Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Zijn het nu de kortere dagen of het kouder wordende weer, maar ik moet mezelf elke ochtend slepen om aan mijn dag te starten. Precies of ik heb nergens nog fut voor. Positief zijn deze week is een uitdaging.
Bij mij vooral omdat het langer donker blijft 's ochtends dat ik moeilijker uit bed geraak. Eens eruit geraak ik wel makkelijk in gang.
Vanaf dit weekend is het winteruur en is het voor even weer sneller licht 's ochtends.

Ik vind dat donker worden nog wel iets hebben, al is het 's avonds wel erg snel donker dus even gaan wandelen en nog genieten van een avondzonnetje zit er niet meer in.

Zijn het nu de kortere dagen of het kouder wordende weer, maar ik moet mezelf elke ochtend slepen om aan mijn dag te starten. Precies of ik heb nergens nog fut voor. Positief zijn deze week is een uitdaging.
Of er broedt een infectie, het aantal mensen in mijn directe omgeving dat enkele dagen ziek is, is de laatste weken spectaculair hoog (inclusief mijzelf).

Op de bokszak meppen tot ge nie meer kunt. Endorfinekes kweken man, daarna douchke pakken en ge zult u beter voelen. Ik heb momenteel hetzelfde gevoel maar ik mag niet meer sporten, ik reageer me dan maar af door fatbikers met broccokapsels op het trottoir tegen de muur te plakken. Niet ideaal maar beter dan niks

Laatst bewerkt:
Zijn de prijzen bij de apothekers eigenlijk overal dezelfde? Ik heb de indruk dat ik bij een dure zit
Nee, niet overal hetzelfde.

Voor goedkopere medicatie (zonder voorschrift) kan je makkelijk terecht bij Farmaline. Heb daar al zaken gevonden die bij mijn lokale apotheek dubbel zo veel kosten.

Zijn de prijzen bij de apothekers eigenlijk overal dezelfde? Ik heb de indruk dat ik bij een dure zit
Wat denk je zelf? ;)

Indien geen voorschrift koop ik online via farmaline.
Indien wel een voorschrift ondanks dat het duurder is, koop ik het toch via de apotheek
(want dan krijg ik 80% extra terug van de verzekeraar van de werkgever - DKV)

Een extra TIP: Ik beperk mij tot 2 apotheken in de buurt waar je per aankoop (eurocentjes aan) spaarpunten verkrijgt via een klantenkaart.
Dus na xxx aankopen heb je dan xxx korting of is de aankoop (letterlijk) voor 0€ na het inruilen van die spaarpunten.

Hier ook Farmaline. Met spijt in het hart, want dat is net zoals zoveel andere webshops Nederlands, maar het is zoveel goedkoper dan de lokale apotheek...

Op de bokszak mappen tot ge nie meer kunt. Endorfinekes kweken man, daarna douchke pakken en ge zult u beter voelen. Ik heb momenteel hetzelfde gevoel maar ik mag niet meer sporten, ik reageer me dan maar af door fatbikers met broccokapsels op het trottoir tegen de muur te plakken. Niet ideaal maar beter dan niks
Ik blijf wel sporten hoor, maar ik moet mij zooooo slepen naar alles. Ook merk ik dat ik heel snel gefrustreerd geraak.

Voor de geboorte van onze dochter wat enveloppes ontvangen, deze vandaag naar de bank gebracht en er zat blijkbaar vals geld tussen. :sop:

Wat denk je zelf? ;)
Maar ik weet dus nooit of mijn pillen ergens anders goedkoper zijn, snap je? Ik ken niemand die bij 2 apothekers offertes gaat vragen op voorhand. Het is dus altijd betalen, zonder dat je weet of het ergens anders goedkoper zou kunnen zijn. Ik heb nu voetschimmel, €22 voor doosje medicatie... het zal wel zeker... geen idee of dit €12 was in de andere apotheek

en dat frustreert mij

Maar ik weet dus nooit of mijn pillen ergens anders goedkoper zijn, snap je? Ik ken niemand die bij 2 apothekers offertes gaat vragen op voorhand. Het is dus altijd betalen, zonder dat je weet of het ergens anders goedkoper zou kunnen zijn. Ik heb nu voetschimmel, €22 voor doosje medicatie... het zal wel zeker... geen idee of dit €12 was in de andere apotheek

en dat frustreert mij
gewoon niet behandelen, dan stijgt dat en tegen december kan je voor Sinterklaas spelen, want die heeft ook een schimmel tussen zijn benen;

Op de bokszak meppen tot ge nie meer kunt. Endorfinekes kweken man, daarna douchke pakken en ge zult u beter voelen.

