Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Dacht nog eens onderhoud te plannen voor mij BWT waterontharder (geleden van 10/2024). Blij dat ik neerzat toen ik zag dat ze hun prijzen hebben aangepast:

€299 excl. BTW standaard verplaatsingskosten zonder eventuele wisselstukken en reinigingsmiddelen. WTF.
€199 excl. BTW voor een jaarlijks servicecontract.

Wat een bende bandieten. Had factuur van toen nog eens opgezocht; was €180 incl. BTW en incl. de reinigingsmiddelen en vervangstuk van een rubber. Talk about inflation...
Gisteren hetzelfde beklag gedaan, toch eens zoeken of ik het probleem niet zelf kan vinden.
Hoe meer installaties je 'moet' zetten, hoe meer misserie precies.

Doet me denken aan mijn vorige CEO op 't werk.

Parking waar 120-tal auto's staan, niet gestrooid.
De mensen van het onderhoud werden opgedragen om een gangpad vrij te maken en te strooien vanaf zijn parkingspot tot aan de showroom/ingang.

Toffe gast anders.
Wat een held, ik wil het ook zover maken in het leven :ROFLMAO:

Dacht nog eens onderhoud te plannen voor mij BWT waterontharder (geleden van 10/2024). Blij dat ik neerzat toen ik zag dat ze hun prijzen hebben aangepast:

€299 excl. BTW standaard verplaatsingskosten zonder eventuele wisselstukken en reinigingsmiddelen. WTF.
€199 excl. BTW voor een jaarlijks servicecontract.

Wat een bende bandieten. Had factuur van toen nog eens opgezocht; was €180 incl. BTW en incl. de reinigingsmiddelen en vervangstuk van een rubber. Talk about inflation...
Dat zijn prijzen die ergens wel +- aanvaard worden in B2B omgeving maar voor prive is dat wel insane.
Bedrijf waarvoor ik werk is verplaatsingskost 255€ ex btw (althans vorig jaar), probleem is dat wij toestellen van 10k en 200k of nog meer verkopen.
Wij komen zelfs zo goed als niet particulier gelukkig maar ik voel mij soms al slecht als een kleine kmo met kleine unit dan zo'n factuur krijgt voor een kleine storing of controle of dergelijke.
Bij grote installaties/bedrijven is dat business as usual en peanuts tov andere materialen/werkuren dat nodig zijn.

Dat zijn prijzen die ergens wel +- aanvaard worden in B2B omgeving maar voor prive is dat wel insane.
Bedrijf waarvoor ik werk is verplaatsingskost 255€ ex btw (althans vorig jaar), probleem is dat wij toestellen van 10k en 200k of nog meer verkopen.
Wij komen zelfs zo goed als niet particulier gelukkig maar ik voel mij soms al slecht als een kleine kmo met kleine unit dan zo'n factuur krijgt voor een kleine storing of controle of dergelijke.
Bij grote installaties/bedrijven is dat business as usual en peanuts tov andere materialen/werkuren dat nodig zijn.
Dat "snap" ik dan nog ergens, maar particulier? Het is duidelijk dat ze u richting een servicecontract willen sturen. Ben daar niet echt voor te vinden want slechte ervaringen ermee in het verleden via Vaillant. Ze vinden altijd nog wel iets om daar dan nog links of rechts bij te lappen dat net niet in dat contract zit.

Ga eens in de buurt hier kijken naar installateurs van die dingen. Ik vermoed dat die dat - hopelijk - nog goedkoper doen.

Dat "snap" ik dan nog ergens, maar particulier? Het is duidelijk dat ze u richting een servicecontract willen sturen. Ben daar niet echt voor te vinden want slechte ervaringen ermee in het verleden via Vaillant. Ze vinden altijd nog wel iets om daar dan nog links of rechts bij te lappen dat net niet in dat contract zit.

Ga eens in de buurt hier kijken naar installateurs van die dingen. Ik vermoed dat die dat - hopelijk - nog goedkoper doen.
Wij hebben een onderhoudscontract voor onze waterontharder. Telkens voor 1 jaar, en wordt stilzwijgend verlengd tenzij wij dit minstens 1 maand op voorhand opzeggen.

In dat contract staat dat ze geen extra kosten aanrekenen tenzij voor enkele vooraf bepaalde zaken: problemen ten gevolge ondeskundig handelen, misbruik, externe invloeden (blikseminslag, brand,..) en bij beschadigingen door eigen toedoen.
Enkel verbruiksmaterialen (bvb zout en filterpatronen) worden extra aangerekend. Hoeveelheid zout mogen wij zelf steeds kiezen, en we mogen dat ook altijd zelf ergens anders aankopen.

