Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik denk dat ik net getrolled ben geweest door de NMBS.

Spoorverandering trein naar hasselt (via leuven) spoor 3. Okay trein komt en vertrekt.

De trein naar hasselt (via tongeren, dacht ik) komt aan en ik stap in.

Ik heb mijn oorkes in, en niet gehoord wat de conductrice heeft gezegd. Ineens komen we aan in leuven.

WTF

Mijn spaghettisaus is standaard (veel) gehakt, ajuin, wortel, paprika en courgette (allemaal wel zéér dun gesneden) en heb daar toch nooit echt klachten over gehad. :unsure: Echte bolognese noem ik het niet, gewoon spaghettisaus.
Er zijn mensen die er ook champignons in draaien. Daar trek ik toch de grens.
Bij ons gaan daar ook nen hoop groenten in hoor, maar inderdaad géén champignons, er zijn grenzen. :laugh:

Ik wou gewoon maar zeggen dat mensen soms graag selectief zijn... "oooh, spaghetti breken, dat kan allemaal niet want dat is niet wat Italianen doen!" maar dan tegelijk wel een saus erbij maken die geen enkele Italiaan ooit zou maken :tongue:
Om eerlijk te zijn, wijn zijn in mei in Toscane geweest en ik heb daar weinig borden pasta gezien die er visueel appetijtelijk uit zagen.

Aan alle IT’ers die hier voor de overheid werken: jullie kunnen er niks van! Zowat alles wat overheid of semi overheid is marcheert meer niet als wel, volg een cursus bij Coolblue ofzo, dat werkt altijd.

Maar ik pleit eigenlijk voor een verbod op IT’ers en overschakeling naar pen en papier, postbodes en een madam Arrabel die koffie ronddraagt. Dat zou een gigantische besparing van triljoenen opleveren, de dienstverlening zou de beste ter wereld zijn, werkdruk zou onbestaande zijn en er zou maar 10% van het personeel nodig zijn.

How how. Ons smals team is wel goed ze :fingerguns::oi22:

Ik erger me mateloos in de manier van berichtgeving Sporza recent veranderd is. Woordgrapjes, betweterigheid, het continue spuien van hun (wie?) mening. Kleuterniveau berichtgeving.

Mijn spaghettisaus is standaard (veel) gehakt, ajuin, wortel, paprika en courgette (allemaal wel zéér dun gesneden) en heb daar toch nooit echt klachten over gehad. :unsure: Echte bolognese noem ik het niet, gewoon spaghettisaus.
Er zijn mensen die er ook champignons in draaien. Daar trek ik toch de grens. Sommigen durven er ook kleine stukjes augurk in te doen. Ooit toen ik haast had zo eens bij de beenhouwer een klein potje spaghettisaus gekocht waarin ook mini stukjes augurk zaten. :puke:

Gho ergens snap ik het wel. Als ik bv Canadezen frieten zie verspillen door er poutine van te maken, trek ik toch ook een raar gezicht.
Echte bolognese is het idd niet, tis eerder belgianaise.

Ik doe ook veel gehakt in, ajuin + wortel + paprika en courgette. Maar ook champignons. :p

Standaard is het bij mij zo'n zakje diepgevroren gesneden ajuin, 2 paprika's, 4-6 wortelen (afhankelijk van hoe groot ze zijn), 1 courgette en 2 kleine blauwe bakjes champignons. Dan 3 kartonnen bakjes tomatensaus en als dat suddert, nog een klein blikje dubbel geconcentreerde tomatensaus voor een goede dieprood kleurtje. Gehakt is altijd 800g, ik bak dat eerst in de pan voor ik ze aan de saus toevoeg. En als afwerking Sambal Oelek + spaghettikruiden.

En dat eerste potteke dan is echt smullen godverdomme. 🤤

Huisartsen van tegenwoordig...

Vaste huisarts is al jaren op pensioen, en de afgelopen jaren eigenlijk quasi nooit een huisarts nodig gehad tot een goed jaar geleden. Toen wat kwaaltjes gehad en meerdere keren langs een arts moeten gaan. In het begin ging ik naar een universitaire huisartsenpraktijk, maar de laatste maanden is het daar telkens enkele dagen wachten op een afspraak (dan is het nut van een HA volledig weg natuurlijk). Dus sindsdien check ik de agenda´s van verschillende groepspraktijken waar ik dan hopelijk snel binnen geraak.

