Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik weet het, maar heb nu ook geen zin in die heisa.
Denk dat ze ook maar 3 - 4m correct hebben betaald, de rest was in 2 stukken en 1 keer de vraag of ze een maand niet konden betalen, om dan daarna wel alles te betalen.

Uiteindelijk komt het geld wel en ik kan dat wel dragen maar het is frustrerend.

Gohja, Reds heeft de kandidaten screening gedaan en deze waren zogezegd uitmuntend.
Zolang het geld komt, fine, als het echt te boertig wordt moeten ze er wel uit maarja hoe ligt het er dan bij..

edit : ze zitten nu ook between jobs, hopelijk snel beter.

Veel zin om gewoon te verkopen
ik huur al heel mijn leven en heb al altijd geweten dat ge betaalt voor de maand die start en je betaalt enkele dagen voordat die aanbreekt of toch minstens in de eerste dagen van die maand
Pas op de 27ste gaan betalen voor de vorige maand is wel zot.

mijn eigen besluiteloosheid: ik wil een dashcam voor op de motor en ik kan maar niet kiezen of ik nu een DJI Osmo 4 of een Insta360 x3 (of Gopro 11) wil (voor ne chin mount op de helm). Ben daar dus al bijna een hele week elke keer alle winkels aan het bekijken waar ze het hebben. Insta360 is wel al een stukje duurder dan de DJI (279 tov 199) en vraag me af of het de meerprijs waard is. Soms denk ik ja, soms weer nee en zo blijf ik twijfelen. Dat is dus nu echt wel een van mijn slechte eigenschappen waar ik mezelf aan kan ergeren en waar ik dus echt last van heb. bijv. zelfde voor ne robotstofzuiger. Ik blijf maar types opzoeken, maar er is zoveel keuze... Echt, ik zou naar het vroegere Rusland moeten verhuizen: 1 type van iets en that's it. Gewoon geen keuzes te maken. Wil je iets, wel, dit ene type is al wat je kan krijgen. Of multimiljonair (of nen flex-BG'er) zijn: dan kocht ik gewoon de duurste en/of meerdere types :p

En bijkomende ergernis: als ge topics leest rond die keuze dan merk je dat het overal hetzelfde is. Een to-the-point-antwoord geven is voor velen moeilijk. "ik zou voor een gopro 12 gaan". Ja, nee, de vraag was tssn 11 of X3, niet welke andere moet ik er aan toevoegen. "ik vind het onnodig" Moei u dan niet. "waarom een chin mount? Ik zou dat niet doen" Ook dat is geen antwoord op de vraag die gesteld is...

mijn eigen besluiteloosheid: ik wil een dashcam voor op de motor en ik kan maar niet kiezen of ik nu een DJI Osmo 4 of een Insta360 x3 (of Gopro 11) wil (voor ne chin mount op de helm). Ben daar dus al bijna een hele week elke keer alle winkels aan het bekijken waar ze het hebben. Insta360 is wel al een stukje duurder dan de DJI (279 tov 199) en vraag me af of het de meerprijs waard is. Soms denk ik ja, soms weer nee en zo blijf ik twijfelen. Dat is dus nu echt wel een van mijn slechte eigenschappen waar ik mezelf aan kan ergeren en waar ik dus echt last van heb. bijv. zelfde voor ne robotstofzuiger. Ik blijf maar types opzoeken, maar er is zoveel keuze... Echt, ik zou naar het vroegere Rusland moeten verhuizen: 1 type van iets en that's it. Gewoon geen keuzes te maken. Wil je iets, wel, dit ene type is al wat je kan krijgen. Of multimiljonair (of nen flex-BG'er) zijn: dan kocht ik gewoon de duurste en/of meerdere types :p

En bijkomende ergernis: als ge topics leest rond die keuze dan merk je dat het overal hetzelfde is. Een to-the-point-antwoord geven is voor velen moeilijk. "ik zou voor een gopro 12 gaan". Ja, nee, de vraag was tssn 11 of X3, niet welke andere moet ik er aan toevoegen. "ik vind het onnodig" Moei u dan niet. "waarom een chin mount? Ik zou dat niet doen" Ook dat is geen antwoord op de vraag die gesteld is...
Voor de Insta360 gaan

ik huur al heel mijn leven en heb al altijd geweten dat ge betaalt voor de maand die start en je betaalt enkele dagen voordat die aanbreekt of toch minstens in de eerste dagen van die maand
Pas op de 27ste gaan betalen voor de vorige maand is wel zot.
Ja in principe lopen ze nu constant bijna een maand achter

Een foto zegt meer dan 1000 woorden.

