Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik vind dat Apple de laatste jaren steeds meer de Microsoft ziekte krijgt: als iets al jaren werkt, plots het toch veranderen zonder dat die verandering meerwaarde biedt, integendeel (bv. bluetooth uitschakelen om maar iets te noemen)
Ja en opeens mijn messenger die geen meldingen meer geeft.
Al vanalles geprobeerd. Kut update.

Om 5u10 opgestaan om naar Gent te vertrekken om te werken, daar om 16u20 vertrokken en pas rond 19u weer thuis na veel filerijden. Nu overal spierpijn. Weinig eetlust. Ik denk niet dat het een beginnende ziekte is, maar eerder een accumulatie van te weinig slaap in combinatie met een hoop stress op het werk. Toch maar eens op tijd naar bed gaan.

Kan toch niet dat mensen dit echt doen? Dat is 13u/14u van huis voor het werk :crazy:
2u40 om gewoon naar huis te bollen. Absoluut gestoord.

Auto gehuurd in zuid Azië, had ik beter niet gedaan. Vervoer kost hier niks en dat verkeer is een hel dus ergernis 1.

Mijn vrouw heeft dan haar smartphone met Waze op als "hulp"

Die hulp gaat dan van
"Je moet nu naar daar" als de weg in 3 richtingen gaat.

"Seffes moet je links af"
* Deze of die daarachter?
"De volgende"

Dat ik hier nog geen scooter heb omgereden mag een wonder zijn.

Voordeel is wel, met al dat geclaxoneer weet je toch niet of het op jou is 😂

Kan toch niet dat mensen dit echt doen? Dat is 13u/14u van huis voor het werk :crazy:
2u40 om gewoon naar huis te bollen. Absoluut gestoord.
Is de laatste tijd veel voorkomend hier ook .
Mijn rijtijden lopen soms de spuigaten uit en dat soms voor een paar km .
Overlaatst van Brugge langs de express weg naar Antwerpen .. bijna 3 u onderweg geweest .
De haven zat vast in kallo (want de file stond tot op de expressweg (E34) en dan kom je aan de oosterweel werken (accident op de ring)en dan wist je waarom de haven in kallo ook vast zat (en er was een accident gebeurt aan de tol tunnel daar )

Nu is het herfstverlof en dan gaat het allemaal iets vlotter soms maar toch , tegenwoordig is het meer file rijden dan vroeger .

Moet vandaag in Kallo zijn en dan Zwijndrecht en dan Wuustwezel ….weet nu al dat het een lange dag gaat worden . ;)

Nieuwe inbouwoven gekocht.

Identiek dezelfde afmetingen als mijne oude oven (0,0 verschil)
Past de oven toch wel NIPT niet met just ene millimeter zeker? :confused:

En ik krijg de microgolfoven niet omhoog geheft want boven de microgolf is er een plank tegen geplaatst als afwerking. (al van voor wij de eigenaars waren)

Dat wordt dus mijn materiaal gaan halen en die plank eraf halen (is met secondenlijm er tegengeplakt lijkt me) of worst case er af breken of een stukje afzagen. Dan krijg ik de microgolf wel ne mm naar omhoog. En dan zal die oven er wel in passen.

Waarom ergernis? Het is exact dezelfde hoogte tot op de mm volgens de fabrikant en toch past ie niet = dan klopt dat niet hé.
Zal dan mss ne halve mm zijn zeker. Swoit ie past niet.

Laatst bewerkt:

En ik krijg de microgolfoven niet omhoog geheft want boven de microgolf is er een plank tegen geplaatst als afwerking. (al van voor wij de eigenaars waren)

Dat wordt dus mijn materiaal gaan halen en die plank eraf halen (is met secondenlijm er tegengeplakt lijkt me) of worst case er af breken of een stukje afzagen. Dan krijg ik de microgolf wel ne mm naar omhoog. En dan zal die oven er wel in passen.

Waarom ergernis? Het is exact dezelfde hoogte tot op de mm volgens de fabrikant en toch past ie niet = dan klopt dat niet hé.
Hier vorig jaar hetzelfde gehad met kapotte kookplaat, bleek dat de nieuwe een halve cm breder was dan de oude, terwijl ze hetzelfde waren volgens de fabrikant.

inbouwovens hebben toch een standaard inbouwmaat (of enkele standaardmaten). Dat ligt dan eerder aan degene die dat gat heeft gemaakt om dat zo nipt te maken, lijkt me. Hout zet ook uit he. Kan zijn dat die dat al nipt had gemaakt. Dan zet dat hout misschien wat uit. Gij trekt die oude oven eruit en dat hout kan zich nu zetten. Bye bye, mm tolerantie.

Mijn vriendin die daarnet thuis kwam die opmerkt dat er een onbekende op onze oprit staat geparkeerd...

Whats-App-Image-2025-11-06-at-13-15-14.jpg

Ze gaat zeker blijven staan, het irritante is wel dat ze mogelijk in haar eigen vel snijdt als die dan net aanbelt op het moment dat onze 3 maand oude baby net zou slapen.

Is de laatste tijd veel voorkomend hier ook .
Mijn rijtijden lopen soms de spuigaten uit en dat soms voor een paar km .
Overlaatst van Brugge langs de express weg naar Antwerpen .. bijna 3 u onderweg geweest .
De haven zat vast in kallo (want de file stond tot op de expressweg (E34) en dan kom je aan de oosterweel werken (accident op de ring)en dan wist je waarom de haven in kallo ook vast zat (en er was een accident gebeurt aan de tol tunnel daar )

Nu is het herfstverlof en dan gaat het allemaal iets vlotter soms maar toch , tegenwoordig is het meer file rijden dan vroeger .

Moet vandaag in Kallo zijn en dan Zwijndrecht en dan Wuustwezel ….weet nu al dat het een lange dag gaat worden . ;)

Vanmorgen was het in de Kennedy tunnel al voor 7u file, ondanks de vakantieperiode. Geen specifieke reden, geen ongeval (wel op andere locaties) en toch...

Lol, gemini EN chatgpt die beide de mist ingaan, en zwaar.

Ik moet vanavond naar een voorstelling van 13 kandidaten voor de raad van bestuur voor de scholengroep waar ik zelf lid van ben. Ik heb hier dus een pdf liggen met alle CV's in. Ik dacht: laat ik AI effe een korte samenvatting maken, dat maakt het handig tijdens het panelgesprek deze avond om kort en bondig nog es te zien wie welke kandidaat is.

Er zit een politierechter tussen, die is volgens gemini een leerkracht lager onderwijs :lol: En er is zelfs 1 bij die nu algemeen directeur is bij AZ palfijn volgens Gemini, en Palfijn staat zelfs nergens vermeld in de originele documenten :lol:

betrouwbaar much? :lol:

Die modellen maken idd. geen of amper onderscheid tussen mensen met dezelfde naam.
Ik heb zelf een tamelijk vaak voorkomende voornaam en familienaam. Alleen al op Facebook zitten er op dit moment 23 met dezelfde naam (mezelf niet meegerekend) waarvan 1 in dezelfde gemeente en 1 in een naburige. Blijkbaar was ik wel de eerste om voornaam.familienaam @ grotebelgischeprovider. be te registreren. Je wil niet weten hoeveel mails ik krijg die niet voor mij bestemd zijn. Intussen weet ik al van buiten naar welk adres ik die moet forwarden...

Terug
Bovenaan