Twee maanden geleden bloedonderzoek nodig voor een afspraak in het ziekenhuis. Bloedonderzoek laten doen op woensdag met de vermelding dat ik dinsdag ten laatste de uitslag zou moeten weten. ´Ja hoor, ten allerlaatste hoor je mij vrijdag of maandag´. Uiteraard geen dokter meer gehoord en dan maar zelf via MyNexus de uitslagen bekeken (die na 24 uur al beschikbaar waren). Week erna voicemail van HA dat hij mij was vergeten te bellen.

Vorige week wat last van branderig gevoel down there. Dus ik naar een andere HA en een SOA test + test op UWI laten doen. 'We sturen u ten laatste op het einde van de week de uitslag via mail, tenzij u medicatie moet krijgen dan bellen we u op'. Uiteraard geen mail of telefoon te bespeuren. Zelf de uitslag maar gecheckt via MyNexus en gezien dat de SOA test negatief is, maar ik wel degelijk met een lichte infectie zit. Nu wil ik weten of, en welke, medicatie ik hiervoor zou moeten nemen. Uiteraard is de praktijk niet bereikbaar en kan er pas een nieuwe afspraak worden gemaakt op dinsdag.

Ik snap dat het druk is, maar dat je als patiënt al je eigen labo´s moet gaan checken en hier zelf conclusies uit moet trekken (ik ben een verpleegkundige dus dit lukt wel) is toch schandelijk. En dan moet ik zelf nog contact zien op te nemen voor eventuele medicatie :angry:

Goede tandarts in de straat.

Ik bel om te vragen of ze nog nieuwe patiënten aannemen.

Binnen 6m laten wij nieuwe patiënten toe, voor het moment kan u zich best op de wachtlijst zetten.

Alle dan, voorlopig dan maar in Brussel tot dan

Dat een medium niet bij alle merken dezelfde afmetingen heeft, ben ik intussen gewoon. Maar het blijft me verbazen wanneer binnen een merk de maat verschilt op basis van de kleur van het item.
Een multipack van 3 boxers gekocht: zwart en bordeaux zitten perfect, de grijze te klein.

daar heb je wel een goed punt.
En om eerlijk te zijn: zodra het in mijn bord lag, heb ik het in stukjes van ongeveer twee centimeter gesneden. Als tiener deed ik dat zelf nog kleiner (en mijn broer was zo kwaad als ik dat deed :p), maar nu ben ik wat ouder en luier, dus 2 cm is ook goed.

Maar toch: buiten traditie: waarom zijn 'culinaire' mensen daar zo kwaad om als ge dat breekt?
Om dezelfde reden dat mensen die "kunst" of iets in de trend maken een probleem hebben met AI kunst of grafische toestanden.

Pasta met saus is pasta met saus net zoals een prentje een prentje is. Maar voor velen zit er meer achter en is het hoe, wat en waarom allemaal even belangrijk.

Internet plat dankzij graafwerkzaamheden. Hotspot via gsm werkt niet. Telewerken, allemaal goed en wel als internet werkt ... In afwachting dan maar een boek lezen zeker?

Binnen 6m laten wij nieuwe patiënten toe, voor het moment kan u zich best op de wachtlijst zetten.

Same here, eerstvolgende afspraak in Vilvoorde in april 2026...van de miserie in fucking Charleroi geprobeerd en daar afspraak kunnen krijgen op 22 november

Huisartsen van tegenwoordig...

Uiteraard is de praktijk niet bereikbaar en kan er pas een nieuwe afspraak worden gemaakt op dinsdag.
Ik was ziek de afgelopen dagen. Er was echter geen plaats meer vrij tot vandaag. En annuleren = boete betaien.

Arts: je ziet er precies niet zo ziekjes uit?
Ja dat klopt he. Ik ben al 2 dagen aan het uitzieken. Soms kan het dan gebeuren dat je terug veel beter bent.

Toch gezegd dat je in de straat woont en eventueel snel kan invallen als er plaatsen vrijkomen?

