Je ergernissen van vandaag - Deel 2

gisteren irish coffee glazen gekocht op de rommelmarkt , en wou natuurlijk meteen irish coffee maken s'avonds.

was toch geen goed idee, ben zo mottig als iets vandaag, is dan ook vechten tegen de vaak, en aftellen naar 17.00 dat ik naar huis mag.

(je zou denken dat de whiskey de coffee overruled, maar nee hoor. heb er toch veel van wakker gelegen)

Vroeger zag je dat amper, zo'n hoornaar.
Toen: "wooow een hoornaar"

Nu is dat beest toch serieus dominant geworden. Zowel de Europese als de Aziatische.
Nu: "fuck weer een hoornaar"

Nu, klaarduidelijk, een mens steekt harder.

Laatst bewerkt:
Ok, ik had op mij dat oude toestellen liefst binnen worden gebracht omdat daar nog veel bruikbare grondstoffen inzitten die kunnen worden gerecycleerd, heb hier oude laptop, en nog andere gsm en tablet, dus ik bel eens naar VDB, en blijkbaar enkel wanneer je eenzelfde type apparaat koopt, dan pas kan je ze inleveren. Volgens hun is het dus containerpark, maar ben precies niet happig hierop, iemand kan dat daaruit vissen en met slechte bedoelingen uitlezen. Ik heb ze wel geformatteerd, maar je weet dus nooit...

Mijn euforie was van korte duur ivm met vrouw haar nieren, sinds gisteren ligt ze weer in het Uz 4de keer op een gelukkig kunnen mijn gasten al alleen hun plan trekken. Kuisen, afwas moet ni denken dat ze helpen 14 en 17 jaat

Laatst bewerkt:
Vroeger zag je dat amper, zo'n hoornaar.
Toen: "wooow een hoornaar"

Nu is dat beest toch serieus dominant geworden. Zowel de Europese als de Aziatische.
Nu: "fuck weer een hoornaar"

Nu, klaarduidelijk, een mens steekt harder.
Vandaag voor het eerst gezien, meteen 4 samen, aan het jagen op wespen die op de klimop zaten. Meteen om een val gereden, ben benieuwd of ik er ga pakken.

Achter onze weide ligt een braak stuk land met een paar bomen op - nu zit daar een nest van Europese hoornaars, heb een bericht gestuurd naar de eigenaar om dat te melden maar hij gaat ze niet laten weghalen wegens geen last van.

Ik heb bij mezelf onlangs een nest Aziatische laten verwijderen, dacht dat in zijn plaats te doen maar nu verneem ik dat het verdelgen van de Europese een betalende dienst is - ik sta nu niet te springen om te betalen voor de opruiming van de nest op iemand anders eigendom.

het zijn toch serieuze kastaars zenne.
Idd. En luid. Hommels kunnen ook lawaaimakers zijn en ze zaten achter mij, dus dacht nog eerst aan een onschuldig bolletje aan te treffen toen ik mij omdraaide, maar het waren die monsters.

Achter onze weide ligt een braak stuk land met een paar bomen op - nu zit daar een nest van Europese hoornaars, heb een bericht gestuurd naar de eigenaar om dat te melden maar hij gaat ze niet laten weghalen wegens geen last van.

Ik heb bij mezelf onlangs een nest Aziatische laten verwijderen, dacht dat in zijn plaats te doen maar nu verneem ik dat het verdelgen van de Europese een betalende dienst is - ik sta nu niet te springen om te betalen voor de opruiming van de nest op iemand anders eigendom.
Europese zijn ook geen probleem voor de inheemse bijen en wespen, daarom dat dat niet gratis wordt gedaan.

Eens zo'n hoornaar een wespen- of bijennest heeft ontdekt, zie je die voortdurend op en af vliegen.
Die grijpen een slachtoffer en zijn er mee weg.
Vrij agressief ook, heb er efkes op staan kijken omdat het ergens toch fascinerend is. Hoornaars zetten zich op bloesem, 5 wespen hangen er rond, plots vertrekt die hoornaar en heeft er direct een vast om precies mee te beginnen worstelen. Ook 2 hoornaars tegen elkaar zien ruzie maken voor enkele seconden.
Dichter dan een meter of twee ben ik wel niet durven gaan. :unsure:

Vrij agressief ook, heb er efkes op staan kijken omdat het ergens toch fascinerend is. Hoornaars zetten zich op bloesem, 5 wespen hangen er rond, plots vertrekt die hoornaar en heeft er direct een vast om precies mee te beginnen worstelen. Ook 2 hoornaars tegen elkaar zien ruzie maken voor enkele seconden.
Dichter dan een meter of twee ben ik wel niet durven gaan. :unsure:
Waarschijnlijk ook zo van die types dat hun grote broers gaan halen als ge ze scheef bekijkt

radio staat hier op het werk op StuBru: dat is precies ne radio voor 20'ers - 30'ers die denken dat ze nog 15 of 16 jaar zijn. Hoe puberaal kunt ge zijn als presentator?

radio staat hier op het werk op StuBru: dat is precies ne radio voor 20'ers - 30'ers die denken dat ze nog 15 of 16 jaar zijn. Hoe puberaal kunt ge zijn als presentator?
Is dat niet de moderne stijl van radiopresentatoren? Ik kreeg het er alleszins ook op mijn heupen van. Ik heb dan ook mijn leeftijd aanvaard en zet nu Radio 1 op.

Laatst bewerkt:
plots vertrekt die hoornaar en heeft er direct een vast om precies mee te beginnen worstelen.
De hoornaar ontdoet de wesp van poten en vleugels en neemt de romp mee naar hun nest. Zo gaan ze op en af tot heel de wespennest verwoest is. Hetzelfde met honingbijen.

Een imker vertelde mij dat een steek van een hoornaar niet erger is dan van een wesp, maar die beesten zijn veel aggressiever waardoor ze bij het minste met een hele hoop aanvallen. Dat maakt ze zo gevaarlijk. Die had zich al meermaals laten prikken om eruit bij te leren. Blijkbaar zit op de achterkant van hun hoofd/lichaam een pantser waar je als volwassenen geen duimspijker kan doorprikken, laat staan dat een bij of wesp die beesten iets kan aandoen.

Hij heeft een nieuw pak en handschoenen moeten aankopen omdat die hoornaars overal doorsteken. Die heeft thuis een hele hoop bakdiepvriezers staan, blijkbaar de enige manier om ze snel te verdelgen. Binnen de 20 minuten liggen ze dood, die exotische kloothommels.

Terug
Bovenaan