Je ergernissen van vandaag - Deel 2

In provinviaal domein De Ster zie ik vanop tien meter twee moeders met hoofddoek met vier kinderen passeren langs een zitpaviljoentje en de vrouw zegt tegen één van de jongens: "Oei, dat had je wel moeten opruimen" en ze wandelen verder. Ik ga kijken en de grond is een ravage van pipas en cashewnootschillen. Ik was net te laat om hen te confronteren, kwartier later zie ik ze op de parking instappen in een glimmende monovolume.

giphy.webp
Het zijn niet alleen de mensen met hoofddoekjes die de oorzaak zijn van zwerfvuil, dat vergif heeft zich overal genesteld. Van mijn part mag Vlaanderen voortaan even draconisch zijn als Singapore. Ik snap niet dat je zo laks omgaat met afval.

Het zijn niet alleen de mensen met hoofddoekjes die de oorzaak zijn van zwerfvuil, dat vergif heeft zich overal genesteld. Van mijn part mag Vlaanderen voortaan even draconisch zijn als Singapore. Ik snap niet dat je zo laks omgaat met afval.
Inderdaad, wat je hier soms aan de kant van de baan ziet liggen. Ik woon in een zogezegd chique gemeente in de Antwerpse rand maar daar is op veel plekken niets van te merken.

Hier in de buurt heb je een school. Als je daar langs het grasplein loopt dan zie je direct dat er in de toekomst niets gaat veranderen voor onze planeet. Zelfde hier in het parkje achter ons. Daar staan wat bankjes waar regelmatig wat jongeren samenkomen. Dat is ook regelmatig een stort. Nochtans vuilbakken genoeg in de buurt en ze zouden het ook kunnen meepakken op hun brommer of fiets.
'T is gewoon van alle culturen. de pistache is wel typisch voor Marokkaanse mensen heb ik gemerkt... en soms zelf in de bus of tram.

Hoe zit het in Singapore?
Ben zelf iemand die wekelijks zwerfvuil gaat rapen. Woon zelf in een rijkere gemeente en kan niet zeggen dat er een verschil is tussen de stukken waar autochtonen en allochtonen wonen. Wat ik wel merk is dat het leeuwendeel van wat ik raap bestaat uit sigarettenpeuken, lege (bier)blikjes en sigarettenpakken; dus al ben ik zelf een roker, ik ben er voorstander van dat ze het weggooien van peuken bestraffen met een gasboete.

Vooral zonnebloempitten worden gretig rondgespuwd.
Het vieze daaraan is om dat van een ander op te kuisen is dat men die pitten volledig in de mond steekt om dan dat schild uit te spuwen.
Maar dat zijn maar restjes van noten, en die vervuilen niet echt he.
Tis ook soms geen zicht als er zo een tapijt van noten resten ligt maar ik zou dat toch niet onder de categorie zwerfvuil zetten... :)

Hier ad infinitum hondenstront in de voetwegel naast de school waar elke schooldag tientallen kinderen te voet of per fiets passeren. Nog geen enkele allochtoon met een hond gezien hier.

Vooral zonnebloempitten worden gretig rondgespuwd.
Het vieze daaraan is om dat van een ander op te kuisen is dat men die pitten volledig in de mond steekt om dan dat schild uit te spuwen.
Maar dat zijn maar restjes van noten, en die vervuilen niet echt he.
Tis ook soms geen zicht als er zo een tapijt van noten resten ligt maar ik zou dat toch niet onder de categorie zwerfvuil zetten... :)
In een bus ofzo natuurlijk wel. Ik weet ook niet hoe lang het duurt eer dat vergaat, lijkt me dat zowat alles van GFT wel ok is met die redenering.

Hier ad infinitum hondenstront in de voetwegel naast de school waar elke schooldag tientallen kinderen te voet of per fiets passeren. Nog geen enkele allochtoon met een hond gezien hier.
Ik kom elke keer wel gewoon zo'n zakje tegen gevuld met stront. Dat zijn dus mensen die de moeite doen het op te rapen om het dan in een PE-zakje achter te laten dat niet vergaat.