Dit voor 118€ (ex BTW) per jaar. (kan jaarlijks worden verhoogd met max 10%)
We hebben die nu 3,5 jaar en dus al 2 onderhoudsbeurten gehad. 164,93€ en 171.28€, beiden incl 6 zoutzakken van 10kg

VTM met hun "50 gram eiwitten is genoeg, ook voor sporters".
Los van het feit dat ze gelijk hebben dat er gewoon veel te veel marketing inzet op verpakking met daarop "high protein" slaan ze daar toch ook zwaar de bal mis, hoor.
0,0 nuance en "meer eiwitten eten is allemaal marketing".

hopla, hij is geweest.
briefje in de bus "we hebben je gemist" FFS.
den amateur heeft op dat briefje ook nog eens een afhaalpunt gezet dat - nu blijkt - geen pakketten aanneemt.

dus een hele dag naar de kloten, en god weet waar mijn pakket is en wanneer ik het ga zien.
allemaal omdat die klojo niet op een bel kan drukken :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash:

David Dehenauw die mij weer voor niks een halfuur vroeger uit mijn bed haalt. Zelfs de startperiode van sneeuw kan die nog geen 6h op voorhand voorspellen 😱

Bij vertrek naar het buitenland kan je in de gemeente waar je het laatst woonde en je zal uitschrijven ook een referentieadres doorgeven, maar die mogelijkheid is er enkel bij uitschrijving en wordt publiekelijk niet vermeld tenzij ergens in een wettekst.
(late reactie, dit niet gezien)

Wat jij aangeeft is een tijdelijke afwezigheid. Dit is nog iets anders dan een referentieadres. Een referentieadres is art. 20, tijdelijke afwezigheid art. 18. Dat wordt wel degelijk publiekelijk vermeld: https://www.vlaanderen.be/melding-van-tijdelijke-afwezigheid . Maar als dat niet tijdelijk is, zal dat ook niet lukken.

Dus ik herhaal: best niet doen wat jij zegt, anders ga je je in de problemen helpen.

Kleine ergernis:

Schoonouders laten mij tijdens de feestdagen weten dat ze al 3 maand geen internet hebben (was er ondertussen al 5 keer binnengeweest, maar zoiets moet blijkbaar enkel tijdens de feestdagen opgelost worden). Maar ze hebben wel internet op hun gsm, dus de computer is kapot. Lange uitleg nodig dat hun wifi gewoon niet werkt, dat het niks met hun pc te maken heeft.

Uiteindelijk Telenet gecontacteerd. Zij konden het probleem vanop afstand niet oplossen, maar gingen een technieker sturen en stelden voor om tegelijk de digicorders te vervangen, wat natuurlijk gemakkelijk was. De installateur kwam gisteren en heeft mooi de digicorder vervangen, maar de wif? "ah mr. de schoonouder, het lichtje brandt, dus het werkt, hé.".

Euh, néé. Wifi werkt niet, geen enkel signaal te ontvangen op meer dan 5 toestellen. Dus maar opnieuw bellen...

Kleine ergernis:

Schoonouders laten mij tijdens de feestdagen weten dat ze al 3 maand geen internet hebben (was er ondertussen al 5 keer binnengeweest, maar zoiets moet blijkbaar enkel tijdens de feestdagen opgelost worden). Maar ze hebben wel internet op hun gsm, dus de computer is kapot. Lange uitleg nodig dat hun wifi gewoon niet werkt, dat het niks met hun pc te maken heeft.

Uiteindelijk Telenet gecontacteerd. Zij konden het probleem vanop afstand niet oplossen, maar gingen een technieker sturen en stelden voor om tegelijk de digicorders te vervangen, wat natuurlijk gemakkelijk was. De installateur kwam gisteren en heeft mooi de digicorder vervangen, maar de wif? "ah mr. de schoonouder, het lichtje brandt, dus het werkt, hé.".

Euh, néé. Wifi werkt niet, geen enkel signaal te ontvangen op meer dan 5 toestellen. Dus maar opnieuw bellen...
Toch wel een triestige technieker als je niet eens een test doet op minstens één van de probleemtoestellen.

Laatst bewerkt:
Toch wel een triestige technier als je niet eens een test doet op minstens één van de probleemtoestellen.
Het rare was dat hij wel de tijd genomen heeft om uitgebreid het vakje van de digicorder uit te leggen en daarvoor de tv aangestoken heeft. Een tv die net nieuw was en waarbij je direct de foutmelding kreeg dat er geen internetvrrbinding is...

Doet me denken aan mijn vorige CEO op 't werk.

Parking waar 120-tal auto's staan, niet gestrooid.
De mensen van het onderhoud werden opgedragen om een gangpad vrij te maken en te strooien vanaf zijn parkingspot tot aan de showroom/ingang.

Toffe gast anders.
Da's zo een order dat elke mens toch gewoon naast zich neer legt? Heel de parking vrij maken of niks.

Terug
Bovenaan