijfsleiders van den ouwen stempel, zalig toch.

Mijn eerste job ondertussen 25 jaar geleden was bij een drankenhandel. De eerste dag kwam ik mooi op tijd aan en parkeer ik mij op de parking van het bedrijf en ga ik mij gaan aanmelden bij de nieuwe collega's. Na 5 minuten komt iemand naar mij om te zeggen dat ik mij op straat moest parkeren. Goed, geen probleem, ik parkeer mij op straat, maar was nogal een lange oprit terug naar het magazijn, ondertussen had iedereen al geprikt en was ik daardoor ongeveer een minuut "officieel" te laat. Pakt de baas mijn prikkaart uit die bak, schrijft hij er met dikke stift op dat ik een uur te laat was. :crazy:

Zijde dan nog derest van da uur on uwen auto gaan zitten?

Gisteravond in de pikkedonker in een quasi sneeuwstorm aan een slakkegangetje rijdend op een dichtgesneeuwde tweevaksbaan, komt er een opligger met Poolse nummerplaat op het linkse "rijvak" (want rijvakken zie je op dat moment niet meer) voorbij gesjeesd aan minstens 80/uur.
Is dat dan een oplichter met een oplegger?

Waarom moet ge bij Bpost eigenlijk een veilige plaats aanduiden als ze er toch geen rekening mee houden.
Ik vraag dat ze het pakketje achterom zetten, volledig uit zicht en élke fucking keer staat dat gewoon voor deur.
Ooit gaat het eens gepikt worden he.

Waarom moet ge bij Bpost eigenlijk een veilige plaats aanduiden als ze er toch geen rekening mee houden.
Ik vraag dat ze het pakketje achterom zetten, volledig uit zicht en élke fucking keer staat dat gewoon voor deur.
Veel haat jegens de Post maar als het goed is, mag het ook gezegd worden; wij hebben sinds 2 jaar een nieuwe bij ons (jonge vrouw nog) en die doet dat echt super. Heb in die app een veilige plaatst aangeduid en daar ligt het ook steevast als we er niet zijn. Die belt effectief aan - en nog belangrijker - die wacht langer dan 2 seconden vooraleer ze terug vertrekt. Was een verademing tegenover vroeger (dus ja, toen zat ik ook aan rant-kant van het verhaal 😅 )

Veel haat jegens de Post maar als het goed is, mag het ook gezegd worden; wij hebben sinds 2 jaar een nieuwe bij ons (jonge vrouw nog) en die doet dat echt super. Heb in die app een veilige plaatst aangeduid en daar ligt het ook steevast als we er niet zijn. Die belt effectief aan - en nog belangrijker - die wacht langer dan 2 seconden vooraleer ze terug vertrekt. Was een verademing tegenover vroeger (dus ja, toen zat ik ook aan rant-kant van het verhaal 😅 )
Ik woon praktisch naast een station waar Bpost sinds een jaar ofzo van die pakjesautomaten heeft gezet. Sindsdien hoop ik dat een webshop met Bpost levert, zo heb ik het minste miserie.

Waar woont ge misschien?

Dag verlof moeten opofferen omdat ik ingesneeuwd ben momenteel.
Had ik mijn laptop bij kon ik tenminste nog van thuis werken.

Op zich geen groot drama, maar voelt zo wat nutteloos aan :frown: .
De sneeuw was aangekondigd dus dat is normaal geen overmacht.
Het kan soms wel complexer zijn, ik ken uw situatie niet.

Misschien kan je toch een regeling treffen met je werkgever of is dat zo ne hele strenge dewelke zegt: Pech @lammeken neem maar verlof op

Ik woon praktisch naast een station waar Bpost sinds een jaar ofzo van die pakjesautomaten heeft gezet. Sindsdien hoop ik dat een webshop met Bpost levert, zo heb ik het minste miserie.
Idem!
Wel al keer of 3 aan de automaat gestaan en dat die hangt op het startscherm 😅

Waarom staat er op vuilzakken alleen de inhoud en niet de omtrek van de opening. Nu is het altijd gokken geblazen of de zak in mijn vuilbak gaat passen of niet.
En nee, inhoud en omtrek zijn niet recht evenredig.

Geen zout meer in de winkel. Mijn zoutzak is bijna leeg en mijn voetpad is redelijk druk, zeker in het weekend.
Komt erbij dat er veel oude mensen in mijn gemeente zitten. Ik hoop dat die gans de week thuisblijven en niet ineens denken dat het 1962-1963 is, om hun kindertijd te beleven.
Ik wil 5°C :cry:.

Geen zout meer in de winkel. Mijn zoutzak is bijna leeg en mijn voetpad is redelijk druk, zeker in het weekend.
Komt erbij dat er veel oude mensen in mijn gemeente zitten. Ik hoop dat die gans de week thuisblijven en niet ineens denken dat het 1962-1963 is, om hun kindertijd te beleven.
Ik wil 5°C :cry:.
Meestal ook bij de gemeente te koop, aan een pak lagere prijzen. Kijk eens bij het recyclagepark of gemeentehuis

Poging om ouderschapsverlof aan te vragen. Moet voor het werk met een e-formulier.

Bij de uitleg staat er dat ik een attest van break@work moet voegen. Dus eerst dat opstarten. Daarin mijn aanvraag doen voor geboorteverlof. Maar om dat attest te ontvangen moet ik ook mijn ebox instellen. Dus dat ook gedaan

Nu wacht ik dus op dat attest, maar heb er geen goede hoop op. Om dan rechtstreeks bij het werk diezelfde aanvraag te doen.

En dan te duimen dat hij goedgekeurd wordt.

De sneeuw was aangekondigd dus dat is normaal geen overmacht.
Het kan soms wel complexer zijn, ik ken uw situatie niet.

Misschien kan je toch een regeling treffen met je werkgever of is dat zo ne hele strenge dewelke zegt: Pech @lammeken neem maar verlof op
Ik zal het morgen eens bespreken op het werk.

Hopelijk een dag onbetaald of zo in plaats van verlof.

Terug
Bovenaan