Je ergernissen van vandaag - Deel 2

maar is ie gekwalificeerd?
Yep:
ChatGPT Image Dec 25, 2025, 07_22_19 PM.png

Man man, het is -1 graad of -2 graden en dat is gewoon een hoofdpunt !
Het wordt dan stilaan ook wat minder koud met temperaturen die vanaf begin volgende week ook 's nachts boven het vriespunt blijven.
Even ergerlijk als men dan ook doet alsof we al lange tijd deze "helse koude" trotseren. Zeg dan gewoon dat we terug warmere temperaturen krijgen

Even ergerlijk als men dan ook doet alsof we al lange tijd deze "helse koude" trotseren. Zeg dan gewoon dat we terug warmere temperaturen krijgen
Het mag van mij de hele winter zo zijn: koud en helder. We moeten de winter terug leren omarmen, want het is bij momenten een ongelofelijk mooi seizoen. De zomer is echt overgewaardeerd.

Het mag van mij de hele winter zo zijn: koud en helder. We moeten de winter terug leren omarmen, want het is bij momenten een ongelofelijk mooi seizoen. De zomer is echt overgewaardeerd.
Van mij mag een winter gewoon zijn zoals hij is, soms warm, soms koud, regenachtig of droog. Ik hekel gewoon het feit dat men de laatste jaren precies vergeten is dat het in de winter kan koud zijn, dat we eens een kwakkelzomer kunnen hebben, de herfst regenachtig en guur kan zijn en het in de lente ook nog kan vriezen. We zijn nog altijd geen costa del flamenco, ondanks de opwarming van de aarde

Al 3 dagen in Sicilië en nergens spaghetti bolognese te vinden
Enkel carbonara met zoutige varkenswangen.of met swordfish of tonijn.
Pffff

En ik heb er nogtans zin in.

Time to impose some tariffs on italy!

Nee alle gekheid op een stokje, blijkbaar is dit normaal volgens chatGPT...
Nogtans zo lekker en bekend. Ik dacht in rome en milaan dit toch wel al gegeten te hebben?...

Al 3 dagen in Sicilië en nergens spaghetti bolognese te vinden
Enkel carbonara met zoutige varkenswangen.of met swordfish of tonijn.
Pffff

En ik heb er nogtans zin in.

Time to impose some tariffs!

Nee alle gekheid op een stokje, blijkbaar is dit normaal volgens chatGPT...
Nogtans zo lekker en bekend. Ik dacht in rome en milaan dit toch wel al gegeten te hebben?...
ter uwer info:

In de westerse wereld bestaat er een misverstand over dit gerecht, namelijk dat het een tomatensaus met gehakt en groenten naar keuze is, en dat het traditioneel wordt gegeten met spaghetti. ... Deze bereidingswijze komt niet overeen met de keuken van Emilia-Romagna en is voor veel Italianen dan ook een doorn in het oog. De burgemeester van Bologna heeft in het verleden zelfs uitgesproken dat "spaghetti bolognese" helemaal niet bestaat.[3] Het traditionele gerecht heet namelijk "Ragù alla Bolognese" en bestaat uit een vleessaus[4] die meestal opgediend wordt samen met tagliatelle. .... Ragù alla Bolognese wordt in Italië zelden opgediend met spaghetti.

Gisteren kerstfeest waarvan een aantal familieleden ziek waren.

En nu heb ik het zitten, blijf toch gewoon thuis als ge ziek zijt. Ik overleef het wel dat ik u pas volgend jaar terug zien.

Gisteren kerstfeest waarvan een aantal familieleden ziek waren.

En nu heb ik het zitten, blijf toch gewoon thuis als ge ziek zijt. Ik overleef het wel dat ik u pas volgend jaar terug zien.
Idd, op die week zal het niet meer komen.

Bij ons was er iemand bij met een ziek kind mee, gelukkig wel een verstandig kind dat niet in de buurt van onze baby kwam om die reden.

Vorige woensdag ziek beginnen worden, hoofdpijn en koorts. Vermoedelijk RSV opgepikt op´t werk. Donderdag naar de dokter en donderdag en vrijdag mogen thuisblijven. Zaterdag was het beter, zondag terug ziek beginnen worden. Nog zieker dan ervoor.

Uiteindelijk, ondanks mijn post hier, maandag toch terug naar de dokter geweest en verlenging gehad voor deze week thuis uit te zieken. Wat paracetamol voor het slapengaan en goed rusten ondanks dat ik me zo ziek voelde als een hond.

Woensdag ging het beter, koorts weg en gesnotter gestopt. Woensdagavond extreme pijn beginnen krijgen boven mijn oogkas, blijkt sinussitis te zijn, waarschijnlijk van al het snutteren. Paracetamol helpt niet. Zeer uitzonderlijk Ibuprofen genomen (vanwege bloedingsziekte mag ik dat eigenlijk niet, maar nood breekt wet). Helpt heel goed tegen de sinussitis maar ik had nog niet ontdekt dat dat een aanslag is op mijn darmen. Dus nu al twee dagen op de pot met krampen. Normaal maandag terug gaan werken maar aan dit tempo ga ik tegen maandag nog altijd niet top zijn.

Jaren geleden dat ik nog zo ziek ben geweest, en vooral dat ik vanwege een banale virale infectie al 10 dagen slecht ben, waar dat normaal na een dag of 4 weg is. Oké, ik was voor aanvang ook wel al serieus oververmoeid dus mijn afweer zal niet van de beste zijn maar toch... Is dat omdat ik recent 30 ben geworden? Aftakeling begonnen?

Terug
Bovenaan