Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Brief gekregen van Fluvius dat ze de digitale teller komen installeren :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:
Vuile dieven
Hier was het nog erger. Ik ben de syndicus van ons appartementgebouw.

Ik kwam op een dag thuis en er hangt een groot papiertje aan de deur: De digitale meters zijn geplaatst.
Bij problemen? Contacteer uw Syndicus.

Ik wist echter helemaal van niks. Ik heb nooit enige brief gezien én ik was niet thuis toen ze geplaatst werden.

Enkele jaren heb ik geleden een HP printer gekocht voor amper 30€. Nieuwe inkt kost vandaag de dag: 39,99€ voor inkt van HP zelf (dat kost nu dus al meer dan de printer zelf ooit gekost heeft) en dat is dan alleen maar zwarte inkt. Dus dan heb je nog helemaal geen kleur.

Er is ook een addertje onder het gras: De printer werkt helemaal niet als je alleen zwarte inkt er in steekt (er zijn 2 gleuven).
Gelukkig is er een trukje: Je laat gewoon een leeg kleuren inktpatroon in de printer steken en voila de printer werkt. ;)

Ik krijg tevens bij de laatste bestelling ook 10€ gratis krediet voor Instant Ink(t). Maar als ik de reviews lees blijf ik daar beter af en is dat een halve scam tenzij je echt veel afprint. Echt gratis bestaat niet hé.

Nu goed, dit is blijkbaar hun verdienmodel.
Dat HP instant Inkt is toch gemakkelijk? een mini abo en ligt voor uw deur.
Niet sukkelen met “aja onze inkt is weeral op, brengt het mee vd winkel”

Ik snap de slechte reviews niet, of zie ik iets over het hoofd?

Ik was thuis een halteroefening aan het doen voor mijn rug waarbij ik de fitnessbank in een hoek van 45 graden ongeveer zet, en op mijn buik op de bank ga liggen, ik was aan de 5e herhaling ofzo toen de bank het opeens begaf en ik vol met mijn gezicht tegen een ijzeren staaf van de bank viel.

Gevolg enkele gebroken tanden, 2 ondertanden die verschoven zijn, een snap in de neus die niet gehecht hoefde te worden, en een snap in mijn kin die wel gehecht moest worden.

Al bij al nog veel geluk gehad, had erger kunnen zijn. Het ergste is dat ik daar al aan had gedacht dat het zou kunnen gebeuren, en ik altijd checkte of de bank goed op zijn plaats bleef staan, ook deze keer. Teveel gewicht vrees ik.

Inderdaad, als werkende mens op verplaatsing zonder bedrijfswagen ben je f*cked -> zowel bij mijn schoonbroer als schoonvader zijn ze langsgekomen voor de plaatsing en terug afgedropen zonder vervanging want die hadden blijkbaar een soort analoge teller dat die technieker niet geschoold voor was en dus niet kon vervangen -> wie weet heb je ook deze chance?
Eigenlijk snap je dat niet he. Elke teller heeft een unieke code, dan moeten ze toch exact weten welke teller je hebt? Tenzij Engie natuurlijk die info niet doorgeeft aan de onderaannemer, dat kan ook.

Ik was thuis een halteroefening aan het doen voor mijn rug waarbij ik de fitnessbank in een hoek van 45 graden ongeveer zet, en op mijn buik op de bank ga liggen, ik was aan de 5e herhaling ofzo toen de bank het opeens begaf en ik vol met mijn gezicht tegen een ijzeren staaf van de bank viel.

Gevolg enkele gebroken tanden, 2 ondertanden die verschoven zijn, een snap in de neus die niet gehecht hoefde te worden, en een snap in mijn kin die wel gehecht moest worden.

