Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik heb eigenlijk nooit echt begrepen wat er mis is met 'sluipverkeer'. Dat is toch gewoon het optimale gebruik van het wegennet waarvoor we allemaal betalen?
Omdat veel van die dorpen qua infrastructuur totaal niet voorzien zijn op zo'n groot volume aan verkeer.
Ik woon in zo'n dorp, en tussen 8u en 9u is het hier gewoon een hel met 1 continue colonne aan sluipverkeer waardoor je soms enkele minuten moet wachten om als voetganger een baan over te steken. De Haachtsesteenweg (Haacht - Brussel) wordt ontweken, maar die is wel voorzien van gescheiden fietspaden, conflictvrije kruispunten etc, maar de dorpen errond totaal niet natuurlijk.

Zeer gevaarlijke toestanden, en je zorgt ervoor dat de "locals" hun kinderen voor 800m met de auto naar school brengen omdat de fiets gewoon te gevaarlijk is met al dat sluipverkeer.

Ik denk dat de bewoners van die straten daar toch een andere mening over hebben. Idealiter zorgt het beleid ervoor dat de verkeersstroom optimaal wordt beheerd, zodat rustige woonwijken of buurtwegen niet veranderen in chaotische wespennesten vol sluipverkeer. België is echter vrij dichtbevolkt (met uitzondering van de meer rurale gebieden) en heeft heel veel verkeer te slikken als transitland, dan is "idealiter" geen evident gegeven en vanuit het standpunt van de chauffeur is het begrijpelijk dat je zo vlug mogelijk van punt A naar punt B wil geraken.

Als bepaalde wegen dichtslibben heb je als gemeente of gewest ook maar zoveel mogelijkheden om dat verkeer om te leiden of beter te doen doorstromen.
Het is wel ergens absurd om mensen te dwingen allemaal op dezelfde weg in de file te staan terwijl er een perfect alternatief bestaat (enfin, drie eigenlijk origineel in dit geval) waarlangs je niet mag rijden want vroeger toen er minder verkeer was (en geen applicaties) reed men ook niet langs daar.

Allezja, een weg is een weg zou je denken, en het helpt natuurlijk niet dat elke gemeente zelf dingen mag beslissen. Zeker niet omdat die er alle belang bij hebben eigen kiespubliek blij te houden zonder noodzakelijk te doen wat het beste is voor iedereen.

Wat is er sinds september aan de hand met DDR5 prijzen?
Vorig jaar een AM5 systeem in elkaar gestoken met 64GB high performance ram aan €229. Diezelfde kit kost nu (bij de goedkoopste winkel) plots €549. :shutup:

Da's een betere investering dan mijn beursportfolio van het afgelopen jaar. :unsure:

Vorig jaar een AM5 systeem in elkaar gestoken met 64GB high performance ram aan €229. Diezelfde kit kost nu (bij de goedkoopste winkel) plots €549. :shutup:

Da's een betere investering dan mijn beursportfolio van het afgelopen jaar. :unsure:

Goh ja, AI, datacenters, chiptekorten, geopolitieke spanning. Take your pick.

Ik heb hier op het werk geopperd om uit de oude laptops de ramlatten te halen en de baas vond het niet eens een super dom idee :)

Eindelijk fiber kunnen bestellen bij Proximus!

Helaas, na de bestelling kon ik geen dag op de kalender kiezen om een afspraak te maken. Er stond dat het maximaal nog 5 minuten ging duren. Na 3 uur dan maar gebeld naar de helpdesk. "Probeer het morgen nog eens meneer, problemen met de software blabla".

De dag nadien hetzelfde liedje, maar ik moest toevallig in het stad zijn, dus de Proximus-winkel binnengesprongen. Nieuwe bestelling gedaan, ging max nog 2-3 uur duren en ik ging een mail krijgen. Niks dus.

Daarstraks nogmaals gebeld. Na een half uur wisten ze dat ze mij niet konden verder helpen, maar ze gingen mij terugbellen.

Na een uurtje toch telefoon: er zijn geen afspraken meer beschikbaar. We bellen u later terug.

Van 5 minuten naar 6 dagen (so far).

Na 2-3 jaar wachten op fiber toch een bummer ze.

In edegem voor 24u opname voor de zoon, stond al gepland van pakweg augustus (geboren eind juni). Iedereen kan wel bevestigen dat die afspraak effectief gepland stond ligt al op pediatrie maar niemand kan de reden waarom geven... .

onlangs op een sollicitatieproef.
moest eigen laptop meebrengen (die van mn huidig werk dus).

moest daar inloggen op dat bedrijf, nogtans stond mijn 2FA uit.... toch weer dat gezeik van gmail, dat ik mijn gsm moest nemen om te confirmen.

toch wel beschamend hoor, dat je je hand moet opsteken om uw telefoon mag ff gebruiken om te bevestigen via whatsapp/sms.

ik snap het nie , 2FA staat wel degelijk uit op gmail, toch weer die zever. is dat omdat het op een nieuw netwerk was?

