Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ook hatelijk als ze hun kinderen maar laten doen. Was in een Mediamarkt vandaag en daar waren 2 kinderen - ik schat ze rond de 5, 6 jaar - aan het spelen. Of liever gezegd wat met mekaar aan het fikfakken. Liepen ze daar zo'n kartonnen totem omver, met gegier tot gevolg. Ouders (denk ik dan toch) keken eens en gingen dan weer verder met wat ze bezig waren.

Gisteren had ik problemen met Youtube, elke video die ik wou bekijken gaf een error van "Content unavailable. This video isn't available."

Dan gegoogled waarom ik dit krijg en een workaround gevonden, namelijk mijn account verplaatsen naar een merkaccount. Maar door mijn ongelooflijke stommiteit die direct toegepast zonder volledig naar beneden te scrollen en de warnings te lezen. Ik had enkele actieve betaalde memberships voor enkele jaren, en die streaks gingen met die verplaatsing gereset worden.

Aanvankelijk zag ik geen verandering en dacht dat de verplaatsing misschien geannuleerd werd, maar vandaag werd ik wakker en zag ik al mijn memberships op inactief staan. Ik vernieuwde 1 van die: "day 0 member". Geen transactions terug te vinden in Google Payments. Die verplaatsing heeft mijn ID blijkbaar vernieuwd en bijna al mijn oude gegevens zijn verdwenen.

Ik weet het, die streaks zijn maar cijfertjes maar ik vind het toch spijtig. :(

Collega op mijn werk overleden, 61 jaar...kanker was slechts 4 maand geleden ontdekt. De zoveelste die zijn pensioen niet haalt.

Is al de 5e collega in 2025... (Nog twee veertigers overleden aan kanker, een andere veertiger aan een longembolie en een twintiger verongelukt in verkeersongeval).

't Mag stoppen nu...

Collega op mijn werk overleden, 61 jaar...kanker was slechts 4 maand geleden ontdekt. De zoveelste die zijn pensioen niet haalt.

Is al de 5e collega in 2025... (Nog twee veertigers overleden aan kanker, een andere veertiger aan een longembolie en een twintiger verongelukt in verkeersongeval).

't Mag stoppen nu...
Ja ik ben er 50 en ik probeer mij er niet meer druk om te maken.

Nog 6,5 jaar en ik ga 4/5de werken. Quasi iedereen die ik ken: Niet doen! Uw pensioen (op uw 70ste tegen dan :unsure: ???) zal veel minder zijn!
Ja en dan? Je weet nooit wanneer het gedaan is. En de pensioensregels worden elke xx tijd toch aangepast in je nadeel.
Ik vertrouw de overheid op dat vlak toch niet.

Wil ik mijn pensioen maximaliseren dan ga ik toch tot mijn 75ste (of mijn dood) moeten blijven werken als het wat tegenslaat.

Ja ik ben er 50 en ik probeer mij er niet meer druk om te maken.

Nog 6,5 jaar en ik ga 4/5de werken. Quasi iedereen die ik ken: Niet doen! Uw pensioen (op uw 70ste tegen dan :unsure: ???) zal veel minder zijn!
Ja en dan? Je weet nooit wanneer het gedaan is. En de pensioensregels worden elke xx tijd toch aangepast in je nadeel.
Ik vertrouw de overheid op dat vlak toch niet.

Wil ik mijn pensioen maximaliseren dan ga ik toch tot mijn 75ste (of mijn dood) moeten blijven werken als het wat tegenslaat.
Is dat tegenwoordig nog zo dat ze kijken naar de laatste jaren? Dacht dat het ondertussen de hele loopbaan was en dat de laatste jaren "uitbollen" minder impact had.

Schermafbeelding 2025-09-07 194217.png

Kan iemand dat punt achter Aalter weghalen, a.u.b. Ik krijg er een punthoofd van (pun(t) intended).

Bijlagen

• 1757266941139.png
    1757266941139.png
    91,7 KB · Weergaven: 14
Onroerende voorheffing betaald. Godverdomme, dat doet toch elk jaar veel zeer. We hadden dat geld goed kunnen gebruiken, want het is al een duur jaar geweest.