Al bij al nog veel geluk gehad, had erger kunnen zijn. Het ergste is dat ik daar al aan had gedacht dat het zou kunnen gebeuren, en ik altijd checkte of de bank goed op zijn plaats bleef staan, ook deze keer. Teveel gewicht vrees ik.
Te zwaar van zak he ;)

Eigenlijk snap je dat niet he. Elke teller heeft een unieke code, dan moeten ze toch exact weten welke teller je hebt? Tenzij Engie natuurlijk die info niet doorgeeft aan de onderaannemer, dat kan ook.
het zijn de werkgevers die de hele administratie niet zien zitten heb ik gehoord, is ook weer een leuke manier om belastingvrij wat geld naar de werknemer door te sluizen

Dat HP instant Inkt is toch gemakkelijk? een mini abo en ligt voor uw deur.
Niet sukkelen met “aja onze inkt is weeral op, brengt het mee vd winkel”

Ik snap de slechte reviews niet, of zie ik iets over het hoofd?
Het ding is, als je daarna merkloze inkt zou gebruiken dan riskeer je dat HP uw inkt blokkeert.
Ze kunnen uw HP printer dan in feite overnemen.

Zolang je alleen maar van plan bent HP inkt te gebruiken werkt dat volgens mij wel vrij goed.

Damn, veel beterschap gewenst.

Welke bank, als ik vragen mag? Specifiek één gericht op haltertraining of eerder een licht uitgevoerd bankje dat meer bedoeld is om buikspieroefeningen op te doen?

Damn, veel beterschap gewenst.

Welke bank, als ik vragen mag? Specifiek één gericht op haltertraining of eerder een licht uitgevoerd bankje dat meer bedoeld is om buikspieroefeningen op te doen?

Het was er 1 van Decathlon, meer bedoeld om buikspieroefeningen op te doen vrees ik.

Tussen die 2 ronde “mouchen” zit er een ijzeren staat met een ovale opening. Die ovale vorm vind je mooi terug in mijn gezicht. Dokter zei omdat het scherp was, was het eigenlijk een mooie wonde en gaat het waarschijnlijk heel goed genezen.

IMG_5129.jpeg

Ik zag een Dr Pepper staat in de winkel en uit nieuwsgierigheid eens gekocht. Da's nu toch echt niet te zuipen? Precies een soort extreem chemische variant van amandel/siroop. Degoutant.

Ik zag een Dr Pepper staat in de winkel en uit nieuwsgierigheid eens gekocht. Da's nu toch echt niet te zuipen? Precies een soort extreem chemische variant van amandel/siroop. Degoutant.
Ik vind dat best wel lekker met die kersensmaak. Uiteraard is dat chemische brol, maar niemand zegt dat je daar liters van moet drinken. Red Bull is ook zo'n drankje met een vrij uitgesproken smaak. Coca Cola is meer een allemansvriend.

Daarnet in de auto, Radio1. Wigbert, Jackson Pollock Hart. In hetzelfde straatje als De Mens, Johannes Is Zijn Naam en andere Vlaamse "singer-songwriters". Waarom lijkt het steeds alsof die eerst een in hun ogen fantastische tekst uitschrijven, een stukje proza waar ze al weken, maanden of jaren mee rondlopen denkende dat het prachtige muziek gaat opleveren en ze erkenning gaan krijgen als fantastische woord- en kleinkunstenaars? Om dan daar een dertien in een dozijn melodie op te plakken die totaal bijkomstig is, niet blijft plakken en in geen jaren begeestert. Melodie primeert op tekst mijn beste singer-songwriters. De Italiaanse komiek Adriano Celentano bewees het al met zijn fantastische Prisencolinensinainciusol, een song met een compleet verzonnen taaltje, maar wat een opzwepende melodie en ritme. De ganse wereld stond heupwiegend te dansen op de zwoele ritmes van Despacito, maar geen mens die verstaat wat en waarover ze zingen. So what! De melodie!
Dan maar zappen naar De Tijdloze. Aaaaah, case in point. Lenny Kravitz, de koning van de simpele songteksten op fantastische ritmes. En Arno, Les Filles du Bord de Mer, geen mens die de ganse song kan meezingen, behalve uiteraard het alom gekende en geprezen refrein. Hell, zelfs bij veel nochtans wereldbekende Engelstalige nummers zingt half Vlaanderen de tekst konteverkeerd mee of begrijpen ze vaak niet waar de song over gaat. Boeit ook niet. De melodie! Dus, beste Vlaamse singer-songwriters, verzin eerst een goede riff, een leuk akkoord, een knappe melodie en plak daar dan een tekst op. En die tekst mag simpel zijn. Verstaanbaar. Kort en krachtig. Het hoeft echt niet over Jeroen Brouwers te gaan. En als je dan toch erkenning wilt als woordkunstenaar, schrijf wat poëzie, een limerick of desnoods een compleet boek. Maar laat alsjeblieft mijn arme oren gerust. Dank u.

