Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Gewoon deconnecteren van die tools en je bent van het probleem af. Je kunt niet geloven hoe rustig het leven is zonder FB, IG, WA, ..., en duckduckgo browser gebruiken met een paar plug-ins, en ook YouTube video's worden niet meer voorafgegaan / onderbroken voor reclame (enkel de promotionele boodschappen door de makers vd video blijven nog). De wereld kan toch nog redelijk mooi zijn als je beseft dat die tools niet echt nodig zijn.
Hoe kunnen armen en kreupelen mijn leven dan nog volgen? 😟

Gunt die mensen toch ook iets.

Laatst bewerkt:
Fraude op school vastgesteld:

Kennis werkt op het economaat van een school (bestellingen plaatsen, offertes opvragen etc.) en heeft tijdelijk een dubbele job - wat werk van een andere school binnen dezelfde groep. Hij doet nu bijna een jaar ook deels die bestellingen en het was hem opgevallen dat er behoorlijke hoeveelheden eten (o.a. room/boter/bloem) werden besteld (is eens school waar men ook voor kok/patissier etc. kan volgen). Hij heeft dit aangekaart bij de directeur en men heeft daar gevolg aan gegeven - men heeft zowaar de leerkrachten op heterdaad kunnen betrappen toen ze zakken voeding in hun koffer plaatsen. Benieuwd hoe dat gaat aflopen voor de betrokken leerkrachten.
Daar zit duidelijk een haar in de boter en ik ben er zeker van dat die leerkrachten boter op hun hoofd hebben.

Fraude op school vastgesteld:

Kennis werkt op het economaat van een school (bestellingen plaatsen, offertes opvragen etc.) en heeft tijdelijk een dubbele job - wat werk van een andere school binnen dezelfde groep. Hij doet nu bijna een jaar ook deels die bestellingen en het was hem opgevallen dat er behoorlijke hoeveelheden eten (o.a. room/boter/bloem) werden besteld (is eens school waar men ook voor kok/patissier etc. kan volgen). Hij heeft dit aangekaart bij de directeur en men heeft daar gevolg aan gegeven - men heeft zowaar de leerkrachten op heterdaad kunnen betrappen toen ze zakken voeding in hun koffer plaatsen. Benieuwd hoe dat gaat aflopen voor de betrokken leerkrachten.
Ik heb dat bij ons ook nog gezien. Iemand die keuken en toiletartikelen aankocht, bestelde een hoop vaatwastabletten, toiletblokjes, enz. bij voor haarzelf. Verstopte dat dan in haar ladeblok op kantoor om dat dan mee te nemen naar huis. En 't is niet dat ze in armoede leefde en geen uitweg meer zag.

Ik begrijp dat toch niet.

Ik heb dat bij ons ook nog gezien. Iemand die keuken en toiletartikelen aankocht, bestelde een hoop vaatwastabletten, toiletblokjes, enz. bij voor haarzelf. Verstopte dat dan in haar ladeblok op kantoor om dat dan mee te nemen naar huis. En 't is niet dat ze in armoede leefde en geen uitweg meer zag.

Ik vind dat een veelvoorkomende, rotte mentaliteit. Ik ga niet zeggen dat het typisch Belgisch is, maar ik vind dat je dat wel vaak hoort. Meestal wordt dat ook goedgepraat met zo'n calimero-gezever van "ik betaal al zoveel belastingen, X en Y pikken veel meer geld, nu is het mijn toer".

Ik vind dat een veelvoorkomende, rotte mentaliteit. Ik ga niet zeggen dat het typisch Belgisch is, maar ik vind dat je dat wel vaak hoort. Meestal wordt dat ook goedgepraat met zo'n calimero-gezever van "ik betaal al zoveel belastingen, X en Y pikken veel meer geld, nu is het mijn toer".

Dat is stelen, hoe ze het ook proberen goed te praten.
En komt helaas inderdaad wel vaker voor, genoeg voorbeelden van productiebedrijven die bv. metaalscanners aan de uitgang geïnstalleerd hebben omdat er teveel materiaal gestolen werd, of bureau-omgevingen waar alle kantoormateriaal achter slot en grendel zit omdat er anders mensen papier, stylo's,... meepakken "voor hun kinderen". Tijdens COVID ook bedrijven waar de pullen handgel gestolen werden door werknemers.

Ik heb ook zo een vermoeden bij iemand waar ik regelmatig wel eens kom - zijn vrouw is verpleegkundige in een WZC en ik zie daar in de berging regelmatig professionele schoonmaakproducten staan in grote verpakkingen, 10 dozen Dafalgan, .. kan best zijn dat je die dingen zelf koopt maar particulieren die +50 liter professioneel schoonmaakmiddel en een massa Dafalgan staan hebben lijkt me bovengemiddeld klein.

Ok, ik had op mij dat oude toestellen liefst binnen worden gebracht omdat daar nog veel bruikbare grondstoffen inzitten die kunnen worden gerecycleerd, heb hier oude laptop, en nog andere gsm en tablet, dus ik bel eens naar VDB, en blijkbaar enkel wanneer je eenzelfde type apparaat koopt, dan pas kan je ze inleveren. Volgens hun is het dus containerpark, maar ben precies niet happig hierop, iemand kan dat daaruit vissen en met slechte bedoelingen uitlezen. Ik heb ze wel geformatteerd, maar je weet dus nooit...

Hoe groot is die kat? :unsure:
ik gok zoiets
Black-Panther-GIRI-CAVALE-1156x650-1.jpg

Ok, ik had op mij dat oude toestellen liefst binnen worden gebracht omdat daar nog veel bruikbare grondstoffen inzitten die kunnen worden gerecycleerd, heb hier oude laptop, en nog andere gsm en tablet, dus ik bel eens naar VDB, en blijkbaar enkel wanneer je eenzelfde type apparaat koopt, dan pas kan je ze inleveren. Volgens hun is het dus containerpark, maar ben precies niet happig hierop, iemand kan dat daaruit vissen en met slechte bedoelingen uitlezen. Ik heb ze wel geformatteerd, maar je weet dus nooit...
Geen idee van bedoelingen - maar je kan deze wel gratis inleveren bij de kringwinkel bvb.

die van VDB gaan meer kennis hebben om dat uit te lezen hoor. In containerpark mag je niets uit de containers meepakken, dus dat zal wel safer zijn.

'Ze scheppen het geld hier binnen, 't gaat niet op een doos stylo's komen hoor' heb ik al gehoord bij ons.

De persoon die de schoonmaakartikelen pikt is sluw als een vos. Die heeft slotjes op de kasten laten zetten omdat ze had doorgegeven dat er zaken werden gepikt. Dus om dat te vermijden wou ze slotjes op alle kasten + heeft ze het vertrouwen gewonnen van hogeraf.

Dus uw kat verdelgt ongedierte in uwe hof en ge zijt niet content?

Bijkomend trekt zo nog dieren aan die uitgeroeid moeten worden hier in België, zodat ge die kunt vangen en de bijen kunt beschermen en het ergert u omdat?

ze moet dat volledig opeten, geen ratresten op mijn terras aub. En zeker niet als dat en masse hoornaars aantrekt.

Terug
Bovenaan