Je ergernissen van vandaag - Deel 2

De wagen ging afgelopen week plots automatisch op slot net nadat ik was uitgestapt. Ok geen probleem ik druk op mijne autosleutel. Nada. (Achteraf bleek dat de nieuwe batterij die ik er had ingestoken al meteen plat was, BAD TIMING).

OK geen probleem ik open de deur manueel maar om één of andere reden kon mijn wagen de sleutel ook niet meer herkennen (wat normaal wel nog moet kunnen zelfs zonder batterij maar gewoon 'noppes' ja)

Dus op de manuele 'start' klikken --> Helaas pindakaas. Na enkele minuten proberen gaat ook het alarm ook nog eens af. Meh ..

En ja de reservesleutel lag thuis dus daar sta je dan. En iedereen kijkt naar jou als in: dat is ne autodief niet? :frown:

Iemand dan opgebeld. Reservesleutel gaan halen en yup wagen start gewoon. Nadien naar de garage. Nieuwe batterij (een pilleke) en yup wagen start. :angry:

De wagen ging afgelopen week plots automatisch op slot net nadat ik was uitgestapt. Ok geen probleem ik druk op mijne autosleutel. Nada. (Achteraf bleek dat de nieuwe batterij die ik er had ingestoken al meteen plat was).

OK geen probleem ik open de deur manueel maar om één of andere reden kon mijn wagen de sleutel ook niet meer herkennen (wat normaal wel nog moet kunnen zonder batterij maar toch lukte het niet)

Dus op de manuele 'start' klikken --> Helaas pindakaas. Na enkele minuten proberen gaat ook het alarm ook nog eens af. Meh ..

En ja de reservesleutel lag thuis dus daar sta je dan. En iedereen kijkt naar jou als in: dat is ne autodief niet? :frown:
dat is wel beu.
Maar is dat niet normaal dat hij niet wil starten als hij die transpondercode niet krijgt?

dat is wel beu.
Maar is dat niet normaal dat hij niet wil starten als hij die transpondercode niet krijgt?
Ja dat klopt maar ik dacht dat er een soort backup systeem was waarbij de wagen alsnog de sleutel herkent zonder batterij en je dan via de manuele startknop alsnog weg geraakt?

Maar dat systeem bleek dus toch niet te werken of dat systeem is niet sluitend. Pas als je zoiets voorhebt, test je zoiets uit hé. En net dan loopt dat mis. De wet van murphy zeker?

Vriendin paar dagen van huis voor werk, zoontje met zijn mama op stap.
Dacht chill, paar dagen alleen thuis.

Absoluut miserabel. Ben veel gaan sporten maar telkens bij thuiskomst een gevoel dat het allemaal geen zin heeft. Opeens vanuit het niks zo'n donkere wolk in mijn hoofd. Oneindig veel vragen.
Als ik alleen ben krijg ik toch precies meer questions and demons.

Blij dat ze morgen terug is.

Lijkt mij een newfoundlander te zijn dan als hem nog groter was als een St Bernard …
Veel geluk met uw mes om zo een Beets af te houden als die u echt aanval.
Denk zelfs dat ge de kans niet zult krijgen om naar uw mes te pakken en zo’n beest heeft echt nietveel moeite om uwen arm gewoon kapot te bijten .
Kan wel zijn, daar lijkt het op:

Voor zo'n hond kan je het best op een lopen zetten, en iemand traag voorbij steken, pech voor die iemand dan mss.

Voor een gemiddelde woef zal het wel uithalen.

Een maand geleden, een pé van in de 80, kwam daar aangewandeld met een stafford op steroïden precies.

Die hond vrolijk naar de mensen toegaand, kwispelend, die bompa meesleurend. Die bompa was ook zo'n joviaal type.

Sommigen keken maar vies.

Maar dan denk je ook van...het blijft uiteraard een dier, en wat die gaat die bompa beginnen als die hond kuren krijgt.

Laatst bewerkt:
Vriendin paar dagen van huis voor werk, zoontje met zijn mama op stap.
Dacht chill, paar dagen alleen thuis.

Absoluut miserabel. Ben veel gaan sporten maar telkens bij thuiskomst een gevoel dat het allemaal geen zin heeft. Opeens vanuit het niks zo'n donkere wolk in mijn hoofd. Oneindig veel vragen.
Als ik alleen ben krijg ik toch precies meer questions and demons.

Blij dat ze morgen terug is.
Goed dat je ons nog hebt hier dan.
Happy social talk.

Laat ons het hebben over de 6de uitstervingsgolf die bezig is.

Kan wel zijn, daar lijkt het op:

Voor zo'n hond kan je het best op een lopen zetten, en iemand traag voorbij steken, pech voor die iemand dan mss.

Voor een gemiddelde woef zal het wel uithalen.

Een maand geleden, een pé van in de 80, kwam daar aangewandeld met een stafford op steroïden precies.

Die hond vrolijk naar de mensen toegaand, kwispelend, die bompa meesleurend. Die bompa was ook zo'n joviaal type.

Sommigen keken maar vies.

