Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Let op, dat kan mogelijks een dure herstelling worden (tenzij het enkel de plastiek is). Mijn dochter had onlangs een foutmelding op de buitentemp sensor. Blijkt dat in de buitenspiegel verwerkt te zijn, en heel die module moest vervangen worden... ging meer dan 400 euro zijn als ik het mij goed herinner (ze heeft het niet laten herstellen). Die autoonderdelen zijn van goud tegenwoordig.
Ja ik hoop met alleen het omhulsel toe te komen. Hij werkt nog wel de spiegel.

Computer die crasht vanaf ik iets wil afprinten. Maakt niet uit of het Word, Excel, pdf of in Chrome is. Vanaf ik op printen (of ctrl-P) druk, crasht het programma. Enige dat ik kan doen is het programma geforceerd sluiten.

Iemand die zou weten aan wat dit kan liggen?
kijk eens onder 'Printers en scanners' welke printers er daar allemaal staan, en gooi er desnoods weg of zit de standaard printer op een andere.

Fiat of PSA?
Bij onze 500 is die sensor ook kapot, maar we gaan daar toch ook echt geen geld aan geven.
Yep, een 500X. Ze heeft het ook niet laten herstellen.
Blijkt dat dit een zwak punt is bij de 500 reeks...
Je zou Fiat er bijna van verdenken dat ze deze herstelling "on purpose" zo duur maken... genereert nogal wat extra inkomsten tov van een 1 euro sensor vervangen.

kijk eens onder 'Printers en scanners' welke printers er daar allemaal staan, en gooi er desnoods weg of zit de standaard printer op een andere.

De andere printer is verwijderen uit je apparaten?
Heb dit ook al gehad na met een draadloze printer te printen, hij koos erna default de die en omdat die geen verbinding kon maken crashte het steeds.

Er staan blijkbaar geen printers meer in?

1755673157516.png

Maar als ik op apparaat toevoegen druk, dan vindt hij geen printers. Via 'direct' vindt hij hem wel, maar niet via het netwerk.

Mensen die met steps rijden; waarom is het ineens een hype om met 1 handje aan je stuur te zitten en de andere in je broekzak/gsm? Of is dit een spelletje omter eerste een facelift?

Also: mensen die die voor u fietsen en zonder pardon afslaan, waardoor jij alles moet dichtknijpen. Sterf!

Mensen die met steps rijden; waarom is het ineens een hype om met 1 handje aan je stuur te zitten en de andere in je broekzak/gsm? Of is dit een spelletje omter eerste een facelift?

Also: mensen die die voor u fietsen en zonder pardon afslaan, waardoor jij alles moet dichtknijpen. Sterf!
Zelf voorbijrijden en eens goed hard roepen. Jumpscare maar dan op de grond.

Brief gekregen van Fluvius dat ze de digitale teller komen installeren :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:
Vuile dieven
Hier ook, maar 't is net op het randje om nog een premie te kunnen krijgen, dus ik zal niet tegenwerken.
De ruimte waar hij moet komen is wel veel te klein volgens de afmetingen die ze in die brief meegeven, dus we zien wel.

Een week na de plaatsing zijn we beiden thuis tot na nieuwjaar, dus we gaan wel kunnen oefenen met wanneer we wasjes moeten draaien. :unsure:

Laatst bewerkt:
Digitale meter is het eind van de wereld niet he.
Nee zolang de belastingen toestaan dat de vergoeding om thuis je firmawagen op te laden op een forfaitair bedrag blijft kan je op die manier goeie zaakjes doen met je teller -> je neemt een dynamisch tarief, laadt de firmawagen op wanneer de elek.prijs negatief is en krijgt
nog eens een mooi bedrag erbovenop van je werkgever.

Zeker als je thuis werkt is het goed te doen om je verbruik wat te spreiden en zaken zoals wasmachine, droogkast, auto opladen in de goedkope uren te doen

Digitale meter is het eind van de wereld niet he.

Nee zolang de belastingen toestaan dat de vergoeding om thuis je firmawagen op te laden op een forfaitair bedrag blijft kan je op die manier goeie zaakjes doen met je teller -> je neemt een dynamisch tarief, laadt de firmawagen op wanneer de elek.prijs negatief is en krijgt
nog eens een mooi bedrag erbovenop van je werkgever.

Zeker als je thuis werkt is het goed te doen om je verbruik wat te spreiden en zaken zoals wasmachine, droogkast, auto opladen in de goedkope uren te doen
Wij hebben geen thuiswerk of bedrijfswagens die we kunnen opladen. Eigenverbruik is natuurlijk wat gissen, maar als ik V-test doe met geschatte injectie en afname die we gaan hebben, gaat die premie ongeveer een jaar aan extra kost dekken.
In dat jaar kan ik dan natuurlijk wel kijken welke investeringen ik kan maken om die kost weer te doen zakken, maar op zich zijn die investeringen ook weer extra kosten die je niet zou moeten maken met de analoge meter.

Wij hebben geen thuiswerk of bedrijfswagens die we kunnen opladen. Eigenverbruik is natuurlijk wat gissen, maar als ik V-test doe met geschatte injectie en afname die we gaan hebben, gaat die premie ongeveer een jaar aan extra kost dekken.
In dat jaar kan ik dan natuurlijk wel kijken welke investeringen ik kan maken om die kost weer te doen zakken, maar op zich zijn die investeringen ook weer extra kosten die je niet zou moeten maken met de analoge meter.
Inderdaad, als werkende mens op verplaatsing zonder bedrijfswagen ben je f*cked -> zowel bij mijn schoonbroer als schoonvader zijn ze langsgekomen voor de plaatsing en terug afgedropen zonder vervanging want die hadden blijkbaar een soort analoge teller dat die technieker niet geschoold voor was en dus niet kon vervangen -> wie weet heb je ook deze chance?

Inderdaad, als werkende mens op verplaatsing zonder bedrijfswagen ben je f*cked -> zowel bij mijn schoonbroer als schoonvader zijn ze langsgekomen voor de plaatsing en terug afgedropen zonder vervanging want die hadden blijkbaar een soort analoge teller dat die technieker niet geschoold voor was en dus niet kon vervangen -> wie weet heb je ook deze chance?
Awel, omdat ik ook wil vermijden dat ze dan in 2026 afkomen want dan ben ik premie + jaar voordeel van terugdraaiende kwijt, heb ik gebeld met 3DM die hem zou komen installeren. Ze gingen al kijken voor kleiner model, maar hier hangt idd nog zo'n meter van de jaren stillekes waar de binnenkomende kabel bovenaan zit en de digitale zou onderaan moeten worden aangesloten. Technieker ging ter plaatse dan kijken wat hij kon doen, maar de kans bestaat dus effectief dat het niet zal lukken.

Hier had die technieker weinig zin omdat de standaardmeter in een kast was ingewerkt, en hij die er moeilijk zou kunnen uithalen en/of de nieuwe plaatsen. Nog wat discussie met zijn "trainer" via telefoon, en dan vertrokken.

Terug
Bovenaan