Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Heel eerlijk. Ik denk wat jaloezie te proeven. Ooit avances gemaakt bij deze vrouw of het willen doen?
Als (tijdelijk maar toch reeds langdurig) invalide krijg ik ook het schijt van mensen die zo een uitkering misbruiken. Zie @peppe die het ook ooit broodnodig had. De profiteurs moeten er zo veel mogelijk uit. Daarmee opscheppen is ook gewoon dom.

Daarom zit de regering nu op mijn dak om te besparen, maar ik kan me wel verantwoorden via artsen indien nodig als het zo ver zou komen. En ik zou geld geven om van mijn aandoening af te zijn en te kunnen werken.

Heel eerlijk. Ik denk wat jaloezie te proeven. Ooit avances gemaakt bij deze vrouw of het willen doen?
Helemaal niet. Ik denk dat het mij gewoon zo stoort omdat het zo dicht bij mijn werk staat. U mond houden wanneer je iemand zijn leugen kunt weerleggen is gewoon moeilijk.

Als (tijdelijk maar toch reeds langdurig) invalide krijg ik ook het schijt van mensen die zo een uitkering misbruiken. Zie @peppe die het ook ooit broodnodig had. De profiteurs moeten er zo veel mogelijk uit. Daarmee opscheppen is ook gewoon dom.

Daarom zit de regering nu op mijn dak om te besparen, maar ik kan me wel verantwoorden via artsen indien nodig als het zo ver zou komen. En ik zou geld geven om van mijn aandoening af te zijn en te kunnen werken.

Volledig mee eens.

Ergernis waarvan ik niet weet of het een ergernis is.
Probeer af te kicken van alcohol, net tien dagen nuchter maar na een afspraak vandaag terug beginnen drinken.
Geniet enorm van de muziek die ik nu hoor, voel iets...
Ergens in de volgende maanden verschijnt een verhalenbundel van mij, en ik weet niet of ik deze nuchter had kunnen schrijven.
Nuchter ben ik droog, voel ik niets, complete ratio; gedronken razen alle emoties door mijn lijf.
Sorry voor de rant.

Onze oven heeft na amper 5 jaar (en enkele dagen) de geest gegeven. Is dat anno 2025 normaal?

Onze vorige oven ging 10+ jaar mee en als ik het online opzoek gaat een oven gemiddeld nog steeds 10-15 jaar mee. Ook onze wasmachine gaf onlangs reeds vroegtijdig de geest. Toeval? Of maken ze tegenwoordig alles gewoon zo fragiel? Ik heb de indruk dat het dat laatste is.

Opmerking. Nog zoiets ironisch: We hebben 2x dure philips steeklampjes (+-10€) gekocht voor onze dampkap. 2x gingen die na een paar maand al stuk. Dan hebben we er lampjes van den Actions er in gestoken omdat duurkoop steeds duurkoop was. Waarom zou je dure lampjes kopen als deze ook snel kapot gaan? Ah wel: 2 jaar later branden die lampen nog altijd. :ROFLMAO:

Laatst bewerkt:
@makila: breek me de mond niet open over lampen. Ik was helemaal mee in dat idee van led-verlichting en dat het iets meer kost bij aankoop, maar dat je dit terugwint door minder energie verbruik en levensduur. Wel, ik heb nog nooit zoveel lampen moeten vervangen sinds ik op led ben overgeschakeld. Denk dat die technologie nog niet op punt staat.

Artikel van enkele maanden gelezen. 25% vd elektronische toestellen gaat binnen de 2 jaar stuk. Dus ja, het is gemaakt om snel stuk te gaan.

@makila: breek me de mond niet open over lampen. Ik was helemaal mee in dat idee van led-verlichting en dat het iets meer kost bij aankoop, maar dat je dit terugwint door minder energie verbruik en levensduur. Wel, ik heb nog nooit zoveel lampen moeten vervangen sinds ik op led ben overgeschakeld. Denk dat die technologie nog niet op punt staat.
Je zal het al wel geraden hebben: Die van de action (merkloos) zijn net als die van Philips LED lampen ;)

Als ik één les geleerd heb: LED lampen van een duur merk of (op papier alvast) "brol" LED lampen = levensduur is een beetje geluk hebben of ik had gewoon heel veel pech? Maar voor mij is het duidelijk: Ik koop er niet meer van Philips of een ander merk.

Ja OK eigenlijk heb je ook 2 jaar garantie op zo'n verlichting en mag je dat omruilen hé. Maar goed. Je denkt daar nooit aan als het een 'simpel' lampje is.

