Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Gisterenavond zeker 10 muggen neergeknuppeld met m'n elektrische aliexpress tennisraket.

Vandaag toch maar m'n klamboe opgehangen boven m'n bed. Ieder jaar opnieuw, al 15 jaar.

Van waar komen die kutmuggen toch altijd...

Vermoedelijk van m'n buur, een huis ertussen nog, die vermoedelijk emmers, potten en andere objecten vol laat lopen met regenwater en niet omkijkt naar z'n tuin. Resultaat, emmers vol muggeneiers en zwermen muggen, en overbegroeing van de planten en bomen.
15 jaar lang al klaagt m'n rechtstreekse buur erover bij de gemeente, misschien toch maar eens naar het vredegerecht gaan en met de andere buren ook afspreken om die mens toch z'n tuin en ook huis te laten onderhouden. Gvd.
Muggenwerende planten kopen?

Gisterenavond zeker 10 muggen neergeknuppeld met m'n elektrische aliexpress tennisraket.

Vandaag toch maar m'n klamboe opgehangen boven m'n bed. Ieder jaar opnieuw, al 15 jaar.

Vermoedelijk van m'n buur, een huis ertussen nog, die vermoedelijk emmers, potten en andere objecten vol laat lopen met regenwater en niet omkijkt naar z'n tuin. Resultaat, emmers vol muggeneiers en zwermen muggen, en overbegroeing van de planten en bomen.
15 jaar lang al klaagt m'n rechtstreekse buur erover bij de gemeente, misschien toch maar eens naar het vredegerecht gaan en met de andere buren ook afspreken om die mens toch z'n tuin en ook huis te laten onderhouden. Gvd.
Je doet me hier wat aan denken :

misschien wil hij gewoon de salamander redden :p

Je doet me hier wat aan denken
Het is veel erger dan dat @Damocless85, uwen tuin, maar dan 15+ jaar niks aan gedaan... En dan nog een rijhuistuintje. Netels, gras, en ander onkruid staat er 4m hoog, boomtakken die tegen de omheiningen leunen en in en op het huis groeien... Openstaande deuren, gebroken ramen,...
Het ziet er verlaten uit, maar volgens m'n directe buur leeft die mens daar effectief wel nog en komt die af en toe als tweedeverblijver.
Ook ratten en muizen, die gelukkig met de komst van onze vorige kat en enkele nieuwe in de buurt nu wel wegblijven.

Zulke mensen moeten ze echt verbieden zichzelf in de afgrond te duwen.

Lavendel hebben we staan aan de voorkant, maar voor de rest geen tuin, kan moeilijk heel het plat dak achteraan vol zetten, er komt daar door de hoek van het dak quasi geen zonlicht op.

Heb twee weken ´blok´ en had mezelf voorgenomen om eerst 2 of 3 dagen te ontspannen voordat ik begin.

Woensdag dag 1: hele dag zitten gieten, enkel wat in de tuin gewerkt en nieuwe portie boontjes geplant.
Donderdag dag 2: hele dag mega hoofdpijn gehad dus dagje in zetel gelegen.
Vrijdag dag 3: onverwachts bezoek van familie dus niks tof kunnen doen.

Vandaag opgestaan met het idee om eerst een grote toer te doen met de moto en deze namiddag beginnen met te studeren. Ik zet alles klaar, kledij aan, en net als ik wil vertrekken begint het hier weer te regenen :angry:

En met al die regen is de tuin een slakkenparadijs en zijn de boontjes van woensdag ook al weggeknabbeld.

Als de Russen ooit binnenvallen, ken ik de perfecte oplossing om heel dat leger vast te zetten: neem een handjevol willekeurige supermarktklanten op een zaterdag, duw die een winkelkar in hun handen en voila, instant barrière waar je nog niet met een colonne tanks kan doorgeraken :rolleyes:

Mensen die da aapke met zijn handen voor zijn ogen gebruiken en die 'gewone' smiley.

toekomstige school shooters zijn het!

mijn ecocheques vervallen blijkbaar aan het einde van de maand en ben eens op Vandenborre wat ik er mee kan kopen en snap het toch niet goed: monitors met E-certificatie zijn blijkbaar eco?
Heb dit op hun website gevonden: Met ecocheques kan je alle elektrische toestellen aanschaffen binnen de klassen A+, A++ en A+++. Je ecocheques geven je ook toegang tot A-, B-, C- en D-koelkasten en -diepvriezers; A-, B- en C-vaatwassers en A-wasmachines. A-, B-, C-, D- en E-schermen en -televisies; en A-, B-, C- en D-lampen komen ook in aanmerking. De volledige lijst van betrokken toestellen wordt regelmatig geüpdatet op de officiële website ‘myecocheque.be’.
en als ik op de website van de ecocheques kijk dan is een elektrische grasmaaier okay, maar een robotstofzuiger dan blijkbaar weer niet. Allez, kvind goed dat ge er ondertussen al zoveel mee kunt kopen (blijkbaar zelf smartwatches), maar snap de logica niet echt.

mijn ecocheques vervallen blijkbaar aan het einde van de maand en ben eens op Vandenborre wat ik er mee kan kopen en snap het toch niet goed: monitors met E-certificatie zijn blijkbaar eco?

en als ik op de website van de ecocheques kijk dan is een elektrische grasmaaier okay, maar een robotstofzuiger dan blijkbaar weer niet. Allez, kvind goed dat ge er ondertussen al zoveel mee kunt kopen (blijkbaar zelf smartwatches), maar snap de logica niet echt.
Tip ; bestel bij coolblue en breng retour voor cash

Ik weet niet waar je uw info gehaald hebt, maar de energieklasses A+, A++ en A+++ bestaan al sinds de hervorming van 2021 niet meer.

IMG_3171.jpeg

Terug
Bovenaan