Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Vrouw van het kindje dat lang in de box naast onze zoon gelegen heeft op neonatologie is afgekoppeld van haar apparaten, lag in coma en is dus gestorven had eigenlijk een heel gelijklopend verhaal als dat van ons, alleen minder geluk, t leven is soms bikkelhard en oneerlijk... .

Die papa moet nu alleen verder met zijn zoon... .
Hoofdartikel van hln dan veronderstel ik?

Vrouw van het kindje dat lang in de box naast onze zoon gelegen heeft op neonatologie is afgekoppeld van haar apparaten, lag in coma en is dus gestorven had eigenlijk een heel gelijklopend verhaal als dat van ons, alleen minder geluk, t leven is soms bikkelhard en oneerlijk... .

Had het verhaal al een paar weken geleden gelezen en was er niet goed van. Deed me nog meer beseffen hoeveel geluk ik 4 jaar geleden heb gehad, want ik had net hetzelfde, gelukkig met een betere afloop. De verpleegkundigen van de MICU stonden vaak genoeg in de kamer om te vragen of het wel ging, nu weet ik waarom, toen besefte ik het niet.

Had het verhaal al een paar weken geleden gelezen en was er niet goed van. Deed me nog meer beseffen hoeveel geluk ik 4 jaar geleden heb gehad, want ik had net hetzelfde, gelukkig met een betere afloop. De verpleegkundigen van de MICU stonden vaak genoeg in de kamer om te vragen of het wel ging, nu weet ik waarom, toen besefte ik het niet.

Ja idem wij hebben echt ook een gelijkaardig verhaal van opname, zwangerschapsvergiftiging, risico op orgaanfalen, tot leeftijd, tijd dat mijn vriendin en ik elkaar kennen, ... toe.

Was echt nog één van de meest aanwezige en liefste papas die er waren en ik kende zijn verhaal dan ook al van vrijwel bij de start... .

Het doet een mens echt wel denken ja... .

Het doet een mens echt wel denken ja... .
Het doet je alles in perspectief zien, maar toch mag je je eigen verhaal niet minimaliseren. Want da's ook iets heftigs dat je hebt meegemaakt, ook al is het verhaal van een ander slechter afgelopen.

Straks mijn sterke preemie van 4 eens extra knuffelen (als ik mag).

Mijn ergernis vandaag is dat ik kom werken tijdens de stakingsdagen, maar nu met de auto kan gaan ipv de trein (onzeker of ik om 22u nog wel een trein naar huis heb) en dat ik dan op de koop toe geen km vergoeding krijg voor die drie dagen nmbs staking

Kreeg het van de week als update via de GoFundMe die ik had gesteund even terug. Was nog een collega geweest en kwam wel ff binnen. Het leven is niet altijd even eerlijk.

RAM prijzen bijna +200%, een mens ging dan nog eens een nieuwe pc bouwen na +10 jaar met enkel een gpu udpate in 2018 (die toen ook stressy was door prijzen kloterijen van de mining craze) :(
En het kan wel lang duren.

Zie hardware deel forum, en de webshops en 2de hands

RAM prijzen bijna +200%, een mens ging dan nog eens een nieuwe pc bouwen na +10 jaar met enkel een gpu udpate in 2018 (die toen ook stressy was door prijzen kloterijen van de mining craze) :(
En het kan wel lang duren.

Zie hardware deel forum, en de webshops en 2de hands
De RTX 50 supers zijn mogelijk ook geschrapt wegens tekort aan ram.

normaal zou IVAGO vandaag rondhaling doen, maar ze staken (een staking die ik steun)
goed, aangezien ze gisteren niet goed wisten of de ronde ingepland kon worden of niet, heb ik toch maar mijne pmd buiten gezet.

ze zijn dus niet gekomen, en ik heb die zak dan maar terug binnen gezet na de middag.

die staat nu dus weer buiten. blijkbaar vond één van mijn buren dat beter.
goed, ik laat hem nu ook maar staan

Is er geen wetgeving dat je een werf moet opgeruimd houden?

Hier in straat is er ene (met wat hulp) een nieuw dak aan het leggen.

De inrit en stoep ligt er vol met steenpuin.
De stukken isolatie (pur platen) en plastiek liggen al 3 huizen verder in de voortuin

Dat laatste kan gezien worden als sluikstorten.

Stoep idem als het gemeentegrond is.

Wijkagent gecontacteerd met foto's
"We hebben betrokkene tel kunnen contacteren, hij gaat het nodige doen"

Intussen liggen de stukken pur plaat en zo plastieken spankoorden al 3 huizen verder in de voortuin

Wijkagent gecontacteerd met foto's
"We hebben betrokkene tel kunnen contacteren, hij gaat het nodige doen"

Intussen liggen de stukken pur plaat en zo plastieken spankoorden al 3 huizen verder in de voortuin
Meer ga je niet kunnen doen vrees is.

De stukken die in iemand zijn voortuin liggen, zal de reactie van de eigenaar van de voortuin moeten komen, aangezien dit privé grond is.

