Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Scholen en GDPR...

"Gelieve deze Google forms in te vullen om de studiekeuze voor volgend jaar door te geven"
-> Selecteer klas
-> De volledige naam van alle klasgenoten zichtbaar: Selecteer uw kind.

Ik kan elke klas overlopen in dat formulier en zo alle leerlingen van de school oplijsten en welke richting ze volgen.
De Hockeyclub van onze jongste was ook een ramp op dat vlak.

Van elke speler en trainer van zijn team stond de volledige naam + foto. Als je op de foto klikte zag je ook de namen van vader en moeder, mailadressen en hun adres.

De Hockeyclub van onze jongste was ook een ramp op dat vlak.

Van elke speler en trainer van zijn team stond de volledige naam + foto. Als je op de foto klikte zag je ook de namen van vader en moeder, mailadressen en hun adres.
Bij ons onlangs een mail voor school met iedereen in cc, naam ouder gekoppeld aan naam kind(eren). Ik mag precies nog van geluk spreken dat het "maar dat" was.

Het ergste dat ik ooit zelf heb gevonden was een lijst van alle buitenlandse kiezers in België van een bepaald land, met naam, adres en pasfoto er bij.

Bij ons onlangs een mail voor school met iedereen in cc, naam ouder gekoppeld aan naam kind(eren). Ik mag precies nog van geluk spreken dat het "maar dat" was.
De school van onze zoon heeft dat ook nog gepresteerd. Wel makkelijk om namen op gezichten te kunnen plakken. :unsure:

Een nieuwe buitenband laten steken op mijn elektrische fiets achteraan. De voorste was nog goed.

70 euro, waarvan 25 euro werkuren. De band is een schwalbe anti-lek, die kosten al meer.

Blijkt nu een minder brede band te zijn, die dan amper opgepompt was.

Is nu geen ramp, maar eerder principieel.

Je steekt dezelfde band erop he, en als die niet op voorraad is, vraag dan of een dunnere band ok is.
2 verschillende banden nu dus ook.

En voor die werkuren, verwacht je een opgepompte band.

Soit. Maar zo is het tegenwoordig met alles. Dik betalen voor half ze gat gedaan werk.

Laatst bewerkt:
e-Steps in en rond de stad. Ik kan het niet meer aan. Verbied die ondingen, levensgevaarlijke toestanden en puur cowboy gedrag!
Waarom is België overal zo laat mee?

e-Steps in en rond de stad. Ik kan het niet meer aan. Verbied die ondingen, levensgevaarlijke toestanden en puur cowboy gedrag!
Waarom is België overal zo laat mee?

Euh zal toch van de gebruiker afhangen, hoor.
Ik hou me netjes aan de regels, rijd met een helm en ga niet voor een paar idioten mijn stepke laten afpakken.
In NL gaan ze ze overigens terug legaal maken binnenkort (met strengere wetgeving).
Als je mensen uit de auto wil moet je ze nu eenmaal ook andere handige vervoermiddelen naar keuze kunnen aanbieden.

Ten andere: het is altijd hetzelfde verhaal, hoor.
Als je altijd met de fiets rijdt zijn de auto's gevaarlijk, rijd je met de wagen dan zijn de fietsers de gekken op de baan, etc... Ofwel zijn het de speedpedelecs of de elektrische fietsen, nee het zijn nog altijd de gebruikers erop die het gevaarlijk maken.

Ik zie ze hier van winkelingang tot winkelingang rijden (tot in de supermarkt zelfs!), e-steps die in shopping centra in de ingang van de winkels staan, doorgang versperrend, cowboys die 50+ rijden op die ondingen op het fietspad, met 2 of 3 op 1 step, totaal roekeloos "ik mag alles je kan me toch niet pakken" rijgedrag. Deelsteps die de weg versperren te pas en te onpas op het voetpad. Ik ben het beu.

zijn ook mensen die blijkbaar niet vinden dat dat een voertuig is dat ge buiten laat staan. gewoon mee door de winkel, geen probleem.

In other news:
Wat een triest verhaal is dit toch

Gelukkig is zijn dood niet nutteloos geweest want we hebben nu toch een paar tips gekregen over hoe en wanneer we moeten ingrijpen bij agressie op straat!

