Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Gisteren kreeg ik de hele tijd achtereenvolgend anonieme oproepen. Ik negeer die gewoonlijk, maar heb toch opgenomen want dat leek niet echt typisch bot-gedrag om zo snel vlak na elkaar te blijven bellen.
Rare, heel slepende Nederlandse stem aan de telefoon en het enige dat ik begrijp is "Tom".
Dus ik vraag "met wie spreek ik? Een Tom?"
-"Nee, ik zoek Tom"
"Ik ken geen Tom"
- "Oh... En ben je zeker dat je niet toevallig een Tom kent? U bent niet Tom?"
"... Nee"
- "Ken je ook geen Tom bij vrienden of op het werk?"
"Nee, u bent verkeerd verbonden."
- "Ben je zeker dat je geen Tom kent?"
"..."

Dan maar opgelegd. Wat voor rare interactie is dat nu. Geen idee wie of wat mij net gebeld heeft. Ik weet dat politie soms anoniem belt, maar het was een Hollander en leek me in elk geval geen politie te zijn.
Was voor mij wel de druppel om op mijn gsm de optie in te schakelen die anonieme nummers blokkeert.
Ik zou denken dat ze hoopten dat je een of andere Tom zou kennen, zelf de familienaam zou geven, en ze dan zouden doen alsof ze in naam daarvan of voor hem iets wilden regelen dat uiteraard geld zou kosten.

Ik zou denken dat ze hoopten dat je een of andere Tom zou kennen, zelf de familienaam zou geven, en ze dan zouden doen alsof ze in naam daarvan of voor hem iets wilden regelen dat uiteraard geld zou kosten.
Aah zo, dus dat ik iets zou moeten doen voor die Tom die ik ken, als ik er een zou kennen. Mja, als het zover kwam, zou ik hebben afgelegd want zo'n scams ruik je van mijlenver. Ik was al op m'n hoede, maar ik kon maar niet bedenken wat nu het doel was van dat telefoontje. Die persoon klonk ook oprecht teleurgesteld dat ik geen Tom kende.

Vind het altijd wat dubbel om onbekende nummers en nummers die niet in mijn contactenlijst staan, te blokkeren. Want een paar maand geleden werd ik opgebeld door zo'n nummer en dat bleek Engie te zijn omdat iemand de energieleverancier van mijn adres zou wijzigen. Zal wrs vergissing zijn van iemand in het appartementsgebouw.
Nu ja, langs de andere kant, als het belangrijk is, laten mensen wel een voicemail achter zeker.

Aah zo, dus dat ik iets zou moeten doen voor die Tom die ik ken, als ik er een zou kennen. Mja, als het zover kwam, zou ik hebben afgelegd want zo'n scams ruik je van mijlenver. Ik was al op m'n hoede, maar ik kon maar niet bedenken wat nu het doel was van dat telefoontje. Die persoon klonk ook oprecht teleurgesteld dat ik geen Tom kende.

Vind het altijd wat dubbel om onbekende nummers en nummers die niet in mijn contactenlijst staan, te blokkeren. Want een paar maand geleden werd ik opgebeld door zo'n nummer en dat bleek Engie te zijn omdat iemand de energieleverancier van mijn adres zou wijzigen. Zal wrs vergissing zijn van iemand in het appartementsgebouw.
Nu ja, langs de andere kant, als het belangrijk is, laten mensen wel een voicemail achter zeker.
Ik gok maar hoor. Jaren terug had mijn vrouw plots zo iemand op Whatsapp die hallo zei en deed alsof ze elkaar kenden, met zo de vraag van "weet je niet wie ik ben?". Uiteraard was het de eerste gok die mijn vrouw deed, zogezegd. Wat ook meteen de 2de rode vlag was want die persoon sprak een andere taal.

Ik gok maar hoor. Jaren terug had mijn vrouw plots zo iemand op Whatsapp die hallo zei en deed alsof ze elkaar kenden, met zo de vraag van "weet je niet wie ik ben?". Uiteraard was het de eerste gok die mijn vrouw deed, zogezegd. Wat ook meteen de 2de rode vlag was want die persoon sprak een andere taal.
Gokken zijn welkom, want ik kan het absoluut niet plaatsen. Ben nochtans normaal wel op de hoogte van wat courante scams allemaal zijn. Wie weet was het in mijn geval echt gewoon een oprechte vergissing.

