Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Heb zo twee jeugdkameraden die ik nog zelden zie, ene woont in het buitenland. De andere op een dik half uur van mij.
We zitten samen in een whatsapp groepke maar daar wordt weinig in gezegd. Nu stuur ik dus om met die in België nog eens af te spreken, laatste keer ben ik daar ook naartoe geweest een jaar of 2 geleden.
Mijn vriendin zegt nog van: "Is dat niet raar, gij gaat altijd naar daar en ik heb die op 3 jaar niet eens gezien"
Ik zeg nog: "ma nee, wij zijn mannen we moeten mekaar niet elke dag zien en denken daar niet zo over na van wie het meeste naar wie gaat. Ik heb hem ook uitgenodigd naar de housewarming en kon niet, heb hem al een paar gezegd dat em moet afkomen. Maar boeit me dan ook niet dat ze dat niet doen." Enfin, ik maak daar echt geen drama van.

Soit, we hadden vandaag dus afgesproken om 13u, ik stuur hem of een half uurtje vroeger ook kon omdat er wat tussengekomen was en ik dan genoeg tijd had.
Krijg ik ineens antwoord terug:

"ik denk dat, als we nog eens afspreken, we best tijd voor mekaar maken. Anders lijkt de afspraak eerder een verplicht nummertje en de persoon niet echt belangrijk is. We moeten een aantal zaken uitklaren, ik denk niet dat ik gewoon zal kunnen doen alsof er niets is gebeurd. Er is een reden waarom we mekaar 2 jaar niet hebben gezien en ik had de moed niet je daarover aan te spreken."

Ik val echt een beetje helemaal uit de lucht en zit nu met een enorme knoop in mijn maag. Heb gestuurd dat ik dan wel gewoon tijd maak en ook nog vroeger kan afkomen ook. Maar nog geen antwoord.

Fuck man, zit hier de hele tijd alles in mijn hoofd te halen wat ik misschien ooit zou misgedaan hebben. Ik verschiet hier echt enorm, enorm van.

Heb zo twee jeugdkameraden die ik nog zelden zie, ene woont in het buitenland. De andere op een dik half uur van mij.
We zitten samen in een whatsapp groepke maar daar wordt weinig in gezegd. Nu stuur ik dus om met die in België nog eens af te spreken, laatste keer ben ik daar ook naartoe geweest een jaar of 2 geleden.
Mijn vriendin zegt nog van: "Is dat niet raar, gij gaat altijd naar daar en ik heb die op 3 jaar niet eens gezien"
Ik zeg nog: "ma nee, wij zijn mannen we moeten mekaar niet elke dag zien en denken daar niet zo over na van wie het meeste naar wie gaat. Ik heb hem ook uitgenodigd naar de housewarming en kon niet, heb hem al een paar gezegd dat em moet afkomen. Maar boeit me dan ook niet dat ze dat niet doen." Enfin, ik maak daar echt geen drama van.

Soit, we hadden vandaag dus afgesproken om 13u, ik stuur hem of een half uurtje vroeger ook kon omdat er wat tussengekomen was en ik dan genoeg tijd had.

"ik denk dat, als we nog eens afspreken, we best tijd voor mekaar maken. Anders lijkt de afspraak eerder een verplicht nummertje en de persoon niet echt belangrijk is. We moeten een aantal zaken uitklaren, ik denk niet dat ik gewoon zal kunnen doen alsof er niets is gebeurd. Er is een reden waarom we mekaar 2 jaar niet hebben gezien en ik had de moed niet je daarover aan te spreken."

Ik val echt een beetje helemaal uit de lucht en zit nu met een enorme knoop in mijn maag. Heb gestuurd dat ik dan wel gewoon tijd maak en ook nog vroeger kan afkomen ook. Maar nog geen antwoord.

Fuck man, zit hier de hele tijd alles in mijn hoofd te halen wat ik misschien ooit zou misgedaan hebben. Ik verschiet hier echt enorm, enorm van.
Zou die dat niet geïnterpreteerd hebben als dat je een half u vroeger wil afspreken omdat je nadien nog iets anders hebt ingepland waardoor je met tijdsdruk afspreekt?
Want zoals je het schrijft met "er is iets tussengekomen" komt het voor mij ook wel zo over en ik zou eerlijk gezegd ook wat in mijn gat gebeten zijn. "Er is iets tussengekomen" wil vooral zeggen: "Ondanks onze afspraak, is er iets anders dat ik liever doe op het zelfde moment".