Je zal het al wel geraden hebben: Die van de action (merkloos) zijn net als die van Philips LED lampen ;)

Als ik één les geleerd heb: LED lampen van een duur merk of (op papier alvast) "brol" LED lampen = levensduur is een beetje geluk hebben of ik had gewoon heel veel pech? Maar voor mij is het duidelijk: Ik koop er niet meer van Philips of een ander merk.

Ja OK eigenlijk heb je ook 2 jaar garantie op zo'n verlichting en mag je dat omruilen hé. Maar goed. Je denkt daar nooit aan als het een 'simpel' lampje is.
Goed dat je dit bericht plaatst. Heb er geen probleem mee om meer uit te geven aan led lampen, maar wel op voorwaarde dat ze hun levensduur halen en bij ons is dat duidelijk niet het geval.

Sociale media is op sommige vlakken zo een ziekte.

Mannen/vrouwen die pedofiel worden genoemd omdat ze een relatie hebben met een 18 jarige (of jong in het algemeen). Dat is de legale leeftijd in de meeste landen.

Ook al is de man/vrouw 40 of 50 het zijn beide instemmende volwassenen. Is het moreel twijfelachtig? Ja. Maar het is volledig legaal.

Leonardo Dicaprio een pedofiel noemen omdat hij altijd voor jonge vrouwen koos. Of de vrouw van Aaron taylor-johnson die een pedofiel wordt genoemd omdat ze een met hem een relatie begon toen hij 18 was.

Mensen zou eens beter opzoeken wat de juiste definitie is van het woord en de leeftijd categorie.

Onze oven heeft na amper 5 jaar (en enkele dagen) de geest gegeven. Is dat anno 2025 normaal?

Onze vorige oven ging 10+ jaar mee en als ik het online opzoek gaat een oven gemiddeld nog steeds 10-15 jaar mee. Ook onze wasmachine gaf onlangs reeds vroegtijdig de geest. Toeval? Of maken ze tegenwoordig alles gewoon zo fragiel? Ik heb de indruk dat het dat laatste is.

Opmerking. Nog zoiets ironisch: We hebben 2x dure philips steeklampjes (+-10€) gekocht voor onze dampkap. 2x gingen die na een paar maand al stuk. Dan hebben we er lampjes van den Actions er in gestoken omdat duurkoop steeds duurkoop was. Waarom zou je dure lampjes kopen als deze ook snel kapot gaan? Ah wel: 2 jaar later branden die lampen nog altijd. :ROFLMAO:
Hier onlangs ook meegemaakt. Combi microgolfoven. Microgolf gedeelte kapot. En dat na 4 jaar. De eerste die we hadden heeft 8 jaar meegegaan, was Zanussi (meegeleverd in de keuken) en was ook dat microgolf gedeelte kapot. Ik had ook wat 8 jaar is toch iets te snel naar mijn zin. (Om over die 4 jaar nu nog te zwijgen 😀) Familie die elektro doet, zei: "uit ervaring die combi zaken zijn niet de meest betrouwbare die er zijn."
Toen toch opnieuw combi genomen door gebrek aan plek in de keuken, maar deze keer Miele. 4 jaar en kapot.
Deze keer enkel microgolf genomen, andere heb ik in de garage gezet. Zal het daar wel gebruiken als oven zolang dat ovengedeelte nog leeft, voor die max 2 keer op een maand dat we die oven gebruiken.

@Mefke en Makila:
Op dit vlak (de levensduur van electro) hoop ik echt op Europa. Ik weet dat ze ermee bezig zijn om eisen te stellen aan een minimale levensduur en de beschikbaarheid van onderdelen, maar ik hoop echt dat ze dit een stapje verder nemen.
Misschien (ik zeg misschien omdat ik dit nog niet goed heb uitgewerkt), misschien zou het niet slecht zijn als we naar een huurmodel gingen op vlak van huishoudelijke apparaten. Je koopt niet langer een koelkast, maar huurt deze bij een bedrijf waarbij zij instaan voor het goed functioneren hiervan; waardoor het voor een bedrijf voordeliger wordt om toestellen te ontwikkelen die lang mee gaan ipv apparaten die na X jaar vervangen moeten worden.

Alles is shit geworden, alles wordt nog grotere shit.

Een verschil tussen duurkoop en goedkoop is er ook nog amper.

Zelfs de kwaliteit van nieuwe auto's bolt sterk achteruit, vooral door al die elektronica:

Alles is shit geworden, alles wordt nog grotere shit.