Bij zoiets wat je vrouw voor had, zou ik nooit zelf met een naam afkomen, maar het hen laten zeggen, want idd het gaat natuurlijk altijd toevallig net die persoon zijn wiens naam je noemt. Maar is natuurlijk gemakkelijk gezegd achteraf :D

Hier een paar tips:
- Warming-up van ong 10 min: touwtjesringen, schaduw boksen, rekken
- Handwraps gebruiken: beschermt de polsen, knokkels en voorkomt verstuikingen
- Gebruik geschikte handschoenen voor zaktraining (tussen 12-16 oz)
- sla niet voluit als je techniek nog niet goed zit
- zorg dat je voeten en heupen meebewegen (kracht komt eveneens vanuit je lichaam, niet alleen je armen)
- houd je polsen recht bij het stoten (voorkomt kneuzingen en verstuikingen)
- Beweeg om de zak heen, oefen voetwerk, af en toe defensieve bewegingen maken (bv.wegduiken)

-Leer vooral techniek te verbeteren:
Goede YouTube-kanalen:

Precision Striking (Tony Jeffries) – Ex-Olympisch bokser, zeer technische uitleg.
Boxing Fitness Academy – Gericht op techniek + conditie.
FightTips (Shane Fazen) – Voor boksen en andere vechtsporten, duidelijk en beginner-vriendelijk.
JT Van V – Focus op realistische tips en drills.
Let op: Vermijd video's met alleen “stoere stoten” zonder technische uitleg.

Zet je telefoon op een statief of tegen de muur.
Vergelijk je houding en stoten met techniekvideo’s of profs.
Let op:
Je houding (handen omhoog, kin omlaag).
Je afstand tot de zak.
Hoe je beweegt na een stoot (beweeg je of blijf je stil?)

Focus op één ding per training

Bijvoorbeeld:

Sessie 1: Alleen jab oefenen.
Sessie 2: Jab + cross.
Sessie 3: Voetwerk en balans.
Zo voorkom je overweldiging en verbeter je echt op lange termijn.

@Mr.Anderson nog iets aan toe te voegen pé?
Heel goede tips als je het mij vraagt! Ik wist niet dat jij ook bokste?

Als het puur is om wat frustraties uit uw systeem te krijgen: kijk wat videos om toch iets van techniek aan te leren. Snelheid en kracht komen later vanzelf. Slechte techniek = blessures.

Als je effectief wil leren boksen kan ik enkel maar een gym aanraden. Er komt heel wat meer bij kijken dan velen denken (dat merk ik uit ervaring, vrienden van mij die starten met boksen en dat in z'n geheel eigenlijk zwaar onderschatten). Je moet op 1001 zaken letten als beginner, wat moeilijk aan te leren valt m.b.v. videos op het internet.

Het is niet simpel om de correcte techniek aan te leren, maar het is nog een pak moeilijker om een foutief aangeleerde techniek te corrigeren.
Techniek > precisie > snelheid > kracht.

Shadowboxing om uw techniek te leren.

- Welke onverlaat is plotsklaps met het begrip "topminister" op de proppen gekomen?
- En waarom blijkt datzelfde begrip ineens, en zonder verheldering, volop gebruikt te worden in de media?

- En impliceert de term dat er dus ook niet-topministers zijn? En wat zijn dat dan, subtopministers? Middenmootministers?

Anders moeten ze in Aalst de vuilniswagen net voor 8u de Moorselbaan opsturen, dat is al een drukke baan en dan zit het zeker helemaal vast, en zit de rest van Aalst ook mee vast als gevolg daarvan.
Ik was dan eens perfect op tijd en daardoor dan zeker 15 minuten verloren. En overstresst al voor de werkdag begint.

Anders moeten ze in Aalst de vuilniswagen net voor 8u de Moorselbaan opsturen, dat is al een drukke baan en dan zit het zeker helemaal vast, en zit de rest van Aalst ook mee vast als gevolg daarvan.
Ik was dan eens perfect op tijd en daardoor dan zeker 15 minuten verloren. En overstresst al voor de werkdag begint.

Vuilkar snap ik nu nog, maar wat ik niet versta zijn fucking hagen snoeien vol in de spits op ne drukke weg.

- Welke onverlaat is plotsklaps met het begrip "topminister" op de proppen gekomen?
- En waarom blijkt datzelfde begrip ineens, en zonder verheldering, volop gebruikt te worden in de media?

- En impliceert de term dat er dus ook niet-topministers zijn? En wat zijn dat dan, subtopministers? Middenmootministers?
Wees blij dat we nog niet bij miniministers en maxiministers zijn aanbeland.

Ha. Te bedenken dat ik al 20 jaar geen kebab meer eet in Leuven, waar ik woon, wegens overal hetzelfde inferieure generische "vlees", maar wel 1 of 2 maal per jaar mij tot bij Pasa aan de kerk van Heusden begeef: beste kebab die ik in België al gegeten heb
:love:
Ik twijfelde laatst nog op weg naar huis of ik mezelf nog eens moest trakteren. :D Binnenkort ook nog eens binnenspringen, want ze zijn wel goed daar.