Wij kennen via mijn vrouw heel wat Latijns-Amerikaanse mensen in de streek, waaronder ook een koppel met roots in Ecuador. Infeite kent mijn vrouw vooral de grootmoeder, die woont in onze straat en babbelt al eens. Haar kleinzoon is een jaar ouder als onze dochter en gaat naar dezelfde school.

In het verleden liet die grootmoeder al eens vallen dat haar kleinzoon wat achterloopt op andere kindjes en ze daar van de school commentaar op kregen (omdat hij amper Nederlands kan). Bleek toen dat het arme kind ofwel wordt meegesleurd in het sociaal leven van de moeder, ofwel voor de tv wordt gedropt. Hij heeft ook een oudere broer, die in het bijzonder onderwijs zit, en de dezeflde opvoeding "genoot".

Wel, zo kwam mijn vrouw recent te weten dat de man van het koppel verdwenen was, ze weten niet waar hij uithangt, maar hij heeft zijn vrouw achtergelaten met twee kinderen. Laatst kwam ze de grootmoeder terug tegen op straat, omdat zij hem ophaalt op woensdagmiddag, en hoorde ze dat ventje tegen haar zeggen dat hij honger had want hij had die dag nog niets gegeten. Een vogel voor de kat, vrees ik.

Eengemaakt Europa my ass. In een grote Duitse stad zitten en nergens kunnen laden. 5 laadkaarten bij.. ihre kundennumer ist nicht gültig!

Kia kaart staat op de lijst in chargemap maar enkel kia advanced (de). Enkel voor duitsers dus precies.

Eengemaakt Europa my ass. In een grote Duitse stad zitten en nergens kunnen laden. 5 laadkaarten bij.. ihre kundennumer ist nicht gültig!

Kia kaart staat op de lijst in chargemap maar enkel kia advanced (de). Enkel voor duitsers dus precies.
Dat is vreemd.
Nergens een probleem als ik euro95 laad.

Ja, dat blijft toch belachelijk hoe er niet op voorhand is nagedacht om betalen met een bankkaart of kredietkaart bij laadpalen overal verplicht mogelijk te maken, net zoals bij brandstofpompen.

Ik dacht dat je bij Aral nog het meeste kans hebt om zonder Duitse laadpas te kunnen laden, maar ook dat is geen garantie. Of via de app bij Tesla superchargers die ook voor niet-Tesla's open staan?

Ja, dat blijft toch belachelijk hoe er niet op voorhand is nagedacht om betalen met een bankkaart of kredietkaart bij laadpalen overal verplicht mogelijk te maken, net zoals bij brandstofpompen.

Ik dacht dat je bij Aral nog het meeste kans hebt om zonder Duitse laadpas te kunnen laden, maar ook dat is geen garantie. Of via de app bij Tesla superchargers die ook voor niet-Tesla's open staan?

Voor de snelweg heb ik IONITY maar in stadscentra blijft het een drama. Op de kia app heb ik in heel Trier centrum geen enkele 11kW AC charger die ik mag gebruiken

Damn nu ben ik wel benieuwd lol

Op wandelvakantie vertrokken. Eerste 2 dagen alles in orde. Plots 3de dag enorm veel kniepijn. 'runnersknee' blijkbaar. De rest van de wandelvakantie gewoon ergens mezelf neerzetten ipv te wandelen :headshake:
Hopelijk betert het nog zodat ik nog iets aan de laatste dagen vakantie heb.

Zou die dat niet geïnterpreteerd hebben als dat je een half u vroeger wil afspreken omdat je nadien nog iets anders hebt ingepland waardoor je met tijdsdruk afspreekt?
Want zoals je het schrijft met "er is iets tussengekomen" komt het voor mij ook wel zo over en ik zou eerlijk gezegd ook wat in mijn gat gebeten zijn. "Er is iets tussengekomen" wil vooral zeggen: "Ondanks onze afspraak, is er iets anders dat ik liever doe op het zelfde moment".

Goh nee, ik wou net meer tijd maken en daarom iets vroeger doorkomen ipv daar dan te rushen.

Soit, ik heb uiteindelijk al mijn afspraken afgezegd en ben dus veel vroeger naar daar gegaan om zeker veel tijd te maken want na dat bericht wilde ik dat zsm uitklaren en die tijd hebben we dan ook goed gebruikt.

Waren eigenlijk dingen van 7 jaar geleden die hem speelden en zijn blijven hangen.
Maar eigenlijk gewoon allemaal misverstanden, een beetje te lang om hier uit te leggen. Ook niet echt iets wat tussen ons speelde maar de situatie rond mijn ex waarvan hij vond dat ik die niet goed aangepakt had en zijn advies niet gevolgd had.