Ik ben al lang van plan om mij een simpele bokszak en bokshandschoenen te kopen.
Ik zit met een hoop opgekropte frustraties en woede die ik op die manier wel kan kinderen denk ik. En ik kweek er wat kracht en uithoudingsvermogen bij.

Maar is dat ok om zonder enige bokservaring of training zomaar in het wilde weg te beginnen rammen?
Of zou een basisles (of een paar) veiliger zijn? Ik denk vooral richting eventuele blessures of overbelasting door verkeerde houding of zo..

En om er een ergernis aan te koppelen. Sinds gisteren update naar One UI 8.0 gedaan op m'n Samsung S23+ en m'n autocorrectie slaat op hol...

Bokservaring = conservering
Of = od
S23+ = S3+

Sinds de upgrade naar One UI 7.0 is het gebruiksgemak algemeen zwaar naar beneden gedaan. Een functie die ik bij wijze van spreken 50x op een dag gebruik hebben ze onnodig ver weg gestoken.

Simpelweg Spotify (of andere audiospeler) pauzeren.

Met het scherm aan kon je vroeger met 1 swipe naar beneden direct in de widget op pauze klikken. Nu zijn er al 2 swipes nodig. (En ik heb dat gesplitste naar beneden swipen dat plots standaard was al terug normaal gezet).

Maar het ergste is als het scherm af staat.
Vroeger stond de widget gewoon op m'n lockscreen. Met AOD was dat gewoon 1 tik. Zonder AOD waren het er 2. (1e om scherm te activeren).
Nu is het 1 tik en 2x swipen.

De 123inkt met hun ´voor 20 uur besteld, volgende dag in huis´ belofte die ze nooit kunnen nakomen. Op zich maakt mij dat nooit veel uit, maar vandaag mega veel printwerk en nu kan ik niet verder en zit ik hier gefrustreerd omdat ik mijn werk niet af krijg en morgen (bij hopelijk levering van nieuwe toner) moet gaan zoeken waar ik nu weer juist zat.

Hollanders

Ik ben al lang van plan om mij een simpele bokszak en bokshandschoenen te kopen.
Ik zit met een hoop opgekropte frustraties en woede die ik op die manier wel kan kinderen denk ik.
Als verspreking kan deze wel tellen :laugh:

Een vriendin van mijn vrouw blijkt niet meer glutenintolerant te zijn maar nu wel eczeem te krijgen van seed oils...uhu.
Smeert die de zaadolie over zich uit ofzo?

Is het creepy dat ik een foto heb van als je aan het slapen bent?
Ja... maar ik heb ook ene van ne slapende Mamba :shutup:.

Ik zit met een hoop opgekropte frustraties en woede die ik op die manier wel kan kinderen denk ik. En ik kweek er wat kracht en uithoudingsvermogen bij.

Maar is dat ok om zonder enige bokservaring of training zomaar in het wilde weg te beginnen rammen?
Of zou een basisles (of een paar) veiliger zijn? Ik denk vooral richting eventuele blessures of overbelasting door verkeerde houding of zo
Hier een paar tips:
- Warming-up van ong 10 min: touwtjesringen, schaduw boksen, rekken
- Handwraps gebruiken: beschermt de polsen, knokkels en voorkomt verstuikingen
- Gebruik geschikte handschoenen voor zaktraining (tussen 12-16 oz)
- sla niet voluit als je techniek nog niet goed zit
- zorg dat je voeten en heupen meebewegen (kracht komt eveneens vanuit je lichaam, niet alleen je armen)
- houd je polsen recht bij het stoten (voorkomt kneuzingen en verstuikingen)
- Beweeg om de zak heen, oefen voetwerk, af en toe defensieve bewegingen maken (bv.wegduiken)

-Leer vooral techniek te verbeteren:
Goede YouTube-kanalen:

Precision Striking (Tony Jeffries) – Ex-Olympisch bokser, zeer technische uitleg.
Boxing Fitness Academy – Gericht op techniek + conditie.
FightTips (Shane Fazen) – Voor boksen en andere vechtsporten, duidelijk en beginner-vriendelijk.
JT Van V – Focus op realistische tips en drills.
Let op: Vermijd video's met alleen “stoere stoten” zonder technische uitleg.

