Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Brief in de bus in verband met de laatste fase van de wegenwerken: “gelieve woensdagavond of donderdagochtend voor 6u de wagen te verplaatsen, de baan zal vanaf donderdagochtend niet meer bereikbaar zijn met de wagen gedurende een periode van 2 weken”.

The fuck. Ik dacht dat ze u maximum 3 ononderbroken werk- of kalenderdagen mochten “afsluiten”. Je moet maar hulpbehoevend of slecht te been zijn… Alsook vraag ik me af waar de bewoners van onze straat hun wagens allemaal kwijt moeten.

Zal morgenochtend maar flink boodschappen doen.

Laatst bewerkt:
Gohja, dat is dan nog altijd "maar" €500 per jaar per werknemer. Ik zou het niet erg vinden omdat zomaar te krijgen, maar het is ook geen zot bedrag uiteindelijk.

Plots onder een Amerikaan moeten werken die geen feeling heeft met de firma en de regio is meestal ook geen geschenk voor het personeel. Ik ken enkele van die overnames en daar vind je toch zelden tot nooit personeel dat achteraf blij is. Alleen daarvoor zou je al een premie willen. :p

Ondertussen is het ook een uitgelezen kans voor de vakbonden om aan de nieuwe eigenaars te tonen hoe sterk ze staan, want als je bij het personeel een rondvraag doet of ze content zijn met hun 500, 750 of 1000 euro die nu wordt voorgesteld door WG, denk ik dat de meeste dat wel zouden zijn.

Ik zie dat laatste eerder als vakbonden die willen tonen dat zelfs een positieve daad nooit genoeg is, uithollen van het stakingsrecht voor een bagatel en tonen dat ze nog liever het geld van hun werkgever verbranden dan dat het naar de werkgever gaat.
Ook nooit een slimme zet om als eerste beeld naar je multinational nieuwe eigenaar te tonen dat je voor het minste staakt, dat is helemaal de manier om als laatste in de rij te staan als er moet geïnvesteerd worden.

Wel akkoord dat €500 - €1000 per werknemer geen zot bedrag is, maar het blijft toch een paar miljoen, afhankelijk van hoe hij die netto premie kan uitbetalen.

Ik zie dat laatste eerder als vakbonden die willen tonen dat zelfs een positieve daad nooit genoeg is, uithollen van het stakingsrecht voor een bagatel en tonen dat ze nog liever het geld van hun werkgever verbranden dan dat het naar de werkgever gaat.
Ook nooit een slimme zet om als eerste beeld naar je multinational nieuwe eigenaar te tonen dat je voor het minste staakt, dat is helemaal de manier om als laatste in de rij te staan als er moet geïnvesteerd worden.

Wel akkoord dat €500 - €1000 per werknemer geen zot bedrag is, maar het blijft toch een paar miljoen, afhankelijk van hoe hij die netto premie kan uitbetalen.
Akkoord hoor, het was eerder eens kijken in de geest van de vakbonden op dit toneel. Denk dat de afscheidnemend werkgever al een geste doet met dat bedrag op tafel te leggen en dat het personeel daar over het algemeen content mee is. Ik zou met zo'n overname anderzijds ook wel niet in hun schoenen willen staan, die Amerikanen gaan geen extraatjes meer geven.

Brief in de bus in verband met de laatste fase van de wegenwerken: “gelieve woensdagavond of donderdagochtend voor 6u de wagen te verplaatsen, de baan zal vanaf donderdagochtend niet meer bereikbaar zijn met de wagen gedurende een periode van 2 weken”.

The fuck. Ik dacht dat ze u maximum 3 ononderbroken werk- of kalenderdagen mochten “afsluiten”. Je moet maar hulpbehoevend of slecht te been zijn… Alsook vraag ik me af waar de bewoners van onze straat hun wagens allemaal kwijt moeten.

Er ligt hier om de hoek al een straat 3-4 weken open. 🤷‍♂️ Het kan allemaal.