Wij gaan het probleem niet meer hebben, nu we volgend jaar 2 nieuwe afvalzakken krijgen en onze groene container kwijt zijn (of extra mogen dokken als we die willen houden). Dan kunnen we het daar in steken.

Meer ga je niet kunnen doen vrees is.

De stukken die in iemand zijn voortuin liggen, zal de reactie van de eigenaar van de voortuin moeten komen, aangezien dit privé grond is.

Wij gaan het probleem niet meer hebben, nu we volgend jaar 2 nieuwe afvalzakken krijgen en onze groene container kwijt zijn (of extra mogen dokken als we die willen houden). Dan kunnen we het daar in steken.

Nee ik weet het, maar ik hoop dat ze hem wel opvolgen want iets zegt mij dat die daar niks aan gaat doen - anders laat je het in eerste instantie niet zo ver komen

Als ik ga wandelen raap ik het ff op en steek het thuis in de container, meeste buren doen ook hetzelfde, maar je kan elke dag opnieuw beginnen.

😂 Isolatiemateriaal mag sowieso niet in de groene container, toch?

Nee ik weet het, maar ik hoop dat ze hem wel opvolgen want iets zegt mij dat die daar niks aan gaat doen - anders laat je het in eerste instantie niet zo ver komen

Als ik ga wandelen raap ik het ff op en steek het thuis in de container, meeste buren doen ook hetzelfde, maar je kan elke dag opnieuw beginnen.

😂 Isolatiemateriaal mag sowieso niet in de groene container, toch?
We gaan een aparte zak krijgen voor tuinafval in te doen. En waar ligt het isolatiemateriaal? In de tuin, dus....

Mopje he voor ik hier weer een opmerking over krijg,

We gaan een aparte zak krijgen voor tuinafval in te doen. En waar ligt het isolatiemateriaal? In de tuin, dus....

Mopje he voor ik hier weer een opmerking over krijg,
Toen ik in Antwerpen woonden had je daar op een appartement ook een groene zak voor gft. Dat was de meest nutteloze brol ooit!

Idee was goed, een zak die afbreekbaar is en dus samen met het groenafval vergaat. Grote probleem was dat die sneller dan het groenafval afbrak, oftewel zodra er ook maar een druppeltje vocht op kwam.

Dus stap 1: je steekt zo een groen zakje in een afvalemmer en verzamelt daarin je groente- en fruitafval. Op het einde van de week haal je dat zakje uit de vuilbak en ligt heel uw gang vol vuiligheid omdat de bodem van dat zakje het instant begeeft.

Daarom probeer je stap 2: je verzamelt in een ander recipiënt de hele week de gft en giet die dan over in het groene zakje de dag dat het buiten mag. Dan ontdek je dat dat na een week uiteraard al wat vochtig staat en dat je het even goed gewoon rechtstreeks op de grond kan smijten, want dat is hoe snel die bodem van die zak eruit valt.

Stap 3: ge gooit alles bij het restafval, behalve de 2 laatste dagen. Ge zet uw zakje buiten, het regent, heel de trottoir ligt vol gft.

Stap 4: je beseft dat sorteren van afval op die manier een utopie is en gooit gewoon alles bij het restafval.

Toen ik in Antwerpen woonden had je daar op een appartement ook een groene zak voor gft. Dat was de meest nutteloze brol ooit!

Idee was goed, een zak die afbreekbaar is en dus samen met het groenafval vergaat. Grote probleem was dat die sneller dan het groenafval afbrak, oftewel zodra er ook maar een druppeltje vocht op kwam.

Dus stap 1: je steekt zo een groen zakje in een afvalemmer en verzamelt daarin je groente- en fruitafval. Op het einde van de week haal je dat zakje uit de vuilbak en ligt heel uw gang vol vuiligheid omdat de bodem van dat zakje het instant begeeft.

Daarom probeer je stap 2: je verzamelt in een ander recipiënt de hele week de gft en giet die dan over in het groene zakje de dag dat het buiten mag. Dan ontdek je dat dat na een week uiteraard al wat vochtig staat en dat je het even goed gewoon rechtstreeks op de grond kan smijten, want dat is hoe snel die bodem van die zak eruit valt.

Stap 3: ge gooit alles bij het restafval, behalve de 2 laatste dagen. Ge zet uw zakje buiten, het regent, heel de trottoir ligt vol gft.

Stap 4: je beseft dat sorteren van afval op die manier een utopie is en gooit gewoon alles bij het restafval.
We zijn een fusiegemeente, met 2 verschillende afval systemen. Ze willen dit nog zo houden tot 2028 en herbekijken.

Maar ze gaan nu wel van die aanpassingen doen ipv gewoon de korte harde pijn en alles in 1 keer voor iedereen hetzelfde.

Maar gft in een zak is compleet belachelijk, waar de fuck moet ge dat inderdaad stockeren als die vol is en ge nog een week moet wachten eer ze langs komen.

Terug
Bovenaan