Je ergernissen van vandaag - Deel 2

De kostprijs van een Wordpakket van Microsoft dat nu al 10 euro per maand kost. 10 EURO !!!! Dat is 120 euro per jaar. :crazy::crazy::crazy::wtf::wtf::wtf:
Hoe kan dit zelfs legaal zijn???
Word zou volgens mij per jaar nooit meer mogen kosten dan een jaarvoorraad aan toiletpapier, dus maximaal 10 euro per jaar.
Genoeg gratis alternatieven die uw documentje even goed kunnen maken hé

De kostprijs van een Wordpakket van Microsoft dat nu al 10 euro per maand kost. 10 EURO !!!! Dat is 120 euro per jaar. :crazy::crazy::crazy::wtf::wtf::wtf:
Hoe kan dit zelfs legaal zijn???
Word zou volgens mij per jaar nooit meer mogen kosten dan een jaarvoorraad aan toiletpapier, dus maximaal 10 euro per jaar.
Koop gewoon een Office 2025 lifetime key voor 20 euro.

Maar dan jaagt het door mijn hoofd dat ik daar nooit een pensioen ga kunnen opbouwen mocht ik toch oud genoeg worden en het is best egoïstisch om familie en vrienden achter te laten.
Als ge het u kunt permitteren:
- Gedomicilieerd blijven in België, bv. mits referentieadres.
- Je aansluiten als zelfstandige en elk kwartaal de minimum bijdragen blijven betalen.

OF

- Je aansluiten bij de overzeese sociale zekerheid.

Als ge het u kunt permitteren:
- Gedomicilieerd blijven in België, bv. mits referentieadres.
- Je aansluiten als zelfstandige en elk kwartaal de minimum bijdragen blijven betalen.

OF

- Je aansluiten bij de overzeese sociale zekerheid.
Een referentieadres kan niet, dat zal het OCMW nooit om die reden geven. En een adres bij een vriend, mocht je dat bedoeld hebben, is natuurlijk illegaal als je daar niet effectief je hoofdverblijfplaats hebt.

Aansluiten bij de overzeese sociale zekerheid kan natuurlijk ook niet zomaar.

Dus kay-gell, best niet doen wat kinxton aanraadt, tenzij je je in meer problemen wil helpen.

Goh, "woke" zou ik het niet beschrijven om daar tegen te zijn, want mensen die volledig offgrid en ecologisch gaan, hebben er meestal zelf een staan.
Ik ben niets van dat alles, niet woke en ook niet het omgekeerde (wat dat ook moge zijn), maar hier staan er twee houtkachels. Een die mss 2x per jaar wordt aangestoken om te zien of de schouw nog trekt en dergelijke en de tweede die tijdens de winter toch 5 vd 7 dagen dienst doet. Zoals vandaag, we zijn thuis sinds 19u15, om dan de CV nog een uur volle bak te laten draaien eer het warm is, is meer verlies dan de houtkachel aan te steken in de leefruimte.
individuele programmeerbare thermostatische kranen en je hebt geen probleem om de cv volle bak doorheen gans het huis te moeten draaien :).

Nog altijd een van de beste investeringen in onze woning. De kranen zijn wel iets te groot, waardoor ze wel opvallen, maar dat zie je toch niet na verloop van tijd.

individuele programmeerbare thermostatische kranen en je hebt geen probleem om de cv volle bak doorheen gans het huis te moeten draaien :).

Nog altijd een van de beste investeringen in onze woning. De kranen zijn wel iets te groot, waardoor ze wel opvallen, maar dat zie je toch niet na verloop van tijd.
Ja, in het verleden ook al eens aan gedacht, maar de prijs hield mij toen tegen. Je bespaart dan wel wat op je stookkosten daarmee, maar uiteindelijk moet die ketel toch opstarten en een serieus wat liters water opwarmen (stookolieketel), dus zou eens moeten proberen te berekenen hoe snel dat terugverdiend is.