Sorry, de rit naar het werk was moeilijk vandaag, dit moest er even uit. Nu kan ik mijn werkdag starten. Kus.

Daarnet in de auto, Radio1. Wigbert, Jackson Pollock Hart. In hetzelfde straatje als De Mens, Johannes Is Zijn Naam en andere Vlaamse "singer-songwriters". Waarom lijkt het steeds alsof die eerst een in hun ogen fantastische tekst uitschrijven, een stukje proza waar ze al weken, maanden of jaren mee rondlopen denkende dat het prachtige muziek gaat opleveren en ze erkenning gaan krijgen als fantastische woord- en kleinkunstenaars? Om dan daar een dertien in een dozijn melodie op te plakken die totaal bijkomstig is, niet blijft plakken en in geen jaren begeestert. Melodie primeert op tekst mijn beste singer-songwriters. De Italiaanse komiek Adriano Celentano bewees het al met zijn fantastische Prisencolinensinainciusol, een song met een compleet verzonnen taaltje, maar wat een opzwepende melodie en ritme. De ganse wereld stond heupwiegend te dansen op de zwoele ritmes van Despacito, maar geen mens die verstaat wat en waarover ze zingen. So what! De melodie!
Dan maar zappen naar De Tijdloze. Aaaaah, case in point. Lenny Kravitz, de koning van de simpele songteksten op fantastische ritmes. En Arno, Les Filles du Bord de Mer, geen mens die de ganse song kan meezingen, behalve uiteraard het alom gekende en geprezen refrein. Hell, zelfs bij veel nochtans wereldbekende Engelstalige nummers zingt half Vlaanderen de tekst konteverkeerd mee of begrijpen ze vaak niet waar de song over gaat. Boeit ook niet. De melodie! Dus, beste Vlaamse singer-songwriters, verzin eerst een goede riff, een leuk akkoord, een knappe melodie en plak daar dan een tekst op. En die tekst mag simpel zijn. Verstaanbaar. Kort en krachtig. Het hoeft echt niet over Jeroen Brouwers te gaan. En als je dan toch erkenning wilt als woordkunstenaar, schrijf wat poëzie, een limerick of desnoods een compleet boek. Maar laat alsjeblieft mijn arme oren gerust. Dank u.

Sorry, de rit naar het werk was moeilijk vandaag, dit moest er even uit. Nu kan ik mijn werkdag starten. Kus.
Mja, lijken me gewoon andere genres eerlijk gezegd. In zowat elke taal heb je wel muziek waar de tekst centraal staat en muziek waar dat eerder bijzaak is zeker.

Awel, omdat ik ook wil vermijden dat ze dan in 2026 afkomen want dan ben ik premie + jaar voordeel van terugdraaiende kwijt, heb ik gebeld met 3DM die hem zou komen installeren.
Let op hé... bij iemand die ik ken zijn ze nu al 3x geweest in een periode van 2 maand... en de digitale meter hangt er nog niet. Eerste twee keer was het een onderaannemer (die uitvoerig foto's gemaakt hebben van het probleem), de 3e keer iemand van fluvius zelf.
Zeker als jouw afspraak op het randje is voor de premie, kan dit een risico zijn.

Terug
Bovenaan