Zet je telefoon op een statief of tegen de muur.
Vergelijk je houding en stoten met techniekvideo’s of profs.
Let op:
Je houding (handen omhoog, kin omlaag).
Je afstand tot de zak.
Hoe je beweegt na een stoot (beweeg je of blijf je stil?)

Focus op één ding per training

Bijvoorbeeld:

Sessie 1: Alleen jab oefenen.
Sessie 2: Jab + cross.
Sessie 3: Voetwerk en balans.
Zo voorkom je overweldiging en verbeter je echt op lange termijn.

@Mr.Anderson nog iets aan toe te voegen pé?

Hier een paar tips:
- Warming-up van ong 10 min: touwtjesringen, schaduw boksen, rekken
- Handwraps gebruiken: beschermt de polsen, knokkels en voorkomt verstuikingen
- Gebruik geschikte handschoenen voor zaktraining (tussen 12-16 oz)
- sla niet voluit als je techniek nog niet goed zit
- zorg dat je voeten en heupen meebewegen (kracht komt eveneens vanuit je lichaam, niet alleen je armen)
- houd je polsen recht bij het stoten (voorkomt kneuzingen en verstuikingen)
- Beweeg om de zak heen, oefen voetwerk, af en toe defensieve bewegingen maken (bv.wegduiken)

-Leer vooral techniek te verbeteren:
Goede YouTube-kanalen:

Precision Striking (Tony Jeffries) – Ex-Olympisch bokser, zeer technische uitleg.
Boxing Fitness Academy – Gericht op techniek + conditie.
FightTips (Shane Fazen) – Voor boksen en andere vechtsporten, duidelijk en beginner-vriendelijk.
JT Van V – Focus op realistische tips en drills.
Let op: Vermijd video's met alleen “stoere stoten” zonder technische uitleg.

Zet je telefoon op een statief of tegen de muur.
Vergelijk je houding en stoten met techniekvideo’s of profs.
Let op:
Je houding (handen omhoog, kin omlaag).
Je afstand tot de zak.
Hoe je beweegt na een stoot (beweeg je of blijf je stil?)

Focus op één ding per training

Bijvoorbeeld:

Sessie 1: Alleen jab oefenen.
Sessie 2: Jab + cross.
Sessie 3: Voetwerk en balans.
Zo voorkom je overweldiging en verbeter je echt op lange termijn.

@Mr.Anderson nog iets aan toe te voegen pé?
Hartverwarmend om te zien hoe je nu al aan´t oefenen bent voor de dag dat wij is op café belanden en daarna op elkaars bakkes gaan slagen! :love:

Gisteren kreeg ik de hele tijd achtereenvolgend anonieme oproepen. Ik negeer die gewoonlijk, maar heb toch opgenomen want dat leek niet echt typisch bot-gedrag om zo snel vlak na elkaar te blijven bellen.
Rare, heel slepende Nederlandse stem aan de telefoon en het enige dat ik begrijp is "Tom".
Dus ik vraag "met wie spreek ik? Een Tom?"
-"Nee, ik zoek Tom"
"Ik ken geen Tom"
- "Oh... En ben je zeker dat je niet toevallig een Tom kent? U bent niet Tom?"
"... Nee"
- "Ken je ook geen Tom bij vrienden of op het werk?"
"Nee, u bent verkeerd verbonden."
- "Ben je zeker dat je geen Tom kent?"
"..."

Dan maar opgelegd. Wat voor rare interactie is dat nu. Geen idee wie of wat mij net gebeld heeft. Ik weet dat politie soms anoniem belt, maar het was een Hollander en leek me in elk geval geen politie te zijn.
Was voor mij wel de druppel om op mijn gsm de optie in te schakelen die anonieme nummers blokkeert.

Terug
Bovenaan