Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Toen ik in Antwerpen woonden had je daar op een appartement ook een groene zak voor gft. Dat was de meest nutteloze brol ooit!

Idee was goed, een zak die afbreekbaar is en dus samen met het groenafval vergaat. Grote probleem was dat die sneller dan het groenafval afbrak, oftewel zodra er ook maar een druppeltje vocht op kwam.

Dus stap 1: je steekt zo een groen zakje in een afvalemmer en verzamelt daarin je groente- en fruitafval. Op het einde van de week haal je dat zakje uit de vuilbak en ligt heel uw gang vol vuiligheid omdat de bodem van dat zakje het instant begeeft.

Daarom probeer je stap 2: je verzamelt in een ander recipiënt de hele week de gft en giet die dan over in het groene zakje de dag dat het buiten mag. Dan ontdek je dat dat na een week uiteraard al wat vochtig staat en dat je het even goed gewoon rechtstreeks op de grond kan smijten, want dat is hoe snel die bodem van die zak eruit valt.

Stap 3: ge gooit alles bij het restafval, behalve de 2 laatste dagen. Ge zet uw zakje buiten, het regent, heel de trottoir ligt vol gft.

Stap 4: je beseft dat sorteren van afval op die manier een utopie is en gooit gewoon alles bij het restafval.
Voor zo'n toestanden hadden we een min-gft container.

Maar gft in een zak is compleet belachelijk, waar de fuck moet ge dat inderdaad stockeren als die vol is en ge nog een week moet wachten eer ze langs komen.
Geen optie?

GFT%20containers%203%20formaten%20buiten%208.jpg

In Gavere terug ingevoerd vanaf 2026, de groen container van 40L of 120L (mag ook licht snoeiafval, blaren wat gras in)
Is normaal toch voor gans Vlaanderen, maar gemeentes doen het op hun eigen tempo?

Toen ik bij m'n ouders nog woonde de invoer van de GFT container nog geweten, waarom dat ding weer verdween weet ik niet.
Nieuwe euro richtlijn was pas veel later ivm GFT.

Koeriersbedrijven....in dit geval GLS.

Ik bestel een schommel voor de tuin, goedkoop is dat niet en vrij groot. Mail van GLS gisteren: "maak hier uw afspraak want moet afgeleverd worden met handtekening."
Goed idee, volgende maandag kan ik daar thuis op zitten wachten terwijl ik thuiswerk.

Vind ik deze morgen in de brievenbus een briefje dat ze gisteren om 12u zijn langsgekomen en er toch wel niemand thuis was zeker, en ze vandaag terugkomen.

Daarnet bericht van mijn vrouw dat ze gelukkig nog net thuis was en ze het voor de deur zijn komen zetten, meer wilden ze niet doen uiteraard. Mijn vrouw krijgt dat amper verzet.

In ons geval zat er zelfs geen briefje in de bus want ze zijn gewoon niet geweest. In de track en trace las ik die avond: we komen nog eens terug want er was niemand thuis.

Een flagrante leugen want wij zaten de hele dag binnen.
Ja, dat ik heb ik dan weer geregeld voor met PostNL: een of ander onzinexcuus dat ze niet konden leveren en recht naar een pakjespunt.

In ons geval zat er zelfs geen briefje in de bus want ze zijn gewoon niet geweest. In de track en trace las ik die avond: we komen nog eens terug want er was niemand thuis.

Bpost is er nog in geslaagd om een mailtje te sturen om te laten weten dat mijn pakket naar een afhaalpunt gebracht werd omdat er niemand thuis was. Geen briefje in de bus. Aja nee, want dan ging ik dat gezien hebben aangezien ik 2 uren op den oprit bezig was met mijn wagen te wassen.

En bij deze ook mijn ergernis van de dag. Koeriersdiensten. Na de middag kruip ik in mijnen auto en wil van mijn oprit rijden wanneer er een camionette de straat komt ingevlamd. Ik sta met mijn voorwielen op de borduur en die kerel stopt PAL VOOR MIJ. Mind you, het is een doodlopende straat. Hij kan eender waar staan. Ik claxonneer, meneer doet of hij het niet hoort en stapt uit. Plots ben ik lucht.

Na 30 seconden ben ik uitgestapt om verhaal te halen. Hij was op 't gemak in z'n camionette de pakketjes aan het zoeken. 't Was direct met een attitude terwijl ik goed begrijp dat plaats vinden niet altijd evident is voor die mannen.

Keb gezegd tegen Remi alleen op de wereld dat ik ertegen ging rijden en hij heeft zich verzet.

1764177447026.png

1764177463333.png

Nog eens op onze bouw gaan zien. Blij dat de loodgieter nog eens langs geweest is maar echt frustrerend dat die blijkbaar geen stofzuiger kent.
Ik werk zelf in de bouw en zou zoiets zelfs niet durven achter laten.
Ok het is maar stof, maar kuis toch gewoon je eigen vuil op.

De patroonzoeker onder mijn schedeldak die bij het bekijken van Sober (Tool) live @ Reading 1993 vanuit het niets opperde dat Keenan in vooraanzicht (die dag?) wel erg hard op de jonge Helmut Lotti lijkt.

