Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Wat is dat met schoenen tegenwoordig :sop:
Ik heb al enkele paren schoenen gekocht maar moet ze altijd terug sturen wegens te smal. Ik heb thuis oude Etnies die als gegoten zitten, maat 45. Ik wou identiek dezelfde kopen maar ze bestaan niet meer (kan best, die schoenen zijn meer dan 10 jaar oud zou ik denken). Ik koop mij dan een ander model, maar in 45.5 want maat 45 was veel duurder.

Ik doe die gisteren aan, ten 1e zijn ze te klein en ten 2e zijn ze te smal :wallbash: Hoe kan dat nu allez. Da's het 5e paar of zo dat ik moet terug sturen. Ik ga uit miserie naar 't stad (Gent!) moeten om schoenen vrees ik.

Wat is dat met schoenen tegenwoordig :sop:
Ik heb al enkele paren schoenen gekocht maar moet ze altijd terug sturen wegens te smal. Ik heb thuis oude Etnies die als gegoten zitten, maat 45. Ik wou identiek dezelfde kopen maar ze bestaan niet meer (kan best, die schoenen zijn meer dan 10 jaar oud zou ik denken). Ik koop mij dan een ander model, maar in 45.5 want maat 45 was veel duurder.

Ik doe die gisteren aan, ten 1e zijn ze te klein en ten 2e zijn ze te smal :wallbash: Hoe kan dat nu allez. Da's het 5e paar of zo dat ik moet terug sturen. Ik ga uit miserie naar 't stad (Gent!) moeten om schoenen vrees ik.
Misschien dat die oude schoenen al zo uitgerokken zijn dat ze goed rond je brede voeten zitten. Ik heb ook brede voeten en mijn schoenen zijn allemaal vervormd na een tijd.

Nu, dat maatvoering niet consistent is, is een permanente ergernis. Ook bij kledij. Ik heb een schoenmerk dat comfortabel is en waar ik makkelijk mijn steunzolen in krijg. Wel een hele beperking voor nieuwe schoenen.

Merken zoals Rieker of Ecco zetten wel in op comfort maar even aantrekkelijk zijn die niet altijd.

Misschien dat die oude schoenen al zo uitgerokken zijn dat ze goed rond je brede voeten zitten. Ik heb ook brede voeten en mijn schoenen zijn allemaal vervormd na een tijd.

Nu, dat maatvoering niet consistent is, is een permanente ergernis. Ook bij kledij. Ik heb een schoenmerk dat comfortabel is en waar ik makkelijk mijn steunzolen in krijg. Wel een hele beperking voor nieuwe schoenen.

Merken zoals Rieker of Ecco zetten wel in op comfort maar even aantrekkelijk zijn die niet altijd.
Ik ga vanavond eens kijken naar het verschil in breedte maar ik heb echt het gevoel dat die die ik net kocht gewoon veel smaller zijn. Mijn tenen zitten echt op elkaar geduwd. Inlopen zou dit niet beter maken vrees ik. Ik heb nu Sketchers maar die zijn ook niet aantrekkelijk, en ze zijn na goed een half jaar al kapot aan het gaan (stiksel komt los).

Ik ga vanavond eens kijken naar het verschil in breedte maar ik heb echt het gevoel dat die die ik net kocht gewoon veel smaller zijn. Mijn tenen zitten echt op elkaar geduwd. Inlopen zou dit niet beter maken vrees ik. Ik heb nu Sketchers maar die zijn ook niet aantrekkelijk, en ze zijn na goed een half jaar al kapot aan het gaan (stiksel komt los).
Sommige merken zijn wel duidelijk smaller. Adidas bijvoorbeeld, ik heb daarvan gewichthefschoenen en dat is niet zo comfortabel.

Om eens af te wijken - ergernissen van de laatste maand:
  • Koffieapparaat stuk
  • Diepvriezer stuk
  • Koelkast stuk
  • Enkel/kuitbeen gebroken
  • Wijnkoelkast stuk
  • 6 keer gestoken door een wespen
  • nest van Aziatische hoornaars gevonden
  • Bonen in de tuin opgegeten door reeën

Heb een aanvraag ingediend om vrijwillig een maand in Leuven centraal in afzondering door te brengen ofzo, mss ook nog eens een lotto invullen

Ik ben zeer geïnteresseerd in alles wat met WO II te maken heeft, en ik krijg dus ook al lange tijd dergelijke content in mijn Facebook feed. De laatste tijd zie ik echter meer en meer AI gegenereerde foto's die dan zogezegd uit de tweede wereldoorlog komen. Tot op heden is het voor iedereen nog vrij duidelijk om door te hebben dat dit fake is, maar er zal een moment komen dat we dat niet meer gaan zien. Dan kan ik bij geen enkele foto nog het vertrouwen hebben dat hij echt is.

nee, dat is de reden waarom ik facebook bijna niet meer check. op instagram valt het voorlopig nog mee, maar daar is 1 op 3 berichten dan weer reclame (soms waar mijn emailadres al op de offerteaanvraag is ingevuld :sop: )

Om eens af te wijken - ergernissen van de laatste maand:
  • Koffieapparaat stuk
  • Diepvriezer stuk
  • Koelkast stuk
  • Enkel/kuitbeen gebroken
  • Wijnkoelkast stuk
  • 6 keer gestoken door een wespen
  • nest van Aziatische hoornaars gevonden
  • Bonen in de tuin opgegeten door reeën

Heb een aanvraag ingediend om vrijwillig een maand in Leuven centraal in afzondering door te brengen ofzo, mss ook nog eens een lotto invullen
Misschien eens uw elektriciteitsinstallatie laten checken ?

