Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Hey man! Relax! It is just me. Sh**m**!

3327b50dbce2fdd757e54518bd10970f.jpg
Wat kleinere hanenkam, en piercings en tattoos in z'n gezicht.

Kleine game ergernis. Dacht gisterenavond een rustig potje Helldivers te spelen, vond een teamgenoot het nodig om tegen het einde van het spel te verkondigen dat we de volgende keer betere stratagems moesten kiezen, terwijl we het level wonnen met nog meer dan tien reinforcements en tijd zat.

Scholen en GDPR...

"Gelieve deze Google forms in te vullen om de studiekeuze voor volgend jaar door te geven"
-> Selecteer klas
-> De volledige naam van alle klasgenoten zichtbaar: Selecteer uw kind.

Ik kan elke klas overlopen in dat formulier en zo alle leerlingen van de school oplijsten en welke richting ze volgen.

Scholen en GDPR...

"Gelieve deze Google forms in te vullen om de studiekeuze voor volgend jaar door te geven"
-> Selecteer klas
-> De volledige naam van alle klasgenoten zichtbaar: Selecteer uw kind.

Ik kan elke klas overlopen in dat formulier en zo alle leerlingen van de school oplijsten en welke richting ze volgen.
Eens samenzitten met je kind en zelf de klassen samenstellen.

Ik haat paswoorden. Ik hoop dat we op een mooie dag nooit nog een paswoord moeten gebruiken. Gewoon vingerafdruk en klaar. Weer resetten. En op een grote post-it schrijven en op de laptop plakken, en het ostentatief laten zien aan IT.

Password requirements:
  • At least 12 characters
  • A lowercase letter
  • An uppercase letter
  • A number
  • A symbol
  • No parts of your username
  • Does not include your first name
  • Does not include your last name
  • Password can't be the same as your last 24 passwords

Ik haat paswoorden. Ik hoop dat we op een mooie dag nooit nog een paswoord moeten gebruiken. Gewoon vingerafdruk en klaar. Weer resetten. En op een grote post-it schrijven en op de laptop plakken, en het ostentatief laten zien aan IT.

Password requirements:
  • At least 12 characters
  • A lowercase letter
  • An uppercase letter
  • A number
  • A symbol

Het ergste is, heb dat al een paar keer tegengekomen:

Dat je paswoord niet werkt om een of andere reden en dat meerdere keer hebt geprobeerd in te vullen.
Je wil je paswoord dan resetten en dat zegt hij: je kan je vorige paswoord niet gebruiken

argh-no.gif

2 weken terug Whatsapp van een vriend "ik heb mijn voorstel voor de belastingen gekregen, ik moet enorm veel bijbetalen. Kan jij dat eens bekijken of alles is ingevuld, ik ben redelijk in paniek"

Mij ok, duurt 5 minuten dus ik stuur "Sure, laat maar weten wanneer je kan en stuur eventueel het voorstel al eens door, kan ik al eens kijken"

*Radiostilte*

Nu, 2 weken later opeens "Euhm, gingen wij hier niet voor afspreken? Ik hoor niets meer van je"

Ik moet u achterna lopen ofwa? 😂 Zo groot zal de paniek nie zijn he

Mijn fiets vastgemaakt aan de fietsenstalling met een ART slot en daarna het sleuteltje kwijtgespeeld. Reservesleuteltje ook niet meer te vinden.

De blikken die je krijgt als je daar op klaarlichte dag met een slijpschijf uw fiets probeert los te maken...

Mijn fiets vastgemaakt aan de fietsenstalling met een ART slot en daarna het sleuteltje kwijtgespeeld. Reservesleuteltje ook niet meer te vinden.

De blikken die je krijgt als je daar op klaarlichte dag met een slijpschijf uw fiets probeert los te maken...
Enkel blikken of is er ook iemand wat komen vragen? An sich doe je niks verkeerd, maar het is nu ook geen courante manier van je fiets openen :rofl:

Uiteraard. Als je eenmaal bent ingelogd. Je moet natuurlijk ook nog een wachtwoord ingeven om mee in te loggen op het systeem. Daar werkt Bitwarden dan weer minder goed voor.
Da's dan 1 wachtwoord voor uw pc en het wachtwoord voor Bitwarden. De gemiddelde BG'er kan nog wel twee wachtwoorden onthouden denk ik?

Password requirements:
  • At least 12 characters
  • A lowercase letter
  • An uppercase letter
  • A number
  • A symbol
*LangPaswoord001

en dan elke keer ééntje meer.

ook ooit voorgehad. Ik had eerst naar de politie gebeld om te vragen of ik daarmee in de problemen ging komen. Ze vonden mijn vraag maar vreemd, want het was toch mijn fiets.

Typisch natuurlijk. Ik ben onverdraagzaam. :laugh: Hopelijk zit er eens zo een krijser naast u op restaurant.
Ik vind het toch frappant dat je zelf kinderen hebt maar dan niet begrijpt dat baby's kunnen huilen. Is dat vervelend als je een weekendje weg bent? Ja een beetje. Maar uw kinderen zijn toch ook zo klein geweest. It is what it is he.

Mensen die reageren op m'n Immoweb zoekertje met de standaard ingevulde tekst en zonder telefoonnr.

Wie zijn ze? Wat doen ze? Wat drijft hen?

En dan makelaars die elke keer m'n zoekertje verlopen is en ik het opnieuw online zet, elke keer opnieuw bellen.

Het zou verdachter zijn om daar in jogging te staan met een (fake) heuptasje van Burberry. :unsure:
Meestal zijn die niet fake... Zie het als rijken die een Rolex kopen als 'investering' of mocht het ooit fout lopen.
Dit kan je later altijd 'snel' doorverkopen als er dringend cash nodig is...
Ook kan men immers niet altijd beslag leggen op dergelijke persoonlijke spullen.

Terug
Bovenaan