Ik denk dat de bewoners van die straten daar toch een andere mening over hebben. Idealiter zorgt het beleid ervoor dat de verkeersstroom optimaal wordt beheerd, zodat rustige woonwijken of buurtwegen niet veranderen in chaotische wespennesten vol sluipverkeer. België is echter vrij dichtbevolkt (met uitzondering van de meer rurale gebieden) en heeft heel veel verkeer te slikken als transitland, dan is "idealiter" geen evident gegeven en vanuit het standpunt van de chauffeur is het begrijpelijk dat je zo vlug mogelijk van punt A naar punt B wil geraken.
Vooral dit, der komt dan te veel verkeer op banen die eigenlijk ni berekend zijn op zo'n volume.
Hier in de buurt is dat dan bv een fietsstraat die langs een school loopt of een smalle baan waar aan één kant auto's staan. Als ik daar moet passeren da's altijd een gedoe in de spits.

Bijkomend ook de indruk dat veel chauffeurs dan extra het gas lijken in te duwen om toch wat tijd goed te maken die ze eerder in de file hebben verloren.

Vooral dit, der komt dan te veel verkeer op banen die eigenlijk ni berekend zijn op zo'n volume.
Hier in de buurt is dat dan bv een fietsstraat die langs een school loopt of een smalle baan waar aan één kant auto's staan. Als ik daar moet passeren da's altijd een gedoe in de spits.

Bijkomend ook de indruk dat veel chauffeurs dan extra het gas lijken in te duwen om toch wat tijd goed te maken die ze eerder in de file hebben verloren.
Ja, maar...die banen die vol stilstaand verkeer zitten zijn ook niet berekend op dat volume hé, anders zouden mensen geen omwegen gebruiken die enkel sneller zijn omdat ze minder gebruikt worden. Uiteindelijk zit heel onze infrastructuur zowat vol wagens tijdens spits, en met onze slechte ruimtelijke ordening krijg je dit dan. Het is ergens toch wel wat arbitrair om dan perfect geschikte wegen af te sluiten. In het geval waar ik het over heb wordt er ook niet extra langs scholen gereden trouwens, enkel langs andere huizen (want langs de oorspronkelijke weg staan evengoed huizen) waar de weg smaller is.

Dat laatste punt is natuurlijk gewoon verkeerd van die mensen.

Mja, als ik ergens lang heb stilgestaan heb ik ook de neiging het gaspedaal wat harder in te duwen dan gewoon. Omdat het dan eindelijk eens vooruit gaat. Niet in die mate dat ik 90 lig te rijden op een baan van 70 uiteraard.

Ja, maar...die banen die vol stilstaand verkeer zitten zijn ook niet berekend op dat volume hé, anders zouden mensen geen omwegen gebruiken die enkel sneller zijn omdat ze minder gebruikt worden. Uiteindelijk zit heel onze infrastructuur zowat vol wagens tijdens spits, en met onze slechte ruimtelijke ordening krijg je dit dan. Het is ergens toch wel wat arbitrair om dan perfect geschikte wegen af te sluiten. In het geval waar ik het over heb wordt er ook niet extra langs scholen gereden trouwens, enkel langs andere huizen (want langs de oorspronkelijke weg staan evengoed huizen) waar de weg smaller is.

Dat laatste punt is natuurlijk gewoon verkeerd van die mensen.

Op sommige banen rond Gent waar je 70 mag rijden en 's morgens veel "sluipverkeer" krijgen, staat dan zo'n doodleuk bord "heb je al eens aan de R4 gedacht".
Dan denk ik altijd, ik rij hier niet voor mijn plezier langs, heeft Gent al eens gedacht aan de verkeerslichten richting de R4 deftig afstellen en die opritten/afritten niet elke paar maanden open gooien voor maanden aan een stuk? :p

Logeer je tijdelijk in een familielid z'n appartement in 't buitenland, waar die zelf niet continu woont, en wilt ge uw kleren eens wassen, of de handdoeken e.d., om het hier proper achter te laten voor je vertrekt...

Smerige wasmachine vol met groen-grijs-zwart-gele uitgedroogde paddenstoelen. Bah.
Dan maar niet éh. Straks heb ik een of andere allergie...

Mensen die hun woning en apparaten niet goed onderhouden kan ik maar niet begrijpen, behalve bejaarden of ouderen die niet meer goed te been zijn wel.

Om dan niet te spreken van het feit dat de ventilatie hier nooit deftig is geïsoleerd en dus alle sigarettenrookgeur en van een appartement 2 verdiepingen eronder terechtkomt in het appartement zelf. Al meer dan 10 jaar lang, waarbij er nicotineaanslag is op quasi alles wat vast staat, van muren tot meubels. Het ooit witte behangpapier is lichtjes vergeeld.
Hoe kan je zo leven vraag ik me dan af...

In 10min heb ik die ventilatieopening volledig afgesloten, kon er anders niet slapen. 1 probleem dus al opgelost.

Vrouw van het kindje dat lang in de box naast onze zoon gelegen heeft op neonatologie is afgekoppeld van haar apparaten, lag in coma en is dus gestorven had eigenlijk een heel gelijklopend verhaal als dat van ons, alleen minder geluk, t leven is soms bikkelhard en oneerlijk... .

Die papa moet nu alleen verder met zijn zoon... .

Terug
Bovenaan