In een bus ofzo natuurlijk wel. Ik weet ook niet hoe lang het duurt eer dat vergaat, lijkt me dat zowat alles van GFT wel ok is met die redenering.

Ik kom elke keer wel gewoon zo'n zakje tegen gevuld met stront. Dat zijn dus mensen die de moeite doen het op te rapen om het dan in een PE-zakje achter te laten dat niet vergaat.
Dat is inderdaad een van de meest idiote dingen die ik tegenkom. Laat het dan toch gewoon liggen.

Ik vertel de anecdote zoals ik zelf wil, zonder vooroordeel of woke bescherming.
De redders hadden niks te doen wegens blauwalgen in het water, als je een uur observeert terwijl je door de speeltuin loopt kan je daar garanti iemand te grazen nemen en met grote glimlach de vuilbak aanbieden. Bij weigering op foto zetten voor een Sint Niklaase FB groep is natuurlijk ongepast. Maar ik fantaseer daar wel over.

Die van Everyday nu al eens geprobeerd?
Zo slecht dat je het eens moet geprobeerd hebben.
Met Frosbro's heb ik nog geen ervaring.

(De alligators van Florida Alcatraz krijgen zelfs smakelijkere hapjes. :hurrr: )

Deze lasagne is lekker en maar 1,5 euro. Heb er paar dagen geleden een voorraad van ingeslagen en er een weggegeven op de fb-pagina Zonder Honger Naar Bed.

Nogmaals David Dehenauw! Niets, maar dan ook niets van wat die man voorspelt komt uit. De hoge temperatuur: niet gehaald, het onweer met veel hagel: niet gebeurd, de hoge temperaturen die de komende weken gingen volgen: gaat niet gebeuren, we halen nog maximaal 26°
Smijt die dramaqueen aub buiten. Als ik mijn werk zo moest doen, lag ik al buiten.
De tijd van herman pien is voorbij,leer ermee leven 😁
Armand Pien was vroeger razend populair maar hij vertelde ook soms leugens om mensen naar oa de kust te lokken ;)

Ik zit op mijn handen om niet naar de stad te rijden en een meisje op te pikken. Echt, hou enorm van vrouwen en seks, heb al met veel vrouwen het bed gedeeld, maar de honger is niet te stillen.

Ik zit op mijn handen om niet naar de stad te rijden en een meisje op te pikken. Echt, hou enorm van vrouwen en seks, heb al met veel vrouwen het bed gedeeld, maar de honger is niet te stillen.
Dit eens proberen:

Deze lasagne is lekker en maar 1,5 euro. Heb er paar dagen geleden een voorraad van ingeslagen en er een weggegeven op de fb-pagina Zonder Honger Naar Bed.

Armand Pien was vroeger razend populair maar hij vertelde ook soms leugens om mensen naar oa de kust te lokken ;)
Het probleem met David Dehenauw is dat zowel zijn korte als lange termijn voorspellingen er meestal compleet naast zitten. Hij laat zich ook enorm graag voor de klimaatkar spannen, terwijl de afgelopen tien dagen de gemiddelde temperatuur voor juli in België perfect normaal is voor de maand juli.

Als je echt wil zien hoeveel onzin die man uitkraamt moet je artikels of weerpraatjes van een tijd terug bekijken. Ik blijf het onvoorstelbaar vinden dat je met zoveel 'expertise' en moderne tools waaronder AI met zo'n belabberd werk komt aandraven.

Het probleem met David Dehenauw is dat zowel zijn korte als lange termijn voorspellingen er meestal compleet naast zitten. Hij laat zich ook enorm graag voor de klimaatkar spannen, terwijl de afgelopen tien dagen de gemiddelde temperatuur voor juli in België perfect normaal is voor de maand juli.

Als je echt wil zien hoeveel onzin die man uitkraamt moet je artikels of weerpraatjes van een tijd terug bekijken. Ik blijf het onvoorstelbaar vinden dat je met zoveel 'expertise' en moderne tools waaronder AI met zo'n belabberd werk komt aandraven.
Zijn er echt mensen die nog naar het weerbericht en een specifieke weerman/vrouw kijken?

Ik kijk al jaren gewoon naar de weer app op de smartphone en die is vrij accuraat.

Terug
Bovenaan