Ik snap wel dat je als vroeger de bocht moest volgen (gele lijn) om naar de Dampoort te rijden en je nu ineens een brug wordt opgestuurd sommigen even in paniek slaan en domme stoten uithalen.
hij kwam van de àndere kant. een plaats waar je nu met de auto eigenlijk enkel mag rijden om die parking op te rijden. die mens heeft eigenlijk dat hele traject dat ik mijn originele bericht heb gepost, uitgevoerd he. om dan op het einde deze rode lijn te volgen.

als je van de Muidelaan komt, moet je helemaal naar links, via de millinokkestraat, en dat is al redelijk moeilijk in die richting

huur betalen staat dan ook vaak helemaal onderaan de prioriteiten als het loon komt.
Niet echt. Maar als ge moet kiezen tussen al uw facturen die ge niet kunt betalen, betaal je eerst degene, waar het niet betalen op korte termijn voor u het meeste nadelen heeft.

Huur, nutsvoorzieningen het duurt lang tussen dat niet betalen en uit huis/ afgesloten worden tov andere schulden niet worden betaald.

Maar je hebt wel een punt dat er mensen zijn die beter moeten leren budgeteren.

Gedroomd van David fucking Dehenauw. Meer dan 8 miljard mensen in de wereld en dan moet ik natuurlijk net van die fucking nar van mijn kloten dromen

politiekertjes toch.

De Clercq moet op hoogdringend doktersbevel verlengd thuis blijven.

"Soms is durven pauzeren het beste"​

ja, 'tis omdat ge het durft naar uw doktersbevel te luisteren, zeker?

baas zn iphone kapot.

kocht zopas een nieuwe, maar is wachtwoord vergeten van apple ID;

nu gaan we binnen 4 (!!) dagen opgebeld worden of sms ontvangen met instructies hoe te resetten...

maar sms ontvangen kan niet, heb net een test sms gestuurd er naartoe, ik hoor wel PING dat het ontvangen wordt, maar kan niet openen. want ja, toestel is nog locked zonder apple id...

jeezes toch wat een gigantische soep.

baas zn iphone kapot.

kocht zopas een nieuwe, maar is wachtwoord vergeten van apple ID;

nu gaan we binnen 4 (!!) dagen opgebeld worden of sms ontvangen met instructies hoe te resetten...

maar sms ontvangen kan niet, heb net een test sms gestuurd er naartoe, ik hoor wel PING dat het ontvangen wordt, maar kan niet openen. want ja, toestel is nog locked zonder apple id...

jeezes toch wat een gigantische soep.

simkaart in jouw gsm steken en sms ontvangen.

Eerste maal in mijn leven wat langer afwezig door ongevalletje - wat voor een administratieve zever is dat in godsnaam met vertrouwelijk document voor ziekenkas, de vraag stellen of er geen biljoenen kunnen bespaard worden op administratief vlak is dan ook compleet overbodig.

Eerste maal in mijn leven wat langer afwezig door ongevalletje - wat voor een administratieve zever is dat in godsnaam met vertrouwelijk document voor ziekenkas, de vraag stellen of er geen biljoenen kunnen bespaard worden op administratief vlak is dan ook compleet overbodig.
Waar heb je precies problemen mee? Bij mij was dat gewoon dat vertrouwelijk document van huisarts opsturen naar ziekenbond en de rest gaat vanzelf. Na 7 (?) maanden moet je dan wel eens wat rompslomp doen om het gezinsinkomen aan te tonen aan de ziekenbond, maar voor de rest zou dat vrij vlot moeten gaan.

Wel akkoord dat het soms wat uitzoeken is als je voor de eerste keer in zo'n situatie komt, maar huisarts + telefonisch contact met ziekenbond maakten dat voor mij toch allemaal heel duidelijk.