Ik zie ze hier van winkelingang tot winkelingang rijden (tot in de supermarkt zelfs!), e-steps die in shopping centra in de ingang van de winkels staan, doorgang versperrend, cowboys die 50+ rijden op die ondingen op het fietspad, met 2 of 3 op 1 step, totaal roekeloos "ik mag alles je kan me toch niet pakken" rijgedrag. Deelsteps die de weg versperren te pas en te onpas op het voetpad. Ik ben het beu.
Gisteren hier ook een zien passeren terwijl hij zijn dochter op haar fiets aan het voortduwen was... Aan een snelheid die je met moeite op een koersfiets haalt.
Goed 10 minuten later passeert hem de andere richting, zonder de dochter intussen. Ondertussen op de gsm bezig. En die combinatie van kleine wieltjes en de hoge verkeersdrempels hier in de wijk is hem wel slecht bevallen. Zijn stuur kreeg daar een slag bij het naar beneden rijden dat hij met zijn beperkte aandacht en slechts 1 hand niet kon opvangen en hij heeft de grond gekust. :rofl:

Kleine hartaanval 😅

Wij gaan op vakantie en ik zie dat bpost een brief gaat leveren.
Ik wil via de app een volmacht geven voor mijn ouders, dan krijg ik de melding "Je identiteitskaart is niet meer geldig" 😅

Kaart is blijkbaar nog geldig tot 2034 😂

50 is al ronduit levensgevaarlijk. 90 met dit ding is gewoon ugh.
Vond de actie wel goed, hem overrijden met de motor ter bescherming van hem en de anderen (hij ging (of had dit al gedaan) spookrijden en ik dacht dat hij de grotebaan ging oprijden)

Een nieuwe buitenband laten steken op mijn elektrische fiets achteraan. De voorste was nog goed.

70 euro, waarvan 25 euro werkuren. De band is een schwalbe anti-lek, die kosten al meer.

Blijkt nu een minder brede band te zijn, die dan amper opgepompt was.

Is nu geen ramp, maar eerder principieel.

Je steekt dezelfde band erop he, en als die niet op voorraad is, vraag dan of een dunnere band ok is.
2 verschillende banden nu dus ook.

En voor die werkuren, verwacht je een opgepompte band.

Soit. Maar zo is het tegenwoordig met alles. Dik betalen voor half ze gat gedaan werk.
Waarom leg je die niet zelf op?

Heb net 'ontdekt' dat Lukoil eigenlijk een Russisch bedrijf is.

We sanctioneren Rusland op alle vlakken, maar een Russisch tankstation mag in Europa dan wel open blijven? 🤡
Dat wordt nooit meer tanken daar.
Dit blijft voor mij toch ook niet te begrijpen dat er mensen gewoon bij Lukoil blijven tanken terwijl er zo veel alternatieven zijn. Met jouw euro's wordt Oekraïne gebombardeerd of saboteert Rusland ergens anders wel iets...

vervang step door skateboard, bike of jetpack en je ziet dat het geen step probleem is.
zijn ook mensen die blijkbaar niet vinden dat dat een voertuig is dat ge buiten laat staan. gewoon mee door de winkel, geen probleem.
dat ze eens een degelijke manier vinden om die steps op slot te doen. met een slot tussen die kleine banden is al niet gemakkelijk.

Iets van Rowenta gekocht waarop een cashback actie geldt, ik wil die cashback aanvragen maar op hun website wordt ik gewoon doorverwezen naar een lege pagina. :angry:

2 weken lang discussie met interim over gewerkte dagen.
Zat aan ruim 180-190 en zij beweerde 90. 1 voor 1 puntjes opgelijst waarom dit niet kan.
Krijg ik mail terug vol '😉' en dat hun lijst wel klopt.

Tot ik de vakbond stuurde.

Komt gisteren de teamlead naar mij
'Ja seg, ge had gelijk er was een foutje he. Maar ze zeiden da je de vakbond wou sturen?'
'Ahja, ik lach daar nie mee en speel kort op de bal. Dit is al een serieuze fout'.
'Ja, snap ik. Nu, ik kan er niks aan doen en je gaat er pas de volgende lichting bij zitten om te tekenen. Dus ong augustus.'

Ja gast..

Komt er ook nog eens bij dat je pas vanaf tijdelijk contract op de reachtruck mag kruipen, wat aangenaam zou zijn voor wat rust voor mijn lichaam. Feit dat ik al 10j met die dingen rij en attesten heb zou een plus moeten zijn.

'Ahnee. Je moét op opleiding en schuift achteraan aan.'

Dubbel kut nu da contract dus zo laat gepland staat.

Terug
Bovenaan