Maar dan denk je ook van...het blijft uiteraard een dier, en wat die gaat die bompa beginnen als die hond kuren krijgt.
Gaan lopen voor zo een beest …weet wel dat zo een beest u op het gemak kan bijhouden ….veel geluk met het gaan lopen . ;)
Beste is u zo normaal mogelijk gedragen , geen snelle bewegingen (gewoonlijk bij het lopen de armen die bewegen en de aandacht trekken ) , spreek tegen hem , laat uw stem horen op een rustige manier , steek uw hand uit , laat hem eens rieken ….wrijf eens over zijne kop als hem het toelaat …een vriend voor het leven . ;)

T’is niet omdat hem groot is en omdat hij reageert dat hem ook agressief is .
Gewoonlijk hoe groter den hond ,hoe vriendelijker hij zal zijn (van nature uit . ;) )

Hier ook bij de wandeling van deze avond , een jonge vrouw met een jonge retriever …zag de mijne en de vrouw kon kiezen …volgen of volgen waar den hond naartoe ging . ;)
Er is niks gebeurt , de retriever wou spelen maar heb de mijn dan terug geroepen . ;)

(Zo een Tibetaanse mastiff wil ik nog wel eens hebben . ;) )

Goh ja, dat is elk zijn eigen keuze natuurlijk.
Wij hebben (ondanks dat we veel familie hebben) eigenlijk geen familie waar onze zoon bij mag slapen.
We blijven echter nog steeds een koppel, dus ongeveer 1x/maand komt er een babysit. En dat kan dus een vreemde zijn. Het enige waar ik op kan af gaan zijn de reviews van andere ouders, maar dat is voor ons ok.
We hebben natuurlijk wel het voordeel dat onze zoon altijd al slaapt, en eigenlijk nooit wakker wordt, dus enige dat ze moeten doen is aanwezig zijn.
Heb ik zelf jaren gedaan als babysit, steeds bij vreemden, en nooit problemen gehad.

Niet iedereen heeft de luxe om een babysit uit te kunnen kiezen uit hun eigen omgeving
Toen de oudste nog klein was, hebben we als ie ziek was een paar keer beroep gedaan op een oppasdienst via mijn vrouw haar werk (noodopvangdienst als soort extralegaal voordeel). Dat waren steevast Afrikaanse mama’s uit het Brusselse, die enkel Frans praatten (terwijl wij in de buurt van Gent wonen é). Dan mochten we die nog van het station gaan halen ook. Op een keer zat ik zo ‘s avonds naar de kleine te kijken en dacht ik van tiens, daar is precies iets anders aan. En toen ik de vuilbak open deed, lag daar een grote pluk haar in. Had zo’n oppas zijn bles afgesneden 😂.

Sinds ik verhuisd ben vorige maand naar een nieuwbouwappartement (oud gebouw moet gerenoveerd worden), is mijn internet spotty. Het valt soms weg voor 10 tot 30 seconden. Tis kort, maar niettemin enorm irritant soms. Tot heden kon ik altijd snel geholpen worden met problemen via hun Twitter, ze antwoorden vrij snel en behulpzaam, maar deze keer jammer genoeg niet. Werd verwezen naar hun chatpagina, en een werknemer aan de lijn krijgen duurt uren. En al wat ik wil vragen is wat ze aan hun kant kunnen zien.

Ik zat al sterk te twijfelen om van provider te veranderen omdat er hier Fiber is en Proximus/Mobile Vikings een pak betere Fiber-abos hebben dan Telenet.

Ergernis van afgelopen weekend. Ik zat in de wachtkamer van de dokter met wachtdienst.

Ik hoor de dame van de balie nogal vrij kort en boos communiceren met de persoon aan de lijn "ja madam, als hij er niet op kan staan dan heeft het geen zin dat u de kostbare tijd van onze dokters in beslag komt nemen, dan moet u naar spoed. Hiervoor had u niet moeten bellen".

Je leest nu elk jaar in de krant dat mensen te snel naar spoed gaan enzo, maar dan worden die mensen wel afgeblaft als je eerst wachtdienst belt. 't Is soms toch ook wel niet makkelijk meer voor mensen om te weten waar ze nog goed mee doen.

Achteraf was ze tegen mij ook onvriendelijk trouwens. Ik vroeg haar of ze wist wie de apotheek van wacht was. Snauwt ze naar mij "kijk rechts, het hangt daar omhoog".

Sorry dat ik niet elke week in een wachtdienst huisartsenpost kom, weet ik veel dat het ergens hangt.

Dokter zelf was ook al niet veel vriendelijker trouwens. Ik was er wegens sportblessure en vertelde eerlijk dat ik verleden week wel beetje last had. Antwoord ze meteen vrij bruut "ja das dan ook heel slim om nog te gaan sporten".

Als ik met elk pijntje niks meer zou mogen doen... Dan kan ik even goed permanent in mijn zetel gaan zitten.

Ergens is er in de afgelopen 10 jaar een omwenteling gebeurd waar men het woord 'paranoia' is beginnen gebruiken als adjectief ipv gewoon 'paranoïde' te zeggen, en ik erger me er elke keer aan. Stel je voor dat sommige mensen die je kent ineens beginnen te zeggen dat ze zich 'vermoeidheid voelen' ipv 'vermoeid', en dat quasi niemand rond je daar van opkijkt en die manier van spreken raar vindt, alleen jij. Die taalevolutie vind ik echt absurdheid.

De vervangende poetsvrouw zegt wééral af. Nog maar 1 keer gezien deze zomer en toen was ze anderhalf uur te laat en heeft ze toen we weg waren een van onze ijsjes opgegeten omdat ze zich wat slap voelde.

De vervangende poetsvrouw zegt wééral af. Nog maar 1 keer gezien deze zomer en toen was ze anderhalf uur te laat en heeft ze toen we weg waren een van onze ijsjes opgegeten omdat ze zich wat slap voelde.
Dat is erover ja.

Zelfs al is ze knap, is dan ook geen argument meer als je ze toch niet ziet.

Ben mijn gevecht met depressie weer aant verliezen.

Moest het niet voor de vrijkaarten zijn geweest was ik nooit naar PKP gegaan. In die 2 dagen ben ik maar voor 5 uur op de wei geweest. Voor de rest heb ik die week gewoon in mijn bed gelegen.

De drive is weer totaal weg.

Terug
Bovenaan