Een verschil tussen duurkoop en goedkoop is er ook nog amper.

Zelfs de kwaliteit van nieuwe auto's bolt sterk achteruit, vooral door al die elektronica:

Waar klanten van nieuwe auto’s tevreden over zijn, is makkelijk in kaart te brengen. Het is een korte lijst. ““mensen zijn nu in het algemeen tevreden over achteruitrijcamera’s”, concludeert J.D. Power.

:ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Ik heb jaren in een elektronica bedrijf gewerkt waar we de printplaten voor o.a. zulke toestellen maakten. De componenten erop worden berekend zodat ze zeker de garantieperiode overleven en dan kan het ieder moment stuk gaan. Als je er iets van kent kan het met 50 cent en een soldeerpen opgelost zijn maar we zitten in een wegwerpmaatschappij en niemand werkt daar nog aan.

Ze werken daar met klassen waarbij de hoogste klasse dan ruimtevaart, vliegtuigen, ziekenhuismateriaal is en die dingen worden veel beter gesoldeerd en gecontroleerd zodat daar nooit iets aan komt.

Ik denk dat je pech had. Bij veel producten zou ik Philips absoluut mijden maar ik kan niet klagen over hun LED lampen die ik de afgelopen jaren al gebruikt heb (spots, peertjes,...) - ze gaan in ieder geval een heel stuk langer mee dan het goedkope Chinese brol-merk dat de elektricien meeleverde, die waren na een paar maanden al aan vervanging toe.

Wat me wel opviel is hoe duur sommige fysieke winkels en webshops die lampen verkochten, terwijl ze op andere betrouwbare webshops stukken goedkoper stonden incl. verzending en al.

@Mefke en Makila:
Op dit vlak (de levensduur van electro) hoop ik echt op Europa. Ik weet dat ze ermee bezig zijn om eisen te stellen aan een minimale levensduur en de beschikbaarheid van onderdelen, maar ik hoop echt dat ze dit een stapje verder nemen.
Misschien (ik zeg misschien omdat ik dit nog niet goed heb uitgewerkt), misschien zou het niet slecht zijn als we naar een huurmodel gingen op vlak van huishoudelijke apparaten. Je koopt niet langer een koelkast, maar huurt deze bij een bedrijf waarbij zij instaan voor het goed functioneren hiervan; waardoor het voor een bedrijf voordeliger wordt om toestellen te ontwikkelen die lang mee gaan ipv apparaten die na X jaar vervangen moeten worden.

Er zijn al merken die dat huurmodel aanbieden voor witgoed, bv. Bosch. Je betaalt uiteindelijk wel een stuk meer, ze willen er natuurlijk zelf extra op verdienen en je betaalt voor de flexibiliteit om dat huurcontract te kunnen opzeggen.

Ik denk dat je pech had. Bij veel producten zou ik Philips absoluut mijden maar ik kan niet klagen over hun LED lampen die ik de afgelopen jaren al gebruikt heb (spots, peertjes,...) - ze gaan in ieder geval een heel stuk langer mee dan het goedkope Chinese brol-merk dat de elektricien meeleverde, die waren na een paar maanden al aan vervanging toe.
Merk dat hier nu ook wel. De brol/spotgoedkope led-spots aan misschien een jaar mee. De Osram spots blijven nog mooi schijnen. Wel content van.
Wat me wel opviel is hoe duur sommige fysieke winkels en webshops die lampen verkochten, terwijl ze op andere betrouwbare webshops stukken goedkoper stonden incl. verzending en al.
Altijd heel het internet afschuimen. Bij de lokale Brico staan ze 4 keer duurder 🤷‍♂️ Die winkel hoopt dan ook dat mensen snel een lampje komen kopen daar als het uitvalt.

Meestal check ik volgende wel even voor prijzen:

Ohh man, ik kan echt gek worden van mensen en hun gsm. Ik kan me zelf niet voorstellen dat mijn gsm, buiten trillen, ooit al lawaai heeft gemaakt.

Nu plots de zoete inval van mijn moeder, zus en schoonbroer. Dus drie gsm´s die hier constant *ping* *pang* *tututututu* aan´t doen zijn voor elk fucking bericht of update van gekkeplaatjes24.nl met dan liefst nog de meest irritante en schelle kutgeluid dat er is. Het is hier precies een fucking kermis.

Bende egocentrische irritante kloten. Steek die gsm toch in uw f*cking hol.

Terug
Bovenaan