OT: geen idee, maar men rug bezeerd in de fitness. Niet zo zeer dat ik volledig kromloop, maar voelt toch niet alsof het op een paar dagen verholpen zal zijn. :sop:

Vuilkar snap ik nu nog, maar wat ik niet versta zijn fucking hagen snoeien vol in de spits op ne drukke weg.
Ik snap dat de vuilkar moet uitrijden, maar ik snap niet waarom dat midden in de spits moet gebeuren, op een drukke weg.
Moest ik het snappen dan kan ik er misschien begrip voor opbrengen.

Ik zal nu alleszins een andere weg nemen. En eens aan de garage vragen waarom (sinds een recente update vermoed ik) Apple car play niet meer werkt , anders zou ik kunnen kijken op Waze voor de meest optimale woon-werk route.
Ik kom ook veel met de fiets en elke keer ik met de auto kom is het veel frustratie.

Eergisteren waren ze de rioolputjes aan het reinigen/leegzuigen. In volle spits.

Om 7u passeerden ze aan ons deur. Om 8u15 stond ik erachter hier 1km verder.

Eergisteren waren ze de rioolputjes aan het reinigen/leegzuigen. In volle spits.

Om 7u passeerden ze aan ons deur. Om 8u15 stond ik erachter hier 1km verder.
Dat zijn ook fulltime jobs, zeer nuttige fulltime jobs zelfs. Je kan moeilijk verwachten dat ze pas om 9u beginnen en om 15u stoppen, want anders zitten ze in de avondspits.

Ik denk dat de frustratie niet is dat ze dat in volle spits doen, maar wel dat ze hoofd/drukke banen doen in de spits op dat moment.
Zeker de Moorselbaan, dan is het daar echt dramatisch.

In Erembodegem dorp kunnen ze die soms ook in de ochtendspits door het centrum sturen, waar het al overal smalle 1 richting is met nog eens een bottleneck brug over de de Dender. dan staat het ook overal potdicht.

Heb ook totaal geen idee of er daar mits wat stratenplanning toch wat rekening mee gehouden kan worden of niet, lijkt mij van wel.
Maar snap wel de frustratie in ieder geval :tongue:

Ik denk dat de frustratie niet is dat ze dat in volle spits doen, maar wel dat ze hoofd/drukke banen doen in de spits op dat moment.

In Erembodegem dorp kunnen ze die soms ook in de ochtendspits door het centrum sturen, waar het al overal smalle 1 richting is met nog eens een bottleneck brug over de de Dender. dan staat het ook overal potdicht.

Heb ook totaal geen idee of er daar mits wat stratenplanning toch wat rekening mee gehouden kan worden of niet, lijkt mij van wel.
Ik snap de frustratie ook hoor, maar wat stratenplanning is wel makkelijker gezegd dan gedaan. Als je bijvoorbeeld tussen 7 en 9 geen hoofdwegen mag doen, ga je in de praktijk het hele dekkingsgebied van je ronde hebben afgewerkt, maar moet je nog helemaal terugkeren om de hoofdwegen af te werken. Daardoor gaat die ronde ook weer veel langer duren.

Klopt. Ik begrijp dat ze hun werk moeten doen, maar het lijkt mij nuttig dat ze de kleine banen doen op dat tijdstip en hoofdwegen buiten de spits.
In feite is Aalst dikwijls één groot verkeersinfarct. In de avondspits (net na 17u) is Aalst zeker te vermijden.

Deze week is het gewoon sowieso rampzalig qua verkeer, wellicht mede door het slechte weer, waardoor meer mensen de auto nemen ipv de fiets.
Ik ben ook al vermoeid/verkouden dus geraak ook niet eerder uit mijn bed om de files te vermijden. Het wordt tijd dat het weekend is.

Ik snap de frustratie ook hoor, maar wat stratenplanning is wel makkelijker gezegd dan gedaan. Als je bijvoorbeeld tussen 7 en 9 geen hoofdwegen mag doen, ga je in de praktijk het hele dekkingsgebied van je ronde hebben afgewerkt, maar moet je nog helemaal terugkeren om de hoofdwegen af te werken. Daardoor gaat die ronde ook weer veel langer duren.
Dat is waar, maar dit soort zaken zou dan ook gewoon in de aanbesteding moeten opgenomen worden: "Werken mogen niet gebeuren op hoofdwegen zus en zo op werkdagen tussen 8h en 9h en 17h en 18h", om maar iets te zeggen.
Dan zal de prijs misschien iets stijgen, maar ik weet zeker dat dat helemaal niet opweegt tegen de economische kost van de verkeerschaos die die werken creeëren.
In mijn geval was het overigens het maaien van de bermen op een hoofdweg in de avondspits op dinsdag...

Overigens vind ik dat de overheid veel meer van zulke zaken zou moeten opnemen in aanbestedingen. Ook bijvoorbeeld bij wegenwerken, een "huurprijs" voorzien per dag dat een weg afgesloten blijft voor verkeer... Nu lijkt het dat aannemers zonder zorgen wegenwerken kunnen laten uitlopen... (dat is dan ook weer niet helemaal waar wss).

Terug
Bovenaan