Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Wekelijkse dikdoenerij op Radio1 met Friedl Lesage - verschrikkelijk programma. Onbegrijpelijk dat dit jaargang na jaargang uitgezonden wordt. Leve Guy Deprez

Naast mijn moestuin een stukje grond van 12m² waar ik afvalhout op had liggen van na de laatste werken. Hout twee weken geleden verwijdert en dacht het nu om te spitten en compost onder te verwerken zodat ik er de pompoenen op kon zetten. Dacht het deze ochtend snel te doen omdat het maar een klein stukje is, zodra ik de spitvork erin steek quasi direct op stenen en dat heel het stuk.
Was al bijna vergeten dat de vorige eigenaar de tuin gebruikte om allerhande afval te stockeren en dat ze voor de verkoop na het gros te verwijderen, gewoon twee camions aarde hebben laten komen om de rest te bedekken (via via vernomen).
Enfin deze namiddag of morgen wat verder doen aan dat rotklusje.
(Terzijde: ja, destijds bodemanalyse laten uitvoeren om toch wat zekerheid te hebben dat de grond niet verontreinigt is.)
Hier een paar jaar geleden een moestuin begonnen achteraan in de tuin. Snel ontdekt dat het hier vroeger de gewoonte was om glazen flessen stuk te slaan en te begraven, ik denk dat ik destijds een kruiwagen vol glas uit de grond heb gevist en ik kom telkens dat ik iets nieuw plant nog glas tegen.

Niet verwonderlijk, tot een jaar of 20 geleden was het hier ook de normaalste zaak om achteraan de tuin uw plastic te verbranden in een olievat. Tot op een dag mijn buurman eens per ongeluk zijn bomen in brand had gestoken :unsure:

Hier een paar jaar geleden een moestuin begonnen achteraan in de tuin. Snel ontdekt dat het hier vroeger de gewoonte was om glazen flessen stuk te slaan en te begraven, ik denk dat ik destijds een kruiwagen vol glas uit de grond heb gevist en ik kom telkens dat ik iets nieuw plant nog glas tegen.

Niet verwonderlijk, tot een jaar of 20 geleden was het hier ook de normaalste zaak om achteraan de tuin uw plastic te verbranden in een olievat. Tot op een dag mijn buurman eens per ongeluk zijn bomen in brand had gestoken :unsure:
Glas lijkt me nog lastiger dan stenen, bij stenen maakt het immers weinig uit als je daar je spade insteekt. Zelf heb ik nog het meest gevloekt op de enkele asbest golfplaten die ik tegenkwam.
Eigenlijk wel verwonderlijk dat het vroeger zo de gewoonte was om van alles onder de grond te steken, zeker als je weet dat de generatie die er daarvoor woonde hier een boerderijtje hadden; dus dan zou je toch verwachten dat ze hun grond beter behandelden.

uw spade insteken is misschien gemakkelijker, maar kheb toch liever ne steen in de grond dan een stuk glas als ik met mijn pollen een plantje in de grond wil duwen. (niet dat ik dat ooit in mijn leven gedaan heb of zal doen: 0% groene vingers)

Glas lijkt me nog lastiger dan stenen, bij stenen maakt het immers weinig uit als je daar je spade insteekt. Zelf heb ik nog het meest gevloekt op de enkele asbest golfplaten die ik tegenkwam.
Eigenlijk wel verwonderlijk dat het vroeger zo de gewoonte was om van alles onder de grond te steken, zeker als je weet dat de generatie die er daarvoor woonde hier een boerderijtje hadden; dus dan zou je toch verwachten dat ze hun grond beter behandelden.
Ik heb de indruk dat glazen flessen van in de jaren stillekes wel heel wat dikker waren dan de flessen die we nu kennen. Dus voornamelijk grotere stukken die ik er met de hand heb uitgehaald. Ik kan me niet herinneren dat ik me ooit al gesneden heb. Ik ga op dat lapke grond wel altijd putjes graven met een schup, nooit met de hand (vanwege glas én drollen van zwerfkatten).

Wij wonen hier nu 11 jaar, en nog steeds komen er af en toe stukken glas naar boven in onze tuin. Gewoon spontaan zonder dat we een put graven of zo.

Vroeger werd dat gedaan om ongedierte weg te houden van de planten (meestal tegen ratten ) .