We hebben dan met zijn drieën ook es afgesproken en ben toen redelijk vroeg doorgegaan. Ik herinner mij niet meer exact waarom, maar allicht omdat ik iets moest doen op dat moment. Voor hen was dat overgekomen alsof ik geen tijd voor hun wilde maken, terwijl in mijn hoofd ik net iets goeds deed omdat ik speciaal een uur heb rondgereden om hen toch nog eens te samen te zien.

Later ben ik dan ook nog eens bij mijn kameraad in België langsgegaan en heb hem toen gezegd dat hij ook maar zeker eens moest langskomen om mijn vriendin te ontmoeten, etc...
Maar heb er ook niets van gehoord, toen. Maar ik dacht gewoon dat hij het druk had, wat ook niet echt een probleem is voor mij se.

Voor hen kwam het over alsof ik geen interesse meer in hen had blijkbaar, wat geenszins mijn bedoeling was. Ik dacht net dat zij het druk hadden, de ene twee kinderen, de andere in het buitenland,... en ik zocht daar ook niets achter.

Mijn vriendin zei nog toen ik zei dat ik daar nog eens langsging dat ze dat raar vond dat ik die zo weinig zag. "Maar ik zei haar nog: bwa wij zijn mannen, dat moet niet. Als één van hen mij morgen om 2u 's nachts belt dat ze iets nodig heb dan sta ik daar en omgekeerd."

Ik heb mijn kameraad dat nu ook zo net nog eens gezegd en heb dat ook getoond want heb mijn agenda direct vrij gemaakt na dat bericht.
Dus het is een misverstand geweest. Hij zei ook dat hij dat allemaal eerder had moeten zeggen, want ja ik kan natuurlijk niet weten dat ik iets mis doe als het niet uitgesproken wordt tegen mij. Binnen twee weken komt em thuis eens langs.

Maar we hebben het goed uitgebabbeld, heb mijne kameraad in het buitenland ook direct gebeld om het uit te babbelen. We gaan nu terug wat meer in het groepje sturen. Ze gaan mij ook wat meer op voorhand verwittigen als ze willen afspreken ipv enkele dagen op voorhand, dan kan ik zeker genoeg tijd voorzien.

Blij dat het zo is uitgedraaid.

Laatst bewerkt:
Echt, dat halloweengedoe. Gisteren stonden er al aan de deur. Die waren tenminste verkleed. Daarnet stonden er alweer aan de deur, niet eens verkleed. En afaik is het in de VS zo dat je enkel aanbelt aan huizen waar een pompoen of andere versiering staat. Als je commerciële zever wil importeren, doe het dan deftig.
/endoldmanrant

Echt, dat halloweengedoe. Gisteren stonden er al aan de deur. Die waren tenminste verkleed. Daarnet stonden er alweer aan de deur, niet eens verkleed. En afaik is het in de VS zo dat je enkel aanbelt aan huizen waar een pompoen of andere versiering staat. Als je commerciële zever wil importeren, doe het dan deftig.
/endoldmanrant
Als ze aan uw deur staan met (een van de) ouders:
- Jij tegen die ouders: "amai, jullie make-up is ook goed gelukt, jullie zien er echt eng uit!",
- Zij: "maar wij hebben geen make-up op".
- Jij: :unsure:
- Zij: :unsure:

/endoldmanrant
Hier was de vrouw gisteren tegen de klein mannen aan het klagen dat ze een bepaald soort koeken niet opaten. Die lagen in de snoepkast en die bleven daar maar al liggen. 10 minuten later gaat de bel... Daar is al een deel van het pak koeken naartoe, straks hopelijk de rest ook kwijt :biglaugh:

/endoldmanrant
Hier ook, niet eens verkleed en als ik niet open doe stampen ze mijn deur in. Daarnet nog een achtervolging moeten doen, bende klootzakjeugd

Ik woon in een (ooit nieuwbouw)wijk met allemaal gezinnen van +/- dezelfde leeftijd, dus ook de kinderen allemaal in dezelfde leeftijd. Nu zijn de meesten te oud, maar tot voor een paar jaar werd er collectief 'getrick-or-treat'. Dat leek eerder op bendevorming, met een twintigtal opgesuikerde kinderen die uw hal binnen kwamen gestormd. Maar je was er wel in ene keer van af.

1000046038.jpg

🥹 zo efficiënt. Hoe doen ze het toch?

Terug
Bovenaan