Slijmbeursontsteking in de schouder :(

Cortisone injectie incoming :(

En ben al geen fan van naalden, ik zou een slechte heroineverslaafde zijn.

Huisarts (en de radioloog): ja, bursitis, blijkt uit de echo, we gaan eerst een infiltratie doen om de zwelling weg te pakken alvorens we met kine starten. Als kine al nodig zou blijken na de injectie...

Vandaag in het ziekenhuis voor de infiltratie.
Orthopedist van dienst: Mja, lijkt me toch een frozen shoulder, ik ga u geen injectie geven, ga 18 sessies naar de kine en kom dan nog es terug om nog es mijn niet-geconventioneerd tarief te betalen.

Wie moet ge nu nog geloven? :(

Na 30 jaar een zeer vlotte stoelgang te hebben nu al enkele dagen geconstipeerd.

Zo net 3 zakjes movicol ingenomen. Heeft iemand goeie aanraders om te lezen op´t toilet straks? :unsure:

Na lange tijd die windbuil van een Ruben Van Gucht nog eens dienen te aanhoren. En wat onmogelijk leek blijkt dan toch werkelijkheid geworden te zijn: hij bulkt zowaar nog meer van zelfgenoegzaamheid.

#Uberschmucko

Ik ben zeer geïnteresseerd in alles wat met WO II te maken heeft, en ik krijg dus ook al lange tijd dergelijke content in mijn Facebook feed. De laatste tijd zie ik echter meer en meer AI gegenereerde foto's die dan zogezegd uit de tweede wereldoorlog komen. Tot op heden is het voor iedereen nog vrij duidelijk om door te hebben dat dit fake is, maar er zal een moment komen dat we dat niet meer gaan zien. Dan kan ik bij geen enkele foto nog het vertrouwen hebben dat hij echt is.
Ik was net aan het kijken om een sodastream te kopen en merkte dat je roze en blauwe CO2 cilinders hebt. Dus ik zoek even op wat het verschil is.
Volgens site 1: de blauwe werken met een schroefsysteem werken terwijl de roze een sneller klik systeem gebruiken. Ok, simpel, logisch, en iets dat je kan uitleggen in letterlijk 1 zin.
Kijk ik even op site 2, krijg je daar zo'n typische pagina voorgeschoteld van ettelijke alinea's waarin men zevert over hoe je beter de roze flessen koopt als jouw keuken volstaat met roze toestellen, daarentegen als je vooral blauwe toestellen hebt zal de blauwe fles misschien beter bij jou passen.
Overduidelijk weer een AI die men geleerd heeft om gigantische nietszeggende woordenbrijen uit te kakken op basis van een paar zeer flauwe woordenassociaties. Dat het inhoudelijk complete nonsens is, who cares, als er maar views komen.
En dan die typische pagina structuur opgebouwd is volgens inleiding-'uitdieping' (wat een grap :laugh:)-conclusie structuur, mooi in theorie maar de uitwerking ervan is zwakker dan dan een 11 jarige die gisteren van de meester deze structuur uitgelegd kreeg en hiermee vandaag een opstelletje moet maken.

Toen ik opgroeide hoorde ik steeds: 'het internet, wauw, je kan er op alles een antwoord vinden!'.
Inderdaad ja. Maar dat antwoord dat je vind slaat de bal steeds meer en steeds verder mis.
Waar het internet in zijn beginjaren een bruisende jungle was, wordt het steeds meer en meer een dorre woestijn, en de oases die je hier en daar ziet blijken slechts luchtweerspiegelingen te zijn .

Danku AI :sop: Niet dat je het volledig aan AI kan wijten natuurlijk, maar het versnelt de aftakeling zeker.
Misschien wordt ik gewoon oud. Ik hoop dat dat het probleem is maar ik vrees ervoor.

Mijn ouders die voor de zoveelste keer, dingen van mij (dat ik effectief gekocht heb voor mezelf) beslissen om weg te geven/gooien :confused:
Al maanden weten ze dat, voor ze effectief verhuizen, ik een paar dingen terug bij mij thuis wil, ik stel al geregeld voor om het op te halen, maar ik heb wat hulp nodig van hen (bench en powercage). Ze zeggen zelf dat ze er geen haast bij is.
Natuurlijk twee weken geleden begint het te dringen (het huis is verkochten en ze moeten er echt uit eind deze week) en plotseling beslissen ze dan maar om mijn bench dat ik gekocht heb aan mijn broer te geven omdat ik er toch al een heb (wat correct is) zonder mij eerst te vragen. Vandaag weer (voor iets kleiners) een ceramische bloempot voor vanvoor aan de deur. Mijn ma heeft gewoon beslist om het weg te gooien(?!) omdat ze dacht dat we het niet meer wouden, weer, zonder te vragen...

Zucht. Ze helpen met veel zaken en betalen ook veel voor onze renovatie dus ik probeer er mij niet al te druk over te maken, maar gewoon het principe van het niet gewoon eerst even te vragen :crazy:

Beseffen dak al 20 jaar gene kruimeldief meer gebruikt heb.
Was da alleen iets van de jaren 90-00 of ligt da aan mij?

Terug
Bovenaan