Ja, in het verleden ook al eens aan gedacht, maar de prijs hield mij toen tegen. Je bespaart dan wel wat op je stookkosten daarmee, maar uiteindelijk moet die ketel toch opstarten en een serieus wat liters water opwarmen (stookolieketel), dus zou eens moeten proberen te berekenen hoe snel dat terugverdiend is.
ik denk dat het in het scenario dat je net beschreef mss niet zoveel zal verschillen, maar het rendement lijkt me er vooral te zijn dat je 's ochtends op een doordeweekse dag de badkamer perfect kan opwarmen wanneer je wil (en afsluiten zonder risico om te vergeten) en idem voor de living. Idem voor kinderkamers, die worden bij ons automatisch elke 2 uur afgezet, zodat de kinderen ze niet per ongeluk kunnen laten aanstaan.

Een referentieadres kan niet, dat zal het OCMW nooit om die reden geven. En een adres bij een vriend, mocht je dat bedoeld hebben, is natuurlijk illegaal als je daar niet effectief je hoofdverblijfplaats hebt.

Aansluiten bij de overzeese sociale zekerheid kan natuurlijk ook niet zomaar.

Dus kay-gell, best niet doen wat kinxton aanraadt, tenzij je je in meer problemen wil helpen.
Waarom spreek je van het OCMW? Alsof ik hen nodig zou hebben voor een referentieadres. Ef zijn 2 mogelijkheden, als ge dakloos zijt gaat ge inderdaad best naar het OCMW. Als je België verlaat, kan je dit ook, of misschien heeft het een andere benaming...

Je kan perfect een referentieadres hebben bij bv. familie, een advocaat e.d. Dit onlangs nog opgezocht i.v.m. m'n eigen verhuis, voor mochten er bv. nog belastingtarieven e.d. opgestuurd worden.
Dat had ik niet gedaan toen ik enkele jaren geleden meer dan 6 maanden naar Madagascar was, en had zo twee verkeersboetes open staan van voor m'n vertrek (nog van voor het ebox en doccle bestaan). Toen 2 x kort terug was, werd ik op weg gestopt door de douane omdat m'n nrplaat in hun systeem zat om die eerste boete te innen. En wat later opnieuw voor de 2de boete die wat later in hun systeem terechtgekomen was...

Lukt perfect, en al zeker als het huis is afbetaald. Alhoewel er tegenwoordig al boetes zijn voor leegstand.
Jup, je hoeft je zelfs niet af te melden bij je gemeente. Af en toe terugkeren is genoeg, er is geen controle tenzij je uitstapt echt telkens weer aanmeld bij je thuisgemeente (na afmelding natuurlijk).
Leegstand? Meubels e.d. kost gewoon een pak geld, allemaal laten staan ja! Eventueel verhuren ofzo... Maar dan laat je best je domicilie daar niet staan of je wordt ambtshalve uitgeschreven.

Dat mag bijna in een algemene sticky denk ik.
Allemaal voorbeeldige heiligen hier die recht in hun schoenen staan?

Waarom spreek je van het OCMW? Alsof ik hen nodig zou hebben voor een referentieadres. Ef zijn 2 mogelijkheden, als ge dakloos zijt gaat ge inderdaad best naar het OCMW. Als je België verlaat, kan je dit ook, of misschien heeft het een andere benaming...
Dit kan niet legaal. De redenen voor een referentieadres bij een individu zijn beperkt en hier duidelijk niet van toepassing:

"

Referentieadres bij een individu​

Personen die in een mobiele woning verblijven of om beroepsredenen of bij gebrek aan voldoende bestaansmiddelen geen verblijfplaats in België hebben, kunnen zich inschrijven op een referentieadres:

• woonwagenbewoners (mobiele woning)
  • militairen en burgerpersoneel in het buitenland en hun gezin
  • diplomatiek en consulair personeel en hun gezin
  • de leden van het personeel van de ontwikkelingssamenwerking en hun gezin
  • u bent voor minder dan een jaar afwezig voor zakenreizen
  • u hebt geen eigen woning door een gebrek aan voldoende bestaansmiddelen
  • de beschermde getuigen.
Het referentieadres mag niet uw verblijfplaats (domicilie) zijn. U mag er niet permanent overnachten.

"https://www.vlaanderen.be/referentieadres

Bij vertrek naar het buitenland kan je in de gemeente waar je het laatst woonde en je zal uitschrijven ook een referentieadres doorgeven, maar die mogelijkheid is er enkel bij uitschrijving en wordt publiekelijk niet vermeld tenzij ergens in een wettekst.

Terug
Bovenaan