Voorgoed verneukt dus vanaf nu :sarcastic: :headshake::wallbash:

De patroonzoeker onder mijn schedeldak die bij het bekijken van Sober (Tool) live @ Reading 1993 vanuit het niets opperde dat Keenan in vooraanzicht (die dag?) wel erg hard op de jonge Helmut Lotti lijkt.

Voorgoed verneukt dus vanaf nu :sarcastic: :headshake::wallbash:

Ah, Robert Smith lijkt al jaren op Annemie Turtelboom, maar dat deert de fans van The Cure ook niet.

Ik heb gls wel vaker over de vloer en hun tracking is inderdaad niet altijd 100%, ook al paar keer die melding gezien en die persoon daar op aangesproken en die zei dat hij dat pakket de dag ervoor zeker en vast niet mee had.
Dus vermoedelijk als die zijn ronde vol zit of het toch ergens te laat is om in de juiste camionet te geraken dan komt die melding er vaker op maar zijn ze inderdaad niet effectief langs geweest.

NMBS waarschijnlijk:

Ey mannen we hebben 3 dagen gestaakt weet je wat echt lachen zou zijn? 4 Wagons gebruiken om naar Brussel te gaan na de eerste stakingsdag :oi22:

Van die mensen die achteloos voor uw voeten komen lopen als je op het voetpad stapt of met 3-4 naast elkaar lopen, de hele breedte innemen en niet willen wijken. Seriously, ik heb het volume van een CAT bulldozer, wie denk je dat er eerst plooit.
En dan van die collega's die zagen voor randapparatuur voor thuiswerk. Een muis kost 5 euro in de action en je verdient twee keer zoveel als ik. Goddamn krenten.

Laatst bewerkt:
dat koppel die op VTM kwam klagen over die nieuwe besparingsronde van de overheid.

hebben verdorie meer dan 4.000 bruto, en kopen ELKE DAG iets van chinese webshop. (2 euro parkje per dag taks, das 700 euro extra pakjestaks per jaar).

wie in hemelsnaam koopt nu DAGELIJKS pakjes? lijkt me hard to believe, dat zijn mensen die gewoon met hun smoel es op tv willen komen, en liefst met een hoop krokodilletranen er bij.

als ge elke dag iets van China laat komen, mogen ze u 100€ extra aanrekenen. wat kan je nu elke dag nodig hebben van China? dat is dan toch gewoon scrollen op Temu of zo en elke dag onnozele rommel kopen? zo'n aankoopgedrag is juist een goede reden om die taks zeker te heffen.

bij de dochter op school is het voorleesweek.
In de oproep brief om ouders te laten voorlezen staat ook "in andere talen voorlezen mag ook".

Nu krijgen we een melding met wat meer uitleg erover, nadat ze er klachten over gehad hadden.
Dit zit in de doelen voor de scholen, zo krijgen kinderen een betere kijk op de wereld en wordt hun taalgevoel aangemoedigt.

Sorry heh, maar dat is zever.
Wat heeft mijn dochter er aan dat Pjotr in het pools komt voorlezen in een klas van 13 kinderen waar enkel zijn kind pools kan?
Wat heeft mijn dochter er aan dat vladimir in het russisch komt voorlezen in een klas van 13 kinderen waar enkel zijn kind russisch kan?
Als ge nu nog zou zeggen "nederlands, frans, engels" dan zou ik het nog een beetje begrijpen.
Maar kinderen in een kleuterklas hebben echt geen nood in mijn ogen aan die andere talen.

Meer zelfs, als de juffen op het oudercontact zeggen dat er in mijn dochter haar klas kinderen zijn die slecht nederlands praten en ze die express bij mijn dochter zetten omdat ze taalvaardig is, in de hoop dat ze bijleren.
Dan zou ik juist denken dat in het nederlands voorlezen een pluspunt zou zijn...

Mijn docher is 1 van de 3 autochthone kinderen in een klas van 13, ik vermoed dat ze dus niet veel in het nederlands zal voorgelezen krijgen deze week.

Ps. de juffen waren een beetje teleurgesteld in de weinige respons dat ze kregen dat, ze vonden het jammer dat er zo weinig ouders ergens in een namiddag konden komen voorlezen...

als ge elke dag iets van China laat komen, mogen ze u 100€ extra aanrekenen. wat kan je nu elke dag nodig hebben van China? dat is dan toch gewoon scrollen op Temu of zo en elke dag onnozele rommel kopen? zo'n aankoopgedrag is juist een goede reden om die taks zeker te heffen.
Nasi Goreng, Babi Pangang, Peking Eend? :unsure:

Niet van vandaag maar eigenlijk continu.

Mevrouw die klaagt dat ze te weinig tijd heeft en geen belangrijke zaken gedaan krijgt voor haarzelf, maar terwijl wel moeite, tijd en geld spenderen om haar vriendinnen te ontmoeten en de tijd ervoor cadeaus kopen voor die laatste en haar familie. En zelf maar niks terugkrijgen qua moeite :rolleyes:

Terug
Bovenaan