Als ik Kinxton goed begrijp zijn er ook ramen die stuk zijn en het huis en tuin gewoon onderkomen is.

Ik ga akkoord dat we met zen alle af moeten van verharde tuinen en egale grasvelden. Helemaal eens dat onze tuinen inheemse planten en bomen moet bevatten ipv uitheemse sierplanten.
Inderdaad, die mens laat z'n huis verkrotten, langs de voorgevel niet zo merkbaar behalve dan het op een spookhuis lijkt, de witte verf van z'n ramen afschilfert en de ramen al 15 jaar niet gereinigd zijn. Dat zal dan weer 9 kansen op 10 voor een appel en een ei verkocht worden aan een familie moslimmigranten waardoor we hier in deze wijk binnenkort van een moskee zullen mogen genieten.

@kinxton de gemakkelijkste oplossing tegen het muggenprobleem is een partner zoeken met beter bloed. Dan laten ze u met rust.
't Zal inderdaad verhuizen worden. Ik kan al die muggen niet meer aan... :mad:

Das onmogelijk.

Vorige eigenaar gebruikte de tuin als stort, dus die zit nog vol met vanalles qua rommel.

In onze tuin zitten minstens 14 middeleeuwse kastelen, 4 hoeves uit 1800 en een bunker van wo II begraven. Elke spadesteek is minstens 4 brokken steen of beton tegenkomen. En groen glas, enorm veel groen glas.

In onze tuin zitten minstens 14 middeleeuwse kastelen, 4 hoeves uit 1800 en een bunker van wo II begraven. Elke spadesteek is minstens 4 brokken steen of beton tegenkomen. En groen glas, enorm veel groen glas.

Typische BG humblebrag.

Laatst bewerkt:
Opbrengst van schoolfeest gaan storten bij de bank, zit er verdorie toch geen vals geld tussen zeker? kluutzakken.
Volgens iemand dat we kennen van het mobiel hamburgerkraam dat er ook problemen mee heeft (al 4 of 5 zo ontvangen), zouden er Spaanse valse briefjes van 50 in omloop zijn waarvan je het bijna niet kan zien. Grote kans dat die mensen op het schoolfeest het zelf niet eens doorhadden en ook ergens gekregen hebben. Politie erbij geweest?

Is uw kasteel groter dan de vorige? :fingerguns_r:

Ergernis: raak maar niet van mijn verkoudheid af en word het beu een mouthbreather te moeten zijn.

De generatie van mijn grootvader, die deed hetzelfde. Bijna een hectare moestuin maar daarachter, in den boomgaard, vuurkestook en alles de grond induwen.

En dat was dan begin jaren 90, toen er hier nog gratis afval werd opgehaald. Niet recycleren, gewoon alles voor uw deur zetten en dat werd opgehaald. Groot huisvuil moest je dan op voorhand eens bellen, of er was af en toe een ronde speciaal voor groot huisvuil. Ook gratis natuurlijk.

De generatie van mijn grootvader, die deed hetzelfde. Bijna een hectare moestuin maar daarachter, in den boomgaard, vuurkestook en alles de grond induwen.

En dat was dan begin jaren 90, toen er hier nog gratis afval werd opgehaald. Niet recycleren, gewoon alles voor uw deur zetten en dat werd opgehaald. Groot huisvuil moest je dan op voorhand eens bellen, of er was af en toe een ronde speciaal voor groot huisvuil. Ook gratis natuurlijk.
Als kind was het de gewoonte van mijn vader en dichte buren om op een braakliggend stuk grond enkele huizen verder zo'n berg random afval te verbranden. Dat was een sociale gebeurtenis zowaar: alles op een hoop en dan eventueel wat naft erover. Toen ik een jaar of 14 was werd daar dan een huis op gebouwd en was dat gedaan. Maar onze CV werkte op een oude kolenkachel die mijn vader ooit op de kop kon tikken en waarin hij hout stookte...en ook gewoon ons restafval grotendeels liet verdwijnen.

Waar ik nu woon is achter mijn tuin een soort weide/niemandsland naast een treinspoor. Waarschijnlijk deels van Infrabel, en op termijn komt er een fietssnelweg. Volgens mijn buurman van in de 80 heeft die daar nog samen met andere kinderen van zijn familie allerhande (grof) huisvuil onder de grond gestopt, want dat lag dieper (ideaal) en deel van de familie haalde huisvuil op.

Terug
Bovenaan