Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Als ge dan wilt vitten op wiskunde schrijf de merkwaardige producten dan ook deftig op ulle site e..
Ons onderwijs verkeert in crisis, zo bewijzen de Vlaamse toetsen voor wiskunde nog maar eens
https%3A%2F%2Fstatic.nieuwsblad.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2025%2F06%2F19%2Fc34edc97-19a9-440b-8a30-19e3aff4bac1.png

Godverdomme, wil rap een boodschap doen, loopt da hier vol gepensioneerden. Kunnen die om 17u niet gaan als ik er niet ben???

De warmste dagen van het jaar zijn bezig. De airco doet het niet. In de week al gevraagd of die mannen vroeger konden komen kijken zodat als er iets stuk was, mss nog tijdig besteld kon worden. Niet nodig, zullen het wel kunnen oplossen.

Lek in de buitenunit niet te vinden en dus te vervangen.

Al een geluk dat we 5 jaar garantie hebben op dat spel.

Eigenlijk liever zo, een nieuwe unit en opnieuw garantie dan nu hersteld en misschien binnen x aantal tijd terug stukke.

shit shit shit, vanavond weer met de fiets weg. En we weten wat toen het gevolg was.

Ze mogen zeggen dat die Hollanders technologisch verder staan dan wij maar godverdomme, bestelt eens een ticket voor een optreden in Nederland.

Geen Visa, geen Mastercard, geen paypal, geen crypto,... Enkel Ideal, Maestro of AMEX. Wie in godsnaam heeft er Amex behalve een paar vlieg-verslaafden?

Maar een ticket tweedehands overkopen, dan is Visa geen probleem?
Wat?
Doelstelling behaald maar ik was bijna van plan om telefonisch te reserveren alsof we terug in de jaren '90 zitten.

Op een moment dat er bewustzijn begint te komen over overmatig smartphone gebruik komt De lijn met dit af. Hoop op een negatieve evaluatie anders weer een kans minder voor mij om dat toestel thuis te laten.

Geen Visa, geen Mastercard, geen paypal, geen crypto,... Enkel Ideal, Maestro of AMEX. Wie in godsnaam heeft er Amex behalve een paar vlieg-verslaafden?
In Nederland komen ze gigantisch achter qua acceptatie van Mastercard/Visa debit, nog hopen Maestro in omloop daar. Als enige land in de EU. Al beginnen de banken daar mondjesmaat ook Mastercard/Visa debit te verdelen dus het probleem gaat zichzelf oplossen.

Af en toe wel online dan weer de mogelijkheid om te betalen met Bancontact.

Serieuze ontsteking van tandvlees, geraak pas bij een tandarts op woensdag, moet je daar nu voor naar spoed in geval het een abces is ?

Ze mogen zeggen dat die Hollanders technologisch verder staan dan wij maar godverdomme, bestelt eens een ticket voor een optreden in Nederland.

Ik geloof niks van het 1ste deel van uw eerste zin. :)

Nog een voorbeeld van Nederlandse superieure technologie: Ik heb al meermaals op een parking gestaan in NL waar geen enkele van mijn bank en kredietkaarten aanvaard werden door de parkeerautomaten.

Enige manier om te betalen was dan letterlijk ne Nederlander aanspreken. Die mens laten betalen en hem of haar cash geld geven.

Meestal krijg ik dan commentaar: welke Belg rijdt daar nu naar toe? Fair enough maar dat trekt gewoon op niks.

Laatst bewerkt:
Ik geloof niks van het 1ste deel van uw eerste zin. :)

Nog een voorbeeld van Nederlandse superieure technologie: Ik heb al meermaals op een parking gestaan in NL waar geen enkele van mijn bank en kredietkaarten aanvaard werden door de parkeerautomaten.

Enige manier om te betalen was dan letterlijk ne Nederlander aanspreken. Die mens laten betalen en hem of haar cash geld geven.

Meestal krijg ik dan commentaar: welke Belg rijdt daar nu naar toe? Fair enough maar dat trekt gewoon op niks.
Belgische kaarten werken dikwijls niet in Nederland. Onlangs ook tot die conclusie gekomen in een toilet op een snelwegparking, waar je toch op de eerste plek als buitenlander terecht komt en uw kaart nodig zou kunnen hebben. Moest het nu in een klein bakkerij in een of ander boerengat zijn zou ik nog verstaan. Heel het gezin moest gaan bij de stop. Ik probeer met mijn kaarten: geen enkele werkt. Vrouw net hetzelfde. Goed ik heb hier 2 1€ stukken, ik steek dat eerste erin, was 70 cent, maar geen wisselgeld weer gekregen. Mijn vrouw met dat ander stuk 2 naar binnen: ook geen wisselgeld. Kleinste kon onder het poortje dus was gratis. Tegen de oudste heb ik ook gezegd: kruip er ook maar onder, er is betaald voor jou.
Toen we buitenkwamen kwam er een ander koppel toe. Belgisch-Nederlands koppel. Man probeert met zijn Belgische kaart, net hetzelfde als bij ons. Vrouw neemt haar NL'se kaart, gaat wel. Ze zei het nog: zonder mij kan mijn man niet op stap gaan in NL, Belgische kaarten in NL werken dikwijls niet.

De moment dat ik mijn ramen kan openzetten om af te koelen, steekt de buurman weer een saf op in zijne hof en vliegt de rook hier binnen. Ik denk dat die mens een rondlopende schouw is.

Terug
Bovenaan