Ik doe 's morgens de dochter naar school, dat is een 700 m ver dus ik doe dat liever te voet dan daar te gaan vechten voor een parkeerplaats. Maar ze is gisteren verjaard dus tijd voor een traktatie. Naar goede gewoonte was mijn vrouw bang dat er 's avonds nog een kindje zou kunnen eten thuis, dus kon ik geladen als een muilezel mijn dochter afzetten. Zoals altijd wat (gezonde?) stress om de dochter met volle buik, lege blaas, en enigzins presenteerbaar tijdig aan de schoolpoort te krijgen.

Kom ik thuis en vind ik mijn huissleutels niet. Na wat gevloek zag ik me al de hele stoep naar en voor de school afzoeken, misschien niets te vinden en bij mijn vrouw haar werk aan te kloppen voor haar sleutel. En fuck, mijn autosleutels hingen daar ook aan...

En dan kijk ik naar de deur, en ze staken gewoon nog in het slot. :unsure:

Instagram/Fb gehackt geweest dit weekend.

De hacker was er dus in geslaagd een "meta horizon" account te koppelen in mijn FB/Instagram. Hoe dit is gebeurd weet ik niet, maar op reddit zag ik het wel trending, dus moet iets van het moment zijn nu. Ik kon die account niet meer loskoppelen, want dan werd een mail verzonden naar de hacker zijn fake meta horizon account..... :rolleyes:

Uiteindelijk mijn instagram verwijderd (gebruikte die toch nie zo vaak), en na 30 dagen definitief, maak ik een nieuwe instagram aan.

Lijkt te lukken, en moet vanuit IG zijn dat de hacker het meta horizon account heeft gekoppeld, want in mijn FB zie ik dat het meta horizon account weg is.

Wel snel zelf een meta horizon account gemaakt (wat het ook moge zijn), en nu in mijn FB gekoppeld, zodat de hacker het niet meer kan doen.

Nu juist hopen dat de hacker binnen de 30 dagen niet met zijn meta horizon account mijn IG opnieuw actief kan maken. (ik denk van niet, maar zeker ben je niet natuurlijk)

Ook hatelijk als ze hun kinderen maar laten doen. Was in een Mediamarkt vandaag en daar waren 2 kinderen - ik schat ze rond de 5, 6 jaar - aan het spelen. Of liever gezegd wat met mekaar aan het fikfakken. Liepen ze daar zo'n kartonnen totem omver, met gegier tot gevolg. Ouders (denk ik dan toch) keken eens en gingen dan weer verder met wat ze bezig waren.
Ik heb zo eens een tornado meegemaakt, ik kon ontploffen nadien. Een moeder met 5 kinderen komt een winkel binnen. Ik had net alles proper gezet (ik deed stage in de winkel). Die kinderen pakken iets vast, en zetten het 10 meter verder neer. Pakken weer iets, zetten et wat verder neer. Etc. Als je net een uur bezig geweest bent met alles goed zetten en nadien komt dat binnen... ik kookte.

Ik heb zo eens een tornado meegemaakt, ik kon ontploffen nadien. Een moeder met 5 kinderen komt een winkel binnen. Ik had net alles proper gezet (ik deed stage in de winkel). Die kinderen pakken iets vast, en zetten het 10 meter verder neer. Pakken weer iets, zetten et wat verder neer. Etc. Als je net een uur bezig geweest bent met alles goed zetten en nadien komt dat binnen... ik kookte.
Ik denk dat iedereen die zelf ooit in een winkel heeft gewerkt iets meer respect heeft voor het personeel. Mijn allereerste vakantiejob was in een Hubo, en genoeg om nooit nog iets klant-gerelateerd te willen doen.

Ik denk dat iedereen die zelf ooit in een winkel heeft gewerkt iets meer respect heeft voor het personeel. Mijn allereerste vakantiejob was in een Hubo, en genoeg om nooit nog iets klant-gerelateerd te willen doen.
true, ook als magazijnier/rekkenvuller in de GB gewerkt en het zijn niet enkel de kinderen die een pain in the ass kunnen zijn. Een van de ergste zaken vind ik nog altijd mensen die iets uit de diepvries of frigo meepakken en dan halverwege de winkel besluiten dat ze er toch geen goesting in hebben en het gewoon ergens in het rek smijten in plaats van dat terug te brengen. En twee minuten voor sluitingstijd binnenwandelen om nog al hun boodschappen te gaan doen :angry:

Terug
Bovenaan