Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hopelijk dan ook screens/rolluiken of amper ramen op het zuiden/westen want anders heb ik ook slecht nieuws voor u.Middernacht en nog steeds bloedheet in mn appartement ondanks ramen open.
Chance dat het appartement waar ik volgende maand naar verhuis tenminste een pak beter geisoleerd is.

Geen rolluiken en living (met teveel raam naar mijn goesting) kijkt uit op het westen, MAAR de huisvestingsmaatschappij verzekerde ons dat met de hoog-rendement ramen de warmte "goed zal meevallen"!Hopelijk dan ook screens/rolluiken of amper ramen op het zuiden/westen want anders heb ik ook slecht nieuws voor u.![]()

Geen rolluiken en living (met teveel raam naar mijn goesting) kijkt uit op het westen, MAAR de huisvestingsmaatschappij verzekerde ons dat met de hoog-rendement ramen de warmte "goed zal meevallen"!
. De goede isolatie zorgt er net voor dat de warmte binnen blijft..Hier is het momenteel 24,5 graden binnen met de mobiele airco aan. Zonder airco is het +-4 graden warmer. Ik heb dat regelmatig al uitgetest)Klein appartement hier, EPC A en zelfs met externe zonnewering is het nog 28 graden in de woonruimte en tot 25 op de slaapkamer. De goede isolatie zorgt er net voor dat de warmte binnen blijft..
In de winter is een appartement voordelig als je goed geisoleerd hebt, maar in de zomer is een (vrijstaand) huis (veel) beter. In een appartement koelt het in de nacht (veel) minder goed af in de zomer eens de warmte in de muren zit. Allé die indruk heb ik toch.Klein appartement hier, EPC A en zelfs met externe zonnewering is het nog 28 graden in de woonruimte en tot 25 op de slaapkamer. De goede isolatie zorgt er net voor dat de warmte binnen blijft..
Wel, woensdag mag ik achter de sleutels, dan kan ik er zelf achter komen hoe heet het daar zal zijn.Klein appartement hier, EPC A en zelfs met externe zonnewering is het nog 28 graden in de woonruimte en tot 25 op de slaapkamer. De goede isolatie zorgt er net voor dat de warmte binnen blijft..
Ik ben zeker voor digitalisering en morderner worden maar hopelijk hebben ze ook gewone sleutels voor mij. Elektronica kan altijd falen en ik zou niet graag hebben dat het faalt in hartje winter als ik effe snel de vuilzak 's avonds buiten zet en dan merk dat ik niet meer binnen geraakt. 
Ne fysieke sleutel kan ook afbreken he. Ik denk dat de nadelen een beetje hetzelfde blijven.Wel, woensdag mag ik achter de sleutels, dan kan ik er zelf achter komen hoe heet het daar zal zijn.
Ergernisje over die sleutels: ze zijn voor een digitale oplossing gegaan, de deur van het gebouw open je via een app.Ik ben zeker voor digitalisering en morderner worden maar hopelijk hebben ze ook gewone sleutels voor mij. Elektronica kan altijd falen en ik zou niet graag hebben dat het faalt in hartje winter als ik effe snel de vuilzak 's avonds buiten zet en dan merk dat ik niet meer binnen geraakt.
Had liever gezien dat ze de centen voor een digitale sleutel in rolluiken gestoken hadden, rolluiken vind ik een gigantische meerwaarde.
Ne fysieke sleutel is toch een pak betrouwbaarder dan een digitale imo.Ne fysieke sleutel kan ook afbreken he. Ik denk dat de nadelen een beetje hetzelfde blijven.
Ik denk dat een fysieke sleutel, zeker zo'n stevige veiligheidssleutel, nu wel wat meer "fool proof" is dan een app. Een app die op elke (toekomstige) versie van een OS moet werken. Mijn eerste reactie was hierbij nu ook wel: "but why?"Ne fysieke sleutel kan ook afbreken he. Ik denk dat de nadelen een beetje hetzelfde blijven.
Goh, akkoord met de nadelen. Wij hebben onszelf ook al eens buitengesloten, maar dan vind je op elk moment (mits soms een serieus bedrag) wel een slotenmaker die er snel staat. Als die app zijn kuren heeft, ik weet het niet.mja, ik ga wel akkoord met de 'but why'. Niet alles in ons leven heeft een app nodig, maar aangezien ge zelfs tandenborstels; frigo of verduisteringsgordijnen met een app heb, dan lijkt het openen en sluiten van deuren wel nog net iets meer voordelen te hebben.
Nadelen fysieke sleutel:
- fysiek te kopiëren voor elk lid van het gezin + eventueel familieleden of verzorgers
- elk kopie kan verloren gaan (met verhoogd risico voor inbraak)
- neemt extra plaats in je zak/tas
- kan afbreken in het slot
- sommige sloten kan je niet meer openen van buiten als er binnen een sleutel in het slot zit (zoals recent hier nog iemand heeft mogen meemaken)
- voor elke buitendeur + garage een aparte sleutel (alhoewel veel garages wel een afstandbediening hebben, maar dan is een app toch minstens even goed?)
nadelen digitale sleutel:
- weeral een app
- app updates en hopelijk gaat de firma nooit failliet
- ge moet een smartphone hebben, wat voor oudere mensen niet altijd een evidentie is.
- als er een stroompanne is, ontgrendelen uw deuren. (niet 100% zeker van deze)
Imo is een digitale sleutel vooral interessant voor een algemene inkom in een flatgebouw: gemakkelijk te kopiëren, misschien ook gemakkelijk om te controleren wie er een heeft en om deze in te trekken indien nodig.
Voordeel voor bewoners:
- je kan vanop afstand de deur opendoen voor bijv. een pakje in de gang te laten zetten (mits camerabewaking en deurbel die verbind met gsm) of je kinderen/familie binnen te laten. (en als de pakjesdienst tenminste 5 min. blijft staan nadat ze hebben aangebeld)
- gemakkelijk te kopiëren voor elk familielid
- ben je je gsm vergeten, kan eventueel een ander gezinslid de deur vanop afstand openen. (nadat je bij de buren bent gaan aanbellen om even naar dat gezinslid te bellen)
Andere voordelen kan ik niet bedenken, maar ik zie eigenlijk meer nadelen bij een fysieke sleutel dan bij een digitale. Maar het blijft ergens een overbodige luxe.
Der zijn idd veel bejaarden in het gebouw, ik had al medelijden met hen het moment dat de uitleg over de digitale sleutel kwam.Je gaat naar buiten: "shit mijne gsm had nog 3% batterij"
Nog gauw proberen: "shit reageert niet".
--
En bovenal, kijkend door uw raam: "Een oma heeft zich weer buitengesloten se."
Oma: "ze hadden mij gezegd op dit icoontje te klikken."
"Nee oma, dit icoontje, dan die optie, dan daarop, dan daarop, dan dat sleutelincoontje, dan bevestigen, dan nog eens bevestigen, dan de code ingeven, dan nog eens bevestigen."