Er ligt hier om de hoek al een straat 3-4 weken open. 🤷‍♂️ Het kan allemaal.
Das niks in vergelijking met andere landen. Hier liggen voetpaden al tientallen jaren overhoop door verzakkingen, per ongeluk hoopje gestort beton ook, nooit opgeruimd. Hondenpoep om de 10m, van straathonden... Verlaten gebouwen met instortingsgevaar. Noem maar op, het is er.

We mogen nog blij zijn in Belgistan, maar het zal er niet op beteren.

Das niks in vergelijking met andere landen. Hier liggen voetpaden al tientallen jaren overhoop door verzakkingen, per ongeluk hoopje gestort beton ook, nooit opgeruimd. Hondenpoep om de 10m, van straathonden... Verlaten gebouwen met instortingsgevaar. Noem maar op, het is er.

We mogen nog blij zijn in Belgistan, maar het zal er niet op beteren.
Hoe zit het met de belastingdruk daar? :rofl:

Twee weken op restaurant.

Ons hondje heeft daarstraks een aanval gehad. Lijkt iets neurologisch, toeval wil dat ik deze week een filmpje zag met iets gelijkaardig.

Lewis deed dat dus ook net maar schudde nog heviger. Toch een minuutje of 5 geduurd en erna kroop hij helemaal tegen mij. De eerste afspraak bij de dierenarts is pas vrijdag, maar ga toch eens bellen maandag of sneller als het zich nog eens voordoet. Echt eng om hem zo te zien 😢

koop lokaal:
- in file naar de winkel
- als het geen file is: te pas en onpas afwisselend zone 30, zelfs de gps geeft het op en duidt alles als 30 aan :p
- betalen om de winkel te kunnen bezoeken (betalend parkeren)
- drukte in de winkel
- duurder dan online
- (en mijn introverte kant neemt meer en meer de overhand)

koop lokaal:
- in file naar de winkel
- als het geen file is: te pas en onpas afwisselend zone 30, zelfs de gps geeft het op en duidt alles als 30 aan :p
- drukte in de winkel
- duurder dan online
Ga met de fiets, de helft van uw problemen opgelost!

Ga met de fiets, de helft van uw problemen opgelost!
wel, toch een deel van de problemen, maar het voegt er ook weer toe
- kans om overreden te worden
- kans dat je uit de winkel komt en je enkel nog het wiel met je slot hebt en de rest is verdwenen.
- en in dit geval: had ik een aankoop gedaan, had het nooit op de fiets gekunnen.

Mensen die de verpakking van geneesmiddelen van de eerste keer kunnen openen aan de kant waar de bijsluiter niet rond zit. Wie zijn ze, wat doen ze, met welke demoon hebben ze een pact gesloten om dergelijke ongoddelijke krachten te bezitten.

koop lokaal:
- in file naar de winkel
- drukte in de winkel
- duurder dan online
- niet in stock
- minder keuze
- bejaarden die in de weg lopen (kunnen die niet in de week gaan?)
- voze verkopers die er geen fluit van kennen en met onnozele praatjes afkomen

wel, toch een deel van de problemen, maar het voegt er ook weer toe
- kans om overreden te worden
Ongeval met de auto/motor kan je ook niet uitsluiten. Akkoord dat de kans op een letsel groter is met de fiets dan met auto.
- kans dat je uit de winkel komt en je enkel nog het wiel met je slot hebt en de rest is verdwenen.
- en in dit geval: had ik een aankoop gedaan, had het nooit op de fiets gekunnen.
Koopt u een deftige bakfiets. Kunnen ze niet zo gemakkelijk meenemen en ik krijg in de bak de weekinkopen van een gezin van 6 in.

Maar het is een verandering van mindset, zeker niet gemakkelijk.

Tenzij jullie een schuld-saldo verzekering hebben en @Tanuki_ is beginnen te rekenen dat ze nog x-aantal jaar moet afbetalen en ze hoopt op uw eerste probleem. Maar dan zou ik me ook niet op mijn gemak voelen m, moest ik voor haar de trap af gaan.

Terug
Bovenaan