Ik vind die lange wachttijden bij tandartsen en artsen allemaal een beetje dubbel.

Enerzijds is het van “veel werk”, anderzijds breken mondhygiënisten niet echt door in ons land (en die zouden de tandartsen effectief kunnnen ontlasten, want heel veel werk kan perfect door hen gedaan worden).
En ik herinner me dat doen ook apothekers griepspuiten mochten zetten, er ook ferme weerstand was.

Als je ziet wat een mondhygiënist in NL allemaal mag en kan? Tot kleine gaatjes vullen aan toe.

Wat is het nu: heel veel werk of draait alles toch rond elke euro en wil men geen andere opties bekijken in dit land ?

Er zijn mensen die er ook champignons in draaien. Daar trek ik toch de grens.
Mijn spaghettisaus is gehakt bakken, water toevoegen en een zakje Maggi fix für spaghetti bolognaise.

Don't @ me :unsure:

Bon ivm ergernissen : volwassen mensen ( lees: vaak vrouwen die boodschappenhauls op tiktok zwieren ) en die dan constant verkleinwoorden gebruiken.

" heeey ik ben net boodschapjes gaan doen, dit zijn de groentjes en de vlezekes en ik had voor xx eurotjes "

Sterf.

Toch gezegd dat je in de straat woont en eventueel snel kan invallen als er plaatsen vrijkomen?

Als je tandpijn hebt is het moeilijk om te wachten tot er plaats vrij is.

Ondertussen ga ik gewoon in brussel. Vanaf het moment dat er een plaats vrijkomt dat ze een nieuwe patiënt aanvaarden dan meld ik mij wel aan. Maar dat kon morgen zijn maar ook volgend jaar.

Mijn tandarts is blijkbaar zijn achterstand aan het bijwerken, ondertussen "maar" drie maand wachttijd meer. Daar wel maar 2 tijdslots vrij, voor meer sloten is het wel direct 4 maand. Toen ik begin dit jaar keek, was dat minstens 6 maand wachten.

• De e-Step. De gemiddelde gebruiker hier in de rand van Antwerpen heeft 1 doel, zo snel mogelijk van punt A naar B geraken zonder enige vorm van verkeersreglement te volgen. met 2 op de step, GSM gebruik, tegen de richting rijden, hoeken afsnijden, voetpad, fietspad, straat, in de winkel, alles is e-Step domein zonder regels of respect naar andere weggebruikers. Het wilde westen in feite, onvoorstelbaar dat de ordehandhaving er na jaren nog steeds naar kijkt en gewoon .... niets doet.
    Dan spreek ik nog niet over het parkeren van de deelsteps, zag er daarstraks eentje op het voetpad hier staan vlak naast een personenwagen. Die mens kon niet eens zijn deur meer openen om in te stappen.

• Het winkelcentrum wat verderop. Wat maken mensen er een rotzooi van. Heb je iets niet meer nodig, smijt het maar waar je het kwijt wil, desnoods op de grond! Ik hoor van personeel dat ze na sluiting minstens een uur bezig zijn met z'n allen om de winkels er enigzins fatsonlijk bij te hebben liggen voor de volgende dag. Wat een mentaliteit. Misschien diegenen die er zo' n rotzooi van maken zelf eens een dagje laten meewerken, daar zit mogelijk al een oplossing van het mentaliteitsprobleem.

Heb je iets niet meer nodig, smijt het maar waar je het kwijt wil, desnoods op de grond! Ik hoor van personeel dat ze na sluiting minstens een uur bezig zijn met z'n allen om de winkels er enigzins fatsonlijk bij te hebben liggen voor de volgende dag. Wat een mentaliteit. Misschien diegenen die er zo' n rotzooi van maken zelf eens een dagje laten meewerken, daar zit mogelijk al een oplossing van het mentaliteitsprobleem.
Mijn vriendin werkt in zo'n winkel, maar daar beginnen ze een uur vroeger om de boel van de dag er voor terug proper te leggen. Ik was daar toevallig vandaag, zag een vader met kinderwagen die tegen de hoek van een rek rijdt, enkele broeken vallen op de grond, hij kijkt eens en loopt gewoon door. Echt man, draai u om en raap ze op he, luiaard.

Terug
Bovenaan