mja, mijn moeder is ook zo'n analfabeet qua technologie. We hadden de gewoonte om wekelijks met elkaar te skypen (zij via tablet), maar om de veertien dagen slaagde die er in om uit te loggen of de app te doen crashen. En als het wel werkte, werden de eerste tien minuten van onze call besteed aan het doen inschakelen van haar camera of haar geluid. Dat ze Parkinson heeft en haar handen dus beven, helpt ook niet natuurlijk bij een touchscreen. (Ik heb zelf ook bevende handen door essentiele tremors en ook voor mij is een touchscreen soms al een merde, vooral bij het typen) En wat ze de laatste keer gedaan heeft, weet ik niet, want ik kreeg het niet meer hersteld. Dus nu bellen we terug gewoon naar haar vaste telefoon. Ze heeft dan ook geen smartphone, dus zo'n deur zou voor haar een ramp zijn als er geen mogelijkheid was om dat met een gewone sleutel te openen.Der zijn idd veel bejaarden in het gebouw, ik had al medelijden met hen het moment dat de uitleg over de digitale sleutel kwam.
Maar het zou me verwonderen moesten ze echt enkel een digitale sleutel aanbieden, peins wel dat er ook een fysieke bij zal zitten. De appartementen zijn iig fysieke sleutel, tis enkel de deur van het gebouw waar ze voor digitaal geopteerd hebben.
Zelf doe ik altijd een triple check of ik mijn sleutels bij heb voor ik de deur van mijn appartement toe doe, zoiets is al standaard gewoonte. Maar zoiets doen met mijn smartphone ben ik niet gewoon.
Onlangs in NL geweest en ik was de enige van 5 man met elk verschillende kaarten die daar kon betalen. Dan nog gewoon met mijn VISA debit kaart. Zelfs een kameraad die zijn kaart van het werk probeerde, die tot Japan en al werkt, kreeg het deksel op de neus. Echt raar.Belgische kaarten werken dikwijls niet in Nederland. Onlangs ook tot die conclusie gekomen in een toilet op een snelwegparking, waar je toch op de eerste plek als buitenlander terecht komt en uw kaart nodig zou kunnen hebben. Moest het nu in een klein bakkerij in een of ander boerengat zijn zou ik nog verstaan. Heel het gezin moest gaan bij de stop. Ik probeer met mijn kaarten: geen enkele werkt. Vrouw net hetzelfde. Goed ik heb hier 2 1€ stukken, ik steek dat eerste erin, was 70 cent, maar geen wisselgeld weer gekregen. Mijn vrouw met dat ander stuk 2 naar binnen: ook geen wisselgeld. Kleinste kon onder het poortje dus was gratis. Tegen de oudste heb ik ook gezegd: kruip er ook maar onder, er is betaald voor jou.
Toen we buitenkwamen kwam er een ander koppel toe. Belgisch-Nederlands koppel. Man probeert met zijn Belgische kaart, net hetzelfde als bij ons. Vrouw neemt haar NL'se kaart, gaat wel. Ze zei het nog: zonder mij kan mijn man niet op stap gaan in NL, Belgische kaarten in NL werken dikwijls niet.