In mijn geval was het wel geen arbeidsongeval, als dat bij u wel zo is, weet ik niet of er verschil op zit. Anders moogt ge altijd eens pm'en als je ergens op vastloopt hoor, ik heb ondertussen jammer genoeg heel het systeem al gezien.

Onze trouw aan het plannen en het valt duurder uit dan ik eerst had gedacht.
Ik weet dat het veel geld kost maar het 'probleem' is dat we een grote familie hebben.
Het ene deel van de familie zie ik regelmatig en heb ik geen probleem mee om geld voor uit te trekken.
Het andere deel van de familie zie ik veel minder en hoef ik er niet perse bij. Maar ik kan moeilijk een deel van de tantes/nonkels/neven niet uitnodigen.

Dat kan natuurlijk wel. Je nodigt toch enkel volk uit dat je graag op de trouw hebt. Het is jullie dag.
Mja, ik heb het gevoel dat het met familie iets anders ligt.
Langs mijn vader zijn kant zou ik iedereen uitnodigen. Langs mijn moederskant misschien maar de helft.
Probeer dat maar eens uit te leggen mijn moeder :unsure:

Waar heb je precies problemen mee? Bij mij was dat gewoon dat vertrouwelijk document van huisarts opsturen naar ziekenbond en de rest gaat vanzelf. Na 7 (?) maanden moet je dan wel eens wat rompslomp doen om het gezinsinkomen aan te tonen aan de ziekenbond, maar voor de rest zou dat vrij vlot moeten gaan.

Wel akkoord dat het soms wat uitzoeken is als je voor de eerste keer in zo'n situatie komt, maar huisarts + telefonisch contact met ziekenbond maakten dat voor mij toch allemaal heel duidelijk.

In mijn geval was het wel geen arbeidsongeval, als dat bij u wel zo is, weet ik niet of er verschil op zit. Anders moogt ge altijd eens pm'en als je ergens op vastloopt hoor, ik heb ondertussen jammer genoeg heel het systeem al gezien.

Je valt - breekt je enkel - naar ziekenhuis - gips - briefje arts ziekenhuis - controle - terug briefje arts ziekenhuis - stuur ik alles op naar CM - sturen die doodleuk een document op dat de arts moet invullen - ik denk dan: hallo: die briefjes zijn ingevuld door een arts - waarom nog dat extra document, extra werk, ... slecht voor het milieu, humeur/stress/frustratie van mezelf en arts, de 7 miljard patiënten die zitten te wachten op een arts omdat die wederom een document van mijn kl*ten moet invullen ....

EDIT: net huisarts aan de lijn gehad - begrip voor die zever maar je merkt ook dat de frustratie eraf loopt om dat op te stellen, mss moet men eens een consultancy bedrijf een paar miljard geven om ergens een software programma te schrijven dat standaard zo een document bij kan voegen bij het uitvaardigen van een langdurige afwezigheid - of nee, wacht, de mutualiteiten verwachten natuurlijk dat het eerste wat je doet na iets te breken of halfdood te zijn - rap dat papier gaan halen alvorens er hier iets gebeurd, kwestie dat ze het meteen kunnen invullen - dat zal het zijn.

Laatst bewerkt:
Onbekwaamheid bij klantendienst Scarlet. B-Box of voeding van de B-Box kapot bij ouders. Moeder belt deze morgen. "Oei we zien storing op de lijn." Technieker komt vandaag naar de hoofdkast zien. Ikzelf kom bij ouders thuis. Kijk naar B-box en zeg je zal nog eens moeten bellen. Met een fix aan de hoofdlijn zal dit niet opgelost zijn. Belt opnieuw. Kerel blijft maar lijntesten uitvoeren. En houdt ons letterlijk aan het lijntje.

Op Facebook relaas gedaan: 'Hoe weet jij dat er een probleem is met de B-Box?' Ik: 'Omdat er geen lampjes branden en het toestel geen stroom krijgt terwijl we wel elektriciteit hebben.'

Budgetmerken allemaal goed en wel als het werkt. Maar als je eens problemen hebt...

Terug
Bovenaan